Plukken?
-
Alma
Re: Plukken?
Wanneer pluk je een smous voor het eerst?? Ik bedoel ook eigenlijk wanneer heeft een pup uiteindelijk zijn hele vacht?
groetjes, Alma
groetjes, Alma
Als de boel in een middenscheiding valt en al wat lolaat als je er een plukje uittrekt. Dat duurt nog wel eventjes hoor. 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Alma
gelukkig wel, hi,hi
Ik moet zeggen dat zijn haren al wel aardig beginnen te groeien, ik kijk wel uit naar een vollere smous, ik ben dan zo benieuwd hoe hij er dan uitziet.
gr, Alma
Ik moet zeggen dat zijn haren al wel aardig beginnen te groeien, ik kijk wel uit naar een vollere smous, ik ben dan zo benieuwd hoe hij er dan uitziet.
gr, Alma
Bobbie heeft zijn winterjas weer uit.
De laatste keer was 9 maanden geleden; na de clubmatch. Ik heb er dit keer een uur of 5, verdeeld over 2 dagen, over gedaan; 1 uurtje sneller dan de vorige keer. Alleen de buik, vanaf het borstbeen t/m het klokkenspel heb ik met de effileerschaar geknipt. Als ik daar wil plukken, protesteert Bobbie hevig; dat doet hem pijn. Zijn oren zijn ook geplukt, maar zijn kop heb ik gestript; hij moet natuurlijk wel op een smous blijven lijken... Daar heb ik alle haren korter dan 3 cm. laten zitten. Alhoewel ik een smous vol in de vacht mooier vind, heeft Bobbie nu wel een hoog knuffelgehalte hoor! Het is weer net een pup.
Diesel is nu bijna 8 maanden oud, maar zoals ik het nu inschat, is hij pas in oktober aan de beurt... (na de clubmatch
) Toen hij een maand of 4 was heb ik zijn pluizige puppenhaar verwijderd en de rest zit nog stevig vast. Sterker nog: hij is nu op zijn mooist. Vergis ik mij of kan het zo zijn dat het haar van de ene smous sneller groeit dan dat van de andere? Diesel ziet er nu uit als Bobbie, 5 maanden na zijn pluk. Hij heeft een veel hardere vacht dan zijn vader en zal waarschijnlijk makkelijker te plukken zijn; alleen blijft Bobbie stilliggen en heb ik daarover bij Diesel zo mijn twijfels...
Bobbie heb ik voor de eerste keer moeten plukken toen hij 7 maanden oud was. Het moest er toen echt af! Ik weet nog dat ik toen naar Ria en Clementine op de camping in Arnhem ben gereden, waar Trudy, hun trimster, mij het plukken heeft voorgedaan en geleerd. Gelukkig kan ik het sindsdien zelf; heel veel smouzenbezitters die hun smous door haar lieten plukken, zijn gedupeerd geraakt toen Trudy is geëmigreerd naar Griekenland.
Gelukkig hoeft Diesel niet ook nog; de blaren staan op mijn hand...
groet, Martine
De laatste keer was 9 maanden geleden; na de clubmatch. Ik heb er dit keer een uur of 5, verdeeld over 2 dagen, over gedaan; 1 uurtje sneller dan de vorige keer. Alleen de buik, vanaf het borstbeen t/m het klokkenspel heb ik met de effileerschaar geknipt. Als ik daar wil plukken, protesteert Bobbie hevig; dat doet hem pijn. Zijn oren zijn ook geplukt, maar zijn kop heb ik gestript; hij moet natuurlijk wel op een smous blijven lijken... Daar heb ik alle haren korter dan 3 cm. laten zitten. Alhoewel ik een smous vol in de vacht mooier vind, heeft Bobbie nu wel een hoog knuffelgehalte hoor! Het is weer net een pup.
Diesel is nu bijna 8 maanden oud, maar zoals ik het nu inschat, is hij pas in oktober aan de beurt... (na de clubmatch
Bobbie heb ik voor de eerste keer moeten plukken toen hij 7 maanden oud was. Het moest er toen echt af! Ik weet nog dat ik toen naar Ria en Clementine op de camping in Arnhem ben gereden, waar Trudy, hun trimster, mij het plukken heeft voorgedaan en geleerd. Gelukkig kan ik het sindsdien zelf; heel veel smouzenbezitters die hun smous door haar lieten plukken, zijn gedupeerd geraakt toen Trudy is geëmigreerd naar Griekenland.
