Erg mooie omgeving, hebben genoten afgelopen week.inge schreef:Erna, mooie foto van Lisa, ik zag dat hij in Krov in Duitsland was genomen
wij zijn daar ook eens geweest, erg mooi daar.
Plukken?
Re: Plukken?
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
marcel
als ik zo kijk op de foto is hij hoger dan 40 cm zeker,wand hij staat nogal hoog op zijn poten
Lisa is precies 40 cm. Door de club gemeten tijdens de ritsdag.
In haar papieren van de fly-ball staat dat ze 37 cm is. Wist bij het meten meteen al dat dat niet klopte.
In haar papieren van de fly-ball staat dat ze 37 cm is. Wist bij het meten meteen al dat dat niet klopte.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
marcel
erna ik heb de de foto die hier een paar berichten terug staat op mijn bureaublad gezet erg leuk hoor
Oké, ik vind het zelf ook een mooie foto.marcel schreef:erna ik heb de de foto die hier een paar berichten terug staat op mijn bureaublad gezet erg leuk hoor
Ben er gisteren eindenlijk aan begonnen, plukken. Wat een rot klus vind ik het toch elke keer weer. Gisteren 2.5 uur en vandaag ruim drie uur. En wat is er dan geplukt???
Haar voorpoten, borst, kop en nek. Haar koppie moet nog iets netter, dat doe ik wel als laatste.
Het is zeer moeilijk te plukken, bijna haar voor haar, en dan piept ze nog af en toe.
Ze piepte ook een keer terwijl ik nog niets deed.:schrik:Tsja, bij voorbaat auw roepen is natuurlijk niet handig. Wat me deze keer heel erg meevalt is dat ik haar in elke houding kan zetten of laten liggen, als ze ligt gaan zelfs haar ogen dicht.
Morgen haar rug, die zal wel sneller geplukt zijn denk ik. Als het mee zit ook haar achterpoten, billen en staart. Buik, lies en anusstreek worden geknipt.
Haar voorpoten, borst, kop en nek. Haar koppie moet nog iets netter, dat doe ik wel als laatste.
Het is zeer moeilijk te plukken, bijna haar voor haar, en dan piept ze nog af en toe.
Ze piepte ook een keer terwijl ik nog niets deed.:schrik:Tsja, bij voorbaat auw roepen is natuurlijk niet handig. Wat me deze keer heel erg meevalt is dat ik haar in elke houding kan zetten of laten liggen, als ze ligt gaan zelfs haar ogen dicht.
Morgen haar rug, die zal wel sneller geplukt zijn denk ik. Als het mee zit ook haar achterpoten, billen en staart. Buik, lies en anusstreek worden geknipt.
Ze is wel slim om al bij voorbaat te piepen!
Maar het moeilijkste heb je nu wel gehad, Erna.
Sterkte met dat laatste gedeelte!
Maar het moeilijkste heb je nu wel gehad, Erna.
Sterkte met dat laatste gedeelte!

Gelukkig heb je het makkelijkste nog te doen (hoop ik).
Wat een vacht....zoveel uur al.
Zit haar nieuwe vacht er al onder nu ze zo 'rijp' is???
Succes met de rest.
Liefs voor Lisa-piep.
Wat een vacht....zoveel uur al.
Zit haar nieuwe vacht er al onder nu ze zo 'rijp' is???
Succes met de rest.
Liefs voor Lisa-piep.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ha, familie van Adah, die gilt ook om niks en dat wordt steeds erger. Eerst kon ik haar redelijk goed strippen,terwijl ze nasat me lag, maar als ik nu maar een vinger naar haar uitsteek, schiet ze van de bank.
Fija laat zich juist heel makkelijk plukken en die heb ik nog nooit horen piepen.
Fija laat zich juist heel makkelijk plukken en die heb ik nog nooit horen piepen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Alma
Hoi Erna,
pluk jij je hond zelf omdat je dat goed kan en leuk vindt? Of heb je slechte ervaringen met trimsters??
Het lijkt met echt een bere-klus, hoor! Vroeger deed mijn ma de honden altijd naar een trimster en dat ging altijd prima, ik moet eerlijk zeggen.....tis omdat het moet voor het gezicht liever niet.
Onze Svetko ging ook altijd erg beteuterd de eerste dagen rond in huis en al helemaal niet zo graag naar buiten(ws.koud.....)
Nee, de smous vol in vacht vind ik echt het allermooist!
Zoals de eerste foto van Hieke op de smoussite, bij de dekkingfoto's, prachtig!
