Maag-Darmproblemen.
-
Renate
Nee, Erna. De scopie doen ze wel op de OK onder narcose, maar een spoeling kan niet met een roesje. Ze laten dan een hele emmer met een of andere oplossing via een slang in haar darmen lopen en dat moet ze dan weer uitpoepen (sorry voor het smakelijk verhaal) als je slaapt, kun je niet poepen. Maar als je huilt loopt de oplossing niet in je darmen, dus we hebben enorm moeten vechten met Dana. Uiteindelijk hebben ze haar valium gegeven om te kalmeren. Toen ging het beter. Jammer dat ze dat niet meteen gedaan hebben.
We hadden ook een k*verpleegster ook. Tijdens de worsteling met Dana werd ze boos op mij en vroeg nijdig of we niet naar de voorlichtingsfilm waren geweest. Ik werd toen zo boos, dat ik geroepen heb dat Dana pas 2,5 was en nog naar de teletubbies keek. Die hebben geen afleveringen met spoelingen. Toen heb ik de slang eruit getrokken en gezegd dat we zouden vertrekken naar een kinderziekenhuis. De kinderarts (echt een schat vergeleken bij die tang) is toen gekomen met de valium.
Ik geloof niet dat ik eerder zo boos geweest ben.
We hadden ook een k*verpleegster ook. Tijdens de worsteling met Dana werd ze boos op mij en vroeg nijdig of we niet naar de voorlichtingsfilm waren geweest. Ik werd toen zo boos, dat ik geroepen heb dat Dana pas 2,5 was en nog naar de teletubbies keek. Die hebben geen afleveringen met spoelingen. Toen heb ik de slang eruit getrokken en gezegd dat we zouden vertrekken naar een kinderziekenhuis. De kinderarts (echt een schat vergeleken bij die tang) is toen gekomen met de valium.
Ik geloof niet dat ik eerder zo boos geweest ben.
Laatst gewijzigd door Renate op 30 aug 2007, 14:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Het is toch niet te geloven, dat iemand met zo weinig mededogen 'zo'n behandeling moet begeleiden bij een meiske van 2,5. :x
Het overkomt je, zoiets. Met terugwerkende kracht den k je vaak, had ik toen maar direct gezegd waar het op stond. Maar zo werkt het niet helaas. Goed dat je zo boos geworden bent.
Fijn dat het met de meiden goed gaat. Lekker rustig, allebei naar school????
Het overkomt je, zoiets. Met terugwerkende kracht den k je vaak, had ik toen maar direct gezegd waar het op stond. Maar zo werkt het niet helaas. Goed dat je zo boos geworden bent.
Fijn dat het met de meiden goed gaat. Lekker rustig, allebei naar school????
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Renate
Het is zalig. Maar de rust komt niet zo zeer van de afwezigheid van Dana en Romy, maar vooral doordat Romy het zo geweldig heeft op het MKD. Ze zit daar echt op haar plaats. Ik sta - en dat is niet gelogen - te kijken van de vorderingen die ze maakt daar. Onbegrijpelijk, wat een wereldplek voor Romy en soortgelijke kinderen.
Dana heeft het wat moeilijker op school. Ze mist Romy's aanwezigheid. Is tegelijkertijd jaloers op Romy. Toch gaat ze graag. Dana heeft wat langer de tijd nodig om aan het idee te wennen. Het komt goed. Ik vind het zalig. Ik ga me nu heerlijk op mijn studie storten. Volgende week al mijn eerste tentamen: spelling.
Dana heeft het wat moeilijker op school. Ze mist Romy's aanwezigheid. Is tegelijkertijd jaloers op Romy. Toch gaat ze graag. Dana heeft wat langer de tijd nodig om aan het idee te wennen. Het komt goed. Ik vind het zalig. Ik ga me nu heerlijk op mijn studie storten. Volgende week al mijn eerste tentamen: spelling.
Re: Bobbie's kids met Victoria en Fieke.
Mijn Dieseltje voelt zich niet zo lekker.
Al 2 nachten achtereen ben ik om half 3 wakker gehuild en eenmaal in de voortuin (ja, ook 1 keer bij de buren
) liep hij knetterend leeg.
Hij poept zich helemaal leeg, en daar zit ook bloed door. De hele dag hoor ik hem knetteren... Vandaag heeft hij de hele auto ondergespuugd, uiteraard keurig naast het plaid maar gewoon op de bank, ik had echt met hem te doen. (en met mezelf natuurlijk, het ziet er hetzelfde uit als poep, alleen ruikt het anders...)
Ik weet de oorzaak wel hoor: hij heeft last van de puppenkwaal dat hij alles wat los en vast zit wil opeten. Het heeft bijna iets dwangmatigs. Takjes, steentjes, kauwgom, paardenpoep :twisted: , zand, gras, peuken, schelpen.... alles moet gegeten worden. Natuurlijk sta ik dat niet toe, maar hij ziet toch kans veel ongemerkt naar binnen te werken, ben ik bang.
Vandaag heb ik hem steeds als we buiten waren een muilkorf omgedaan en daar was hij het helemaal niet mee eens; op een gegeven moment ging hij zelfs demonstratief liggen; zo van: tot hier en niet verder. Maar het is voor zijn eigen bestwil; eerst moet hij weer opknappen.
Ik heb hem maar weer eens ontwormd en de komende 4 dagen krijgt hij een reinigingskuur van enkel en alleen maar vlees uit de diepvries bij de dierenwinkel. Bobbie mag hier van meegenieten, hij is daar nl. ook gek op, anders is het niet eerlijk natuurlijk. Ik hoop dat hij snel weer opknapt, anders ga ik maandag uiteraard even naar de DA. Maar 2 jaar geleden heb ik precies hetzelfde met Bobbie meegemaakt dus ik denk dat ik hier goed aan doe. Hij heeft in elk geval geen koorts.
groet, Martine
Al 2 nachten achtereen ben ik om half 3 wakker gehuild en eenmaal in de voortuin (ja, ook 1 keer bij de buren
Hij poept zich helemaal leeg, en daar zit ook bloed door. De hele dag hoor ik hem knetteren... Vandaag heeft hij de hele auto ondergespuugd, uiteraard keurig naast het plaid maar gewoon op de bank, ik had echt met hem te doen. (en met mezelf natuurlijk, het ziet er hetzelfde uit als poep, alleen ruikt het anders...)
Ik weet de oorzaak wel hoor: hij heeft last van de puppenkwaal dat hij alles wat los en vast zit wil opeten. Het heeft bijna iets dwangmatigs. Takjes, steentjes, kauwgom, paardenpoep :twisted: , zand, gras, peuken, schelpen.... alles moet gegeten worden. Natuurlijk sta ik dat niet toe, maar hij ziet toch kans veel ongemerkt naar binnen te werken, ben ik bang.
Vandaag heb ik hem steeds als we buiten waren een muilkorf omgedaan en daar was hij het helemaal niet mee eens; op een gegeven moment ging hij zelfs demonstratief liggen; zo van: tot hier en niet verder. Maar het is voor zijn eigen bestwil; eerst moet hij weer opknappen.
Ik heb hem maar weer eens ontwormd en de komende 4 dagen krijgt hij een reinigingskuur van enkel en alleen maar vlees uit de diepvries bij de dierenwinkel. Bobbie mag hier van meegenieten, hij is daar nl. ook gek op, anders is het niet eerlijk natuurlijk. Ik hoop dat hij snel weer opknapt, anders ga ik maandag uiteraard even naar de DA. Maar 2 jaar geleden heb ik precies hetzelfde met Bobbie meegemaakt dus ik denk dat ik hier goed aan doe. Hij heeft in elk geval geen koorts.
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ach, die arme schat.
Hopen dat het snel opknapt.
Bloed in zijn poep nog wel
Heeft hij geen koorts Martine?
Duimen dat het reinigingskuurtje werkt
Hopen dat het snel opknapt.
Bloed in zijn poep nog wel
Heeft hij geen koorts Martine?
Duimen dat het reinigingskuurtje werkt
-
inge
arm klein ding die Diesel en arme jij dat je er 's nachts elke keer uit moet,veel
beterschap gewenst
beterschap gewenst
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
-
Alma
Dat klinkt knap vervelend, gelukkig heb je ervaring en schiet je volgens mij niet meteen in de stress?
Ook voor Diesel beterschap!!
groetjes, Alma
Ook voor Diesel beterschap!!
groetjes, Alma
Maar er moet toch wel verbetering optreden morgen, denk ik.
Drinkt hij wel genoeg???
Stapper heeft eens, als redelijk kleine pup, diarree gehad.
De DA trok toen direct alles uit de kast.
Stapper vond het dieet voer smakeloos.
Toen ben ik op het verse vlees overgegaan.
Direct verbetering !!! Dus, wellicht knapt Dieseltje ook wel op.
Hij voelt zich verder toch niet ziek ???
Drinkt hij wel genoeg???
Stapper heeft eens, als redelijk kleine pup, diarree gehad.
De DA trok toen direct alles uit de kast.
Stapper vond het dieet voer smakeloos.
Toen ben ik op het verse vlees overgegaan.
Direct verbetering !!! Dus, wellicht knapt Dieseltje ook wel op.
Hij voelt zich verder toch niet ziek ???
Ja hoor Jeanette, hij drinkt prima en dolt ook de hele dag met zijn vader, alleen het poepen is lastig.
Ik hou hem goed in de gaten en zal vannacht ook even bij hen gaan kijken, maar aangezien hij dit al eerder heeft gehad, weet ik zeker dat de DA mij zal zeggen de eerste 2 dagen hetzelfde te doen als toen, met als verschil dat ik hem nu heb gemuilkorft. Het is wel weekeind natuurlijk, en mijn DA heeft geen dienst.
Vorige keer was hij er snel weer bovenop.
Ik heb zelf het vermoeden dat er iets scherps door zijn darm is gegaan; dat moet even de kans krijgen om te genezen, vandaar het zachte voer.
-Mary, bedankt voor de verwijzing naar de site. ik heb het doorgelezen en hou het allemaal in mijn achterhoofd!
groet, Martine
Ik hou hem goed in de gaten en zal vannacht ook even bij hen gaan kijken, maar aangezien hij dit al eerder heeft gehad, weet ik zeker dat de DA mij zal zeggen de eerste 2 dagen hetzelfde te doen als toen, met als verschil dat ik hem nu heb gemuilkorft. Het is wel weekeind natuurlijk, en mijn DA heeft geen dienst.
Vorige keer was hij er snel weer bovenop.
Ik heb zelf het vermoeden dat er iets scherps door zijn darm is gegaan; dat moet even de kans krijgen om te genezen, vandaar het zachte voer.
-Mary, bedankt voor de verwijzing naar de site. ik heb het doorgelezen en hou het allemaal in mijn achterhoofd!
groet, Martine
Martine schreef:..........hij drinkt prima en dolt ook de hele dag met zijn vader, alleen het poepen is lastig.
Mooi
-
renske
Ik hoop dat hij snel opknapt, maar houd hem wel goed in de gaten en bij twijfel zou ik naar de dierenarts gaan.
Ik hoorde gisteren namelijk dat er weer een soort hondenvirus heerst en volgens mij is het nu ongeveer een jaar geleden dat er ook eentje heerste. Lumi was toen een maand of 5 en was er een tijdje goed ziek van geweest.
Natuurlijk denk je als eerste 'zal wel wat verkeerds gegeten hebben', maar houd in je achterhoofd dat het ook een virus of zo kan zijn die heerst.
Ik hoorde gisteren namelijk dat er weer een soort hondenvirus heerst en volgens mij is het nu ongeveer een jaar geleden dat er ook eentje heerste. Lumi was toen een maand of 5 en was er een tijdje goed ziek van geweest.
Natuurlijk denk je als eerste 'zal wel wat verkeerds gegeten hebben', maar houd in je achterhoofd dat het ook een virus of zo kan zijn die heerst.
Ik neem hem vannacht met me mee naar boven, in zijn bench naast mijn bed. Ik vertrouw het toch niet helemaal. Zojuist heeft hij weer de hele kamer volgescheten, overal liggen druppels bloed. Ik weet gelukkig een dierenziekenhuis te vinden, in Amsterdam hier 20 minuten vandaan dat de hele nacht open is. Als ik het niet meer verantwoord vind om het aan te kijken zit ik daar in no-time.
