Klets-topic
-
Renate
Ze weten inmiddels wel dat we er niet blij mee zijn. Hopelijk houden ze daar nu ietsepietsie rekeing mee. Maar ja hier vlakbij is een stuk land tegen het bos aan, waar hazen zitten. En de reeën ziiten in de bosrand, waar verder niemand komt. Het blijft aantrekkelijk voor jagers.
Inderdaad niet altijd even idyllisch, Loes.
Renate, we passen op hoor! En hoe is het verder bij jullie verlopen van de week? Hoe ging het met de meiden?
Heb je al veel gefietst? Ik geloof dat het gegoten heeft bij jullie.
Inderdaad niet altijd even idyllisch, Loes.
Renate, we passen op hoor! En hoe is het verder bij jullie verlopen van de week? Hoe ging het met de meiden?

-
Renate
Koele reactie, Jeanette!
Ik denk niet dat ik dat gedrufd zou hebben. Ik ben ooit lang achtervolgd door een auto met niet al te fijne jongens. Ik was een jaar of 18/19 en kwam 's nachts terug van de dansschool waar we een avondje flink getraind hadden. De auto stopte naast de auto van mijn ouders (die ik altijd mocht gebruiken toen ik nog thuis woonde) voor een stoplicht en die jongens hadden volgens mij gewoon zin in een verzetje. Ik was wel ontzettend bang, want ik kon ze van verhalen. Ik durfde niet naar huis te rijden, want ik wilde niet dat ze wisten waar ik woonde. Ik wilde ook geen 2 baansweg nemen, want dan konden ze me inhalen. Ik besloot naar het uitgaansgebied te rijden in de hoop daar politie tegen te komen, maar helaas ik kon ze niet vinden. Toen ben ik maar naar het huis van mijn danspartner gereden. Ik heb de auto bijna in zijn voortuin geparkeerd. Mijn danspartner was gelukkig nog wakker en is een flinke vent en gelukkig voor de duvel niet bang. De jongens reden door. Hij heeft me na een bakkie thee naar huis gebracht.
Toevallig las ik maanden terug in de panorama of nieuwe reveu een artikel over één van die jongens. Die had tijdens zijn verlof zijn vriendin vermoord in een Amsterdams hotel
. Ik heb toen de hele avond aan die achtervolging gedacht.
Jek!
Ik denk niet dat ik dat gedrufd zou hebben. Ik ben ooit lang achtervolgd door een auto met niet al te fijne jongens. Ik was een jaar of 18/19 en kwam 's nachts terug van de dansschool waar we een avondje flink getraind hadden. De auto stopte naast de auto van mijn ouders (die ik altijd mocht gebruiken toen ik nog thuis woonde) voor een stoplicht en die jongens hadden volgens mij gewoon zin in een verzetje. Ik was wel ontzettend bang, want ik kon ze van verhalen. Ik durfde niet naar huis te rijden, want ik wilde niet dat ze wisten waar ik woonde. Ik wilde ook geen 2 baansweg nemen, want dan konden ze me inhalen. Ik besloot naar het uitgaansgebied te rijden in de hoop daar politie tegen te komen, maar helaas ik kon ze niet vinden. Toen ben ik maar naar het huis van mijn danspartner gereden. Ik heb de auto bijna in zijn voortuin geparkeerd. Mijn danspartner was gelukkig nog wakker en is een flinke vent en gelukkig voor de duvel niet bang. De jongens reden door. Hij heeft me na een bakkie thee naar huis gebracht.
Toevallig las ik maanden terug in de panorama of nieuwe reveu een artikel over één van die jongens. Die had tijdens zijn verlof zijn vriendin vermoord in een Amsterdams hotel
Jek!
-
Renate
Onze week is prima verlopen. Ik heb nu pas gemerkt hoeveel tijd, aandacht en energie Romy van mijn vraagt. Natuurlijk heb ik mijn draakje wel gemist, maar het was echt heerlijk om alleen Dana om me heen te hebben. Dat Romy het naar haar zin heeft op het MKD is voor ons echt een verademing. Ze was vrij moeilijk de afgelopen weken. Duidelijk uitgespeeld thuis, maar wat wil je na ruim 4 jaar. Nu is ze vrolijk en speelt weer goed met haar eigen speelgoed. Dan ik me daar nu zo druk om gemaakt hebAriënne schreef: Renate, we passen op hoor! En hoe is het verder bij jullie verlopen van de week? Hoe ging het met de meiden?
