Wieske - Sammy & Lieveke

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Charlotte

Re: Voorstellen Sammydesmous

Bericht door Charlotte »

Wat goed he van dat kleine ding. :thumbsup:

Vandaag op Kijkduin heb ik haar stiekum ingefluisterd dat ze allemaal stoute dingetjes moet gaan doen, zodat ze terug kan naar de fokker ;) :innocent: :fluit: :mrgreen:.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ha......groot gelijk....ze paste ook nog zo goed op je schoot..... :kus: :dog: :mrgreen:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Nou terug naar de fokker dat zal niet gebeuren. We kunnen haar nu al niet meer missen. Alleen als ze het nooit goed zou kunnen vinden met Jari dan zou je haar terug mogen hebben. Dat zou de enige reden zijn. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat ook goed gaat komen. Jari wil wel. Maar Wieske-Sammy kan nog wel eens grommen en achter haar aan gaan. We proberen haar nu af te lijden met wat Rodi. Moet lukken.

Vandaag heeft Wieske-Sammy een topdag gehad. Lekker voor het eerst naar het strand, Kijkduin. Nadat we de auto geparkeerd haden zagen we dat Charlotte en Peter ook al gearriveerd waren bij de parkeerplaats. Peter kwam naar ons toe en Wieske-Sammy herkende hem echt. Ze was zo blij, zo door het dolle heen. Charlotte werd eveneens zo uitbundig begroet. Finny en Guusje even later ook. Was er herkenning? Nadat iedereen er was ging het richting strand. De honden mochten allemaal los. We hielden Wieske-Sammy nog aan de riem omdat ze buiten onze tuin nog niet los geweest was. Fredie adviseerde ons om haar los te laten omdat een pup altijd bij je zou blijven zei ze. Dus we volgden haar advies op en Wieske-Sammy ging er als een speer vandoor richting de andere smouzen en vooral Guusje. Op het strand rende ze van de een naar de ander. Spelen, uitdagen, rennen. Als ze te ver van de groep ging was er wel een smous die haar weer terug haalde. Als we vonden dat het lopen te veel voor haar werd hebben we haar gedragen en soms ook in de rugtas laten zitten. Ze heeft verschillende keren bij Guusje geprobeerd te drinken. Dus toch herkenning! Ze rende de hele tijd achter Guusje aan om te spelen. Na de wandeling hebben we in de strandtent wat gedronken en gegeten. Wieske-Sammy had zich bij Charlotte op schoot genesteld om eens lekker uit te rusten. Toen Guusje onder de tafel lag heeft ze ook nog eens bij alle tepels geprobeerd of er toch nog niet een druppeltje van die lekkere melk uit kwam. Het leek Maria een goed idee om een foto van Guusje met dochter te maken voor het clubblad. Op het strand. Nou moeder en dochter poseerden uitgebreid voor de camera. Waarbij Wieske-Sammy weer onder de buik van Guusje dook voor nog een slokje. En Guusje die lieverd liet het steeds toe. Terwijl Wieske-Sammy toch wel hele scherpe tandjes heeft.
Het was een geslaagde dag. We gaan zeker nog eens mee. Wieske-Sammy heeft er van genoten. En wij ook. We vonden het leuk om met de smouzenmensen kennis te maken.
Nadat we nog even over het bungalowpark Kijkduin gewandeld hebben om eens te kijken of er leuke bungalows te huur waren voor een weekje of zo zijn we richting huis gegaan. We hadden verwacht dat wiske-Sammy wel uitgeput in de mand zou liggen vanavond maar nee hoor, ze draaft nog door het huis en speelt met de pinguin van Loes.

Groetjes van ons
Theo & José en een likje van Wieske-Sammy de smous. :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tjonge jonge...wat een energie heeft jullie kleine meid.
Stapper is uitgeteld !!!!

Marjolein

Bericht door Marjolein »

Wat ontzettend leuk dat jullie er vandaag waren met sammy, wat een dappere kleine, zo grappig om te zien!
Groet
Marjolein & Cookie

loes

Bericht door loes »

Het is een heel leuk hondje!
Fija en Adah hebben ook alleen maar uitgestrekt op de bank gelegen en liggen nu in de bench te pitten.
Jullie hebben vast ook nog flink wat foto's gemaakt, dus die verwacht ik ook voor de site, hoor! En van de speciale sessie voor het clubblad graag in origineel formaat, zodat er voldoende keus is.
Ik zie ze wel.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Die Sammy! Een heel dapper hondje! :thumbsup: En toch nog willen drinken bij mama Guusje. ;)
Afbeelding

sammydesmous

Ja, Charlotte en Peter hebben ons een leuk, lief, mooi en grappig hondje gegeven. We zijn er erg blij mee . :) :dog:

Loes ik heb wat foto's naar je toegestuurd. Bedankt alvast.
Niet alleen Wieske-Sammy heeft op het strand genoten maar wij ook hoor. Het was een leuke dag. Doen we vast vaker.