Alma
pluk jij je hond zelf omdat je dat goed kan en leuk vindt? Of heb je slechte ervaringen met trimsters??
Het lijkt met echt een bere-klus, hoor! Vroeger deed mijn ma de honden altijd naar een trimster en dat ging altijd prima, ik moet eerlijk zeggen.....tis omdat het moet voor het gezicht liever niet.
Onze Svetko ging ook altijd erg beteuterd de eerste dagen rond in huis en al helemaal niet zo graag naar buiten(ws.koud.....)
Als je een goede trimmer/ster in de buurt kunt vinden die stript i.p.v. plukt, heb je altijd een smous in vacht!
Ik zit er ook over te denken....maar de omschakeling lijkt me heel moeilijk.
Ik pluk trouwens ook zelf. Alhoewel ik er dit keer wel over dacht om het uit te besteden...Stapper vond me tijdens de plukbeurt niet het favoriete baasje
Ik zit er ook over te denken....maar de omschakeling lijkt me heel moeilijk.
Ik pluk trouwens ook zelf. Alhoewel ik er dit keer wel over dacht om het uit te besteden...Stapper vond me tijdens de plukbeurt niet het favoriete baasje
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Doe mij een plezier, lees dit hele topic een keer vanaf het begin.Alma schreef:Hoi Erna,
Alma
Als je wilt strippen kun je dat het beste doen vanaf de eerste keer.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Adah en haar voorgangers strip(te) ik ook altijd, want ik vind een kale smous helemaal niks. Fija's vacht is anders en die pluk wel in gedeeltes, maar het is geen strippen. Gelukkig heeft die een dikke vacht op haar lijf, die vrij snel weer aangroeit. Van haar kop, poten, borst enzo ben ik dit keer wat afgebleven en ik pluk nu zo nu en dan wat warrig spul weg en haar dat wat erg dik om haar ogen zit.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Alma ik zie Lisa ook veel liever in een volle vacht, maar het moet er toch vanaf. Ik heb Lisa nog nooit gestript, lijkt me lastig om mee te beginnen.
Lisa is onze tweede Smous, en Tirza heb ik altijd zelf geplukt. Was wel een klus, maar goed te doen.
Lisa heeft niet zo'n prettige vacht om te plukken, zeer tijdrovend. Nu heb ik wel de tijd, maar voor Lisa vind ik het wel een belasting.
De eerste paar jaar heb ik Lisa zelf geplukt, ze vindt het zeer vervelend. Toen Lisa een goed jaar geleden drachtig was heb ik haar bij een trimster gebracht. Een medecursist van de fly-ball. Lisa kende haar dus al goed en ik ben er ook bijgebleven. Doordat Lisa zo'n moeilijk vacht heeft, is zij ook delen gaan knippen. Vond dat jammer, maar omdat het veel sneller ging en ik Lisa in haar drachtperiode geen stress wilde geven heb ik dat toen goed gevonden.
Ze is de keer daarna nog een keer bij de trimster geweest, zag er ook altijd erg netjes uit. Lisa ging daarna verharen, dat komt bij een Smous in de regel niet voor. Toen ik Lisa eens heel goed bekeek bleek dat ze allemaal korte dotten met haartjes tussen haar vacht had zitten die ik zo kon verwijderen. Zelf denk ik dat dat was gekomen doordat er een deel van haar vacht was geknipt. Heb toen alles er tussen uit gehaald en haar vacht daarna zo lang mogelijk laten staan. In de hoop dat alles bij de volgende plukbeurt er in één keer af zou kunnen. Dat lukt aardig moet ik zeggen. Ik heb voorheen ook altijd haar borst geknipt, die was niet te plukken. Nu heb ik die voor de eerste keer geplukt, haartje voor haartje. Er is volgens mij geen trimster die op deze manier een hond wil trimmen, en ik wilde niet meer dat Lisa geknipt werd. Dan zit er niets anders op dan het zelf te doen.
Als ze klaar is zal ik twee foto's plaatsen, van voor en na de pluk.
Lisa is onze tweede Smous, en Tirza heb ik altijd zelf geplukt. Was wel een klus, maar goed te doen.
Lisa heeft niet zo'n prettige vacht om te plukken, zeer tijdrovend. Nu heb ik wel de tijd, maar voor Lisa vind ik het wel een belasting.
