Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Charlotte

Re: Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.

Bericht door Charlotte »

Heel fijn voor je Alma dat je een pup van Phoebe wilt.
Ik heb dat aan voelen komen.
Het zou mij ook niet zinnen om pas met 3 weken op bezoek te mogen komen, maar je schikt je naar de wensen van de fokker.
Dat wil niet zeggen dat ze niet goed voor het nest zorgen hoor, maar het contact met nieuwe eigenaren is belangrijk, maar dat is door verschillende hier al menige keren aangehaald.
Een goede keuze, alhoewel nu iemand anders een kleinkind van onze Guusje krijgt.

Odie, helaas vind ik dat geen leuke naam, maar smaken verschillen nu eenmaal.
Ik denk dat W-dreej ook niet hun nest-namen houden, vinden wij wel jammer, maar een goed gevoel hebben bij de nieuwe baasjes is veel belangrijker.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Renate

Bericht door Renate »

:jeah2: PUPPIES BRENGEN VREUGDE :jeah2:

Renate

Bericht door Renate »

De pups hebben een stiefmoeder!

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tjonge Renate...daar slaat je hart toch een slag van over.
Wat een lekkere schatten zijn het toch.
Zesdubbele vreugde bij jullie :kus:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Lekker ding :idea:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Alma

Bericht door Alma »

Leuke foto's!!!

Ook de Boesterfoto op de site is erg leuk, wat zijn ze nog :kus: klein, zeg!

groetjes, Alma

(Boester vinden ze hier allemaal zoooooooooon leuke naam, kben blij dat die kleintjes nog niet naar namen luisteren.......)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat een leuke verrassing: een pup van Phoebe naar Alma en haar gezin!
Iedereen blij!! :cheer:
Odie: origineel!
Afbeelding

PeerkeTessel

Bericht door PeerkeTessel »

Hallo Renate,
Renate schreef:Hey David! Wat leuk dat je hier ook bent!

Ik was net nog bij je aan de deur om te vertellen dat de pups er zijn. Er was niemand thuis. Ik wilde het zo nog eens proberen, maar nu weet je het al.

Kom je gauw een keer kijken?

Een knuffel voor Peerke en Tessel :dog: :dog:
Jammer dat ik je gemist heb, maar ik kom zeker gauw kijken (met fototoestel).

Heel veel knuffels voor Phoebe en haar kroost.

Groetjes David

ps: ik heb me even (officieel :mrgreen: :mrgreen: )voorgesteld, in de rubriek Nieuwe Leden, zodat de andere forumleden een idee hebben wat een Stabijenfan bij het Smousforum doet.
Laatst gewijzigd door PeerkeTessel op 29 mar 2009, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Renate

Bericht door Renate »

ps: ik heb me even (officieel )voorgesteld, zodat de andere forumleden een idee hebben wat een Stabijenfan bij het Smousforum doet.
Ach, ze kennen je al een beetje. Ik denk dat je hier en daar wel eens bekende teksten, foto's en filmpjes tegenkomt. :jeah:
Maar altijd leuk om je voor te stellen. Dat wordt zeker gewaardeerd.

Kom maar gauw kijken naar Phoebe's kids. Dat vind ik erg leuk.

Erna

Bericht door Erna »

Leuke foto's Renate, het geluk straalt er van af.
Jammer dat de pups iets zijn afgevallen, gelukkig kunnen ze wel wat hebben. Morgen misschien een groeispurt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Help! Belangrijk.

Over de voeding:

Phoebe eet nog steeds Duck natuurvoeding. Ik ben van plan om dat nog een week of 10 vol te houden.
Ik kreeg van de club informatie over het voer. Zij schrijven een opbouw voor van 1,5 naar 2 naar 3 keer de gebruikelijke hoeveelheid.
Ik hou voor Phoebe altijd 9 kg lichaamsgewicht aan (ze weegt iets meer, maar krijgt ook wel eens iets tussendoor). Normaal zou ze volgens Duck ong. 300 gr mogen hebben. Nu ze zoogt gaat Duck meteen naar kolom 6 en dat is bijna 900 gram!! Volgens de club zou ik haar 1,5 keer 300 gram = 450 gram moeten geven.
Dat scheelt een halve kilo met Duck adviseert. Ik weet wel dat het kan dat de pups de eerste dag afvallen. Het is eergistermiddag natuurlijk ook nog heel spannend geweest. Naar de DA en dergelijke... Maar ik wil ook niet dat Phoebe en haar kids iets te kort komen.

