Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
andrea21

Re: Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.

Bericht door andrea21 »

Hoi Renate ik sluit me helemaal bij de vorige sprekers aan alle bewondering hoor :thumbsup: :boeketje: voor je hoe je alles voor elkaar krijgt.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

rini

Bericht door rini »

Renate,heel veel sterkte met het uitvliegen van de pups en ondanks dat alles weer bij het oude wordt zal het best ff afkicken worden. :(
Afbeelding

Marjolein

Bericht door Marjolein »

Ha Renate,
Ik sluit me ook van harte bij vorige berichten aan in bewondering voor hoe jij en je gezin het nest groot hebben gebracht met zoveel enthousiasme en zorg, naast al je andere bezigheden, petje af! Ook heb ik erg genoten van je verhalen, ik schrijf niet veel maar lees wel geregeld, het is zo leuk de belevenissen te kunnen volgen, dank je wel daarvoor. En ... Boester kunnen we in het 'echt' zien op de Doe-dag, tot dan!
Marjolein & Cookie

Alma

Bericht door Alma »

Hoi Renate, Martijn, Dana, Romy en Phoebe....

Morgen en zondag goede uitvliegdagen :jeah: :cry: gewenst en ben erg benieuwd of je wat aan Phoebe kan merken. Ze is wel een heel flexibel hondje dus ik verwacht dat ze er nu al wel klaar voor is en ze gaan gelukkig niet allemaal tegelijk.
Hou ons aub eventjes op de hoogte morgen hoe het verliep.

En voor iedereen die naar de doedag gaat:
Kijken jullie niet alle ondeugd van Boester af op de doedag?? :crazy:
Fluister maar wat opvoedtips in die leuke oortjes van hem.

groetjes, Alma

Eva

Bericht door Eva »

Hallo Renate,ook al ken je mij nog niet,ik heb de pups en de verhalen van Phoebe en haar pups een beetje kunnen volgen via dit forum. En ik wilde even zeggen dat ik het heel knap vind dat je met heel je hart en vooral veel liefde deze pups een goede start hebt kunnen geven,daar kunnen de nieuwe baasjes het alleen maar mee eens zijn denk ik!!!Sterkte komend weeknd met afscheid nemen van de pups.

Renate

Bericht door Renate »

De laatste dag is om. Sterker nog de 1e afscheidsdag is begonnen...

Dana had al buikpijn en huilde op school toen ze voor de laatste keer één van de pups meenam in de klas. Ze vindt het heel erg jammer dat de pups gaan uitvliegen.

Zelf ben ik vooral bezig geweest met de zakelijke afhandeling. Voor ieder nieuw baasje een tas klaar gemaakt met alle spulletjes en papieren.
Zaterdagochtend eerst nog 2 lessen: onderwijskunde en muziek en dan vlug naar huis want om 13 uur vliegt Tieske uit.

De pups zijn vandaag met mijn buurmeisje mee naar school geweest. Zij deed haar spreekbeurt over Smouspupjes.
Nadat ik Dana uit school gehaald had, ben ik naar David gegaan. Daar hebben de pups met Phoebe, Peerke en Tessel in de tuin gespeeld. Ze waren constant aan de haal met paddestoelen. Volgens mij kweekt David paddo's in het uiterste hoekje van zijn tuin :hihi:

Na de spreekbeurt en het spelen bij David waren de pups doodmoe. Ze hebben heerlijk geslapen terwijl ik met Dana en Romy naar equitherapie was en de boodschappen deed.

Vanavond hebben we ze met behulp van onze buurkinderen op de foto gezet. En natuurlijk heb ik nog uitgebreid met ze gespeeld en geknuffeld.
Toen ze gingen slapen, ben ik aan de tasjes begonnen.

De Helmonsters zijn er klaar voor:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Heel veel sterkte met afscheid nemen.
Vooral voor Dana. Die arme schat...buikpijn.
Maar ze neemt wel echt afscheid, een hele gebeurtenis. De tasjes en het voorbereiden zullen wellicht wel helpen.
En dat Boestertje nog even mag blijven misschien ook.
Ik hoop dat de eigenaars nog regelmatig wat van zich laten horen.
Romy vindt het misschien wel fijn dat de vensterbank weer helemaal vrij is ;) , al zaten de pups nu overal natuurlijk. Voor haar wordt het weer wat rustiger misschien?
Nog even veel koffie zetten en puppy - praat en dan is het huis weer bijna leeg.
Nog een klein vleugje puppy - lucht..... :|
Houd je haaks!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Alma

Bericht door Alma »

Wat een heerlijke foto's dat stel op rij!!!!

groetjes, Alma

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:friends: :(:)
:boeketje:
(Ik kan hiervandaan ook wel een traantje wegpinken... maar er worden wel weer veel mensen blijgemaakt...)
Afbeelding

Eva

Bericht door Eva »

Wat een mooie foto's van de pups van Phoebe,en onzettend leuk om Phoebe en haar nest te kunnen volgen,dat ze maar een fijn smous leven gaan hebben bij de nieuwe eigenaars,maar renate iig hebben we een ge-wel-dige start gehad :thumbsup: :thumbsup: sterkte vandaag met afscheid nemen

Martine

Bericht door Martine »

Renate en familie, sterkte vandaag! :thumbsup:

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

karin73

Bericht door karin73 »

Heel veel succes en sterkte vandaag! Volgens mij hebben Phoebe en jullie het prima gedaan!! :cheer:
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Renate

Bericht door Renate »

Dank jullie wel.