Ik heb nog niet veel gefietst. Aleen dinsdag en gisteren. Woensdag hadden Martijn en ik een belangrijk gesprek op het MKD over Romy en heb ik hem opgehaald op zijn werk en donderdag was het zo slecht weer, dat ik geen zin had om met allebei de meiden door de stromende regen te fietsen terwijl de auto voor de deur stond.
Even iets anders: ik heb gisteren winterlaarzen voor Dana gekocht. (Er zit hier een heel goede kinderschoenenwinkel en daar moet je altijd vlug zijn om nog veel keuze te hebben.) Ik wilde een hogere laars zodat de koude wind komende winter niet zo in de broekspijpen van de meiden waait als we op de fiets naar het MKD moeten. Hele leuke, stoere laarzen gevonden, maar ik moest 109 euro afrekenen
Vanmiddag ga ik ook nog met Romy, want dit waren de enige 2 paar hoge laarzen in maat 25. Wij hebben dit weekend dus flink pijn in onze portemonaie!!
-
Renate
Ja, dat was wel vreemd, maar ja.... je moet maar in één van de crimineelste steden van Nederland willen wonenAriënne schreef: Dat is pas vreselijk.....Wat moet dat een rare gewaarwording zijn, die kerel op zo'n manier nog eens tegen te komen.
Dan kun je zoiets verwachten.
Dat is meer geluk als wijsheid geweest. Ik was echt heel bang en kon niet echt helder nadenken. Die auto zat bomvol met van die gasten. Ik zou niks te vertellen hebben. Ik fietste ook weleens langs die groep heen als ik naar school moest. Ze hingen hele dagen onder een fietsbruggetje. Als ze wat riepen of floten, reageerde ik nooit. Daar voelde ik me te goed voorWat heb jij dat toen in die tijd ontzettend goed opgelost!!
Ontzettend fijn dat het goed gaat op MKD! En dat fietsen komt nog wel.
Nog even over dure kinderkleding/-laarzen. Je hebt soms hele leuke 2ehands-winkeltjes.
Wel lastig voor tweelingen. Zou je ook niet iets hebben op dat gebied via internet? 2ehands voor tweelingen?
Ik vond het vroeger met onze meiden ook haast niet te doen. Als je soms ziet wat een mooie en dure spullen sommige jonge ouders al hebben!
Nog even over dure kinderkleding/-laarzen. Je hebt soms hele leuke 2ehands-winkeltjes.
Wel lastig voor tweelingen. Zou je ook niet iets hebben op dat gebied via internet? 2ehands voor tweelingen?
Ik vond het vroeger met onze meiden ook haast niet te doen. Als je soms ziet wat een mooie en dure spullen sommige jonge ouders al hebben!

-
Renate
Er zijn zat 2e handstweeling winkels, maar ik hou er niet van om ze hetzelfde te kleden , dus daar hoef ik niet naar te kijken.
Wij krijgen ontzettend veel kleding van de buren die een dochtertje hebben dat 2 jaar ouder is en een enorme leuke en grote garderobe heeft
. Dat is heerlijk. Ik koop nooit merkkleding voor de meiden. Zonde van het geld. Ik ben een H&M, C&A, Hema, Sengers, Zeeman en Wibra-moeder
De meiden krijgen wel elk jaar Esprit-spijkerjasjes van mijn zusje. Die brengt ze altijd mee uit een outlet in Duitsland. Dat is dan ook het enige aan merkkleding dat ze hier dragen.
Op schoenen wil ik niet bezuinigen. Zeker voor Romy, die bij overprikkeling veel op haar tenen loopt, zijn goede schoenen heel belangrijk. Op bv gympies wordt ze snel moe en valt ze vaak.
Wij krijgen ontzettend veel kleding van de buren die een dochtertje hebben dat 2 jaar ouder is en een enorme leuke en grote garderobe heeft
De meiden krijgen wel elk jaar Esprit-spijkerjasjes van mijn zusje. Die brengt ze altijd mee uit een outlet in Duitsland. Dat is dan ook het enige aan merkkleding dat ze hier dragen.
