Ik ben vanmorgen weer eens bij Mirjam op visite geweest. Het was weer erg gezellig: thee leuten, hondjes uitgelaten, even 'illegaal' uitrazen in het parkje en een lekker broodje.
Phoebe en Whoopi konden het weer prima vinden samen. Die 2 speelden aan 1 stuk door. Whoopi had deze keer een langere adem als Phoebe. Na een paar uurtjes zat Phoebe te soezen op mijn schoot.
Voor we naar Mirjam gingen we nog even langs de jumper (huisdierengroothandel). Terwijl ik het voer van Phoebe aan het scheppen was, werd Phoebe verwend door een medewerker. Ze moest zitten voor een lekker brokje. Geen probleem natuurlijk, maar voor het tweede brokje moest ze blaffen, haha en dat kan/doet ze niet. Zelfs niet voor een brokje. De man vond het maar vreemd.
Andrea wat fijn dat je weer op je eigen toilet kan, en weer heerlijk onder je eigen douche. Begint dus eindelijk een einde te komen aan de rommel bij jullie thuis.
Nu zitten jullie in een mooi huis en dat is achteraf de rommel wel waard natuurlijk.
Phoebe met haar uithoudingsvermogen moet het afleggen tegen Whoopi, als dat niet goed nieuws betekent weet ik het ook niet meer.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Vanavond had ik net nog een mooie foto van Whoopi bewonderd en vroeg me af hoe het ging!
Fijn dat de kleine en grote dames zo lekker bezig zijn geweest.
Het klinkt wel goed hoor, een soezerige Phoebe
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ja, het zindelijk worden gaat in samenwerking met school. Maar wij zijn zover nog niet. We zijn pas net begonnen. Ik ben nog aan het uitzoeken hoe Romy zich gedraagd als ze moet plassen/poepen. Zonder mogelijkheid tot communiseren is zindelijkheid een flinke hindernis. Ik moet goed naar haar kijken.
Als ik weet hoe of wat, ga ik de school inschakelen.
Romy is helemaal verbaasd als ze plast: "Oei, ik knoei!"
Goh, dat lijkt me moeilijk, Renate.
Als moeder had je toch vast alle signalen opgevangen. Romy is er zich dus nog niet bewust van, begrijp ik?
Ik hoop dat het jullie toch zal lukken haar zindelijk te krijgen!
Romy is een extreem gewoonte-kind. Ze weet net beter dan de luier. De luier is ook erg goed. Ik wilde er een onderbroekje in doen om zo te wennen aan het gevoel 'plassen', maar het broekje wordt nauwelijks nat. De luier neemt alles op.
Ik weet dat ze er lichamelijk klaar voor is, want ze heeft de controle. Nu is de kunst om de 'veilige' luier in te ruilen voor de wc.
Wij hebben met de jongste dit probleem 's nachts gehad. Zij had het gewoon niet in de gaten. Ook wij probeerden een onderbroek in de luier, met hetzelfde resultaat. Wij hadden nog wat van die "babywashandjes", die gemaakt zijn van dat hydrofiele doek, die opgevouwen in de luier werkte wel. Nam niet zoveel ruimte in de luier, maar ze voelde wel dat ze nat was.
Succes!!
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)