Kunnen jullie mij adviseren??

De voedingstabel van Duck: http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... stabel.cfm
Laatst gewijzigd door Renate op 30 mar 2009, 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Alma

Bericht door Alma »

Hoi Renate,

ik kan je geen advies geven, sorry.
Maar bij mensen (dat weet je natuurlijk zelf ook, hi,hi) is het ook normaal dat het geboortegewicht eerst een stukje omlaag gaat.
Vandaag gaan ze waarschijnlijk prima drinken en volop groeien!!
Maar er komen vast zinvollere tips!!
Knuffel :kus: aan de hondjes,

Alma

Renate

Bericht door Renate »

De pupjes komen waarschijnlijk ook niets tekort, want ik hoor ze zelden piepen. Eigenlijk alleen als er 1 de weg kwijt is. Ik neem aan, dat als Phoebe niet voldoende melk heeft, ik dat aan de pups zou horen (piepen), zoals een mensenbaby huilt van de honger.

Nog een vraagje. Wie heeft er een handige tip om ze te wegen. Ze zijn zo beweeglijk in de weegschaal dat het bijna onmogelijk is om ze nauwkeurig te wegen.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Een klein kartonnen doosje Renate.
Daar kunnen ze niet uit. Als je er ook nog iets zachts in legt, krabbelen ze ook iets minder.

Wat ik kan vinden lijkt op de info die je al gekregen had.
Dus opvoeren tot drie keer de hoeveelheid.
Maar het hangt natuurlijk af van wat Phoebe tot nu toe al heeft ingeleverd bij dit hele flinke nest.
En dat kan best flink wat zijn.
Ik zou haar extra meer geven. En goed blijven controleren hoe ze 'aanvoelt'.

Rusrige nacht geweest?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

Er is geen geluidje uit die kist gekomen. Ik werd alleen even wakker van een klein meisje dat ook graag bij de puppies wilde slapen....

Vannacht was dus ook de 2-zitter bezet.

Dubbele wacht, dat kan toch niet misgaan? ;)

Mijn gevoel bij de richtlijnen van de club was ook al beter dan Phoebe nu ineens bijna een kilo voer te gaan geven. En natuurlijk krijgt ze wat extra's! :kus:

Alma

Bericht door Alma »

Wat lief, de dubbele wacht!!

Fijn dat het vannacht goed is gegaan.
Ben je nog erg moe :roll: van het weekend? Ook nog dat uur vooruit? En op de bank slapen......

groetjes, Alma
:boeketje:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat schattig, een nachtzustertje erbij!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Dana is niet weg te houden bij de pups, leuk hoor die betrokkenheid van haar.

Renate ik heb me nooit aan de richtlijnen gehouden die op verpakkingen staan wat voeren betreft.
Heb gewoon mijn gevoel gevolgd. Ik heb het nooit opgeschreven, maar weet wel dat Lisa toen erg veel at. Lisa was nadat de pups de deur uit waren wel wat zwaarder dan voor de dracht. Dat scheelde wel een kilo. Daarna train je dat er gewoon weer af.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Alma

Bericht door Alma »

héééé, waar ken ik dat van.......... :hihi: :hihi:

groetjes, Alma

Renate

Bericht door Renate »

Help! Belangrijk.

Over de voeding:

Phoebe eet nog steeds Duck natuurvoeding. Ik ben van plan om dat nog een week of 10 vol te houden.
Ik kreeg van de club informatie over het voer. Zij schrijven een opbouw voor van 1,5 naar 2 naar 3 keer de gebruikelijke hoeveelheid.
Ik hou voor Phoebe altijd 9 kg lichaamsgewicht aan (ze weegt iets meer, maar krijgt ook wel eens iets tussendoor). Normaal zou ze volgens Duck ong. 300 gr mogen hebben. Nu ze zoogt gaat Duck meteen naar kolom 6 en dat is bijna 900 gram!! Volgens de club zou ik haar 1,5 keer 300 gram = 450 gram moeten geven.
Dat scheelt een halve kilo met Duck adviseert. Ik weet wel dat het kan dat de pups de eerste dag afvallen. Het is eergistermiddag natuurlijk ook nog heel spannend geweest. Naar de DA en dergelijke... Maar ik wil ook niet dat Phoebe en haar kids iets te kort komen.

Kunnen jullie mij adviseren??

De voedingstabel van Duck: http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... stabel.cfm
Sorry ik zet mijn vraag nog even onderaan. Misschien dat ik nog handige tips krijg...

Gesloten