Inmiddels zijn er 3 pups naar huis. Het voelt erg goed. Ze krijgen allemaal een leuk nieuw baasje.

Voor Romy wordt het de hoogste tijd dat de pups weggaan. Ze zijn veel te brutaal en onvoorspelbaar geworden. En dat is niet makkelijk te verenigen met haar autisme. Olivia beet vanmorgen bv een gaatje in haar legging. Met zulke dingen heeft Romy dan echt wel wat moeite.

Dana had blijkbaar gisteren afscheid genomen, want vandaag neemt ze het erg goed op. Ze wilde ook graag gewoon naar paardrijles vanmiddag.
Vanmorgen hebben we nog wel even foto's genomen van ál het jonge grut:

Mary

Bericht door Mary »

Zo zie je maar, het is maar net wat je zelf uitstraalt.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat klinkt heel goed! Fijn, dat Dana er alweer wat gemakkelijker mee omgaat.
Schattige foto!
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Oeps ...een gaatje in Romy's legging :schrik:
De baasjes van Olivia krijgen ook zo'n sokken-smous denk ik.

Fijn dat Dana de stap al had genomen.

De kop is eraf.... :|
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Alma

Bericht door Alma »

Hoi Renate,

wat een schattige foto met de dames!!!

groetjes, Alma

Renate

Bericht door Renate »

Ik heb al berichtjes over Lenna en Tieske.

Dit mailtje kreeg ik gisteravond al over Lenna:
Hoi renate,
De reis is goed verlopen en het gaat hartstikke goed met lenna. Ze ligt nu lekker te slapen. Zoals verwacht gaat het prima met django, onze cera moet nog even wennen. Lenna reageert heel rustig, ze heeft nog niet veel gepiept.Mvg marja

(Django en Cera zijn rodesian ridgebacks)

En vanmorgen belde het baasje van Tieske. Tijdens de reis naar Arnhem heeft hij eerst even op schoot door het raam gekeken, daarna is hij zelf in zijn bakkie gekropen en heeft de rest van de reis geslapen.
Thuis heeft hij kennisgemaakt met Tobias de kat. Die ontmoeting is prima verlopen. Tobias heeft met zijn lichaamshouding duidelijk gemaakt dat het zíjn huis is en Ties heeft dat goed opgepakt. Hij benadert Tobias rustig en deze vindt dat dan prima. Ze likken elkaar soms en hebben gisteren samen bij het vrouwtje op schoot gelegen.
Tieske heeft het 's nachts erg goed gedaan. Hij zat in de bench naast het bed en heeft 8 uur doorgeslapen tot grote verbazing van zijn vrouwtje.
Helaas is hij zijn krantzindelijkheid hier vergeten. Ties was als enige pup volledig krantzindelijk, maar thuis doet hij niets op de krant. Nou ja, zijn nieuwe baasjes moeten toch op een of andere manier weten dat ze een pup in huis hebben.

Olivia, nu Belle, is net opgehaald door haar gezin. Ik hoop dat zij het net zo goed doet als haar broer en zus.
Dolorus is voorlopig de laatste die uitvliegt. Rond 12 uur verwacht ik haar nieuwe vrouwtje. Ik ben benieuwd hoe ze gaat heten. Eigenlijk hoop ik dat ze Dolorus blijft heten. Ik vind het, net als Wubke, zo'n leuke naam.

Eva

Bericht door Eva »

Hoi Renate,wat fijn zeg om zo snel al goede berichtjes te lezen over Lenna&Tieske.Leuk zeg voor Lenna dat ze al 2 hondenvriendjes heeft om lekker warm tegenaan te liggen :hihi: en wat betreft Tieske,ook smous&kat gaan meestal prima samen ;) dus ook Tieske zal wel blij zijn met zo'n knuffelmaatje.
Sterkte voor zometeen met het afscheid nemen van Oliva-Belle

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef: Dolorus is voorlopig de laatste die uitvliegt. Rond 12 uur verwacht ik haar nieuwe vrouwtje. Ik ben benieuwd hoe ze gaat heten. Eigenlijk hoop ik dat ze Dolorus blijft heten. Ik vind het, net als Wubke, zo'n leuke naam.
Maar zit nu wel gelijk met een liedje in mijn hoofd wat blijft hangen.
Dolorus met haar spaanse kloris.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Gesloten