De eerste ritsdag van 2009 (7 febr)
-
Jajo
Re: De eerste ritsdag van 2009 (7 febr)
Ariënne,
Dat artikel in Landleven is niet correct en gaat in hoofdzaak niet over de Vizsla. De hond die op de cover staat afgebeeld is een Hannoveraanse zweethond en helemaal geen Vizsla. Er staan wel twee Vizsla's bij, maar daar gaat het verhaal niet over. Ik heb kort nadat dit blad uitkwam een mail aan hen gestuurd om ze op de fout opmerkzaam te maken. Het zou in de volgende uitgave hersteld worden. Ik weet niet of dat gebeurd is.
De oren, neus en lichaamslengte van de Hannoveraanse zweethond wijken sterk af van de Vizsla, bovendien hebben ze een andere taak. Het zijn geen voorstaande honden maar zweethonden of brakken.
Loes, ik heb nooit ook maar de geringste neiging om mezelf op de borst te kloppen over de kwaliteiten van mijn hond. Ik kan wel grenzeloos van haar schoonheid genieten. Gelukkig heb ik Erna op de tentoonstelling ontmoet, die weet me beter in te schatten. Op die dag hebben we van elkaars honden genoten en de honden van elkaar.
Erna bedankt voor weer een mooie foto. Nog even een antwoord op je vraag over vlooien: de Vizsla is een kortharige hond zonder ondervacht. Vlooien hebben daar niets mee. Mochten ze eens een keer een teek hebben, dan zijn die zo zichtbaar dat je ze er gewoon afpiekt, ze hechten zich bijna nooit. Hooguit een of twee per jaar.
Dit was echt het laatste Loes, ik wil geen onenigheid.
Hartelijke groeten, Jozé
Dat artikel in Landleven is niet correct en gaat in hoofdzaak niet over de Vizsla. De hond die op de cover staat afgebeeld is een Hannoveraanse zweethond en helemaal geen Vizsla. Er staan wel twee Vizsla's bij, maar daar gaat het verhaal niet over. Ik heb kort nadat dit blad uitkwam een mail aan hen gestuurd om ze op de fout opmerkzaam te maken. Het zou in de volgende uitgave hersteld worden. Ik weet niet of dat gebeurd is.
De oren, neus en lichaamslengte van de Hannoveraanse zweethond wijken sterk af van de Vizsla, bovendien hebben ze een andere taak. Het zijn geen voorstaande honden maar zweethonden of brakken.
Loes, ik heb nooit ook maar de geringste neiging om mezelf op de borst te kloppen over de kwaliteiten van mijn hond. Ik kan wel grenzeloos van haar schoonheid genieten. Gelukkig heb ik Erna op de tentoonstelling ontmoet, die weet me beter in te schatten. Op die dag hebben we van elkaars honden genoten en de honden van elkaar.
Erna bedankt voor weer een mooie foto. Nog even een antwoord op je vraag over vlooien: de Vizsla is een kortharige hond zonder ondervacht. Vlooien hebben daar niets mee. Mochten ze eens een keer een teek hebben, dan zijn die zo zichtbaar dat je ze er gewoon afpiekt, ze hechten zich bijna nooit. Hooguit een of twee per jaar.
Dit was echt het laatste Loes, ik wil geen onenigheid.
Hartelijke groeten, Jozé
Huh...die zweethonden lijken helemaal niet op de Viszla !!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Jozé deze foto van Nala heb jij ook als het goed is. Ik heb jou er in dit geval gewoon even afgeknipt, je staat hier met Nala in de ring.
Wat gek dat vlooien geen voorkeur hebben voor kortharige honden, ze zuigen bloed bij hun gastheer-vrouw. Kan me wel voorstellen dat hun voorkeur naar de warrige haarbos van de Smous uitgaat.
Wat gek dat vlooien geen voorkeur hebben voor kortharige honden, ze zuigen bloed bij hun gastheer-vrouw. Kan me wel voorstellen dat hun voorkeur naar de warrige haarbos van de Smous uitgaat.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Hé, beetje out off topic allemaal?
Ik breng jullie terug op het goede spoor:
Zaterdag wordt een mooie dag met veel mooie smousjes, ware het alleen al, omdat mijn nest komt! Niet te weerstane pups, mooi in het haar! Paps Brutie komt ook, heb ik net gehoord. Is ook leuk voor Vera. En dan dat geweldige nest van Lisa....Ook niet te versmaden. Dan komt er nog een nest van Vasco, een pup van mijn Jip, uit het nest vóór Woezel. Dan Koosje's nest. Koosje is een pup van Tara Sproet, een pup van mijn Pluk. Helaas zijn Tara's oortjes een ietsieoietsie gaan staan, wat wel weer aardig is voor Lex en Jeanette. Dan nog een nest van Us Undog van Adhair, dat is weer een pup van Silke, Silke is een pup van Pluk. Je snapt: Mijn dag kan niet meer kapot.
