Ik heb al die variaties ook zelden in huis. Zo nu en dan koop ik eens een "lekkernij" . Soms kunnen die dingen echt wel flink stinken. Pens vind ik nog wel te harden, maar sommige oren en laatst had ik een zakje met long, brrrr, dat stonk afschuwelijk, maar was gelukkig gauw op.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ik geloof dat ik er vanaf zie.....dan maar een frolicbrokje of een andersoortig merk extra....
Vroeger kreeg de kat bij ons thuis hart.....en de honden, Petertje en Silly de smousjes, af en toe pens.....
Ik ging als kind echt over mijn nek.......(gekke uitdrukking eigenlijk) wat een stank......
En wat erin gaat moet er ook weer uit........en dan het liefst NIET in mijn auto!!!!
Lisa krijgt gewoon een heel ding, en ik noem het een stok.
Na 'n half uur pak ik hem gewoon weer af. Moet zeggen dat Lisa er niet zo gek op is als Tirza vroeger. Lisa laat hem regelmatig voortijdig liggen, terwijl Tirza tot de laatste minuut op dat ding lag te kauwen. Had het idee dat zij een ingebouwde klok had, want na 30 minuten kwam ze al met de stok aanlopen om hem te brengen. Als ik dan zei dat ze 'm nog even mocht hebben ging ze er weer gauw mee naar haar mand.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik heb ze dus nog nooit oren gegeven. Dat is mij te herkenbaar. Ja, het is gek . Dat heb ik minder met die bullenpezen! Ik denk trouwens dat deze dingen erg goed voor het gebit zijn en ze zijn er gek op.
Grappig, die Tirza met haar :koekoek:
Bullepezen zijn zeker nog niet geschikt voor puppy's? Of wel net voor ze uitvliegen?
Volgens mij mag een pup wel kauwen op een stukje bullepees.
Lisa krijgt van mij geen oren of hoefjes. Hoefjes vind ik te scherp, en oren gaan te snel op. Ik gooi altijd het laatste stukje van iets dat Lisa kauwt weg.
Dat stamt nog uit de tijd van Tirza, zij schrokte nogal eens en verslikte zich dan in het laatste stuk omdat het in zijn geheel naar binnen werd geslikt.
Omdat te voorkomen pak ik het laatste stukje dus weg.
Lisa eet wel beheerster dan Tirza deed, maar ik doe het nog steeds op deze manier. Dat is ook de reden dat ik hele bullepezen geef.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ook ik gooi het laatste stukje weg, Boester is een schrokop en heeft bijna elke dag wel de hik na het eten.
Hij ligt ook vaak op zijn rug te kauwen met een staafje, ......dat vind ik niet prettig en dus mag hij het laatste stukkie niet hebben van mij.....