De eerste ritsdag van 2009 (7 febr)

De geschiedenis van de Hollandse Smoushond.
wubke

Re: De eerste ritsdag van 2009 (7 febr)

Bericht door wubke »

Marcel, ik vind de filmpjes geweldig, een prachtige sfeerimpressie. Vooral veel geklets en door elkaar rennende honden.
Ik denk dat het een unieke dag was. Wanneer krijg je weer zoveel forummensen bij elkaar?
Ik heb er heel erg van genoten en Siem en Jules ook. Mijn broer en schoonzus vonden het heerlijke rustige honden. ;)
Wat ik vooral erg leuk vond dat, tijdens de wandeling met de broer en zusjes van Siem en nog een paar anderen, Jules steeds samen met Stapper was. Alsof ze wilden zeggen "wij horen bij elkaar en met de rest hebben we niets te maken".
Ze trokken lekker hun eigen plan.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Erna

Bericht door Erna »

Marcel leuke filmpjes. :thumbsup:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

julie

Bericht door julie »

Hele leuke filmpjes Marcel. Je moet af en toe goed kijken wie wie nou is, maar je herkent ze uiteindelijk wel. Is het voor jou niet een grote brei van smousen.? Was je nog een beetje op tijd thuis gisteren?
groetjes Julie

julie

Bericht door julie »

Erna ook jouw foto's zijn weer super.. een genot om naar te kijken..

Groetjes Julie

marcel

Bericht door marcel »

Is het voor jou niet een grote brei van smousen.? Was je nog een beetje op tijd thuis gisteren?
ja dit was een grote toer ze loopte allemaal kris kras door elkaar,maar ik die middag tegen wubke zij dat als je een hond heb dan onthouw je het meest het nets waar hij uit vandaan komt.wand om nu alls te kennen is voor mijn te hoor,maar ik heb wel een ontzetende mooie dag gehad ik mis die gezellige smous nu al weer.het was zo rustig gistervond ik zal proberen ook bij de volgnde heppening aanwezig te zijn.en ik was gisteravond pas 18:00 thuis dit was een lange dag maar vond het erg leuk

loes

Bericht door loes »

Nou Marcel, smouzen herkennen is ook moeilijk, zeker van een foto. Ik heb er ook nog steeds moeite mee en hoop altijd maar, dat als ik de verkeerde naam er bij zet, iemand me dat even laat weten, zodat ik het kan verbeteren.
Zal best een verschil geweest zijn, de rustige Rex en die drukke jonge smouzen, maar smouzen zijn in huis meestal niet zo druk, hoor! Als ze elke dag lekker flink uitgelaten worden, hoor je ze thuis ook vrijwel niet.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Mary

Bericht door Mary »

Ariënne schreef: (Brutie blijkt ook tegen mannen blafferig te zijn en is nogal waaks net als Vera.))

.
Vraag mij toch af waarom dat bij hem minder geteld heeft dan bij Vera.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Misschien was het bij Vera wat extremer. En haar loopsheden waren niet normaal. Had Brutie geen last van.
Een zusje van Vera had ook wel wat van dat blafferige, trouwens. Roosje niet.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

:stupid: Ik heb hem al hoor. :oops:
Het gedrag van de reu zien de pups niet, dus geeft hij geen slecht voorbeeld.
(of zoiets).

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik weet niet of Anka (Brutie en Vera's moeder) nou zo blafferig was. :scratch:
Maar Vera had dat voorbeeld zeker gegeven. Gelukkig doet Roosje een enkele keer alleen voor de lol mee.
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ik ben heel blij dat het mij gelukt is, Peter zo gek te krijgen om naar Zeewolde te gaan, maar met een beetje van dit :kus: en een beetje van dat :friends: ;) was dat al heel snel voor de bakker. Ook hij heeft het heel leuk gevonden om kennis te maken met onbekende danwel weer bekende te zien.

Erna en Maria, jullie nesten zijn goed gelukt hoor! Prima hondjes geworden. :thumbsup: Jammer dat er twee van Jips nest niet aanwezig waren.

