Diesel.

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Ariënne

Re: Diesel.

Bericht door Ariënne »

Misschien bedwelmt ze iedereen daar! :hihi:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ai, dat is valsspelen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Maar dan kan ze wel winnen.

Als ze Diesel had meegenomen hadden ze spoorzoekertje kunnen doen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Erna schreef:Woensdag is het Martine d'r kaartavond. Diesel zal wel in een goed afgesloten bench zitten momenteel, terwijl Martine probeert te winnen met bridgen.
Nee hoor, ik zat lekker in de kroeg op de hoek en het was bere-gezellig!
Nu moet ik alleen nog fris uit mijn bed zien te komen morgenochtend... :hamer:
Bridgen doen we alleen in de winter... helaas...

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Martine

Bericht door Martine »

Vandaag heeft Diesel zijn Rabiës-prik gehad en de DA heeft hem ook maar even nagekeken. Ze vindt hem mooi en kerngezond en hij heeft een prachtig gebit!
Hij weegt inmiddels 9,6 kilo en is al 3 cm hoger dan zijn vader die 9,1 kilo weegt.
Dat merk ik de laatste dagen in huis; ze zijn op het ogenblik in een machtstrijd verwikkeld; wie is de baas? Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen, ik laat ze hun gang maar gaan voorlopig en vind het eigenlijk heel grappig om te observeren. Bobbie geeft zich namelijk niet zomaar gewonnen...

groet, Martine

Charlotte

Bericht door Charlotte »

En hoe hoog is Diesel dan nu?
Hij wordt een stuk groter dan zijn pa dus.
Zou je het wel toestaan dat ze vechten? Of is dat nog niet het geval?
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Mary

Bericht door Mary »

Het zijn van de baas hangt niet af van gewicht en/of maat.
Een hond van een half jaar zal toch niet al proberen hoger op de ladder
te komen?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Martine

Bericht door Martine »

Ik denk dat Diesel nu zo'n 41 à 42 cm is. (tenminste, ik dacht dat Bobbie 39 cm was, en Diesel is ong. 3 cm. hoger.) Vechten doen ze absoluut niet. Wel is Diesel Bobbie nu steeds aan het uitdagen; wil absoluut uit zijn bakje eten, zijn bot of speeltje hebben, etc... Kijkt daarbij steeds heel stiekum achterom, kijken of iemand hem in de gaten houdt... :fluit: En Bobbie is het hier steevast niet mee eens, Diesel mag niet over zijn grens gaan. Dan probeert Bobbie zijn zoon op zijn rug te leggen, maar door Diesels' grootte krijgt hij hier steeds mee moeite mee.
Als ik Bobbie aai, komt Diesel er al aan, bang om achergesteld te worden; hìj wil geaaid worden. Als ik Diesel aai, vindt Bobbie dat prima. Ik vind het heel interessant om dit gedrag te observeren. Maar ze liggen ook tegen elkaar aan op de bank te slapen, dat is dan weer zo ontzettend lief!
Ik verwacht niet dat Diesel nog hoger wordt; hij zal wel nog breder worden. Volgens mij kan hij elk moment zijn poot gaan optillen bij het plassen en ik dacht dat dat moment gelijk stond met het bereiken van de uiteindelijke hoogte.

Ze hebben trouwens dit weekeind gezamelijk een net-uitgevlogen-kauwtje te pakken genomen. Dit was absoluut teamwork; de één joeg de hele tijd de ouders weg en de ander pakte de kraai in zijn bek. Ik heb hem weten te bevrijden, maar ik vrees dat hij het niet gehaald heeft. Ze hebben de hele dag liggen loeren naar de heg waaronder ik hem veilig had weggestopt; ze hoorden hem bewegen. De ouders van het kuiken hebben nog 2 dagen geprobeerd ons uit de tuin te verjagen en hebben het toen opgegeven. Het jong heb ik nooit meer gezien, maar ik heb het gevoel dat ik hem over een paar dagen wel zal ruiken... :?

groet, Martine

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat sneu, dat kauwtje.
Niks aan te doen. Toch knap van de heren....teamwork.
Bobbie twijfelt nog niet aan zijn status denk ik, anders zou hij wel jaloerser zijn.
Geinig, die ontwikkeling.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Leuk om te observeren, dat gedoe onder elkaar.
Het is trouwens te hopen dat ze geen machtstrijd gaan krijgen, daar zit je niet op te wachten lijkt me.