Groetjes
José en een likje van Wieske-Sammyde smous :dog:

ps. Wieske-Sammy houdt niet van regen. %% Ze heeft vandaag weinig zin om er uit te gaan en houdt de bruine beer vandaag lekker in haar holletje.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

Mary

Bericht door Mary »

Dat is dan een mooie dag om haar te leren om eens even alleen te moeten
blijven. (hoop tenminste dat je dat niet vergeet met al die uitstapjes)
Het zal toch wel een klus worden om de boel op te houden tot morgen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

sammydesmous

De bruine beer die gisteravond niet uit z'n holletje wilde omdat het regende is er vanmorgen pas uitgekomen met de eerste ronde om 7 uur.
Het alleen thuis laten zijn we ook al druk aan het oefenen. Wieske-Sammy is al een paar keertjes alleen thuis geweest in de bench. Uurtje tot anderhalf uur. Ging prima. Ze sliep toen we thuis kwamen. En niets in de bench gedaan. Als ik boven bezig ben is ze ook alleen maar dan wel gewoon in de kamer daar moet ze ook aan wennen. Tot nu toe nog geen schoenen of tafelpoten te pakken gehad. Gelukkig!

Hebben jullie tips om het trekken aan de riem af te leren. We proberen het met Rodivlees en dat gaat redelijk. Alleen dan weer het probleem dat ze op wil springen om het te pakken te krijgen ook als we bukken om het te geven. Hoe hebben jullie het gedaan?

Gisteren is een collega van ons op bezoek geweest en die bracht een speeltje voor haar mee. Nadat ik het uitgepakt had samen met Wiekse-Sammy pakte ze het en ging er als een dolle mee van door. Ze bracht het steeds naar de collega terug alsof ze wist dat ze het van haar had gekregen. Ze wist van geen ophouden. Sinds gisteren is dat het favouriete speeltje geworden eerst was het de pinguin van Loes. Die staat nu op de 2e plaats. Ze bracht ook van die kleine tandenborsteltjes voor Wieske-Sammy mee om op te eten. Die vond ze ook erg lekker.

Hebben julie ervaring met het borstelen van de tanden van de hond? Doen jullie dat? Ik wil er wel mee beginnen.

Groetjes.
José en een likje van Wieske-Sammy de smous :dog:
en een kopje van Jaripoes. :poes:

Mary

Bericht door Mary »

Wat een zoet hondje dat ze al zo lang alleen kan.
Ik poets wel zo nu en dan het gebit. Al was het alleen maar om het normaal
te laten zijn dat je de tanden nakijkt. De eerste keer hebben we vreselijk
gelachen, die borstel is zijn bek niet ingeweest. Zonder dwang regelmatig
proberen, met een goed nat borsteltje, dan komt het wel goed.

Martine

Bericht door Martine »

sammydesmous schreef:

Hebben julie ervaring met het borstelen van de tanden van de hond? Doen jullie dat? Ik wil er wel mee beginnen.

Nog nooit gedaan, maar ook (nog) niet nodig bij Bobbie en Diesel. Ze hebben namelijk (nog) geen tandsteen. Volgens mijn dierenwinkel komt dat omdat ze op de juiste botten kauwen; die poetsen hun tanden schoon.
(Die witte "botten" die in de oven gebakken zijn bij de dierenwinkel)

Ik denk ook niet dat ze het een fijn idee zouden vinden, daar ben ik, zeker bij Bobbie, wat laat mee om nog aan te wennen. Diesel vindt het nu ook niet fijn als ik zijn tanden check, hij is zijn kiezen aan het wisselen en het is nu allemaal wat gevoelig. Dus als je wilt gaan poetsen, zou ik daar nu zeker mee gaan beginnen, nu Wieske-Sammy nog zo jong is.
Succes!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Mary

Bericht door Mary »

Mary

Bericht door Mary »

Erna

Bericht door Erna »

Ik poets Lisa haar tanden niet, maar zou misschien beter zijn van wel.
José je kan er maar het beste vroeg mee beginnen. Kan ook met een doekje volgens mij.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

sammydesmous

Bedankt trouwens voor de tips en websites. Ik ga ze uitproberen.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Voordat je het hele gedoe van tandenpoetsen begint, zou ik eerst eens lekker rustig 'tandjes kijken' gaan oefenen.
Als Sammy rustig bij je op schoot ligt, even een lipje optrekken en ondertussen prijzen, dat ze zo'n grote knappe hond is...poeh poeh....andere lipje optillen...nog braver !!!
Ook oortjes kijken kun je op die manier aanleren.
En natuurlijk de voetjes in de hand nemen ..een beetje aan de teentjes zitten enz.

Maar om direct een tandenborstel te proberen.....zou ik nog even rustig mee wachten tot ze tandjes kijken en eventueel even met een vinger over haar kiesjes gaan, helemaal gewoon vindt.

sammydesmous

Ja, inderdaad eerst proberen tandjes kijken enz. Daar zijn we al druk mee bezig. Ik ga niets overhaasten hoor niet gelijk met de borstel in de mond.
Ook met voetjes, oortjes enz zijn we bezig. Dat laat ze allemaal toe tot nu toe.

Groetjes
José en een likje van Wieske-Sammy de smous :dog:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat is het toch een grote, knappe meid.... :kus:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Vooral zo doorgaan :thumbsup: .
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje