Eindelijk, geen 1 april mop gelukkig, zijn Hieke haar pups geboren.
Hieke is vorige week al begonnen met steeds slijmproppen te verliezen en haar temperatuur is ook een paar keer gedaald waardoor Corrie dacht, zou het nu gaan beginnen.
Gisterenochtend vroeg daalde de temperatuur weer behoorlijk, heeft Hieke zich helemaal leeggepoept en geplast en wilde niet meer eten. Er werd ook driftig in de kist gegraven.
Gisteravond heb ik Corrie nog aan de telefoon gehad, Corrie had mij smorgens al gevraagd hier niets over te schrijven omdat zij dat zelf wilde doen via het gastenboek van Ria.
Om 21.00 uur zijn de vliezen gebroken, en precies om 24.00 uur is de eerste pup geboren. Om ongeveer 4.00 uur de laatste.
Het zijn drie reutjes en twee teefjes. Taeke, Sipke, Ebke, - Yfke, Famke.
Hieke heeft het wel zwaar gehad, ging niet zo makkelijk als de vorige keer.
De pups wegen tussen de 238 - 325 gram.
Ze is weer net zo verzorgend als de eerste keer en vindt het prima als Jutte over de rand van de bak kijkt. Zij zal er binnenkort wel bijgehaald worden door Hieke.
Ria heeft geholpen.
Voor mij was het ook een kort nachtje, zoals jullie weten ga ik nooit zo vroeg naar bed. Eenmaal in bed lag ik toch aan Hieke te denken. Gelukkig heeft Corrie me toen de pups er waren gebeld, en heb ik een tijdje met haar aan de telefoon gezeten.
Alma onze Lisa komt uit het eerste nestje van Hieke, vanaf die tijd zijn Corrie, Cock en wij goeie vrienden van elkaar.
Ik ben weg van Hieke, na Lisa komt Hieke voor mij op de tweede plaats. Als hond dan hé! Nou ja, misschien staan de pups van Lisa op dezelfde hoogte.

Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.