Lisa zal een andere hond nooit iets doen, maar toen zondag een andere hond haar wilde aanvallen ging ze niet in d'r achteruit maar in de aanval, schrok er van. Maar kan me het ook wel weer indenken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Goed zo Lisa, kom voor jezelf op! :thumbsup:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Merk je nog verandering na haar sterilisatie Erna???
Sommige teefjes worden wat 'manser' na de ingreep.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Merk eigenlijk weinig tot geen verschil.
Misschien dat ze wat minder het kaas van d'r brood laat eten, maar zal nooit zelf (tot nu toe) beginnen met rottigheid.
Als er honden zijn die in haar ogen te opdringerig zijn kan ze wel eens kattig reageren, maar niet meer dan dat.
De hond die lelijk deed is een teamgenoot en naamgenoot van Lisa.
Moet altijd opletten dat ik niet te dicht langs haar loop, dan valt ze uit.
In de run maakt het niets uit, dan passeren ze elkaar op een haartje, gaat altijd goed.
Nu zaten de beide Lisa's achter het schot omdat ze de run niet liepen, (bij de volgende run werden de honden gewisseld) Ze zijn tijdens de wedstrijd redelijk opgefokt, ze willen gewoon lopen. Tsja, kleine Lisa pikte het niet dat grote Lisa in de aanval ging. We hadden ze aangelijnd en zaten er bij, dus liep met een sisser af.

Martine

Bericht door Martine »

Vandaag weer een heerlijke strandwandeling gemaakt... met lunch halverwege uiteraard...
Het was heerlijk rustig en heel bijzonder weer. Wij liepen in de zon en overal ten zuiden/westen en oosten van ons kwamen dikke blauw/grijze wolken opzetten.
We hebben het droog gehouden en pas net (17.00 uur) begonnen hier de eerste druppels te vallen. Er spoelden vandaag heel andere schelpen dan normaal aan; veel oesters en zee-egels (zonder naalden gelukkig), en zelfs een enkel zeesterretje.
Het feit dat we al lang oostenwind hebben zal wel hebben meegespeeld, al was er geen kwal te bekennen. Het was ook ongelooflijk helder; we zagen op de horizon al die windmolenparken, olieplatforms en tientallen grote anker heel scherp liggen.

Op de terugweg wilde ik nog even met de auto door de wasstraat, dat was echt hoognodig met al die vliegende koeien hier... Sta ik helemaal ingeweekt en -zeept klaar voor de lopende band; zorgt mijn (blonde) voorgangster ervoor dat de hele wasstraat total-loss raakt. Ze had zitten sturen (dat mag niet, overal afblijven) en daarmee de hele drooginstallatie aan gort gereden. Wij moesten toen weer achteruit eruit, kregen ons geld terug en werden handmatig schoongespoten. Ik heb de jongens toch maar een fooitje gegeven; mijn auto was tenslotte verlost van de vogelpoep en dat was wat ik wilde. Ik hoop voor die mevrouw dat ze goed verzekerd was, ze lopen zo heel wat inkomsten mis.

De honden liggen uitgeteld hun zand te verliezen op de bank; die kunnen er wel weer even tegen, en ik eigenlijk ook... ;)

groet, Martine

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ook 'lekker' genoten dus, nou ja, behalve in die wastraat dan. :thumbsup:
Charlotte

Erna

Bericht door Erna »

Zal wel heerlijk aan het strand geweest zijn Martine. Heb je nog een mooie schelp mee naar huis genomen?
Zo, de wasstraat aan gort rijden :nee: die mevrouw zal wel balen van zichzelf.

Martine

Bericht door Martine »

Het zal eens niet zo zijn...
Al weken ontwijkt elke bui ons, terwijl ik verhalen hoor over verregende avondvierdaagsen e.d.. Voor vanmorgen heb ik met Dorien afgesproken een lekkere lange strandwandeling met de honden te maken en... het regent! Gelukkig denkt buienradar dat het over 10 minuten hier droog zal zijn, dus we gaan hopelijk toch. Eerst maar een kop koffie, dan zien we wel weer verder.

groet, Martine

Martine

Bericht door Martine »

Het was heerlijk op het strand, en we waren de eersten en de enigen.
We zijn lekker over de zandbanken gaan lopen, zodat we op een gegeven moment ingesloten waren door het water en de honden naar het strand terug moesten zwemmen. Dit was de eerste keer dat Fieke echt zwom; ze was eerst op zoek naar een weg terug en toen die er niet bleek te zijn, zwom ze resoluuT terug naar het strand, zo stoer! :thumbsup: Bobbie en Diesel gaan wel altijd het water in, maar willen wel de grond onder hun voeten blijven voelen en ook zij moesten er dus aan geloven. Bobbie aarzelde eerst, maar uiteindelijk kwam hij ook overzwemmen. Diesel bleef gewoon dicht bij mij en zwom achter mij aan toen ik door het water baadde. De broeken bleven niet droog, maar het was wel heerlijk!
Bobbie en Diesel liggen nu samen in de bench op te drogen en hun zand te verliezen...
Jullie zouden de achterbank van de auto eens moeten zien... :hihi: eerst maar even laten opdrogen en dan een paar stofzuigerzakken gaan vullen. :hihi:
(of niet natuurlijk, over een paar dagen gaan we toch wel weer)

groet, Martine

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Klinkt weer errug lekker.
In Kijkduin waren mannetjes die vrouwtjes naar de overkant droegen... :fluit:
Charlotte

Martine

Bericht door Martine »

De man die mij naar een overkant van wat-dan-ook wil dragen, moet nog geboren worden hoor...hahaha

Maar dat zou hier toch niet gekund hebben want de grond was erg "drijfzanderig", we zakten er dit keer tot over onze enkels in weg.

Gesloten