Ik ben een paar dagen niet on-line geweest, ik had het gewoon te druk met het lekkere weer... Het gedoe met het buurjochie is in een stroonversnelling geraakt; ineens wat mijn maat vol en toen heb ik nog maar een e-mail verstuurd die er niet om loog...
Ik schreef oa. dat ik er alle begrip voor heb dat zij het druk hebben met de winkel en dat ik haar haar baantje gun, maar of ze zich wel realiseren dat ik nog steeds door alle omstandigheden hier, thuis ben om er voor mijn kinderen te zijn en dat ik vind dat ze daar wel heel erg makkeliijk misbruik van maken door hun kind dan ook maar aan mijn schare toe te voegen...
Dit keer had het mailtje resultaat; reeds de volgende morgen stond ze lijkbleek, met 2 van haar kinderen op de stoep. Ze had er niet van kunnen slapen en was vreselijk boos.
Nou, dan kon ik haar de hand schudden; dat was ik tenslotte ook. Ik heb het voor elkaar gekregen om kalm te blijven en te blijven wijzen op het feit dat we met die boosheid niets opschoten, maar beter vooruit kunnen gaan denken. Uiteindelijk had mijn aanpak succes en verder werd het een heel goed gesprek! We zijn goed uit elkaar gegaan, en weten nu wat we aan elkaar hebben. Dat was de bedoeling.
De kinderen spelen nog steeds heel leuk samen, hij heeft zelfs vanavond op mijn uitnodiging hier meegegeten.
Verder ben ik 2 dagen met het zwembad beziggeweest en het staat! Om de één of andere reden deed de filter het niet zoals ik wilde, maar uiteindelijk kwam ik achter de stinkende oorzaak. Er zat een -inmiddels vloeibare- half vergane kikker in. Zo smerig! Verder heeft de verwarming de geest gegeven, ik ben nu op zoek naar een nieuwe, want een beetje aangename temperatuur is wel heel erg lekker.
Misschien is het handig om de pomp en verwarming volgend jaar in de winter binnen te halen... Ze lagen al die tijd in de tuin...
Gisteren zijn we heerlijk naar het strand geweest; ondanks de harde wind hebben we genoten. We hebben nog een hapje achter het glas gegeten. De honden zagen er niet uit, maar hebben wel genoten. Hun hele vacht zat vol met zand en ze hebben heerlijk in de golven gespeeld. Diesel krijgt steeds meer zelfvertrouwen; de golven mogen nu al over zijn koppie rollen.
groet, Martine