Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.
Re: Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.
Zal best moeilijk worden Renate, hoop dat het voor Dana mee zal vallen. Later heeft zij een hele fijne herinnnering aan de puppytijd.
Voor jullie ook niet makkelijk, al heb je je daar op ingesteld. Geniet nog maar van ze de komende week.
Voor jullie ook niet makkelijk, al heb je je daar op ingesteld. Geniet nog maar van ze de komende week.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hier was het afscheidnemen ook altijd een moeilijk moment.
Vooral toen de kinderen nog klein waren. Marijn was pas 7 bij de eerste keer.
En na het afscheid ben je afhankelijk hoe en wanneer de nieuwe baasjes je een beetje op de hoogt houden.
Maar je hebt gelukkig de eigen filmpjes, foto's en verhalen, die raak je niet meer kwijt.
Vooral toen de kinderen nog klein waren. Marijn was pas 7 bij de eerste keer.
En na het afscheid ben je afhankelijk hoe en wanneer de nieuwe baasjes je een beetje op de hoogt houden.
Maar je hebt gelukkig de eigen filmpjes, foto's en verhalen, die raak je niet meer kwijt.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Renate
Alle pups zijn goedgekeurd door onze DA. Ze gedroegen zich voorbeeldig. Op Boester na bleven ze allemaal keurig op de weegschaal zitten tot hun paspoortje was ingevuld. Boester ging 'helpen' met invullen en heeft als enige de opmerking 'ondernemend hondje' in zijn paspoort staan. Alma staat nog wat te wachten met dit heerlijke meneertje
Ze waren allemaal flink bij het inenten. Ik heb geen enkel piepje gehoord. Ik heb meteen de laatste wormkuur meegenomen en dan is het medische voor mij klaar.
Het wachten is nu op de chipper.
Ik vind het voeden van de pups wel moeilijk als het om de hoeveelheid gaat. Ik geef ze de minste hoeveelheid brokjes (25 gram per pup per dag) omdat ze hiernaast ook nog bij Phoebe drinken. Altijd 's morgens en 's avonds, maar ook nog wel eens tussendoor als ze Phoebe zo gek krijgen, want die wil niet altijd meer.
Soms vervang ik de brokken door vlees.
Volgens de DA waren ze prima op gewicht. Niet te dun en niet te dik, dus het zal wel goed zijn denk ik. Toch ben ik benieuwd hoe jullie de hoeveelheid hebben ingeschat?
Phoebe was al door de uitlaatservice opgehaald toen ik met haar pups terugkwam van de DA. De pups vonden het helemaal niet vreemd dat 'smam' niet thuis was en gingen meteen in de tuin spelen.
Ze boffen met onze volledig afgezette postzegel. Ze kunnen gaan en staan waar ze willen. Van binnen naar buiten en weer terug. Ik heb niets hoeven aanpassen. Alleen staat de wip van de meiden op het dak van de schuur, want ik was bang dat er een pup onder de wip zou komen als die gebruikt wordt.
Ze waren allemaal flink bij het inenten. Ik heb geen enkel piepje gehoord. Ik heb meteen de laatste wormkuur meegenomen en dan is het medische voor mij klaar.
Het wachten is nu op de chipper.
Ik vind het voeden van de pups wel moeilijk als het om de hoeveelheid gaat. Ik geef ze de minste hoeveelheid brokjes (25 gram per pup per dag) omdat ze hiernaast ook nog bij Phoebe drinken. Altijd 's morgens en 's avonds, maar ook nog wel eens tussendoor als ze Phoebe zo gek krijgen, want die wil niet altijd meer.
Soms vervang ik de brokken door vlees.
Volgens de DA waren ze prima op gewicht. Niet te dun en niet te dik, dus het zal wel goed zijn denk ik. Toch ben ik benieuwd hoe jullie de hoeveelheid hebben ingeschat?
Phoebe was al door de uitlaatservice opgehaald toen ik met haar pups terugkwam van de DA. De pups vonden het helemaal niet vreemd dat 'smam' niet thuis was en gingen meteen in de tuin spelen.
Ze boffen met onze volledig afgezette postzegel. Ze kunnen gaan en staan waar ze willen. Van binnen naar buiten en weer terug. Ik heb niets hoeven aanpassen. Alleen staat de wip van de meiden op het dak van de schuur, want ik was bang dat er een pup onder de wip zou komen als die gebruikt wordt.
Ze hebben een mooie tijd bij je gehad.
Ma is er wel bijna klaar mee. Is weer aan haar vrijheid toe.
Ma is er wel bijna klaar mee. Is weer aan haar vrijheid toe.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Fijn dat ze goedgekeurd zijn, Renate!
In mijn ogen zien ze er ook picobello uit!
In mijn ogen zien ze er ook picobello uit!

Nog even Renate, dan zit het erop. Wat fijn dat de pups zo'n vrijheid hebben bij jullie. Onze tuin is ook afgezet, maar niet genoeg voor pups. We konden ze dan ook niet uit het oog verliezen. Van de wip kan ik het me voorstellen dat die even weg is.