Ook Loebas mag er zijn; hij zal vast en zeker een paar bruiden het hof mogen maken in de nabije toekomst. :)
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Mary

Bericht door Mary »

Ariënne schreef:Ik weet niet of Anka (Brutie en Vera's moeder) nou zo blafferig was. :scratch:
Maar Vera had dat voorbeeld zeker gegeven. Gelukkig doet Roosje een enkele keer alleen voor de lol mee.
Als pup zeker niet. Totaal niet bang. De allerkleinste maar altijd haantje
de voorste.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Leuk dat jullie er waren, Charlotte! Lekker toch om op je gemakje rond te kunnen kijken en te wandelen. En nu heeft Guusje haar buikje mooi kunnen showen!
Is het nou wel goed gekomen met het :strijken: :martijn: van de overhemden??
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Mary schreef:
Ariënne schreef:Ik weet niet of Anka (Brutie en Vera's moeder) nou zo blafferig was. :scratch:
Als pup zeker niet. Totaal niet bang. De allerkleinste maar altijd haantje
de voorste.
Leuk toch, dat jij weet, Mary! (Pim is de broer van Anka, Vera's moeder en Roosjes tante.)
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik zeg het hier ook nog maar even: Jeanette kan nog even geen foto's plaasten vanwege computerproblemen!!
Johannes, heb je de foto-site van de club al gezien? Moet je doen! (Daar heeft Jeanette nog net wat naartoe kunnen sturen.)
Afbeelding

johannes

Bericht door johannes »

Zondagavond pas even dit forum weer gechekt, ben niet de enige zie ik al die enthousiast is over de Rits dag. Voor ons een belevenis, met als hoogtepunt het weerzien van Sem, Joy en Loeca/Roef. Heel bijzonder om Dop te zien, wat is dat een geweldig beest! Het was net of ik Loebas in mijn handen had. De organisatie was perfect, heerlijk relaxed, en de locatie en de bediening in de Jutter perfect. Ik zag diverse honden tegen een paal aanpiesen! :fluit: Jammer dat Liesbeth niet mee kon. O, ja ook wel grappig : ' Pap, waarvan ken jij al die mensen?'

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Jammer dat ik Dop nou niet (bewust) gezien heb, maar aan de andere kant ik weet toch hoe Loebas eruitziet, dus!
Ja, die paal met dat touw eromheen! :hihi:
Jij kon dus mooi even indruk maken op je kids met al die bekenden! :)
Ik hoop dat Liesbeth nog even heel snel opknapt voor jullie vakantie!! :boeketje: voor haar!
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ariënne schreef: Is het nou wel goed gekomen met het :strijken: :martijn: van de overhemden??

:crazy: :crazy: Doe maar overgordijnen, :nee: nog niet :strijken: .
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

loes

Bericht door loes »

Mary schreef: :stupid: Ik heb hem al hoor. :oops:
Het gedrag van de reu zien de pups niet, dus geeft hij geen slecht voorbeeld.
(of zoiets).
Zou kunnen Mary, maar misschien is het ook wel niet zo uitgebreid gemeld. Sommige mensen vinden blaffen helemaal niet erg.
Ook Fija slaat snel aan, maar sommige lijnen blaffen meer en andere piepen gauw als ze ongeduldig zijn.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Jeanette ik lees hier dat je computer het even laat afweten. Ik heb je vanavond een aantal foto's gestuurd, hoop dat die de boel niet verder in de war zullen schoppen.
Loes heeft al een paar foto's van mij op de site van de club gezet, wat een werk heb je weer verzet Loes. Iedereen kan zo meegenieten van de leuke dag die we gisteren hebben gehad.

Ariënne speciaal voor jou een foto van Dop, met aan beide kanten een kind uit zijn eerste nest met Sem. Links Joy en rechts Luca-Roef die bij zijn vader woont.

Johannes dat jij het ook een leuke dag hebt gevonden en alles hebt proberen vast te leggen is op deze foto te zien. Leuk dat je kinderen vroegen waar je al die mensen van kent. Jammer dat je vrouw niet mee kon.

En dan ook nog een leuke overzichtsfoto die laat zien dat het een forumhappening was.
Van links naar rechts.
Ariënne, Tineke, (vriendin van Jullie) Wubke, Julie, Bert, Peter, Charlotte, Marcel en Jeanette.
Laatst gewijzigd door Erna op 16 feb 2009, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Gesloten