Op schoenen wil ik niet bezuinigen. Zeker voor Romy, die bij overprikkeling veel op haar tenen loopt, zijn goede schoenen heel belangrijk. Op bv gympies wordt ze snel moe en valt ze vaak.
-
Renate
Sommige kinderen die we in een speeltuintje zien, mogen niet in de zandbak of op het gras zitten, want dan wordt hun (merk)broek vies. Dan denk ik: mens ga naar de zeeman en laat je kind spelen!
Ik ben me vooral aan merkkleding gaan storen toen ik op naailes ging. Toen zag ik pas hoe slordig en slecht ook merkkleding afgewerkt is.
Maar zelf naaien is ook niet echt goedkoop, vind ik. Goedkoper als Esprit, Mexx en Villa Happ, maar tegen de zeeman, C&A, ed kan ik niet op naaien.
Ik ben me vooral aan merkkleding gaan storen toen ik op naailes ging. Toen zag ik pas hoe slordig en slecht ook merkkleding afgewerkt is.
Maar zelf naaien is ook niet echt goedkoop, vind ik. Goedkoper als Esprit, Mexx en Villa Happ, maar tegen de zeeman, C&A, ed kan ik niet op naaien.
Toen ik nog in de Hoekse Waard woonde, hadden we in het dorp 2x per jaar een kinderkledingbeurs, waar ik ook medewerkster van was. Nu is dat normaal, maar wij waren zo'n 30 jaar geleden echt een uitzondering. Liep als een trein, zelfs uit de omringende dorpen kwamen ze brengen en kopen. We begonnen om 9.00, maar op het laatst stonden ze er al om voor zessen om bij de 1e 10 te zijn.
Maar wat wil je, prachtige kleding voor een paar gulden; als mijn zoon al merkkleding droeg kwam het van de beurs
. Het was 2 dagen heel veel werk, maar heel leuk.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Hoi Renate,
Zo zie je maar, dat koelbloedige van jou is toch wel ff super. Ik was al een middelbare doorgewinterde bosvrouw, dus eh........... maar het blijft eng, als je het gevoel hebt dat je wordt bedreigd. Brrrrrrrrrr
Strak gehandeld voor zo'n jonge vrouw
Voor onze kleinzoon in Frankrijk heb ik op Marktplaats in 1x een hele garderobe gekocht van iemand hier in Hoogeveen. Allemaal supermooie, keurige, hele broekjes, shirtjes enz. Voor een prikkie. Bjorn zit tot zijn derde jaar gebakken. Nu we een caravannetje hebben zal er nog wel meer meegesleept worden die kant op, want nu hoeft niet alles in de bus.
Wat heerlijk dat het zo fijn gaat met Romy, die was er echt aan toe ! Logisch toch dat je je druk maakt! Hoe drukker je maakt, hoe meer het meevalt in dit geval, gelukkig maar
Dat op de tenen lopen ken ik wel. Met schoenen kopen altijd aan denken en helaas de duurdere goede kopen ? Het eerste kindertehuis waar ik werkte had een aantal kinderen waar ouders nooit iets voor kochten, zodoende mochten wij dat. Erg leuk, dat wel.
O ja, Ariënne, van die jagers die reetjes alleen als stukjes vlees zien. De verkoper van ons huis, ook zoeen :x Ik vertelde dat ik een houtsnip had gezien, vond ik erg leuk. Zijn reactie: lekker eten. Ha, die stond gelijk op mijn 'foute' lijstje.
Zo zie je maar, dat koelbloedige van jou is toch wel ff super. Ik was al een middelbare doorgewinterde bosvrouw, dus eh........... maar het blijft eng, als je het gevoel hebt dat je wordt bedreigd. Brrrrrrrrrr
Voor onze kleinzoon in Frankrijk heb ik op Marktplaats in 1x een hele garderobe gekocht van iemand hier in Hoogeveen. Allemaal supermooie, keurige, hele broekjes, shirtjes enz. Voor een prikkie. Bjorn zit tot zijn derde jaar gebakken. Nu we een caravannetje hebben zal er nog wel meer meegesleept worden die kant op, want nu hoeft niet alles in de bus.
