Sterilisatie/Castratie.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Mary

Re: Sterilisatie/Castratie.

Bericht door Mary »

wubke schreef: Ik vraag me alleen af wat er gebeurt met de verhouding tussen Jules en Siem. Ik kan niet zeggen dat er een duidelijk de baas is, en Siem is een heel zachtaardig hondje.
Met mijn gevoel heb ik er wel moeite mee.
Dat kan ik mij best voorstellen, die moeite.
Als er nu geen strijd tussen hen is zal het volgens mij ook niet komen.
Het zou mij verbazen als je verschil gaat zien met nu.
Gewoon maar doen, voor zijn veiligheid en rust.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

loes

Bericht door loes »

Ben het met Mary eens, dat het op de relatie tussen Jules en Siem waarschijnlijk van weinig invloed zal zijn , maar bedenk wel, dat sommige reuen toch in de dames geïnteresseerd blijven. In jouw situatie zou ik het overigens wel doen, want de zekerheid elke keer in zulke toestanden verzeild te raken met de angst dat Jules iets overkomt, is het zeker waard.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

De verhouding tussen de twee mannen zal volgens mij ook niet zo'n punt zijn.
Die is nu al duidelijk tenslotte.
Als Jules op Stapper lijkt wat hormonen betreft, is het leed in een keer geleden.
Stapper heeft vanaf z'n castratie geen teefje meer aangekeken.
Z'n vacht is misschien iets veranderd, maar dat is moeilijk te zeggen, het kan ook aan seizoensfactoren liggen dat hij deze keer iets moeilijker te plukken was.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Lijkt het overwegen meer dan waard, Wubke.
Wat zul je in angst gezeten hebben, en dan midden in de nacht nog op zoek naar je hond, afschuwelijk. Zijn penning met telefoonnummer heeft wel geholpen hem bij jullie terug te krijgen, gelukkig maar.
Ik hoop wel dat castratie alleen, voldoende is om hem niet meer door loopse teefjes het hoofd op hol te laten brengen. Hij heeft al twee dekervaringen, dit in tegenstelling tot Stapper.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Onze Sam had ook al heel wat ervaring. Als Ayla loops was wilde hij, gecastreerd en wel, nog wel eens even een beetje dekken...voor de gezelligheid...maar andere loopse teven waren niet van belang. Dus misschien als er een loops teefje onder z'n neus geduwd wordt, dat het voor Jules dan nog ergens iets bekend lijkt.
Maar nachtelijke tochten lijken me toch echt verleden tijd. Gelukkig...pfff... :?

Erna

Bericht door Erna »

Wubke wat een afschuwelijke ervaring met gelukkig een goede afloop. De hele familie midden in de nacht over straat om Jules te zoeken.
Ik zou er niet te lang over na hoeven denken. Je hebt natuurlijk nooit de zekerheid of het genoeg zal helpen bij Jules. Je hebt wel de zekerheid dat hij dit blijft doen als alles bij het oude blijft.
Ik denk dat het geen of weinig invloed zal hebben op de onderlinge verhouding van Jules en Siem.
Als Jules dit gedrag blijft vertonen zal jij daar onrustig door worden. Steeds maar kijken waar hij uit hangt. Is ook niet echt relaxt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

wubke

Bericht door wubke »

Jules is op dit moment bij de DA om gecastreerd te worden. Ik heb nog even getwijfeld, maar toen ik gisteren achter de hondvan de buren aan gegaan ben die ook "met zijn blik op oneindig en verstand op nul" de benen genomen had, was ik er klaar mee. Een paar deuren verder hebben ze een kooiker-reu, precies even oud als Jules. Die kwam hier alleen langsgewandeld. Ik ben achter hem aangegaan en heb hem gevangen en weer thuisgebracht. Baasjes hadden hem al gemist en waren net van plan om met de auto te gaan zoeken. Ze vertelden dat hij al de hele week heel onrustig was. Ik heb hun de avonturen van Jules vorig weekend verteld en dat ik van plan was om Jules te laten castreren. Ze gingen dat nu ook maar in overweging nemen. Krijg net een telefoontje van de DA dat ik hem mag halen! Opluchting!
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Mary

Bericht door Mary »

Even lekker vertroetelen maar :(:)
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

Ik hoop van harte dat het helpt tegen zijn nachtelijke wandelingen. Ik besef me ineens dat Phoebe en ik dus ook nogal wat overlast veroorzaken. Van de buren hoor ik altijd al dat de politiehond niet meer wil eten. Die logeert dus alweer een 2 weken op het politiebureau door de loopsheid van ons blondje.

Veel beterschap voor Jules. Geef hem maar een dikke :friends:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Tsja....niks aan te doen Renate.
In ieder geval kan de herder nog even uit logeren.

Beterschap en dikke knuffels voor Jules !!!

loes

Bericht door loes »

Tja beide sexen hebben hun voors en tegens mbt de paringsdrift/ongemakken .
Beste met Jules, Wubke, het is gelukkig geen grote ingreep. Nu het resultaat maar afwachten; zou mooi zijn als ze allemaal gewoon een Hond voor hem zijn :fluit:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Wat fijn dat je hem al weer kan halen Wubke. Nu hopen dat Jules er rustiger van wordt. Alles heeft zijn voor en tegen, het is nier anders.
Op de een of andere manier ruikt Lisa toch aantrekkelijk voor reuen, ze hebben veel belangstelling voor haar. Soms is een reu iets te opdringerig, dan is Lisa een echte bitch, moet ze niets van hebben. Dat parfummetje van haar zal toch niet te vergelijken zijn met de luchtjes die een loopse teef verspreid :dog:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het is wat met die luchtjes en hormonen!
Knuffel voor Jules! En dat dat uithuizige maar mooi voorbij zal zijn!
Afbeelding

rini

Bericht door rini »

Maar goed dat Jules zelf niet weet wat hem is aangedaan!
Afbeelding

Jajo

Bericht door Jajo »

Wubke, de resultaten van een castratie zijn pas over een week of drie-vier merkbaar, dus tot die tijd kan hij het oude gedrag nog vertonen. Ik neem aan dat de DA dat ook heeft verteld.
Het beste met Jules, maar volgens mij lijden ze er echt niet aan en is het zo weer een gezonde hond.

Jozé

wubke

Bericht door wubke »

Hij loopt een beetje als een krom oud mannetje. Hij is nog een beetje duf, slaapt veel en wil nog niet spelen tot grote ergernis van Siem.
Ze hebben inderdaad verteld dat het nog wel een aantal weken kan duren voordat de hormonen "uitgewerkt" zijn.
Hij heeft al wel weer een grote plas gedaan en lekker wat voer uit blik gegeten (beetje verwennen). We vinden hem allemaal erg zielig, vooral de mannen uit ons huishouden vertonen veel compassie.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

andrea21

Bericht door andrea21 »

Wiskie heb ik ooit laten casteren voor het weg lopen en ik moet eerlijk zeggen het werd een stuk minder maar helemaal verleerd is hij het nooit jammer genoeg. :(
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Erna

Bericht door Erna »

Jules is vandaag best een beetje zielig. Hij zal zaterdag toch wel weer voluit kunnen gaan met de andere honden hoop ik.
Wubke sterkte voor Jules, en neem hem maar lekker bij je op de bank.
Ach Siempie, je grote broer wil even niet. :hmm:

marcel

Bericht door marcel »

mijn da vertelde dat ik hem niet te veel voer wilde geven wand daar groeit hij dan weer te erg van.hebben ze dat ook tegen jou verteld

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Stapper heeft direct minder voer gehad, maar toch is hij iets gegroeid :shock:

Gesloten