TTouch (Tellington-Training)

Van puppycursus tot........
wubke

Bericht door wubke »

Ik vind het heel dapper dat je bezig bent met rijlessen. Doorzetten hoor!!!Het maakt het leven een stuk makkelijker. Ik heb al jaren mijn rijbewijs maar ik vind stadsverkeer een ramp.....In mijn beleving wil ierdereen overal sneller zijn dan ik, ik wordt daar altijd heel nerveus van. Zeker als ik een stad niet ken...als ik maar weet waar ik zijn moet valt het wel mee. Het zijn wel heel bijzondere poezen als je helemaal ervoor naar Antwerpen moet....Dichterbij geen geschikte partner?
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat lijkt me echt een ramp: een krolse poes 5 uur lang in een kattending. Wat zul je gebaald hebben. :o

En die rijlessen: iedereen is bij het begin begonnen hoor! Dus gewoon koelbloedig blijven!
Wel pittig: meteen in de stad!
Afbeelding

Monique

Bericht door Monique »

Knap hoor Lies! Gewoon stug doorzetten en je vooral niet laten opjagen door al het andere verkeer: zij letten ook op jou en er zit ook nog eens een instructeur naast je die kan ingrijpen als je iets fout doet. Ik kan mij nog heel goed die vreselijk enge rotonde in Groningen herinneren waar mijn knieen altijd spontaan begonnen te bibberen :cry: . Nu rijdt ik daar dagelijks met twee vingers in de neus over heen :lol:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Monique schreef:Knap hoor Lies! Gewoon stug doorzetten en je vooral niet laten opjagen door al het andere verkeer: zij letten ook op jou en er zit ook nog eens een instructeur naast je die kan ingrijpen als je iets fout doet. Ik kan mij nog heel goed die vreselijk enge rotonde in Groningen herinneren waar mijn knieen altijd spontaan begonnen te bibberen :cry: . Nu rijdt ik daar dagelijks met twee vingers in de neus over heen :lol:
Getsie Monique! :wink:
:oops: :oops: Ik kan mij ook nog heel goed die grote rotonde in het centrum van Rotterdam herinneren...De instructeur, die zat er gelukkig nog naast, zei: hier gaan we linksaf...... :mrgreen:
Afbeelding

Lies

Bericht door Lies »

wubke schreef:Ik vind het heel dapper dat je bezig bent met rijlessen. Doorzetten hoor!!!Het maakt het leven een stuk makkelijker. Ik heb al jaren mijn rijbewijs maar ik vind stadsverkeer een ramp.....In mijn beleving wil ierdereen overal sneller zijn dan ik, ik wordt daar altijd heel nerveus van. Zeker als ik een stad niet ken...als ik maar weet waar ik zijn moet valt het wel mee.
Ik krijg inderdaad ook de kriebels van al dat verkeer om me heen. Mijn instructeur zegt steeds dat ik me daar niets van aan moet trekken, omdat als die mensen ook zo begonnen zijn, maar ik vind het toch vervelend als ik wil optrekken voor het stoplicht en de motor slaat af. Dan kunnen er toch weer minder mensen door het groene licht :(
Ik moest wel in stad beginnen, omdat ik in Utrecht woon, en mijn instructeur haalt me of thuis, of op het station op... Gelukkig ken ik de stad wel goed, en meestal ken ik de verkeerssituaties wel. Dus dat valt nog mee. Maar ik kijk er nog niet echt naar uit om in een andere stad te moeten gaan rijden en daar naar de weg te moeten zoeken.
En rotondes vind ik nu nog wel meevallen. Ik ben al een paar keer over de 'Berekuil' heen gegaan (da's een hele grote rotonde vlakbij de Uithof), en dat viel wel mee. Maar ik woon aan het begin van die straat, en dan is het minder imposant.
Wat ik moeilijk vind is het optrekken, schakelen, in je spiegels kijken, door de bocht heen sturen, doorschakelen, etc, etc. En dat allemaal tegelijk! Phoe.....
Als ik naast iemand anders in de auto zit, dan ziet het er allemaal zo makkelijk uit....

Groetjes, Lies.

Lies

Bericht door Lies »

wubke schreef:Het zijn wel heel bijzondere poezen als je helemaal ervoor naar Antwerpen moet....Dichterbij geen geschikte partner?
Op zich zijn deze katten niet anders dan andere rassen, voor een ander ras zou ik ook zo ver reizen om een geschikte partner te vinden. Er zijn dichterbij wel andere partners, heel veel zelfs. De Maine Coon is op dit moment één van de populairste kattenrassen. Op shows zie je heel veel Maine Coons, en veel Britse kortharen. Dan ook nog aardig wat Noorse boskatten, Ragdolls, en ik geloof dat daarna pas de Perzen en de Siamezen komen. Terwijl die laatste twee vroeger *de* twee kattenrassen waren die je altijd en overal het meeste zag.

Het probleem met de Maine Coon (of althans,*ik* zie dat als een probleem, niet alle fokkers zijn het met mij eens...) is dat haast iedereen met dezelfde genen werkt. Ze kopen allemaal kittens van elkaar, en kruisen dat allemaal met elkaar. Op die manier is in mijn ogen de genenpool te beperkt, en ik wil dus een andere partner voor mijn poezen dan zo'n "kater om de hoek". Het inteeltpercentage waar ik mijn katten op wil houden is dan ook niet erg hoog, het nestje wat ik al heb gehad heeft een inteeltpecentage van 3,8%. Veel fokkers kiezen voor een hoger inteeltpercentage, zo'n 15% of hoger.

