Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Ariënne

Re: Klets-topic

Bericht door Ariënne »

Jeanette schreef: De fysio bevalt prima Ariënne. Serieus en bedachtzaam man.
Voorlopig zit ik nog wel aan hem vast.
Ik moet nu af en toe 10 min. spinnen om te kijken hoe dat gaat...
Wat fijn om een goed adres te hebben, Jeanette.
Ik heb de laatste tijd last van een stijve nek, maar ik wacht tot het (eindelijk eens) vanzelf overgaat. ;)
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Ariënne, computerblessure!!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

loes schreef:Ariënne, computerblessure!!
Ja, ik was er al erg bang voor!! :oops: :(
Is het bij jou weer 'vanzelf' overgegaan, Loes??
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Door de Berten laten masseren ?
Vanavond Lex' nek ook maar even gedaan.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, ik heb al een afspraak gemaakt.
Dus Lex had het ook even nodig. Toch maar fijn dat het zo kan!
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ariënne schreef:
en ik ga zo maar eens wat spitten en plantjes verplaatsen! ?
Oorzaak stijve nek?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nee, ik heb het al een tijdje. Een paar maanden misschien. Loes zei al: computerblessure...
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Ja, het is wel over, maar ik ben wel wat voorzichtiger, dus als ik maar wat voel, stop ik weer een poosje. Zodra het weer beter wordt zal ik toch wel minder achter de computer zitten, want ik heb geen laptop met internet.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Fijn dat het beter geworden is, Loes! :thumbsup:
Ik denk wel, dat ik het krijg door te veel achter de laptop te zitten. Zoals nu ook met Vera op schoot. Niet echt de beste houding. Ik ga ook maar eens minderen en andere klussen doen.
Afbeelding

Alma

Bericht door Alma »

Ja, en het is ook niet bevorderlijk om midden in de nacht met een cup a soup achter de laptop te werken.
Ik kon echt niet in slaap komen, dat is echt heel vervelend!!!
Ik verdenk Dick ervan dat ie vanavond gewone koffie heeft gezet ipv caffeïnevrije.
Ja, ik ben een ouwe taart, had ik vroeger geen last van maar sinds een paar jaar echt!!!
Nu zal ik niet klagen, fijn dat ie koffie heeft gezet!!!!

Morgen, vandaag alweer, moet ik werken :P dat wordt vrijdagavond met de kippen op stok.

O,ja het is ook gelukt om 4 foto's in mijn persoonlijk album te zetten, er staat nog geen Sjonnie bij maar dat komt vast binnenkort. :scratch:

doei, Alma

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Vervelend Alma, niet kunnen slapen. :? En vandaag weer naar je werk...
(Ik vind wel dat een slaappatroon verandert in de loop der jaren. Tegenwoordig kan ik om niks uren wakker liggen.Soms word ik van 's avonds laat computeren veel te wakker.)
Ach, ik snap het wel: al die mannen in jouw leven! Sjonnie!! :hartjes:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Vervelend Alma om niet te kunnen slapen, op zo'n moment kan de computer nog wat afleiding geven.
Als ik niet kan slapen kijk ik meestal naar Animal Planet. Maar vroeg naar bed ga ik nooit, want dan lukt het zeker niet.
Leuke foto's Alma.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

andrea21

Bericht door andrea21 »

Erna ik kijk ook vaak animal planet als ik niet kan slapen en dat slaap probleem heeft meestal te maken met de overgang hier vermoed ik.

Ik heb weer een spannende week achter de rug me moeder heeft een kamer in een bejaarden tehuis toe gewezen gekregen op een speciale afdeling voor dementeren, ik kon afgelopen dinsdag de sleutel ophalen en de kamer bekijken en het was een leuke kamer mooi licht en een extra raampje omdat een hoek appartement is. Ik ben afgelopen september al wezen kijken met me moeder toen hadden we een hele andere kamer gezien met een scheve muur en minder groot raam. en daarna weigerde ze om te gaan maar ik heb toen wel alles door laten gaan en gezegd we zien wel. En gisteren heeft ze dus rond gekeken met een nichtje van me en ze wil gelukkig, nou moet ze er eigenlijk al voor as dinsdag daar gaan wonen en anders moet je 75 euro per dag betalen dat ze er nog niet woont, maar me broer komt nu volgend weekend over uit Schotland en we gaan haar verhuizen en meteen haar huisje al leeg trekken enzo.
Gelukkig hingen er nog mooie gordijnen en een grote kleren kast die er mooi uit ziet en verfen en de vloer hoeft ook niet gedaan dus alleen me moeder spullen er in zetten en hangen.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat wordt even stevig aanpakken !!!
Wel heel makkelijk dat je de boel niet hoeft te schilderen e.d.
Het oude huisje uitruimen zal nog het meeste werk zijn.
Fijn dat je moeder deze kamer ziet zitten.
Succes ermee!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Dat is nog eens geluk hebben dat het zo snel kan.
Dementerende mensen, het wordt met de dag gevaarlijker.
Het is even doorpoten, maar dan heb je ook wat.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

karin73

Bericht door karin73 »

