Teven en loopsheid.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Ariënne

Bericht door Ariënne »

Bedankt voor het duimen, Mary.
Ja jij hebt ook die ervaring met dat uitlaathondje. Wat apart dat het goed gaat bij afleiding!
Dat zou er dan op wijzen dat je het vreemde gedrag versterkt door er -onbewust-aandacht aan te geven.
Ik denk dat het Vera ook goed doet/kan doen dat het zonnetje nu lekker schijnt. Kan ze zich lekker opwarmen.
Ook opvallend dat Phoebe de laatste tijd warmte op gaat zoeken, nu ze misschien tegen haar loopsheid aanzit.

Wel lastig meenemen zo'n loops hondje bij vakantieuitstapjes! Best knap getimed van ons! :wink:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ariënne ik hoop dat de loopsheid van Vera dit keer wel goed verloopt. Zal ook duimen.
Op jullie bed gesprongen :? :oops: :lol: Ze wilde jullie natuurlijk waarschuwen dat het zo ver was.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Op ons bed ja! Ze heeft het ons helemaal duidelijk gemaakt! De boel maar weer verschoond. En net het kleed uit de kamer gesleept.
Van zo'n broekje werd ze vorige keer echt helemaal niet goed. Maar zien of we dat deze keer nog uitproberen. Dan maar wel heel langzaam opbouwen met lekkere hapjes als beloning.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Als ik jou was liet ik dat broekje maar achterwege.
Liever iets vaker met de dweil rond.
Zelf schoonhouden heeft toch bij de teefjes de voorkeur.
Laat de natuur dit keer maar gewoon z'n gang gaan.
Als het weer niet vlotjes verloopt ligt het i.i.g. niet aan jou.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat dat betreft is het fijn dat het nu zomer is. Behalve dan tijdens de dagen dat ze dekrijp zou kunnen zijn, maar verder kan ze veel naar buiten.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ha, een loopse Vera :)
Afleiden werkt met schijnzwangerschap wel, naar het schijnt. Dus misschien ook met moeilijk lopende loopsheid?
Nou ja, duimen maar dat alles goed gaat dit keer.
Veel succes Veertje :P
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hoe kan het hè Jeanette? Maar bedankt namens Veertje.

Een rare vraag misschien, maar ik vind zo'n loops hondje wel stinken...Is dat toch wel normaal? :o :schrik: :?
Ik kan me dat van Beppie niet herinneren.
:hmm:
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

We hopen dat Vera's loopsheid deze keer goed verloopt, Ariënne. Dat zou wel heel fijn zijn. Niet in de laatste plaats omdat we dan uitzicht hebben op een forum-nestje :boogie: . Dat lijkt me zo leuk.

Phoebe is nog steeds erg aanhankelijk. Snuffelt overal als we gaan wandelen (het wandelen duurt zo bijna 2x zolang) en plast op bepaalde plaatsen die ze zorgvuldig lijkt uit te kiezen. Maar nog geen loopsheid te bekennen hier.

We wachten rustig af.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het komt er vast gauw aan voor Phoebe.

Een nestje voor Vera: ik kan het me nog niet echt voorstellen. Lisa zal wel eerder aan de beurt zijn! Leuk in elk geval!
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Ik ben ook helemaal in voor een nestje van Lisa hoor! Leuk :!:

Erna

Bericht door Erna »

Wij zijn ook benieuwd hoor, Vera of Lisa. Het liefste willen we Lisa in sept. laten dekken.
Het hangt er van af wanneer zij loops is, Lisa is altijd binnen het half jaar loops. Het is zelfs ook al een keer binnen vijf maanden geweest. Ik ga in sept. altijd een dag of 10 met mijn broer op vakantie, ook voor dit jaar is er geboekt. Lisa gaat met ons mee. Het zou wel eens kunnen dat de dekkingsdatum van Lisa precies in die 10 dagen valt. Als dat zo is wachten we tot de volgende loopsheid.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Jullie gaan naar Duitsland toch Erna. Gewoon even terug- de grens over- naar een leuke man voor Lisa! :wink:
Het lijkt me ook zo spannend allemaal!
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Ariënne schreef: Een rare vraag misschien, maar ik vind zo'n loops hondje wel stinken...Is dat toch wel normaal? :o :schrik: :?
Ik kan me dat van Beppie niet herinneren.
:hmm:
Nee, ik kan niet zeggen, dat ik de loopsheid ooit echt geroken heb en Fija is ons 5e teefje. Ook met googelen kwam ik het niet tegen.
Misschien heb je een "overgevoelige "periode? Ik had/heb soms van die momenten, dat ik alles vies vind ruiken. :roll: :oops:
Zou het toch een beetje in de gaten houden, want stinkt ze echt opvallend, dan zou ik de dierenarts even bellen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Joh .....Erna,
Dat het al zo snel zou kunnen gebeuren, een nestje :!:
Poeh......spannend hoor. Zo vreselijk leuk :P :crazy:

