Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.
-
Renate
Re: Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.
Kort maar krachtig, Erna. Ik vind hem prachtig!
De mevrouw op de foto is de praktijkassistente en de vrouw van de DA. Het is een hele lieve, hartelijke mevrouw. Net als de DA zelf dan. Alleen is dat een man
.
Tijdens de echo praatte ze aan 1 stuk door tegen Phoebe en liet zich geheel wassen. En dat laatste kunnen smouzen héél goed!
De mevrouw op de foto is de praktijkassistente en de vrouw van de DA. Het is een hele lieve, hartelijke mevrouw. Net als de DA zelf dan. Alleen is dat een man
Tijdens de echo praatte ze aan 1 stuk door tegen Phoebe en liet zich geheel wassen. En dat laatste kunnen smouzen héél goed!
Een lief dierenarts-echtpaar dus. Zij straalt dat op de foto ook uit vind ik.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Renate
Phoebe eet nauwelijks. Ze heeft geen trek in haar brokken, maar aast op ons eten. Vanmiddag heeft ze Dana's beschuitbol gepikt. Dana had hem op de tafel gelegd om te gaan plassen. Dit heeft Phoebe nog nooit gedaan, maar ze heeft natuurlijk honger.
Buiten komt ze om de haverklap voor een beloningsbrokje (brokken van een ander merk). Díe wil ze wel eten. Als ik haar gewone brokken mee naar buiten neem, eet ze die net zo gretig als de beloningsbrokjes. Het lijken dus gewoon streken.
Herkent iemand dit?
Phoebe is nooit een grote eter. Ze heeft wel vaker periodes dat ze nauwelijks eet, maar nu ze drachtig is, vind ik het wel vervelend.
Ik ben geneigd om haar brokken wat smakelijker te maken, maar als ik eerlijk ben vind ik dat onzin.
Wat vinden jullie?
Buiten komt ze om de haverklap voor een beloningsbrokje (brokken van een ander merk). Díe wil ze wel eten. Als ik haar gewone brokken mee naar buiten neem, eet ze die net zo gretig als de beloningsbrokjes. Het lijken dus gewoon streken.
Herkent iemand dit?
Phoebe is nooit een grote eter. Ze heeft wel vaker periodes dat ze nauwelijks eet, maar nu ze drachtig is, vind ik het wel vervelend.
Ik ben geneigd om haar brokken wat smakelijker te maken, maar als ik eerlijk ben vind ik dat onzin.
Wat vinden jullie?
Je zou het een dagje aan kunnen zien, maar anders zou ik het gewoon lekker maken nu.
Ayla kreeg halfverwege haar dracht ook last van eet-streken.
Na een poosje was dat weer over, om rond de bevalling weer terug te komen.
We voerden haar gewoon wat 'lekkerder' in die periode.
Het is gewoon niet anders. Als ze straks met een hok vol kleintjes zit, heeft ze honger voor vijf !!!!!
Ayla kreeg halfverwege haar dracht ook last van eet-streken.
Na een poosje was dat weer over, om rond de bevalling weer terug te komen.
We voerden haar gewoon wat 'lekkerder' in die periode.
Het is gewoon niet anders. Als ze straks met een hok vol kleintjes zit, heeft ze honger voor vijf !!!!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Finny deed dat ook, en Guusje bij haar vorige dracht, maar niet zo erg als Finny toen.
Ik kocht een goedkoop merk blikvlees en verdeelde dat over een bakje voor ijsklontjes, die ik vervolgens invroor. Daar pakte ik dan een brokje van, en roerde dat door haar gewone brokken. Lukte altijd. Vaak gebruikte ik één vleesbrokje per dag.
Ik kocht een goedkoop merk blikvlees en verdeelde dat over een bakje voor ijsklontjes, die ik vervolgens invroor. Daar pakte ik dan een brokje van, en roerde dat door haar gewone brokken. Lukte altijd. Vaak gebruikte ik één vleesbrokje per dag.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
renske
Ik herken het niet dat ze niet meer gaan eten.
Zelf zou ik overstappen op kvv (bijv. Carnibest) als ze de brokken laat staan En kijken of ze dat wel goed eet.
Zelf zou ik overstappen op kvv (bijv. Carnibest) als ze de brokken laat staan En kijken of ze dat wel goed eet.
Missy at 's morgens nooit en als ze wat at gooide ze dat er weer uit terwijl later op de dag wel alles wilde 

Is niet ongewoon hoor. Inderdaad het eten extra lekker maken en misschien al deels met puppybrokken beginnen, zodat ze wel hoogwaardige voeding binnen krijgt.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Renate
In de boeken lees ik steeds over bijvoeren terwijl ik al blij ben als Pheebs haar normale portie eet. Ik ben vrij nuchter en dus vind ik het moeilijk om toe te geven aan Phoebe's eet-fratsen (lekkere trek). Als ze de brokken uit mijn hand eet, dan kan ze diezelfde brokken ook uit haar bak eten. Maar na het een kleine week aangekeken te hebben en het stelen van Dana's beschuitbol, heb ik toch jullie maar om advies gevraagd.
Ik had dus toch mijn gevoel moeten volgen en haar brokken wat lekkerder maken. Ik ga het morgen meteen uitvoeren, want ik heb niks verantwoord lekkers in huis.
Bedankt!!!
Voor de pups is het niet echt nadelig, want die pakken toch wel wat ze nodig hebben, maar ik weet uit ervaring, dat als de moeder niet wat extra krijgt, ze na de bevalling erg mager kan zijn.
