Julie lijkt me heel gezellig. Ik weet niet of Pim nog kan golven hoor, hij heeft afgelopen seizoen bijna niet gespeeld. maar.... het gaat om de gezelligheid toch!
Johannes ik ben heel benieuwd naar Loebas, of hij wat weg heeft van Lisa d'r nakomelingen. Ze hebben allen Dop als vader.
Leuk jullie te ontmoeten, hoe laat worden jullie verwacht?
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
erna ik zie de bomen het bos niet meer zoveel namen van honden en de baasje,ik ben in iedergeval te herkennen.....ik heb geen bij me.maar ik zal een poging wagen wie er zoal komen
marcel schreef:erna ik zie de bomen het bos niet meer zoveel namen van honden en de baasje,ik ben in iedergeval te herkennen.....ik heb geen bij me.maar ik zal een poging wagen wie er zoal komen
Je kan Rex meenemen als je dat wil, of vind je het makkelijker die dag zonder hem.
Marcel je hoeft niet alles uit je hoofd te leren hoor, laat het gewoon op je afkomen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ja Marcel, ik vroeg me ook al af waarom Rex niet gewoon meekomt. Voor smouzenmensen zijn de honden meestal zo'n deel van het gezin, dat ze vrijwel altijd meegaan. Bij ons is dat in ieder geval zo, wij passen ons leven ook zo aan dat ze niet vaak alleen hoeven te zijn en alleen door heel speciale omstandigheden zouden we iemand anders op ze laten passen. Ze gaan altijd op vakantie mee en Bert doet zijn trainingslopen ook samen. Hij is net weer terug van een paar uur trainen met 3 smouzen, want Jelle is er ook.
Met een grotere en oudere hond zoals Rex is dat natuurlijk wat anders, maar een jonge smous heeft echt zijn beweging nodig en zelf vind ik het geen ideale situatie als een hond heel vaak alleen thuis moet blijven.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Rex is inderdaad op leeftijd, maar ik zou je smousje toch heel langzaam trainen.
Die draaien hun poot niet om voor 20 km. hoor.
Wij liepen zeker uren met onze smouzen en regelmatig over de 20 km.
Nu met Stapper verdeeld over de dag zo'n twee à 2,5 uur en in de vakantie ook uren achter elkaar mits 't niet te warm is.
Zo'n Egmond wandeling in deze tijd van het jaar, prima smouzenwandelingetje!!!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
ik heb al eens meer gedaan de hond mee in de trein hij vond het maar niets,ik heb oppas voor hem geregeld hij wort uitgelaten.na zoveel jaar hier in huis weet hij niet anders
En beschouwen als gezinslid! Vooral als je maar alleen of met z'n tweetjes bent, is een smousje gewoon een soort partner waar je rekening mee houdt. Door zijn formaat geeft hij vrijwel nooit last. Als je uit eten gaat, ligt hij rustig onder de tafel. In het openbaar vervoer aan je voeten of op schoot. Bij wandelen of trimmen rent hij mee.Naast de fiets kan hij een behoorlijke afstand meerennen en bij langere tochten gedeeltelijk in een fietsmand. Eigenlijk zijn er maar weinig situaties waar een (goed opgevoede) smous niet in past.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Maar... als het toch handiger is om alle aktiviteiten alleen met andere
mensen te gaan doen zou er ook over gedacht kunnen worden om een
kat te nemen. Die vindt het meestal geen probleem om zijn eigen gang te
gaan. Hoort dan inderdaad bij het huis i.p.v. bij de baas.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
he loes dis ga ik hem zeker leren dat was ik al van plan,er komt een honden kar voor de fiets dan mag hij lekker mee.en nog zoveel andere dingen
mary
ik heb katten gehad 2 stuks maar dat doe ik niet meer
marcel schreef:he loes dis ga ik hem zeker leren dat was ik al van plan,er komt een honden kar voor de fiets dan mag hij lekker mee.en nog zoveel andere dingen
mary
ik heb katten gehad 2 stuks maar dat doe ik niet meer
Marcel die kar kan je nu ook al aanschaffen (als je gespaard hebt)
De kar die we voor Lisa hebben kan een gewicht dragen van 40 kilo, dat weegt Rex vast niet.
Juist op zijn oude dag is dit een makkelijk vervoermiddel, stukje fietsen, stukje lopen, en weer naar huis fietsen.
Wat is je bij de katten tegengevallen dat je ze niet meer wil hebben?
een hond ff wat meer uitstraling is toch een goed huis dier vind ik hoor maar finansieel gaat het niet voorheen wel maar toen deet ik het zamen
zamen ja....toen had ik een vriendin,maar nu geef ik er niet zo veel meer om
een hond ff wat meer uitstraling is toch een goed huis dier vind ik hoor maar finansieel gaat het niet voorheen wel maar toen deet ik het zamen
zamen ja....toen had ik een vriendin,maar nu geef ik er niet zo veel meer om
Oke Marcel. Je vindt een hond gewoon leuker, dat kan.
Ik denk wel dat een hond duurder is dan een kat in onderhoud.
Marcel niet te veel van je zelf vertellen wat je achteraf misschien niet had willen zeggen.
Maar het is toch wel nodig, juist omdat je alleen woont, om te zorgen
dat je altijd iemand hebt die je kan helpen met de hond.
Hier in de buurt heb ik dat ook afgesproken met mensen die hier geen
familie hebben. Die kunnen vrijwel altijd op mij rekenen als ze een dag
weg moeten en de hond niet mee kan. Dat zou je moeten regelen voor je
een nieuw huisdier neemt, in overleg met de oppas.
Maar wij wonen niet alleen. Dan kan het nog lang aan.
Stel je voor dat je in het ziekenhuis terecht komt, daar zit toch niemand
op te wachten. Dan is het toch wel een prettig idee wanneer je daar
gelijk een oplossing voor hebt.
Mary schreef:Maar wij wonen niet alleen. Dan kan het nog lang aan.
Stel je voor dat je in het ziekenhuis terecht komt, daar zit toch niemand
op te wachten. Dan is het toch wel een prettig idee wanneer je daar
gelijk een oplossing voor hebt.
Zover heb ik het ook niet geregeld hoor. Maar wij zijn inderdaad met zijn tweeën, dus zal dit zich niet zo snel voordoen. Bij onze kinderen kan niet, want die hebben alle twee een kat die niet met Lisa door één deur kunnen. En dat ligt echt niet alleen aan de katten.