Pootjes kwalen

Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het herstel van Vera's poot, nou ja kapsel van het schoudergewricht, gaat maar langzaam. Ze hobbelt nog steeds wat en soms zie ik haar poot trillen als we een ommetje maken en ze even stilstaat. :cry:
Dat het langzaam zou gaan werd ons ook voorspeld bij de dierenarts. Maandag moeten we weer terug voor controle.
De dierenarts had het erover dat er misschien een foto gemaakt moet worden, als Veertje niet goed opknapt. Dat lijkt me prima, maar wat zie je eigenlijk op zo'n foto? Toch maar vrij weinig? Tenzij er een forse beschadiging is. En je kunt verder toch ook niet goed in het gewricht kijken?

Heeft iemand hier verstand van?
:hmm:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

De foto's die van Stappers voet werden gemaakt lieten alleen het bot zien. En vaag wat weefsel natuurlijk. De DA zei ook dat je geen andere afwijkingen kon zien op gewone foto's. Dus het lijkt mij dat je dan alleen de stand en 'conditie' van de gewrichten kan zien???
:(
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Ariënne wat vervelend dat het herstel van Vera haar poot zo langzaam gaat. Ze heeft er ook pijn aan hé, anders zou je haar pootje niet zien trillen.
Ik weet niet wat ze op de foto kunnen zien, weet wel dat op de foto's van mijn knie ook niet alles te zien is geweest. Misschien een gek vergelijk. Breuken zijn altijd zichtbaar maar beschadigingen aan kraakbeen niet altijd. Ik weet niet of ze een beschadigd kapsel van het schoudergewicht kunnen zien. Ik zou denken van wel, anders stelt de dierenarts geen foto voor.
Je zou het nog kunnen opzoeken op Google, hoop dat je daar iets kan vinden hierover.
Sterkte voor Vera en ook voor jullie.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Monique

Bericht door Monique »

Sterkte met het pootje van Vera, ik hoop dat het gauw wat opknapt, hinken is tot daar aan toe, maar de wetenschap dat ze dan ook pijn heeft..... :cry:

Wat een geluk voor Stapper dat het 'maar' een ontsteking is en dat hij zich zo goed laat verzorgen :P . Ik hoop dat het nu snel geneest!

Jeanette

Bericht door Jeanette »

:) Hoi allemaal,
De laatste pootjes avonturen van Stapper.
De hechtingen zijn eruit. Het zag er goed uit, maar hij moet tot 10 augustus een sok omhouden i.v.m. stuklikken. Een likgranuloom zou makkelijk veroorzaakt kunnen worden door zo'n pootje, volgens de DA.
Oorzaak van de ontsteking ????? Kan vanalles zijn. Een klein sneetje. Een mini doorntje, enz..........
Je voelt nog wel een harde knobbel halverwege tussen zijn twee buitenste teentjes. Maar je kunt er aan komen zonder enig probleem. De antibioticum kuur is per vandaag ook afgelopen. 10 Augustus dus weer voor controle, dan zou hij eventueel nog een zalf kunnen krijgen.
Hij mag zijn pootje gewoon beslasten. Gelukkig maar, want dat hij niet af en toe mag rennen met zijn vriendjes hier in het bos, is erg balen.
Als alles definitief achter de rug is, zal hij zijn avonturen wel publiceren in het clubblad :roll:
Er komt al een foto van Stapper met het roze pootje op de site van de DA over EHBO.
Beroemd......... :P :P :P

Nu maar hopen dat Vera's pootje ook snel verbeterd.
Heel erg benieuwd wat de foto's opleveren :?:
Voor alle andere hondjes, wij houden de pootjes gekruist :wink:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Sjonge Jeanette, wat een langdurige toestand toch met zo'n pootje!
Hopelijk is het straks echt helemaal klaar!
Maar nu wordt Stapper dus wel een beroemdheid! :boogie:
Je moet er even wat voor over hebben, maar dan heb je ook wat! :wink:

