Teven en loopsheid.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Renate

Bericht door Renate »

Phoebe is vandaag ook loops geworden.

Onze buuv was op bezoek en vroeg of Phoebe al loops geweest is tijdens hun vakantie. Zij hebben nl een politiehond en ze zijn bang dat-ie over de schutting komt :shock: . Ik zeg nog: "Nee, niks gemerkt." Nog geen 10 minuten later, zie ik dat Phoebe loops is. Echt stom toevallig.

Volgens mij heeft ze er vandaag geen last van gehad.

Spannende tijd hoor.

loes

Bericht door loes »

De meeste smouzen zijn niet heel opvallend loops qua vloeien, terwijl ze zich meestal heel schoon houden.

En zo'n voorloopsheid als bij Vera is ook niet ongewoon, wat vochtverlies e.d.; ook met plasjes zetten beginnen sommige teven al heel vroeg. Ik vind daardoor het tellen van de dagen altijd heel moeilijk.
Het bepalen van de 1e druppels bloed is het makkelijkst als ze zoveel mogelijk op een lichte ondergrond ligt, dus een wit fleece in de mand. :wink:

Nou Renate, dat wordt dus oppassen, zeker met zo'n buurhond.
Ik vind het een afschuwelijke tijd, altijd om je heen kijken wat voor honden er loslopen, dus ik ben altijd weer blij als de 3 weken weer zonder problemen voorbij zijn.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Gelukkig hebben de buren een prachtige kennel voor de politiehond. De komende weken mag hij niet los in de tuin en ik zal op mijn beurt Phoebe alleen in de tuin laten als de politiehond aan het werk is.

Zo kun je wat rekening houden met elkaar.

Met wat voorzichtigheid komt het vast allemaal goed.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Loes, gelukkig dat is geruststellende reactie: het kan dus lastig zijn de juiste begindatum vast te stellen.

En Renate, nou gefeliciteerd zal ik maar zeggen! En gezellig die buurhond. Ik hoop dat hij niet gaat janken van verlangen! :wink: Maar ik heb geen ervaring met reuen, dus ik zeg maar wat.
Heb je weer wat te poetsen!
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Gelukkig heeft een politiehond altijd nog de mogelijkheid om op het bureau te overnachten, dus als het de spuigaten uitloopt, is dat een mooie oplossing.

We zullen het wel zien en jullie lezen het vanzelf.

Erna

Bericht door Erna »

Dat is mooi, Phoebe nu ook loops. En met Vera gaat het deze keer ook goed gelukkig. Ariënne dan kan Vera in het voorjaar aan haar nestje gaan werken.
Ben benieuwd wanneer Lisa loops gaat worden, dat kan net zo goed nog een maand duren. Al denk ik dat het iets eerder zal zijn. We gaan morgen kennis maken met een van de reuen die op de lijst staan. Leuk gesprek gehad met het baasje van de reu.
Ik zal morgen een paar foto's maken, en als het "klikt" zal ik daarna een foto in het album zetten.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Spannend Erna! Ik ben heel benieuwd of het klikt en of het binnenkort zal gaan gebeuren!!
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Wat leuk!

Oh, ik ben benieuwd. Het wordt wel ECHT zo. :wink:

Renate

Bericht door Renate »

Phoebe verliest behoorlijk wat bloed vandaag. Ik vind overal druppels. Ik heb dan ook maar een broekje voor haar gekocht. Ze vindt het broekje gelukkig prima. Ze is erg rustig en trekt zich terug in de bench.

Ik heb nog wat vraagjes:

Laten jullie zo'n broekje 's nachts ook aan of moet-ie dan af?

En eigenlijk moet Phoebe weer behandeld worden met een vlooien en tekenmiddel. De Promeris is op en ik wil graag een ander proberen omdat Phoebe zo suf wordt van Promeris. Is het slim om met de behandeling te wachten tot ze niet meer loops is?

Mijn stage begint op 13 september. Vanaf die datum zou Phoebe wekelijks met de hondenuitlaatservice meegaan. Als ik vanaf gisteren 3 weken verder reken kom ik uit op 9 september. Het is denk ik te riskant om Phoebe de 13e al mee te laten gaan met de uitlaatservice hè?

wubke

Bericht door wubke »

Ik schoot wel in de lach, omdat de Phoebe loops is moet de buurhond overnachten op het politiebureau :cry: :cry:
Het klinkt zo....gevaarlijk!
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Renate

Bericht door Renate »

Nou dat hoeft voorlopig nog niet hoor. Maar het is een handige oplossing voor het geval de politiehond zou gaan blaffen/janken over een paar dagen.

