Diesel.
Re: Bobbie's kids met Victoria en Fieke.
Leuk om te lezen Martine. Ben ook heel nieuwsgierig hoe Diesel er nu uitziet.
Fijn dat hij nu zijn laatste prik heeft gehad. En van dat spitten heb je toch zeker wel foto's gemaakt hé!
Fijn dat hij nu zijn laatste prik heeft gehad. En van dat spitten heb je toch zeker wel foto's gemaakt hé!
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Sorry Erna, dat was het laatste wat in me opkwam. Ik had het veel te druk met #*##!&$%^!!& ?&^%$!##& *##!!!$€! (Sorry, deze woorden zijn gecensureerd...)Erna schreef:En van dat spitten heb je toch zeker wel foto's gemaakt hé!
Maar ik zal wel even een paar fotootjes van mijn tuin in de huidige staat maken!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Nou zeg, zou bijna denken dat je er niet blij mee bent.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Geen lelijke woorden aan Diesel leren hé, daar is hij veel te klein voor.
Helpen ze je om de grond lekker los te houden, weer niet goed.
Helpen ze je om de grond lekker los te houden, weer niet goed.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik ben blij dat die woorden gecensureerd worden!
Want dat kan natuurlijk niet!

Ook Boy werd weer een beetje pup dat Missy haar intrede deed vooral omdat Boy
werd en dat dat puppy van toen 6 mnd hem er door heen heeft gesleept.
Dit is voor ons de 1e x dat we 2 honden hebben maar het is gewoon een feest om naar te kijken.
Zowel zorgzaam als "rottigheid" altijd samen!
Dit is voor ons de 1e x dat we 2 honden hebben maar het is gewoon een feest om naar te kijken.
Zowel zorgzaam als "rottigheid" altijd samen!

We hebben vanmiddag heerlijk gewandeld in Kijkduin, en ik ben nu al ruim 3 uur thuis. Diesel heeft het sinds die tijd gepresteerd om 5(!) enorme plassen in de kamer te doen. Eén plas breekt alle records; normaal heb ik zo'n 3 stukken keukenpapier per plas nodig, dit keer waren 7 vellen echt doorweekt!
Ik weet het nu zeker hoor: Diesel is lek.
Wij gaan vrij vaak naar het strand, dus de omstandigheden daar is hij echt wel gewend, maar dit keer heeft hij zo'n dorst ontwikkeld dat hij bij thuiskomst bleef drinken. En dat heb ik geweten...
Gelukkig plast hij meestal op de houten vloer i.p.v. op het kleed. (Doet hij ook regelmatig hoor, maar veel minder.)
Wat ik wel weer heel komisch vind is dat hij meestal op zijn krant gaat staan plassen. (d.w.z. dat hij op de krant gaat staan, terugschuifelt tot het randje en dan precies achter de krant op de vloer plast. Dan verspreid de plas zich prachtig onder de hele krant...
)
Coen is nu even een blokje met ze om; ik ben benieuwd hoeveel plas er vandaag nog gaat volgen... Waarschijnlijk heeft de ontmoeting met al die andere smouzen vandaag toch wel heel veel indruk op hem gemaakt.

groet, Martine
Ik weet het nu zeker hoor: Diesel is lek.
Wij gaan vrij vaak naar het strand, dus de omstandigheden daar is hij echt wel gewend, maar dit keer heeft hij zo'n dorst ontwikkeld dat hij bij thuiskomst bleef drinken. En dat heb ik geweten...
Gelukkig plast hij meestal op de houten vloer i.p.v. op het kleed. (Doet hij ook regelmatig hoor, maar veel minder.)
Wat ik wel weer heel komisch vind is dat hij meestal op zijn krant gaat staan plassen. (d.w.z. dat hij op de krant gaat staan, terugschuifelt tot het randje en dan precies achter de krant op de vloer plast. Dan verspreid de plas zich prachtig onder de hele krant...
Coen is nu even een blokje met ze om; ik ben benieuwd hoeveel plas er vandaag nog gaat volgen... Waarschijnlijk heeft de ontmoeting met al die andere smouzen vandaag toch wel heel veel indruk op hem gemaakt.
groet, Martine
Laatst gewijzigd door Martine op 01 mar 2009, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Diesel heeft misschien zeewater gedronken !!!
De vorige Kuikduinwandeling heeft Stapper dat ook gedaan..en misschien meer dan ik gezien had !!!
Bij Charlotte en Peter in de caravan bleef hij maar druk en pieperig.
Tot hij geen uitstel meer kon hebben en hij tegen het keukenblokje zijn poot tilde....een eindeloze plas...
direct naar buiten en nog meer geplast...ook finaal lek.
Tip van de kenners....voor het strandwandelen water met melk laten drinken, zodat ze geen zeewater meer hoeven proeven
Dat ga ik volgende keer zeker doen !!!!!
De vorige Kuikduinwandeling heeft Stapper dat ook gedaan..en misschien meer dan ik gezien had !!!