Jammer dat ik zelf niet zoveel tijd zal hebben.......
Ik breng jullie terug op het goede spoor:
Zaterdag wordt een mooie dag met veel mooie smousjes, ware het alleen al, omdat mijn nest komt! Niet te weerstane pups, mooi in het haar! Paps Brutie komt ook, heb ik net gehoord. Is ook leuk voor Vera. En dan dat geweldige nest van Lisa....Ook niet te versmaden. Dan komt er nog een nest van Vasco, een pup van mijn Jip, uit het nest vóór Woezel. Dan Koosje's nest. Koosje is een pup van Tara Sproet, een pup van mijn Pluk. Helaas zijn Tara's oortjes een ietsieoietsie gaan staan, wat wel weer aardig is voor Lex en Jeanette. Dan nog een nest van Us Undog van Adhair, dat is weer een pup van Silke, Silke is een pup van Pluk. Je snapt: Mijn dag kan niet meer kapot.
Jammer dat ik zelf niet zoveel tijd zal hebben.......
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Maria moet voor jou helemaal bijzonder zijn, wat een nakomelingen van Jip.
Wel jammer dat je zo weinig tijd hebt, ik zou maar een beetje delegeren als ik jou was.
Wel jammer dat je zo weinig tijd hebt, ik zou maar een beetje delegeren als ik jou was.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
marcel
maar ik zal je wel de hand schudden en mijn voorstellen lukt je dat met al die honden
-
Renate
Ik ben de draad al kwijt hoor, Maria. Ik wens jullie heel veel plezier op de ritsdag, maar dat zal wel lukken. Net een familiereunie.
Denken jullie ook aan mij? Terwijl jullie je in De Jutter en omgeving vermaken zit ik te ploeteren op mijn kennis- en casustentamen van afgelopen semester.
We zullen voor je duimen en aan je denken Renate! Heel veel succes.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Als ik dat allemaal zo lees, krijg ik ontzettend veel zin om ook die kant op te komen.
Maar of ik Peter zo gek krijg
.
Renate, succes zaterdag. Het zal je toch wel lukken lijkt me?
Maar of ik Peter zo gek krijg
Renate, succes zaterdag. Het zal je toch wel lukken lijkt me?
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
En Jules komt ook mee, een vrolijke zoon van Jip........ 
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Leuk Wubke!
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Charlotte
Ik ben benieuwd of je Peter zo gek krijgt.
Het in niet naast de deur voor jullie.
Hoera voor Jules, had ook niet anders verwacht. Heeft hij geen last meer Wubke, ach en hij heeft nog drie dagen de tijd om zijn zaakje op orde te krijgen.
Het in niet naast de deur voor jullie.
Hoera voor Jules, had ook niet anders verwacht. Heeft hij geen last meer Wubke, ach en hij heeft nog drie dagen de tijd om zijn zaakje op orde te krijgen.
Re: Smous?
Die waren van 1 oktober en dus niet lekker met de baas op stap in de zomer. Zal nog wel eens verder zoeken, maar dat wordt na de RITS, want we gaan morgen al op weg naar Zeewolde.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Nee, maar toch wel een goede reden om een weekend op stap te gaan.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Wij gaan als het even kan de dag ervoor al. Aan het eind van de dag ben ik sowieso afgeknoedeld, maar als ik alles op 1 dag moet doen red ik het helemaal niet.
Bert heeft vrij genomen en we gaan loop dag op ons gemak met de camper er heen. Je kunt er ook heerlijk eten, dus ideaal.
Bert heeft vrij genomen en we gaan loop dag op ons gemak met de camper er heen. Je kunt er ook heerlijk eten, dus ideaal.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Fijn, zo'n weekendje Loes!
Helaas lijkt het weer iets minder dan eerder verwacht, maar de smousjes zijn er niet minder om
Veel kampeerplezier en tot ziens !!!!!
Helaas lijkt het weer iets minder dan eerder verwacht, maar de smousjes zijn er niet minder om
Veel kampeerplezier en tot ziens !!!!!

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
We duimen voor droog weer, want fotograferen en het testje moeten toch buiten. En iedereen wil natuurlijk nog wel even lekker met alle smouzen rondstruinen en naar het hondenstrand.
Tot zaterdag RITSgangers.
Tot zaterdag RITSgangers.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Zeewolde ligt redelijk dichtbij maar heb geen rijbewijs anders was ik vast ff komen buurten!!