Voorlopig is er nog niks aan de hand.

loes

Bericht door loes »

[quote="Renate"]Phoebe verliest behoorlijk wat bloed vandaag. Ik vind overal druppels. Ik heb dan ook maar een broekje voor haar gekocht. Ze vindt het broekje gelukkig prima. Ze is erg rustig en trekt zich terug in de bench.

Ik heb nog wat vraagjes:

Laten jullie zo'n broekje 's nachts ook aan of moet-ie dan af?

quote]

Ik zou het in ieder geval 's nachts uitdoen, want dan de boel een beetje luchten (anders krijgt ze nog luieruitslag :D :D )
H K Jelle 13-5-2004

loes

Bericht door loes »

Renate schreef: En eigenlijk moet Phoebe weer behandeld worden met een vlooien en tekenmiddel. De Promeris is op en ik wil graag een ander proberen omdat Phoebe zo suf wordt van Promeris. Is het slim om met de behandeling te wachten tot ze niet meer loops is?
Je kunt zo'n middel gewoon aanbrengen, zeker als het zoiets is als Frontline, waarbij de druppeltjes tussen de schouderbladen moeten komen. Mijn honden en katten hebben geen reactie gegeven op Frontline
H K Jelle 13-5-2004

loes

Bericht door loes »

Renate schreef:
Mijn stage begint op 13 september. Vanaf die datum zou Phoebe wekelijks met de hondenuitlaatservice meegaan. Als ik vanaf gisteren 3 weken verder reken kom ik uit op 9 september. Het is denk ik te riskant om Phoebe de 13e al mee te laten gaan met de uitlaatservice hè?
Het zou zonder problemen moeten kunnen, maar sommige teefjes ruiken lang(er) lekker. Gaan er ongecastreerd reuen mee of is het i.v.m. ontmoetingen met andere honden onderweg?
Je zou altijd de buurhond even kunnen laten keuren :wink:
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Ik geef Lisa overdag een broekje aan, 's nachts niet want dan ligt ze in haar hok en ik kan haar kussen tig keer wassen als het moet.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Handig dat Phoebe het goed vindt zo'n broekje.

Over die Promeris Duo heb ik het nog gehad met de DA. Zij adviseerde me om niet de hele pipet te gebruiken. Het was gewoon te veel voor Vera. Inderdaad heb ik de 2e keer niet meer zo duidelijk een suffe reactie gezien.
Ik heb voor Vera de M/L van Promeris, omdat ze 12 kilo weegt.
Ik vind het wel ideaal dat de teken nu niet eerst moeten bijten voor ze doodgaan.
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Goeie tip, Ariënne, om niet de hele pipet te gebruiken. Ik had M voor Phoebe, want die was toen nog geen 10 kilo. Ik kan natuurlijk nu ook weer M halen.

Promeris werkt wel heel goed, want Phoebe heeft geen enkele teek meer gehad.

Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen, Loes en Erna.

Renate

Bericht door Renate »

Alweer een vraag. Sorry :oops:

Phoebe is al niet zo'n goede eter, maar nu eet ze bijna helemaal niet. Komt dat vaker voor bij loopsheid? Haar 1e bakje van gisteren is pas voor een kwart op.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Renate schreef:Alweer een vraag. Sorry :oops:

Phoebe is al niet zo'n goede eter, maar nu eet ze bijna helemaal niet. Komt dat vaker voor bij loopsheid? Haar 1e bakje van gisteren is pas voor een kwart op.
Daar is het forum toch ook voor Renate! Kom maar op hoor met je vragen.:thumbsup:

Inderdaad kan het eten wat vaker blijven staan als je hond loops is. Dat is bij Vera ook duidelijk het geval. Ik geef haar wat vaker iets te kauwen: bijv.een stuk bullepees. Natuurlijk moet je dan weer oppassen dat je het voer niet te veel vervangt door lekkere hapjes.
Vera eet ook weer iets meer gras nu ze loops is.
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Bedankt, Ariënne.

Het was mij ook al opgevallen dat een plakje kaas wel opgaat, maar de brokken blijven staan. Dana heeft al een stickerkaart voor Phoebe gemaakt: als ze haar bakje op heeft, krijgt ze een sticker en bij 5 stickers een koekje of plakje kaas :crazy: Het zal wel even duren voor ze een koekje of plakje kaas verdiend :hmm:

(Lekker trouwens die koekjes van eigen deeg :roll: )

Phoebe mag ook graag even 'grazen' op het grasveld :lol:

Gesloten