Lisa kan goed alleen thuis zijn, piept of blaft niet. We proberen het alleen zijn te beperken, maar ze kan niet altijd met ons mee. Ze is altijd heel erg blij als we weer thuis komen, meestal staat ze al achter de deur met iets in haar bek. Ze herkent het geluid van de auto, en op zolder kan ze de hele straat overzien. Het maakt niet uit of je 10 minuten of twee uur bent weggeweest, reaktie van haar is hetzelfde.
Het grappige is dat Lisa bijna net zo gek op Pim is als op mij. Ze komt altijd eerst naar mij, en dan heel snel naar Pim. We doen veel samen met haar. Van mij krijgt ze haar eten en ik ga naar de fly-ball met haar. Pim neemt haar vaak mee naar het bos. ( hij gaat vaak alleen met haar omdat mijn knie niet meewerkt.)
Lisa weet niet beter dat Pim en ik alletwee thuis zijn. Pim was al met vroegpensioen voordat Lisa bij ons kwam.
Tirza was ook altijd erg blij als ik thuiskwam. Zij maakte wel onderscheid tussen Pim en mij. Ze was uitbundiger in de begroeting naar mij toe, en als we samen thuiskwamen rende ze Pim gewoon voorbij. Dan werd ik eerst tien keer begroet en daarna Pim ook nog even.
In de tijd dat we Tirza hadden werkte Pim nog, hij maakte lange dagen. Had daardoor veel minder tijd voor haar.
Het is heel grappig om het verschil in gedrag te zien nu Pim veel meer thuis is.
Lisa zit ook veel bij ons in de buurt, op de een of andere manier wil ze een van ons zien.
Behalve na elf uur savonds, ligt madam al in haar hok. We hoeven het deurtje dan echt niet dicht te doen, dan wil ze slapen.
Lisa gaat tot nog toe altijd mee op vakantie.
Wubke ik kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt om Jules niet mee te nemen.
Kan je hem laten proeflogeren, zodat je weet hoe hij reageert als hij niet bij jullie is?
Tirza is vroeger ook een aantal keren niet met ons meegeweest, ging altijd goed, had het reuze naar haar zin. Totdat

tja, had met haar karakter te maken. Schrijf ik de volgende keer wel over.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.