Wij hadden vrij veel moeite om onze Norma gedekt te krijgen en in april 1999 werd ze eindelijk op de 15e dag door Kai gedekt. Volgens de echo had ze helaas geen pups
.We gingen dus op vakantie
en ze wel was wat rustiger dan anders, maar zelfs niet aan gedacht dat ze drachtig zou zijn, dus ook geen aangepast eten o.d. Eenmaal weer thuis voelde ik de pups bewegen
, maar dat was een dag of 10 voor de bevalling, zodat we toen pas met de puppybrokken, puppymel etc begonnen. De 5 pups waren behoorlijk aan de maat (van 240 tot 290 gram) Norma was echt mager na de bevalling., hoewel dat natuurlijk wel vaker zo is. Volgens mij Guusje ook na het 1e nest van 6 pups.
Wij hadden vrij veel moeite om onze Norma gedekt te krijgen en in april 1999 werd ze eindelijk op de 15e dag door Kai gedekt. Volgens de echo had ze helaas geen pups
en ze wel was wat rustiger dan anders, maar zelfs niet aan gedacht dat ze drachtig zou zijn, dus ook geen aangepast eten o.d. Eenmaal weer thuis voelde ik de pups bewegen Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Jajo
Renate, om brokken wat aantrekkelijker te maken doe ik er wel eens Rodi pens of compleet doorheen. Kost geen drol en is nog goed ook. Met 4 plakken in een doos is het bij AH 84 cent. Nala krijgt een plak per dag. Jij hebt aan een halve vast genoeg. Dan doe je met een doos 8 dagen en Phoebe smult. Het is bevroren, dus ik leg iedere dag een plak uit de diepvries. Pens is bovendien erg goed voor de darmfunctie. Eet smakelijk!!
Groetjes, Jozé
Groetjes, Jozé
Volgens mij ook goed.
Vers vlees is prima. ook voor erbij.
Verwen die kleine drop maar een beetje
Neus dicht, bij die pens.
Vers vlees is prima. ook voor erbij.
Verwen die kleine drop maar een beetje
Lisa eet alles op wat ik haar geef, deed ze ook tijdens haar dracht.
Lisa krijgt van mij altijd savonds door haar brokken een halve schijf Duck pens compleet. Een worteltje in stukjes en een likje schapenvet met knoflook.
Heb wel eens de indruk dat ze ook de bodem uit haar bak eet.
Duck, 10 schijven van 100 gram per verpakking. Er zijn verschillende soorten. Ik geef haar altijd Duck pens compleet. Kost 3.35 euro per pak, daar doe ik 20 dagen mee.
Smorgens krijgt Lisa alleen brokken.
http://www.ducknatuurvoeding.com/
Renate succes, die beschuitbol vond ze zeker heel lekker.

Lisa krijgt van mij altijd savonds door haar brokken een halve schijf Duck pens compleet. Een worteltje in stukjes en een likje schapenvet met knoflook.
Heb wel eens de indruk dat ze ook de bodem uit haar bak eet.
Duck, 10 schijven van 100 gram per verpakking. Er zijn verschillende soorten. Ik geef haar altijd Duck pens compleet. Kost 3.35 euro per pak, daar doe ik 20 dagen mee.
Smorgens krijgt Lisa alleen brokken.
http://www.ducknatuurvoeding.com/
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Renate
Moet ik de pens weer in vermindering brengen op de brokken die Phoebe krijgt? Of mag ik haar dat extra geven?
Dana zag er de lol niet zo van in. Martijn moest overwerken en ik had een gerechtje wat ik niet kon opwarmen. Dana had honger. "Dat is niet zo lief van jou, Phóébééé!!
Als het niet erg veel is, zou je het nu al extra kunnen geven denk ik.
Zeker omdat ze dus al een week wat slechter gegeten heeft.
Zeker omdat ze dus al een week wat slechter gegeten heeft.
Ach, ik zie Dana d'r gezichtje al helemaal voor me. En Ploebe
De schijven die Lisa krijgt stinken niet.
Ik denk ook dat je Phoebe het vlees extra door haar brokken kan geven, zoveel is het nu ook weer niet. Nu ze drachtig is mag ze dat best extra hebben.
De schijven die Lisa krijgt stinken niet.
Ik denk ook dat je Phoebe het vlees extra door haar brokken kan geven, zoveel is het nu ook weer niet. Nu ze drachtig is mag ze dat best extra hebben.
-
Renate
Phoebe is een verwend ding!
Het lekker maken van de brokken werkt. Wat een tuttebel hè? Vanmorgen heb ik een eitje door haar voer gemengd. Het was zo op.
Martijn is nu boodschappen doen. Hij brengt pens mee. Ik ben benieuwd wat onze vorstin daarvan vindt....
Het lekker maken van de brokken werkt. Wat een tuttebel hè? Vanmorgen heb ik een eitje door haar voer gemengd. Het was zo op.
Martijn is nu boodschappen doen. Hij brengt pens mee. Ik ben benieuwd wat onze vorstin daarvan vindt....
-
Jajo
Ze is ook niet altijd zwanger!
Als ze straks moet moederen heeft ze die extra pondjes er zo weer af en nu kan ze die verwennerij best gebruiken.
Dit bewijst maar weer eens hoe goed ze het bij jullie heeft.
Groetjes, Jozé
Als ze straks moet moederen heeft ze die extra pondjes er zo weer af en nu kan ze die verwennerij best gebruiken.
Dit bewijst maar weer eens hoe goed ze het bij jullie heeft.
Groetjes, Jozé