De eerste ritsdag van 2009 (7 febr)

De geschiedenis van de Hollandse Smoushond.
marcel

Re: De eerste ritsdag van 2009 (7 febr)

Bericht door marcel »

ik wor weer een jaar ouder volgende week vrijdag

Mary

Bericht door Mary »

Ai, dan had ik het gelijk goed. Al die andere spannende dingen waren het
dus niet.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

marcel

Bericht door marcel »

ag is tog leuk raden.......maar ik ga naar bed mijn ogen staan in de vik ben net een half uur thuis van de sauna

Erna

Bericht door Erna »

Hoera, Marcel bijna jarig. :jeah2: :cheer: :jeah2:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

:cheer:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Erna schreef:Hoera, Marcel bijna jarig. :jeah2: :cheer: :jeah2:
We gaan aftellen! :jeah:
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

ik heb zo verschrikkelijk veel zin aan 7 febr wil graag deze hond in levende live zien maar wat duurt dat lang he wachten tot het zover is.hebben juli er ook veel zin aan
:poot: van rex

Mary

Bericht door Mary »

Maar heb je nu al uitgezocht welke honden, met bijbehorende bazen,
er zullen zijn?

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Jazeker heb ik er zin in!
Ik hoop dat ik echt even op mijn gemak rond kan kijken!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Marcel wij hebben er ook zin in. De grootste reden voor mij is dat ik het hele nest van Lisa weer bij elkaar zal zien. En heel leuk om alle bekenden weer te ontmoeten.
Ariënne jullie zijn er zeker wat eerder dan de tijd die op jullie uitnodiging staat.
Ik denk dat Jip haar nest het laatste aan de beurt is, dan kan Maria ook op haar gemak aandacht besteden aan "haar" pups.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ja, wij komen met de gouden delegatie zeker eerder! ;) We zien jou en Wubke en het nest vast wel! :jeah2:
En Marcel en alle andere bekenden natuurlijk!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Het wordt gewoon een forum reünie. :cheer:

marcel

Bericht door marcel »

Maar heb je nu al uitgezocht welke honden, met bijbehorende bazen,
er zullen zijn?
als ik goed heb geteld komen der 33 smoeshonden,de bazen ga ik er ook ff bijzoeken

Mary

Bericht door Mary »

:) :thumbsup:

marcel

Bericht door marcel »

ik ben benieuwt wie er allemaal achter de berichten zitten die deze dag komen,het zijn in iedergeval weinig mannen :)

Erna

Bericht door Erna »

marcel schreef:ik ben benieuwt wie er allemaal achter de berichten zitten die deze dag komen,het zijn in iedergeval weinig mannen :)
Dit was niet moeilijk, er zijn maar weinig mannen lid van dit forum. :fluit:

loes

Bericht door loes »

Maar de meeste mannen komen wel mee en de laatste keer viel het me toevallig op, dat met het minitestje er opvallend veel mannen met het smousje in de weer waren. Want ja, groot is de smous niet, maar ook allerminst een suf meelopertje, het blijven meestal vrolijke spring-in-het-velds.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Is natuurlijk ook leuk dat de mannen meekomen naar de ritsdag, iedereen maakt er een leuke dag van.

Marcel weet je al welke honden van forumleden opgeroepen zijn voor de ritsdag.
Zelf kom ik tot 9, maar kan het natuurlijk fout hebben.
Pien zal ik vast doorgeven aan je, omdat je niet kan weten dat haar baas forumlid is.
En dan komen er natuurlijk nog Smousjes mee van forumleden die meer dan één Smousje hebben, of aan het helpen zijn tijdens de ritsdag.
Of gewoon voor de gezelligheid komen.

julie

Bericht door julie »