Wat Vera betreft is het nog afwachten of foto's nodig zullen zijn.
Ze heeft vanmiddag wel met Pim gespeeld, die op bezoek was. Dat vond ze wel geweldig!
(Als ie maar van de lekkere hapjes afbleef!)
Ik heb haar toch maar haar gang laten gaan.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ja, dat is moeilijk, als je bang bent dat ze zich forceren. Stapper is zich gisteren ook te buiten gegaan aan een Doberman. Zijn sokje was helemaal afgezakt :roll:
Afwachten wat Vera's pootje doet, als ze wat drukker is geweest?
Wat leuk, giga smous Pim op bezoek.
Wat zijn het toch een gezelligheidshonden, smouzen.
Toch wel foto's gemaakt hoop ik :)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ach Stapper z'n sokje afgezakt!!
Tja, je gunt het ze zo dat ze even lekker kunnen spelen.
Verstandig is het vast niet met zo'n poot, maar we zullen kijken hoe ze erop reageert.
Foto's komen eraan! (Niet van mijn nog steeds slome apparaat.)
Ik vond ze zo lief samen! (Behalve Vera ivm hapjes dan.)
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tis me wat, Stapper laat zich de kaas wel van het brood eten hoor, sufsmous :roll:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Jeanette schreef:Tis me wat, Stapper laat zich de kaas wel van het brood eten hoor, sufsmous :roll:
Dat is toch ontzettend lief!! :innocent: :kus:
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Vandaag weer even ter controle bij de DA geweest voor Vera's schouder-/boeggewricht. We kunnen het nog blijven aankijken, tenzij ik zelf twijfel en een foto wil laten maken.
De DA zag toch wel verbetering. We moeten echt rustig aan doen en het kan nog wel een paar weken duren voor het echt over is.
Dat wordt echt niet langs het strand rennen. Jammer! Maar hopelijk dan een andere keer.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Gelukkig dat er toch verbetering te zien was.
Ondanks het racen met Pim. Het is toch wel een goed teken dat het
daar niet slechter van is geworden. Dat ging er toch best stevig aan toe.
Pim was helemaal uitgeteld. Daar hebben we de avond geen kind meer aan
gehad. :lol: :lol:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Je moet als oudere oom toch maar mee kunnen met je jongere nicht! :wink:
Maar inderdaad: ik ben blij dat het daar niet echt slechter van werd.

Verder hoefde ik voor die controle niet eens te betalen bij de DA! Da's toch wel sympathiek hè!

:) :)
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Niet rennen langs het strand voor Vera, wandelen aan de lijn zal ze toch ook wel leuk vinden. Fijn dat het iets vooruit is gegaan met haar pootje.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Voorlopig toch het allerlaatste pootjes nieuws hoop ik :wink:
Stapper hoeft al geen sokje meer om. We hadden het afgebouwd overdag. Buiten mocht hij al zonder, want afleiding genoeg :P En overdag hielden we het goed in de gaten. Hij likte helemaal niet :!:
Vrijdag nog bij de DA geweest en ze vond dat we het 's nacht ook al konden proberen. En dat gaat prima. Hij vindt het ene pootje niet interessanter dan de andere :lol:
Je voelt van binnen een ietsje verdikking, maar dat lijkt ook minder te worden.
De DA vond dat we geluk hadden gehad. Als we hadden moeten besluiten om het echt open te snijden, was de genezing veel moeilijker geweest, omdat er zo weinig bruikbare huid op die plaats zit om te hechten.
Wij weer allemaal blij :D
Hoe is het met alle ander 'pootjes'van mens en dier :?: :roll:

Mary

Bericht door Mary »

Gelukkig Jeanette, jullie zijn van het gedoe af.
Geen interesse voor juist dat poot, het kan niet beter.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hoera voor de poot van Dappere Stapper!
Gelukkig maar weer dat dat weer voorbij is!

Met Vera maak ik nu weer wat langere wandelingen. Een enkele keer zie ik haar ietsjepietsje trekkebenen. Maar dat kan ook wel weer tussen mijn oren zitten.
Wat daar allemaal tussenzit! :wink:
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Goh wat fijn dat alle pootjes weer (zo goed als) genezen zijn.

Martijns ontsteking is over. Precies op tijd om weer te gaan werken morgen. Onze vakantie zit er weer op :( . Hij heeft helemaal geen zin. En ik ook niet eerlijk gezegd.

Erna

Bericht door Erna »

Wat fijn dat Stapper zijn pootje zo mooi is hersteld. Zorg minder Jeanette.
Nu Vera de laatste hobbel nog nemen, lijkt me lastig als je niet precies weet hoe lang Vera kan lopen voordat ze begint te trekken met haar pootje.
Fijn dat Martijn zijn ontsteking ook weer is genezen, jammer dat jullie vakantie er op zit.
Is altijd weer even wennen zo vlak na de vakantie.
Grote veranderingen deze week bij jullie Renate. Dinsdag mag Romy toch naar het MKD.
Hoop dat ze het leuk gaat vinden.

Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Fijn dat Martijn z'n knie ook weer ok is.

Ik hoop ook dat jullie snel weer je draai zullen vinden na de vakantie, Renate! Spannend allemaal!
Afbeelding

Gesloten