Gelukkig hoeft Diesel niet ook nog; de blaren staan op mijn hand...
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Zo, weer een klus geklaard Martine. Smouzenvachten zijn idd niet te vergelijken en ook per keer kan het verschillen. Ben benieuwd hoe Diesel het er afbrengt op 4 oktober.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Gelukkig ook weer gebeurd Martine, Bobbie kan er voorlopig weer tegen.
Jammer dat ik met de clubmatch niet ben, had Diesel graag willen ontmoeten.
Jammer dat ik met de clubmatch niet ben, had Diesel graag willen ontmoeten.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja da's heel jammer; het was tenslotte heel gezellig vorig jaar!
Maar je bent altijd welkom om Diesel hier thuis te komen bewonderen hoor! Lijkt me heel gezellig...
groet, Martine
Maar je bent altijd welkom om Diesel hier thuis te komen bewonderen hoor! Lijkt me heel gezellig...
groet, Martine
Ik heb wel de datum van de wandeling bij jou op het strand in mijn agenda gezet.
Heel misschien hebben we de jongens dat weekend, gaan ze lekker mee.
Heel misschien hebben we de jongens dat weekend, gaan ze lekker mee.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Lisa voor, en na de plukbeurt.
Laatst gewijzigd door Erna op 28 sep 2009, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi Erna
Het is altijd een mooie meid! Met en zonder...
Het is altijd een mooie meid! Met en zonder...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dat heb je weer mooi gedaan!
Wat een klus is dat hè? En daar nog een gaatje voor gevonden in je drukke agenda... indrukwekkend hoor!
groet, Martine
Wat een klus is dat hè? En daar nog een gaatje voor gevonden in je drukke agenda... indrukwekkend hoor!
groet, Martine
Ik ben blij dat het weer klaar is. Over een week of zes zal ik haar nog een keer naplukken. maar dat is gelukkig veel minder werk. Heb dit keer een trimmes gebruikt, had ik al jaren in huis. Dat ging wel makkelijk.
Nou ja, makkelijk. Lisa heeft een vreselijke vacht om te plukken.
Nou ja, makkelijk. Lisa heeft een vreselijke vacht om te plukken.
...maar wel heel erg mooi...
En heééél erg lief. Het is maar een klein hondje, als ze opgerold ligt lijkt ze net zo groot als Sarie. Maar die heeft haar ontzettende dikke vacht dan ook nog.Martine schreef:...maar wel heel erg mooi...
De klus weer klaar, en weer even een nieuw hondje.
Ziet er prima uit.
Ziet er prima uit.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
sammydesmous
Ziet er mooi uit Erna.
Pluk je bij Lisa ook de poten of zijn ze niet te plukken? Jammer dat je niet bij de Clubmatch bent hadden we haar in het echt kunnen bewonderen.
Groetjes
José en een likje van Wiekse-Sammy de smous
Groetjes
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Haar poten worden ook geplukt, moet haar nog wel naplukken. Dat doe ik als de nieuwe vacht door is gekomen.sammydesmous schreef:Ziet er mooi uit Erna.Pluk je bij Lisa ook de poten of zijn ze niet te plukken? Jammer dat je niet bij de Clubmatch bent hadden we haar in het echt kunnen bewonderen.
Groetjes
Ik vind het ook jammer dat we er 4 oktober niet zijn. Het is altijd erg leuk om weer met zoveel bekenden te praten. En natuurlijk naar alle ieders mooiste Smousje te kijken.
Je hebt Lisa al een keer gezien, in Didam.
-
Alma
Ook ik wil Lisa heel graag zien, op de foto vind ik haar echt altijd super om te zien.
Ook is het leuk zoveel verschillende smousjes tegelijk te zien, ik kijk uit naar de wandeling eind oktober.
Wat goed dat je nog tijd vond haar ffe te laten poseren
en daarna de foto's erop te zetten....
gr, Alma
Ook is het leuk zoveel verschillende smousjes tegelijk te zien, ik kijk uit naar de wandeling eind oktober.
Wat goed dat je nog tijd vond haar ffe te laten poseren
gr, Alma
-
sammydesmous
Ja, dat weet ik nog wel dat ik jou en Lisa ontmoet heb.
Daarom vindt ik het ook leuk om haar en jou weer te zien.
Groetjes
Jose en een pootje van Wieske op de Ruiver-Sammy de smous
Daarom vindt ik het ook leuk om haar en jou weer te zien.
Groetjes
Jose en een pootje van Wieske op de Ruiver-Sammy de smous
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei