't zal wel een hele zure appel worden...
Pootjes kwalen
-
Renate
Romy gaat morgen idd beginnen op het MKD. Eind deze middag gaan we kennismaken met haar klasje. Ik vrees echter het ergste voor morgen, want sinds een goede week heeft ze ineens verlatingsangst. Ze verliest me geen moment uit het oog en als het per ongeluk wel gebeurd en ze is me kwijt, raakt ze compleet in paniek. Niet echt handig met afscheidnemen
-
Renate
Oja, Jeanette. Ze voelt het zeker aan. Ik zie er zelf nogal tegenop. Ik heb het gevoel dat ik haar kwijtraak. Klinkt waarschijnlijk erg overdreven, maar ik vind het echt moeilijk om Romy uit handen te geven en te moeten accepteren dat er vele mensen zich gaan 'bemoeien' met ons gezin. Ik ben er zelf al een week nerveus voor en aangezien Romy 'enorme voelsprieten' heeft, zal de verlatingsangst daar vandaan komen. Ik probeer het voor Romy te verbergen, maar Romy is sensitief erg sterk ontwikkeld.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er tegenopziet Renate. Je zal haar ook een beetje los gaan laten en tegelijkertijd blijf je toch helemaal met haar verbonden.
k heb ooit ergens geleerd dat je normaal gesproken best mag laten merken dat je het ook niet leuk vindt of verdrietig bent dat je afscheid moet nemen. Dan stem je je ook op je kind af.
Als je heel stoer en flink afscheid neemt, zou het kind eerder versterkt worden in de angst. Want ma liikt dan onverschillig. Natuurlijk betekent dat niet dat er een drama van gemaakt moet worden.
Ik weet niet hoe dat in Romy's situatie kan gaan.
Kun je haar iets meegeven? Een knuffel of iets, waar jij een kus aan meegeeft? Zodat de knuffel op Romy kan passen?
k heb ooit ergens geleerd dat je normaal gesproken best mag laten merken dat je het ook niet leuk vindt of verdrietig bent dat je afscheid moet nemen. Dan stem je je ook op je kind af.
Als je heel stoer en flink afscheid neemt, zou het kind eerder versterkt worden in de angst. Want ma liikt dan onverschillig. Natuurlijk betekent dat niet dat er een drama van gemaakt moet worden.
Ik weet niet hoe dat in Romy's situatie kan gaan.
Kun je haar iets meegeven? Een knuffel of iets, waar jij een kus aan meegeeft? Zodat de knuffel op Romy kan passen?
Laatst gewijzigd door Ariënne op 06 aug 2007, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Misschien heel gek Renate, maar bij je omschrijving van de gevoeligheid van Romy krijg ik een heel goed gevoel.
Dat kan misschien haar kracht wel zijn om te leren omgaan met haar autisme. Dat is echt een hele positieve sterke kant.
Het lijkt me heel ellendig om een stuk van je opvoeding nu zo over te moeten geven. Een MKD is toch heel andere koek dan de basisschool.
Houd je haaks en veel sterkte met het uitslaan van de kleine vleugeltjes van Romy.
Extra slobber van Stapper.
Dat kan misschien haar kracht wel zijn om te leren omgaan met haar autisme. Dat is echt een hele positieve sterke kant.
Het lijkt me heel ellendig om een stuk van je opvoeding nu zo over te moeten geven. Een MKD is toch heel andere koek dan de basisschool.
Houd je haaks en veel sterkte met het uitslaan van de kleine vleugeltjes van Romy.
Extra slobber van Stapper.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Renate
Romy begrijpt emoties van anderen niet. Dus als ik me ongemakkelijk voel, geeft dat haar een heel angstig gevoel. Romy lijkt het best te reageren als ik heel duidelijk (en vaak klinkt dat heel koud) naar haar ben. Ik was op de peuterspeelzaal altijd de enige moeder die nooit bleef hangen in het klasje, want dan begreep Romy niet of ik nu bleef of wegging. Ik zette ze af in de klas, een kus en knuffel en dan wegwezen.
Haar knuffel (Poep genaamd
) gaat zeker mee de eerste weken. Poep geeft Romy veel steun bij het doen van nieuwe dingen. Ik ben alleen wel bang dat ze Poep kwijtraken daar... dat zou voor ons een kleine ramp zijn.
Haar knuffel (Poep genaamd
-
Renate
Sterkte Renate en ik denk niet dat ze Poep kwijtraken. Ze zullen best weten hoe belangrijk zo'n knuffel is.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Goh, heel erg spannend Renate! Ik kan me goed voorstellen dat het erg moeilijk is om Romy weg te brengen. Het is een heel speciaal kind, en je moet maar afwachten of "anderen" ook de juiste toon kunnen vinden. Ongetwijfeld zal dat het geval zijn, maar het blijft moeilijk. Mensen die met kinderen als Romy werken zullen best wel weten dat een knuffel erg belangrijk is en er ook goed op passen. Bedenk dat Romy nu een heleboel dingen gaat leren die haar een plekje kunnen geven in onze complexe wereld. Sterkte voor jullie hele gezin.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
(Jules) en
Met Lisa haar pootje gaat het nog niet zoals ik zou willen. Het bloed niet meer, je ziet weinig aan haar poot. Als ik goed tussen haar voetzooltjes kijk dan is het daar wel roder dan normaal. Uiterlijk niets aan de hand, niet dikker. Ze likt of bijt ook niet meer op haar poot voor zover ik het kan bekijken, want haar pootje is niet nat. De sok ligt klaar, maar heb ik nog niet aangedaan bij haar.
Waarom dan toch niet tevreden, Lisa loopt een beetje mank. Ze heeft dus wel last van haar poot. Ik blijf haar pootje insmeren, als het mank lopen na het weekend niet over is ga ik nog een keer naar de DA.
Dus vanavond geen Fly-ball training voor haar
Waarschijnlijk wordt dat afgelast vanwege de storm, het waait hier enorm.
Groetjes, Erna.
Waarom dan toch niet tevreden, Lisa loopt een beetje mank. Ze heeft dus wel last van haar poot. Ik blijf haar pootje insmeren, als het mank lopen na het weekend niet over is ga ik nog een keer naar de DA.
Dus vanavond geen Fly-ball training voor haar
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Jajo
Jozé daar had ik ook al aan gedacht, heb het nog niet geprobeerd. Mag eigenlijk niet naar de poot kijken van Lisa. Denk dat een badje een worsteling wordt. Kijk het nog even aan met de zalf. De zalf inmasseren vindt ze ook heel vervelend.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Laatst gewijzigd door Erna op 31 jan 2008, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Nou, wat vervelend nu Erna. De pupjes allemaal goed gezond de deur uit, Lisa lekker in haar velletje, gaat haar poot vervelend doen.
Geluk bij een ongeluk dat je Fly-ball niet hoeft af te zeggen, omdat het waarschijnlijk toch niet door zal gaan.
Hier waait het ook vreselijk. In het begin van de straat is al een boom afgeknapt. Het zal bij jullie nog wel een beetje erger zijn, over die vlaktes. Toen Ton en ik zondag onderweg waren naar jullie hebben we ons nog zitten verbazen hoe plat Nederland is in jullie buurt.
Geluk bij een ongeluk dat je Fly-ball niet hoeft af te zeggen, omdat het waarschijnlijk toch niet door zal gaan.
Hier waait het ook vreselijk. In het begin van de straat is al een boom afgeknapt. Het zal bij jullie nog wel een beetje erger zijn, over die vlaktes. Toen Ton en ik zondag onderweg waren naar jullie hebben we ons nog zitten verbazen hoe plat Nederland is in jullie buurt.
Groet, Wubke,
(Jules) en
(Jules) en
Het waait hier altijd, niet altijd prettig. Almere ligt aan het Markermeer. Het winkelcentrum is bij ons een groot trekgat. Lopen in de storm vind ik wel prettig. Toen we nog in Hillegom woonden gingen we juist met storm naar het strand, heerlijk uitwaaien.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Bobbie had een tijdje terug "iets" tussen zijn tenen, waar ik dus ook absoluut niet aan mocht komen.
Toen heb ik een uur met hem (zie je het voor je
) in bad gezeten, zodat zijn pootje lekker week werd. Ik ben erbij gaan zitten, zodat hij het tenminste leuk vond om dat een uur vol te houden. Ik heb nooit geweten wat het is geweest, (het voelde klein, scherp en hard) waarschijnlijk een splinter, doorn of glasscherfje, maar na dat bad was het wel helemaal over. Het is er gewoon uitgeweekt.
Mocht je deze therapie willen overwegen is het natuurlijk hartstikke leuk als Pim daar wat mooie foto's van maakt voor op de site!

groet, Martine
Toen heb ik een uur met hem (zie je het voor je
Mocht je deze therapie willen overwegen is het natuurlijk hartstikke leuk als Pim daar wat mooie foto's van maakt voor op de site!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Grapjas, het is dat Lisa niet van natte voeten houdt, anders had Pim graag foto's willen maken. Gelukkig weet hij dit forum niet te vinden.Martine schreef: Mocht je deze therapie willen overwegen is het natuurlijk hartstikke leuk als Pim daar wat mooie foto's van maakt voor op de site!![]()
![]()
groet, Martine
Groetjes, Erna.
Lisa loopt niet meer mank. Als ik tussen haar voetzooltjes voel is er net of er iets zit. Het is moeilijk te zien door de haren die er zitten. Voelen doe ik als ik de zalf inmasseer, moet het nog even afwachten. Ga nog niet trainen met haar, dat is te heftig.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Het gaat goed met Lisa haar poot. Wat ik tussen haar voetzooltjes voelde is nu weg. ik denk dat het een korstje is geweest. Ze zal waarschijnlijk toch in iets scherps hebben getrapt denk ik. Ik smeer het nog wel steeds in. Lisa heeft gisteren weer behoorlijk lopen rennen, niets bijzonders aan de poot kunnen zien. En vandaag is ze echt te gek bezig geweest met een Golden, en weer nergens last van. Het is gelukkig sneller hersteld dan ik had gedacht. Blijf het nog wel in de gaten houden.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.