Phoebe zal wel genieten van haar herwonnen vrijheid.
Ik zou de pups nog maar één keer per dag toestaan om bij Phoebe iets te drinken, zij moet (bijna) geen melk meer hebben op het moment dat de pups weg gaan.
Phoebe zal wel genieten van haar herwonnen vrijheid.
Ik zou de pups nog maar één keer per dag toestaan om bij Phoebe iets te drinken, zij moet (bijna) geen melk meer hebben op het moment dat de pups weg gaan.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Renate
Boester blijft nog wat langer, dus ik had niet zo'n haast met afbouwen. Ze loopt regelmatig weg als de pups willen drinken. Phoebe heeft al veel minder melk. Haar tepels hangen inmiddels niet meer op haar enkels maar zijn al weer gestegen tot haar knieën. Jeetje wat zag/ziet die campinafabriek eruit!
Mooi Renate, alles ok
Waren alle balletjes ook al ingedaald? Nou ja, alle, 4 dus. Bij Adahs 5boys-nest waren bij de laatste controle niet bij alle hondjes de ballen ingedaald en bij 2 is dat ook niet meer (volledig) gebeurd, dus 1 monorchide en 1 cryptorchide. Later hoorde ik dat bij pa Binky het ook vrij lang duurde voor hij 'compleet' was.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Renate
Nee balletjes waren er nog niet. Volgens de DA waren ze onderweg, halverwege het lieskanaal. Het kon nog geen kwaad met ruim 5 weken zei de DA. Ze hebben nog even de tijd om compleet te worden. We gaan er dus vanuit dat de balletjes in de file staan.
-
Alma
wat een leuk verslagje weer!!!
Leuk een ondernemend hondje........we laten ons verrassen en ik ben toch lekker de hoogste in de roedel.....
Sorry Boes.....
groetjes, Alma
Leuk een ondernemend hondje........we laten ons verrassen en ik ben toch lekker de hoogste in de roedel.....
Sorry Boes.....
groetjes, Alma
-
Renate
Een filmpje van de laatste pap:
http://damy03.hyves.nl/album/29887650/P ... 04/0/QtTW/
Het was een dun papje geworden, want het was de laatste puppymelk en de laatste rijstebloem. Voor Lieve hoeft de pap niet meer zo, maar dat dametje is ook nog steeds de flinkste. Haar broers zitten haar op de hielen, maar hebben haar nog niet ingehaald in gewicht.
Zo komt er in ons hele puppie-avontuur de laatste keer van alles. Nog een paar avonden kan ik even met ze knuffelen voor ik naar boven ga...
http://damy03.hyves.nl/album/29887650/P ... 04/0/QtTW/
Het was een dun papje geworden, want het was de laatste puppymelk en de laatste rijstebloem. Voor Lieve hoeft de pap niet meer zo, maar dat dametje is ook nog steeds de flinkste. Haar broers zitten haar op de hielen, maar hebben haar nog niet ingehaald in gewicht.
Zo komt er in ons hele puppie-avontuur de laatste keer van alles. Nog een paar avonden kan ik even met ze knuffelen voor ik naar boven ga...
Wat een rijkdom, zo'n schoot vol puppies.
Ik weet niet wie ze het meest gaat missen......
Erg lief, het pap-filmpje.
Het smekt er lustig op los.
Ik weet niet wie ze het meest gaat missen......
Erg lief, het pap-filmpje.
Het smekt er lustig op los.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Leuk filmpje Renate en zo mooi verdeeld met de kleuren, zeer kunstzinnige hondjes 
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
En zo ga je bijna de laatste week in....
Geniet nog maar van al deze mooie en leuke momenten.
Geniet nog maar van al deze mooie en leuke momenten.
Charlotte
Schattig, die smakgeluidjes.
Nog even knuffelen Renate, dan moeten jullie afscheid nemen.
Nog even knuffelen Renate, dan moeten jullie afscheid nemen.
Wat zullen jullie ze straks gaan missen Renate en wat is dat snel gegaan zo ben je nog in afwachting en zo gaan ze alweer bijna de deur uit, gelukkig gaat dat met kinderen niet zo snel zeg.
Ze zijn echt wel schattig we kijken hier alle filmpjes mee.
Ze zijn echt wel schattig we kijken hier alle filmpjes mee.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
-
Renate
Willen jullie geloven dat al Phoebe's pups uit de kist klimmen? Wat een donderstenen zeg! Als ik het niet met eigen ogen had gezien, zou ik het niet geloven.
Ik ga straks de kist maar vervangen door Phoebe's bench.
De chipper, Fredie en Ine komen allemaal donderdagmiddag, dus de pups kunnen op tijd uitvliegen.
Ik ga straks de kist maar vervangen door Phoebe's bench.
De chipper, Fredie en Ine komen allemaal donderdagmiddag, dus de pups kunnen op tijd uitvliegen.
Dat is mooi geregeld Renate.Renate schreef: De chipper, Fredie en Ine komen allemaal donderdagmiddag, dus de pups kunnen op tijd uitvliegen.