Wat heerlijk dat het zo fijn gaat met Romy, die was er echt aan toe ! Logisch toch dat je je druk maakt! Hoe drukker je maakt, hoe meer het meevalt in dit geval, gelukkig maar
O ja, Ariënne, van die jagers die reetjes alleen als stukjes vlees zien. De verkoper van ons huis, ook zoeen :x Ik vertelde dat ik een houtsnip had gezien, vond ik erg leuk. Zijn reactie: lekker eten. Ha, die stond gelijk op mijn 'foute' lijstje.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ha...Renate je bent net zo'n moeder als ik! Schoenen moeten van goede kwaliteit zijn. Helaas zijn die duur, maar wel duurzaam! Kleding daar moet je lekker in kunnen spelen in de zandbak, modder, verven enzo. Ik erger me ook groen en geel aan ouders die op hoge poten naar school komen omdat de dure broek van Jantje niet meer schoon te krijgen is nadat er in een iets natte zandbak gespeeld is.
Heeft dat kind om die dure broek gevraagd? Zeeman heeft vaak erg leuke kinderkleding, en als je een beetje uitkijkt ook nog van best goede kwaliteit. Mijn kinderen krijgen nu kleedgeld en vinden het een sport om voor heel weinig geld toch leuke dingen te kopen, en ook krijgertjes worden nog met open armen ontvangen. Ik vind sowieso de prijzen voor (merk)kleding belachelijk. Ik koop altijd in de uitverkoop, en loop ook nog wel in truien van 20 jaar oud! Gelukkig komt de mode iedere keer terug, dus af en toe neuzen in de dozen op zolder levert soms weer leuke dingen op.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Wat fijn hé, dat Romy zo snel haar draai heeft gevonden. De beren op de weg die jij verwachtte ben je gelukkig niet tegen gekomen.
Je hebt gelijk hoor om niet van die dure kleding te kopen. Op schoenen kan je beter niet bezuinigen, een goede pasvorm is heel belangrijk.
Iona koopt in dezelfde winkels als jij de kleding voor de meiden. Laatst had ze in de uitverkoop een broek voor Sanne gekocht voor twee euro. Maurice gaat ook nog wel eens met de meiden op stap, hij laat ze dan uitzoeken wat ze mooi vinden. Is dus altijd veel duurder uit dan Iona.
Jeanette krijgt veel kleding voor de jongens van haar zusje. De kinderen van haar zusje zijn een paar jaar ouder. Een nieuwe fiets wordt van marktplaats gehaald. Zien er vaak nog heel mooi uit, en anders knapt Steef hem eerst op.
Groetjes, Erna.
Je hebt gelijk hoor om niet van die dure kleding te kopen. Op schoenen kan je beter niet bezuinigen, een goede pasvorm is heel belangrijk.
Iona koopt in dezelfde winkels als jij de kleding voor de meiden. Laatst had ze in de uitverkoop een broek voor Sanne gekocht voor twee euro. Maurice gaat ook nog wel eens met de meiden op stap, hij laat ze dan uitzoeken wat ze mooi vinden. Is dus altijd veel duurder uit dan Iona.
Jeanette krijgt veel kleding voor de jongens van haar zusje. De kinderen van haar zusje zijn een paar jaar ouder. Een nieuwe fiets wordt van marktplaats gehaald. Zien er vaak nog heel mooi uit, en anders knapt Steef hem eerst op.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Renate
Ik weet niet of ze bij jullie in de buurt ook een Sengers hebben? Maar daar hebben ze ontzettend leuke meidenkleding (de babycollectie voor jongens is ook leuk, maar naar de kindercollectie voor jongens heb ik nooit gekeken.). Zij verkopen het 'merk' Parsival. In de uitverkoop zijn daar alle stoffen broekjes en rokjes 3 voor 10 euro, de spijkerbroekjes en jurkjes 2 voor 10 euro en t-shirtjes 2,50. De t-shirts vind ik er niet altijd even mooi (te volwassen, bling, bling), maar de broekjes zijn heel leuk en apart.
Ook voor kraamcadeautjes kun je daar goed slagen. De leukste pakjes allemaal onder een 10, de zomercollectie zelfs vaak maar 5 euro.