In oktober hebben we de ritsdag voor Stapper, ik hoop eigenlijk wel dat hij goedgekeurd wordt en ook een nestje mag krijgen bij welke leuke smouzin dan ook.
En dan bij de puppies op bezoek natuurlijk.......... :kus:
Dat heb je dan weer met die kerels, die hebben binnen de kortste keren achter achter kleinkinderen :wink:

Hoi Ariënne, ik meen me te herinneren dat Ayla wel anders rook.......maar lang geleden hè. Ik kon ook niets in de boeken vinden. Misschien dat iemand met meerdere teefjes iets kan zeggen over de geur van loopse dames. Stapper laat ik maar niet meepraten :P :P :P :P :P :P :P

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Loes, eigenlijk schrik ik nu wel wat. Vera 'rook' de vorige loopsheid ook nogal sterk.
En we zijn toen naar de dierenarts geweest vanwege haar rare bibberigheid. Ik heb het wel ter sprake gebracht.
Er was toen geen sprake van zoiets als een baarmoederontsteking of zo. Geen koorts en niet ineens veel gaan drinken, want dat zijn toch de symptomen?
Maar het is dan toch niet normaal....

En Jeanette ook bedankt voor het meedenken.
In ieder geval hoop ik op een afstandje lekker mee te genieten of Vera nou een nest krijgt of niet!!
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Hallo Arienne,

Kan best, dat sommige teefjes wel ruiken en als de dierenarts er zelfs tijdens die bibberproblemen er niets in zag, zal dat best. Overigens zijn symptomen van baarmoederontsteking niet altijd heel duidelijk, maar ik denk niet, dat een dierenarts daar zo maar aan voorbijgaat, dus ik zou me maar niet te druk maken.

Jeanette, ik hoop ook, dat Stapper voor nageslacht mag zorgen en dan ook een beetje gauw "gekozen " wordt :wink: EN, dat de teveneigenaar de belangstelling ook op prijs stelt, want helaas is dat ook wel eens een probleem :cry: (vandaar de weinige foto's bij nest Hiske/Jelle)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

Ja, helaas weet ik daar alles van.
Wij waren ook heel belangstellend naar Pim zijn pups.
Jammer genoeg alleen van onze kant.
Zelfs op de ritsdag, (niet allemaal aanwezig), was er voor vader
geen enkele belangstelling.
:cry: :(
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat dacht je Loes, kan ik dat gewoon vragen :?:
Bij Sams nestjes gingen we in ieder geval 1x kijken natuurlijk. Twee van de drie eigenaren kenden we goed, dus geen enkel probleem.
Dus bij toekomstige dekkingen..
Misschien iets van.............wilt U deze vent zo kloek,...........krijgt U hem later op kraambezoek.... :!:
Nou ja, 1x kijken vind ik eigenlijk echt wel gewoon gezellige interesse, toch :?:
Je ziet de hele bups wel met de RITS dag, maar dat is toch bij lange na niet zo leuk als kraamvisite.

Erna

Bericht door Erna »

Ariënne ik vind Lisa niet stinken als ze loops is. Misschien een iets weeë geur.
Je bent nu ook extra alert omdat het de vorige keer niet verliep zoals het zou moeten.
Ziet het er verder rustig uit? Geen andere afscheiding dan bloed? Als je het niet vertrouwd bel je de dierenarts toch even op.
Sterkte met Veertje.

Groetjes, Erna.

Erna

Bericht door Erna »

Ik hoop dat we wel een goed kontakt met de reueigenaar zullen krijgen. En ook met de nieuwe pupeigenaren, zou het niet zo leuk vinden als er een "uit zicht" zou verdwijnen.
Maar zover is het nog niet, Lisa moet eerst maar loops worden.

Groetjes, Erna.

Gesloten