Hallo allemaal,

Een hele tijd geleden dat ik op het forum ben geweest. Heb het echt heel druk op mijn werk gehad en als ik dan lekker vrij was, wilde ik liever met Roef een stuk gaan sjouwen dan achter de pc te kruipen. Maar ik ben jullie niet vergeten hoor en ik kom ook zeker naar de Ritsdag.
Roef is een eindeloos lieve hond. Hij heeft wel een onuitputtelijke energie. Maakt niet uit hoelang we lopen, spelen of trainen, als hij thuis komt is het eerste wat hij doet.. is zijn bal pakken om vervolgens weer te gaan spelen. Je moet hem echt naar zijn plaats sturen om een stukje rust te vinden. Net een klein kind die niet weet van ophouden.
Van de zomer kreeg hij ineens problemen met de randen van zijn oortjes.(Vasculitus ) Die sloeg hij steeds open en het ging in eerste instantie niet meer dicht. De dierenarts heeft hem toen op allerlei dingen onderzocht, maar er kwam eigenlijk niets uit. Behalve dat er ergens een ontsteking was.. volgens het urine onderzoek. Maar het uitgebreide bloedonderzoek was goed.
Hij heeft toen een periode antibiotica gehad en is nu gelukkig al weer een tijdje helemaal gezond verklaard.
Ik train nog steeds met Roef en hij heeft inmiddels zijn Pupie en A diploma gehaald. Ook heeft de lawaaicursus met goed gevolg doorlopen.Ik ben nu met B bezig.
Dit gaat heel redelijk tot goed, alleen vindt hij het niet zo lekker om in het natte gras te liggen met zijn buik... en dat kan ik hem niet echt kwalijk nemen..
Hij is helemaal gek van balletjes en wordt echt hyper actief als je met een balletje gaat gooien. Heeft hij vast van Lisa.. Dan weet hij niet van ophouden, zo erg dat hij zelfs met kerst helemaal over zijn toeren was. Emile had iets te lang met balletjes gegooid...Nadat ik hem met icepacks gekoeld had, herstelde hij weer snel.
Alleen thuis blijven is niet zijn sterkste kant. Gelukkig hebben we een hele lieve oppas die ook 2 smousjes heeft(halfzusje van Knoester en een kind van haar) en daar is hij altijd welkom.
Tineke zullen jullie ook zien op de ritsdag, want ze vindt het heel leuk om mee te gaan.
Gaan jullie nog een wandeling maken voor die tijd, want dan zou ik het erg leuk vinden om ook mee te gaan. Ik plaats dit bericht ook bij de ritsdag.
Groetjes Julie en Roef

Erna

Bericht door Erna »

Hé dat is leuk Julie om weer een bericht van jou op het forum tegen te komen.
Dat drukke, van niet op willen houden heeft hij vast ook van Lisa. Nu Lisa inmiddels iets ouder is geworden gaat dat ook beter. Maar als je wil kan je haar elk moment van de dag zo gek als een deur maken.
Ik speel met Lisa bijna nooit met balletjes, dat bewaar ik voor de fly-ball. Heb wel eens een bal mee naar het bos genomen, na drie keer gooien zie je haar denken toedeledokie, haal die bal nu maar zelf, ik wil snuffelen of achter de konijnen aan.
Roef lijkt dus wel op zijn ma wat drukte betreft (Siem volgens mij ook)
Julie hoe lang is Emile dan bezig geweest met die bal zodat Roef af moest koelen daarna. En dat nog wel midden in de winter. Als hij zo balletjesgek is ook maar gaan fly-ballen met hem over een aantal maanden. Nu is hij nog iets te jong.
Neemt Tineke haar twee Smousjes mee naar de ritsdag, denk het wel hé.
Wij willen in ieder geval gaan lopen, denk alleen dat het beter is nadat ze gekeurd zijn. Dan heb je de tijd aan jezelf en hoef je niet steeds op de klok te kijken.
En de andere drie komen toch verder weg, weet niet hoe laat zij anders van huis moeten.
Wij wonen wel het dichtste bij, maar hebben met Marcel (forumlid) afgesproken dat we hem van de trein zullen halen.
Wat fijn dat Roef geen last meer heeft gehad van zijn oren.
Julie we zien elkaar 7 februari, heb er zin in. :jeah:

Gesloten