Veel mensen weten niet dat Sengers zulke leuke kinderkleding heeft. Misschien iets voor je schoondochter, Erna?
Ook voor kraamcadeautjes kun je daar goed slagen. De leukste pakjes allemaal onder een 10, de zomercollectie zelfs vaak maar 5 euro.
Veel mensen weten niet dat Sengers zulke leuke kinderkleding heeft. Misschien iets voor je schoondochter, Erna?
-
Renate
Precies! Dat bedoel ik. Ik heb in mijn studententijd jarenlang bij Zeeman gewerkt. Toen hadden ze maar af en toe leuke kinderkleding, maar nu hebben echt leuke kleding voor kinderen. Ik mag er graag rondneuzen.Wubke schreef: Ha...Renate je bent net zo'n moeder als ik! Schoenen moeten van goede kwaliteit zijn. Helaas zijn die duur, maar wel duurzaam! Kleding daar moet je lekker in kunnen spelen in de zandbak, modder, verven enzo. Ik erger me ook groen en geel aan ouders die op hoge poten naar school komen omdat de dure broek van Jantje niet meer schoon te krijgen is nadat er in een iets natte zandbak gespeeld is. Heeft dat kind om die dure broek gevraagd? Zeeman heeft vaak erg leuke kinderkleding, en als je een beetje uitkijkt ook nog van best goede kwaliteit. Mijn kinderen krijgen nu kleedgeld en vinden het een sport om voor heel weinig geld toch leuke dingen te kopen, en ook krijgertjes worden nog met open armen ontvangen. Ik vind sowieso de prijzen voor (merk)kleding belachelijk. Ik koop altijd in de uitverkoop, en loop ook nog wel in truien van 20 jaar oud! Gelukkig komt de mode iedere keer terug, dus af en toe neuzen in de dozen op zolder levert soms weer leuke dingen op.
En ik heb het mezelf extra duur gemaakt dit jaar. Hogere laarzen beginnen eigenlijk pas bij maat 26. De schoenenwinkel had 2 paar hoge laarsjes in maat 25. Vrij exclusief. Ik had ook voor 77 euro per paar klaar kunnen zijn, maar aangezien we nog de hele winter op de fiets door weer en wind moeten, leken die hoge laarsjes juist zo lekker voor de meiden. Dan waait de koude wind niet zo makkelijk in hun broekspijpen.
En mijn ouders zijn toch schatten: ik heb 1 paar laarsjes van hen gekregen en ook mogen de meiden allebei nog een paar goede slofjes in de kinderschoenenwinkel uitzoeken!
Ik heb een aantal keren slofjes van Scapino gehad - binnen een paar dagen liet overal de lijm los
-
Renate
Dat heb ik gelukkig nog nooit gehad, dat ik halverwege het seizoen nieuwe schoenen moet kopen. Ze hebben mijn voeten (mt 36, soms 37). Ze vallen nog in de peutermaatjes met hun kleine voetjes. Ik heb zelfs een keer gehad dat ik winter- en zomerschoenen in dezelfde maat moest kopen.En nu maar hopen dat ze geen groeisspurt krijgen voor de winter. Aaaahhh, plotseling maat 28
Toch wel op de foto met de beentjes in de lucht
Maar ja, zeg nooit nooit........ zul je net zien dat we deze keer in januari voor nieuwe moeten
Even iets anders: op mijn internetadres bleek ik iemand geblokkeerd te hebben, die ik nooit geblokkeerd had. Haar mailtjes kwamen helemaal niet aan.
Dochter Nina bleek ook een vriendin 'geblokkeerd' te hebben.....
Kennen jullie dit verschijnsel??
Je kunt daarvoor je lijst met geblokkeerden bekijken onder Opties en dan onderaan verder (bij hotmail tenminste.)
Wel goed om te weten dat dus niet alijd alle mailtjes aan zullen komen!
Dochter Nina bleek ook een vriendin 'geblokkeerd' te hebben.....
Kennen jullie dit verschijnsel??
Je kunt daarvoor je lijst met geblokkeerden bekijken onder Opties en dan onderaan verder (bij hotmail tenminste.)
Wel goed om te weten dat dus niet alijd alle mailtjes aan zullen komen!