Bij Charlotte en Peter in de caravan bleef hij maar druk en pieperig.
Tot hij geen uitstel meer kon hebben en hij tegen het keukenblokje zijn poot tilde....een eindeloze plas...
direct naar buiten en nog meer geplast...ook finaal lek.
Tip van de kenners....voor het strandwandelen water met melk laten drinken, zodat ze geen zeewater meer hoeven proeven
Dat ga ik volgende keer zeker doen !!!!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
inge
martine wat een leuke verhalen over diesel, had ik toch allemaal even gemist!!
Over lekkage gesproken, vanmiddag vierden we de verjaardag van gert,
bram was zo enthousiast over al het bezoek dat er meerdere keren een
heel spoor urine door de hele kamer lag, het leek klein duimpje wel
Over lekkage gesproken, vanmiddag vierden we de verjaardag van gert,
bram was zo enthousiast over al het bezoek dat er meerdere keren een
heel spoor urine door de hele kamer lag, het leek klein duimpje wel
De laatste keer op Kijkduin gaven wij de honden ook wat melk met water te drinken.
Ik kreeg daarna de indruk dat vooral Guusje extra dronk uit zee, want dat doet ze normaal (bijna) niet meer.
Martine, jij moet het wel opruimen, maar ik vind het enig.
Wat kan er toch een hoop pies uit zo'n klein hondje komen he?
Ben maar blij dat hij er niet van gespuugd heeft. Deed Guusje toen ze nog klein was, in het restaurant waar we toen koffie dronken. Dát heb ik geweten hoor. Mijn God, hoeveel papier ik niet nodig had om die zooi op te ruimen
.
Onderweg naar huis ben ik wel twee keer moeten stoppen, want er kwam nog veel meer uit.
Ik kreeg daarna de indruk dat vooral Guusje extra dronk uit zee, want dat doet ze normaal (bijna) niet meer.
Martine, jij moet het wel opruimen, maar ik vind het enig.
Wat kan er toch een hoop pies uit zo'n klein hondje komen he?
Ben maar blij dat hij er niet van gespuugd heeft. Deed Guusje toen ze nog klein was, in het restaurant waar we toen koffie dronken. Dát heb ik geweten hoor. Mijn God, hoeveel papier ik niet nodig had om die zooi op te ruimen
Onderweg naar huis ben ik wel twee keer moeten stoppen, want er kwam nog veel meer uit.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Het gaat zo ontzettend hard!
Ik zag gisteren dat er een ondertandje miste bij Diesel; nu zijn dat er inmiddels al 3. Hij heeft echt een fietsenrek!
Bij Bobbie destijds ging dat veel geleidelijker; tand voor tand werd vervangen door een nieuwe. Nu zie ik in de verste verte nog geen nieuwe tanden in aantocht.
Maar Bobbie had natuurlijk geen stoeigenoot die zijn tanden er fijntjes uitwerkte...
De heren proberen constant elkaars onderkaak met de bek vast te grijpen; dan sneuvelt natuurlijk alles wat ook maar enigszins los zit... Ik heb dan ook niet de illusie dat ik van Diesel tandjes zal gaan vinden zoals bij Bobbie vroeger.
Nog een cm. of 3, dan heeft hij qua hoogte zijn vader ingehaald.
Hij staat heel hoog op een stel enorme poten die nog helemaal niet bij zijn lijfje passen, heel koddig. Dit is me bij Bobbie vroeger nooit zo opgevallen. Hij zal dan ook wel groter worden dan zijn vader. Ik zal hem binnenkort eens wegen; ik ben niet verbaasd als hij al zo'n 6 kilo weegt!
groet, Martine
... alleen zindelijk is hij nog van geen kanten, maar daar wordt aan gewerkt en dat zal toch ooit zijn vruchten moeten gaan afwerpen... toch?...
Ik zag gisteren dat er een ondertandje miste bij Diesel; nu zijn dat er inmiddels al 3. Hij heeft echt een fietsenrek!
Bij Bobbie destijds ging dat veel geleidelijker; tand voor tand werd vervangen door een nieuwe. Nu zie ik in de verste verte nog geen nieuwe tanden in aantocht.
Maar Bobbie had natuurlijk geen stoeigenoot die zijn tanden er fijntjes uitwerkte...
De heren proberen constant elkaars onderkaak met de bek vast te grijpen; dan sneuvelt natuurlijk alles wat ook maar enigszins los zit... Ik heb dan ook niet de illusie dat ik van Diesel tandjes zal gaan vinden zoals bij Bobbie vroeger.
Nog een cm. of 3, dan heeft hij qua hoogte zijn vader ingehaald.
Hij staat heel hoog op een stel enorme poten die nog helemaal niet bij zijn lijfje passen, heel koddig. Dit is me bij Bobbie vroeger nooit zo opgevallen. Hij zal dan ook wel groter worden dan zijn vader. Ik zal hem binnenkort eens wegen; ik ben niet verbaasd als hij al zo'n 6 kilo weegt!
groet, Martine
... alleen zindelijk is hij nog van geen kanten, maar daar wordt aan gewerkt en dat zal toch ooit zijn vruchten moeten gaan afwerpen... toch?...
Diesel gaat dus ook erg hard, al bijna net zo groot als Bobbie.
Hij zal straks zomaar zindelijk zijn, is de voortuin van de buren nog in trek bij hem?
Hij zal straks zomaar zindelijk zijn, is de voortuin van de buren nog in trek bij hem?
Ja, als het aan hem ligt...
Gelukkig luistert hij wel goed en komt bij me als ik hem roep.
De achtertuin mag hij alleen nog onder toezicht bezoeken; ik heb het hele weekeind erin gewerkt om hem weer op te knappen en alle kraters weer te dichten... :twisted: Nu nog even bijzaaien, dan heb ik van de zomer mijn tuin weer terug!
Gelukkig luistert hij wel goed en komt bij me als ik hem roep.
De achtertuin mag hij alleen nog onder toezicht bezoeken; ik heb het hele weekeind erin gewerkt om hem weer op te knappen en alle kraters weer te dichten... :twisted: Nu nog even bijzaaien, dan heb ik van de zomer mijn tuin weer terug!
Even een kleine update:
Diesel is inmiddels weer helemaal de oude!
Het enige verschil met van voor zijn ziekte is dat zijn bench nu nog naast mijn bed staat.
Dit is puur eigenbelang; ik heb gemerkt dat Diesel stil blijft tot ik de deken van zijn bench optil. Normaal is hij vanaf 6 uur wakker door de krantenjongen, nu kan ik zelfs uitslapen. Half 10 lukte met gemak afgelopen weekeind! Eigenlijk moet hij weer naar beneden, maar ik heb daar niet zo'n haast mee. Vannacht werden mijn jongens ziek, spugen/diaree, het hield (en houdt) niet op, maar Diesel sliep overal doorheen.
Vorige week heeft hij voor het eerst bewezen dat hij kan zwemmen; waarom weet ik nog steeds niet, maar hij sprong zomaar ineens in de gemetselde vijver bij ons in het bos?!? Doordat deze vijver gemetseld is kan hij er niet zelf uitkomen maar hij zwom braaf naar me toe zodat ik hem eruit kon plukken.
Verder heb ik hem maar eens gewogen en hij scheelt nu nog maar ruim 1 kilo met zijn vader: Diesel weegt nu 7,9 kilo!
Vandaag heb ik een beginnetje gemaakt met het wegplukken van zijn puppyvacht en ik was blij verrast te merken dat hij een heerlijke plukvacht heeft. Lekker stug haar, overal en alles is te plukken!
Bij Bobbie wil ik zijn (gevoelige) buik nog wel eens ontzien omdat de beharing daar wat zachter is, maar bij Diesel zit ook daar harde beharing. Hij vond het niet zo leuk, hoewel het makkelijk losliet, maar liet het gelukkig wel toe. Vandaag 10 minuten, morgen een kwartiertje en dan ligt het puppydons er wel af.
Ik ga nu maar weer even voor mijn jongens zorgen; die hebben de hele dag allebei nog niets binnen weten te houden, ik ga weer even proberen of ik er wat water inkrijg...
groet, Martine
Diesel is inmiddels weer helemaal de oude!
Het enige verschil met van voor zijn ziekte is dat zijn bench nu nog naast mijn bed staat.
Vorige week heeft hij voor het eerst bewezen dat hij kan zwemmen; waarom weet ik nog steeds niet, maar hij sprong zomaar ineens in de gemetselde vijver bij ons in het bos?!? Doordat deze vijver gemetseld is kan hij er niet zelf uitkomen maar hij zwom braaf naar me toe zodat ik hem eruit kon plukken.
Verder heb ik hem maar eens gewogen en hij scheelt nu nog maar ruim 1 kilo met zijn vader: Diesel weegt nu 7,9 kilo!
Vandaag heb ik een beginnetje gemaakt met het wegplukken van zijn puppyvacht en ik was blij verrast te merken dat hij een heerlijke plukvacht heeft. Lekker stug haar, overal en alles is te plukken!
Ik ga nu maar weer even voor mijn jongens zorgen; die hebben de hele dag allebei nog niets binnen weten te houden, ik ga weer even proberen of ik er wat water inkrijg...
groet, Martine
Heb het een en ander verplaatst/afgesplitst!!!!
Onder 'Ziek, ziek, ziek' en onder 'Darmproblemen" (Een Gezonde Smous...) kun je alles terugvinden!
Onder 'Ziek, ziek, ziek' en onder 'Darmproblemen" (Een Gezonde Smous...) kun je alles terugvinden!

Re: Diesel.
Diesel wil even wat zeggen: "Jippie, een topic helemaal voor mij alleen!"
Ik zal mijn best doen hier zijn avonturen te plaatsen!
groet, Martine
Ik zal mijn best doen hier zijn avonturen te plaatsen!
groet, Martine
Re: Diesel.
Wat een grote knul hè 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011