Fijn, dan kan je de zorg delen met de mensen die daar werken! En weet je dat ze de hele dag in goede handen is.
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Alma

Bericht door Alma »

Bij ons is het ook echt een gedoe.
Mijn schoonvader ligt nu al een week of 6 in het hospice, 12 slaaptabletten per dag + valium en 3 X morfine 40 mg.
Mijn schoonmoeder is sinds hij weg is verschrikkelijk dement geworden maar wil persé helemaal niets, en echt dan doen ze dus ook niets, je mag ze dan niet eens laten verhuizen als het nog niet erg genoeg is.
Dick is er nu weer naar toe, het is Dick zijn tweede vader dus gevoelsmatig is het anders dan toen met zijn 'echte' pa, maar voor de kids is het echte opa.

Ik ben er trouwens achter dat het echt van de koffie kwam dat ik niet kon slapen, meteen toen Dick vanmorgen uit zijn heerlijke wel lekker geslapen slaap kwam kwam de aap uit de mouw......inderdaad de verkeerde koffie gisteravond. :fluit:
enne bedankt!!

gr, Alma

Erna

Bericht door Erna »

Andrea wat fijn dat je moeder de kamer mooi vindt en het ziet zitten om daar te gaan wonen. Het is even aanpoten deze week, maar dan hebben jullie wel een zorg minder omdat je weet dat ze goed verzorgd wordt en niet in zeven sloten tegelijk loopt. ik neem aan dat er geen bezoektijden zijn en je moeder zo vaak kan bezoeken als jullie willen. Of gezellig regelmatig met je mee naar huis nemen.

Alma voor jullie een hele zorg. Aan de ene kant je schoonvader die ziek is en al zo lang in een hospice ligt. Aan de andere kant je schoonmoeder die alles niet meer zo goed weet. En dwingen, nee dat kan nooit. Hoewel dat in sommige gevallen misschien beter zou zijn.

Uit ervaring weet ik hoe moeilijk het kan zijn. Zowel mijn moeder als Pim zijn vader hebben aan alzheimer geleden.
En een zwager van ons heeft een aantal tia's gehad. Hij gaat de laatste tijd met rasse schreden achteruit. Het is anders, maar de uitwerking lijkt heel erg op dementie.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat een zorgen waren en zijn het toch allemaal...
Alma, dat is ook niet niks! Sterkte. Er zal heel wat op jullie af komen en daarnaast moet het thuis ook allemaal doorgaan.

Het zal nog een hele stap zijn, maar fijn zo'n lichte kamer, Andrea.
Is het ook niet te ver reizen?
Sterkte met de verhuizing. Ik hoop dat je moeder het (voor zover mogelijk) naar haar zin zal hebben.
Afbeelding

andrea21

Bericht door andrea21 »

Mijn moeder heeft dus ook tia's gehad dat betekent dat je aderen zwakker worden en dat je vasculaire dementie kan krijgen daar door dus dat kan idd, mijn moeder heeft dus vasculaiere dementie en alzheimer.

Arienne nee het is net 10 minuutjes fietsen hier vandaan misschien nog wel korter heerlijk hoor zo dichtbij en dichtbij het grote winkel centrum, bieb en gemeente huis enz., ik ben er net nog even geweest met Bert om te kijken en heb meteen kennis gemaakt met haar begeleidster en er hangt een leuke sfeer daar en het is ook mooi en gezellig het is denk nu nog geen 5 jaar oud daar. Mijn moeder heeft in de Raatstede al 3 dagen in de week op de dag opvang gezeten op gebouwd en ook met dat ze daar in de toekomst zou komen te zitten en ze zit daar ook op koor dus bekend terrein voor haar.

Alma mijn moeder wilde ook nix maar ze hebben de zorg en dag opvang heel langzaam toe gepast maar het koste veel moeite je moet is weten hoe veel boze buien ik over me heen heb gehad, mijn moeder is gaan dementeren na de dood van me vader nu bijna 4 jaar terug, tenminste toen ging het op vallen ik denk dat mijn vader al wat weg hield van ons en ze zaten elke winter in Spanje voor 6 a 8 maanden dus zag ik ze niet altijd.
Laatst gewijzigd door andrea21 op 20 mar 2009, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Gesloten