De eerste paar jaar heb ik Lisa zelf geplukt, ze vindt het zeer vervelend. Toen Lisa een goed jaar geleden drachtig was heb ik haar bij een trimster gebracht. Een medecursist van de fly-ball. Lisa kende haar dus al goed en ik ben er ook bijgebleven. Doordat Lisa zo'n moeilijk vacht heeft, is zij ook delen gaan knippen. Vond dat jammer, maar omdat het veel sneller ging en ik Lisa in haar drachtperiode geen stress wilde geven heb ik dat toen goed gevonden.
Ze is de keer daarna nog een keer bij de trimster geweest, zag er ook altijd erg netjes uit. Lisa ging daarna verharen, dat komt bij een Smous in de regel niet voor. Toen ik Lisa eens heel goed bekeek bleek dat ze allemaal korte dotten met haartjes tussen haar vacht had zitten die ik zo kon verwijderen. Zelf denk ik dat dat was gekomen doordat er een deel van haar vacht was geknipt. Heb toen alles er tussen uit gehaald en haar vacht daarna zo lang mogelijk laten staan. In de hoop dat alles bij de volgende plukbeurt er in één keer af zou kunnen. Dat lukt aardig moet ik zeggen. Ik heb voorheen ook altijd haar borst geknipt, die was niet te plukken. Nu heb ik die voor de eerste keer geplukt, haartje voor haartje. Er is volgens mij geen trimster die op deze manier een hond wil trimmen, en ik wilde niet meer dat Lisa geknipt werd. Dan zit er niets anders op dan het zelf te doen.
Als ze klaar is zal ik twee foto's plaatsen, van voor en na de pluk.
-
Alma
Ja, leuk ....die foto's!
gr, Alma
moet snel weer verder hier, zoon moet op de fiets naar school.
gr, Alma
moet snel weer verder hier, zoon moet op de fiets naar school.
De laatste keer dat ik Finny plukte heb ik een huishoudhandschoen aangetrokken.
Toen had ik veel meer grip, en ging het er makkelijk vanaf.
De borst van Finny pluk ik, en ik moet zeggen dat het juist bij haar steeds beter gaat. Zij geeft zich in tegenstelling tot voorheen, veel beter over.
Succes Erna, ooit komt het wel af moet je maar denken, en dan kan Lisa weer een tijd vooruit.
Toen had ik veel meer grip, en ging het er makkelijk vanaf.
De borst van Finny pluk ik, en ik moet zeggen dat het juist bij haar steeds beter gaat. Zij geeft zich in tegenstelling tot voorheen, veel beter over.
Succes Erna, ooit komt het wel af moet je maar denken, en dan kan Lisa weer een tijd vooruit.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
inge
dit duurt bij ons bram nog even, ik heb nog geen flauw idee wat ik in de
toekomst ga doen, maar de eerste keer laat ik hem denk ik maar plukken,
is even kijken hoe dat gaat, deze vacht is ook nieuw voor mij, is altijd
prettig dat een ervaren iemand even wat dingen voordoet
toekomst ga doen, maar de eerste keer laat ik hem denk ik maar plukken,
is even kijken hoe dat gaat, deze vacht is ook nieuw voor mij, is altijd
prettig dat een ervaren iemand even wat dingen voordoet
Lisa nog niet klaar, morgen nog, dan is de klus weer geklaard.
Je kan nu wel zien dat ze mooi slank is, want met die lange warrige vacht had je dat niet in de gaten. Ze zit mooi in haar ondervacht.
Tirza was vroeger wel veel makkelijker te plukken, maar zij had dunne en zelfs kale plekken in haar ondervacht zitten.
Ik heb van die plukvingerhoedjes bij De Utrecht gekocht. Daar gaat het goed mee, maar de meeste tijd pluk ik toch gewoon met mijn vingers.
Je kan nu wel zien dat ze mooi slank is, want met die lange warrige vacht had je dat niet in de gaten. Ze zit mooi in haar ondervacht.
Tirza was vroeger wel veel makkelijker te plukken, maar zij had dunne en zelfs kale plekken in haar ondervacht zitten.
Ik heb van die plukvingerhoedjes bij De Utrecht gekocht. Daar gaat het goed mee, maar de meeste tijd pluk ik toch gewoon met mijn vingers.
Boy moet op advies van Rita zeker 1x per jaar kaal en gezien zijn vacht ben je daar dus echt zeker een uur of 6 mee bezig.Dat gebeurt dus in etappes en gelukkig kijkt
Boy niet in de spiegel voor dat hij naar buiten gaat.
Boy niet in de spiegel voor dat hij naar buiten gaat.