Gelukkig hebben we bij de Maine Coon de mogelijkheid gehad om 'nieuw bloed' in de genenpool te brengen, doordat de stamboeken nog open zijn. Hoelang dat nog zo blijft weet ik niet, maar tot nu toe zijn er een paar fokkers die van die mogelijkheid gebruik maken om het inteeltpercentage te verlagen. In andere rassen zoals bijvoorbeeld de Ragdoll, is daar geen mogelijkheid voor. Als je daar het inteeltpercentage van een willekeurige kat opzoekt, kom je al heel snel op getallen als 25%..... Ze zullen hopelijk niet allemaal zo'n hoog percentage hebben, maar ik reis liever een stuk verder weg om te voorkomen dat ik nu (en in de toekomst) genetisch gezien in de problemen kom, dan dat ik voor 'makkelijk' kies, en daardoor een probleem in het ras creeer.

Met de partner die ik nu heb uitgezocht voor mijn kat, wordt het inteeltpercentage van de kittens 6,8%, wat ik al aan de hoge kant vind. Maar mijn kat mist wat in het type, en de kater is heel goed getypeerd. En ondanks dat hij een goed type heeft, heeft hij niet een erg gebruikelijke stamboom. En hopelijk krijg ik er dan een kittentje uit die beter van type is als haar moeder, en dan kies ik er weer een kater voor uit die een stamboom heeft waarbij het inteeltpercentage weer wat lager wordt.... Zo blijf je steeds heen en weer schommelen.

Groetjes, Lies.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Aha, dat klinkt heel prima.
Je zult je ook vast wel goed voelen bij het beleid van de smouzenclub. Zo moeilijk om niet een te smal genenpakket te hebben.
Heel veel succes bij een volgende krolsheid.
En dat autorijden, ach....het gaat na een poosje net zo makkelijk als fietsen, echt waar...ik ben een ervaringsdeskundige !!! :wink:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Re:

Bericht door Ariënne »

Ariënne schreef:Inderdaad is het iets wat me ook vaag bekend voorkomt als iets wat voor mensen gebruikt wordt.
In de folder staat:

"Ttouch is een speciale manier van aanraken. Op het oog lijkt de Ttouch op massage, het verschil is echter dat massage inwerkt op de spieren en Ttouch op het zenuwstelsel.
De basisaanraking is een cirkelbeweging. Ttouches werken zowel ontspannend als stimulerend, hebben een genezingsbevorderend effect en vergroten het lichaamsbewustzijn van de hond.
De Ttouch kan onder meer gebruikt worden bij lichamelijke problemen zoals kreupelheden, stijfheid, herstel na een operatie, wagenziekte, problemen bij de bevalling en shock, maar ook bij gedragsproblemen zoals angst en agressie naar andere honden, mensen, angst om alleen thuis te zijn en hyperactiviteit."
Inmiddels heb ik een demonstratie gehad! Vera werd door Anita ge-TTouch-ed. Roosje dacht 'nou doei, ik ga naar buiten'. Vera vond het wel interessant allemaal.
Er zijn iets van 22 grepen/touches waarvan Anita er 4 voordeed.
Ik vind het wel boeiend en wil graag het boek erbij: "Teambuilding met je hond, Tellington Ttouch-methode" van Linda Tellington-Jones.

Daarnaast gaan de dames een aantal weken aan de Bachbloesem. Anita heeft wat mengsels samengesteld :heks: die helemaal op Vera en Roosje van toepassing zijn. Ze moeten (simpel gezegd) balans, angst, concentratie en 'je stoerder voordoen dan je bent' (Vera) beïnvloeden op een positieve manier. Ik vind het leuk om uit te proberen.
Afbeelding

Mary

Re: TTouch (Tellington-Training)

Bericht door Mary »

We gaan het horen van je over een paar weken.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:thumbsup:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Roosje helemaal niet aan de T-T geweest????
Leuk Ariënne, we wachten vol verwachting af.
:boogie:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nee, het hoeft ook niet per se. Het moet leuk blijven en ik kan het nu zelf uitproberen bij haar. Het gedrag past wel bij Roosje: niet te veel polonaise en gedoe en ik ga zelf lekker struinen. :)
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Naar het resultaat van de Bach Bloesem ben ik ook wel benieuwd. Als ik het goed heb, is er in de club ook een Bachbloesemtherapeute, maar ik weet niet of dat voor mensen, dieren of allebei is.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Deze vrouw (Anita dus) gaat het nu allebei doen: dieren èn/of mensen.
Ik denk sowieso, dat vaak niet het dier, maar wel het baasje/vrouwtje een flesje nodig heeft. :hihi:
In ons geval zijn we niet zover gekomen. ;)
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ik wilde nog zeggen : en neem er zelf ook een.
Had me vreselijk ingehouden. Niet nodig zie ik nu. :mrgreen:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nee joh, ik schijn het helemaal niet nodig te hebben! Gek hè!
:toasten:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ik had de advocaat in gedachten.
Als we dat aan de hond gaan geven nemen we er zelf toch ook een :idea:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:hihi: Iedereen blij!
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Of het nou door de Bach-bloesem komt? De dames gaan steeds vaker bij elkaar liggen. Vanmiddag op een tuinstoel: Vera springt bij Roosje en gebruikt Roosje haar hoofd lekker als steun voor haar eigen koppie. :hihi:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat mooi :kus:

Gesloten