Hij lijkt wel rustiger dan normaal; hij ligt nu tegen me aan te slapen, maar het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat hij moe is na een halve dag buiten om 11 uur 's-avonds.
Hij piept niet en drinkt voldoende. Jammer dat ze niet kunnen praten, het zijn net baby's en er komt dus een hoop giswerk bij kijken.
Over baby's gesproken, ergens moet ik nog wat luiers hebben liggen.... misschien...?....
groet, Martine
Hij lijkt wel rustiger dan normaal; hij ligt nu tegen me aan te slapen, maar het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat hij moe is na een halve dag buiten om 11 uur 's-avonds.
Hij piept niet en drinkt voldoende. Jammer dat ze niet kunnen praten, het zijn net baby's en er komt dus een hoop giswerk bij kijken.
Over baby's gesproken, ergens moet ik nog wat luiers hebben liggen.... misschien...?....
groet, Martine
Is het niet handiger om bij hem beneden te gaan slapen?
Dan is de weg naar buiten een stuk korter.
Dan is de weg naar buiten een stuk korter.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Wordt hij nu minder levendig, .....??
Fijn dat je een goede kliniek achter de hand hebt. Ik zou niet te lang wachten met die bloeddruppels
Even bellen kan nooit kwaad.
Fijn dat je een goede kliniek achter de hand hebt. Ik zou niet te lang wachten met die bloeddruppels
Even bellen kan nooit kwaad.
Pfffffff dat is wat Martine sterkte met Diesel hoor het arme kereltje 
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Ik neem hem mee naar boven hoor, kleine moeite, zo groot woon ik nou ook weer niet en in de gang zie ik mezelf nou niet slapen. Bobbie slaapt in de kamer, en samen in één ruimte doe ik omwille van de nachtelijke rust en de
geweldige
band met mijn buren voorlopig maar even niet.
Ik heb net trouwens toch maar even met de dienstdoende DA gesproken en we hebben in overleg besloten dat we gewoon de nacht in gaan. Morgen moet ik zijn water en voer verdeeld over een keer of 8 aanbieden om zijn darmen rust te gunnen, en als het morgen nog aanhoudt, moet ik maandag naar mijn eigen DA met een monstertje poep. Die arts zit trouwens in Haarlem centrum, allemaal sluip-door-kruip-door-straatjes dus in geval van nood is het sneller om even via de snelweg naar Amsterdam te rijden, wat sowieso open is.
Ze denken niet dat zijn darmen door iets scherps zijn aangetast, omdat hij dan veel zieker zou zijn en ik hem niet zou mogen aanraken of optillen.
groet, Martine
Ik heb net trouwens toch maar even met de dienstdoende DA gesproken en we hebben in overleg besloten dat we gewoon de nacht in gaan. Morgen moet ik zijn water en voer verdeeld over een keer of 8 aanbieden om zijn darmen rust te gunnen, en als het morgen nog aanhoudt, moet ik maandag naar mijn eigen DA met een monstertje poep. Die arts zit trouwens in Haarlem centrum, allemaal sluip-door-kruip-door-straatjes dus in geval van nood is het sneller om even via de snelweg naar Amsterdam te rijden, wat sowieso open is.
Ze denken niet dat zijn darmen door iets scherps zijn aangetast, omdat hij dan veel zieker zou zijn en ik hem niet zou mogen aanraken of optillen.
groet, Martine
Hé bah Martine wat vervelend. Wat zou het volgens die dokter dan wel kunnen zijn.
Hoop dat het morgen al een stuk minder is, anders zou ik toch echt even met hem naar de dokter gaan. Gelukkig drinkt hij goed, anders moet je ook nog opletten dat hij niet uitdroogd. Sterkte met Diesel en ook met jou natuurlijk.
Hoop dat het morgen al een stuk minder is, anders zou ik toch echt even met hem naar de dokter gaan. Gelukkig drinkt hij goed, anders moet je ook nog opletten dat hij niet uitdroogd. Sterkte met Diesel en ook met jou natuurlijk.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.