Reu uitzoeken.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Renate

Re: Reu uitzoeken.

Bericht door Renate »

Even snel een berichtje van mij.

Ik heb een dekadvies voor Phoebe aangevraagd bij Fredie. Ze is afgelopen zaterdag loops geworden.

Tips en advies zijn van harte welkom, want ik ben wel heel onzeker over alles. Op de site van de club stond altijd een link naar een soort handleiding, maar die doet het nu niet, dus brand maar los. Ik lees wel.
Ik heb nog 3 grote tentamens en het afronden van mijn stage voor de boeg, dus ik zal niet altijd snel reageren, maar het komt wel aan.

We gaan zelf geen pup houden. Ik vind dat erg jammer, maar wij kunnen de financiële verantwoording voor 2 honden nu niet aan. Tegelijk weer een voordeel aan de mensen op de wachtlijst.
Ik zet ons weer op de wachtlijst voor een teefje.

Mary

Bericht door Mary »

Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

Ja bedankt Mary.

Volgens mij is de link op de website van de club door Maria geschreven. Ik had hem al ooit eens uitgeprint, maar te goed opgeborgen :?

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Renate schreef:Even snel een berichtje van mij.

Ik heb een dekadvies voor Phoebe aangevraagd bij Fredie. Ze is afgelopen zaterdag loops geworden.

Tips en advies zijn van harte welkom, want ik ben wel heel onzeker over alles. Op de site van de club stond altijd een link naar een soort handleiding, maar die doet het nu niet, dus brand maar los. Ik lees wel.
Ik heb nog 3 grote tentamens en het afronden van mijn stage voor de boeg, dus ik zal niet altijd snel reageren, maar het komt wel aan.

We gaan zelf geen pup houden. Ik vind dat erg jammer, maar wij kunnen de financiële verantwoording voor 2 honden nu niet aan. Tegelijk weer een voordeel aan de mensen op de wachtlijst.
Ik zet ons weer op de wachtlijst voor een teefje.
Spannend Renate! Wat goed dat jullie een poging gaan wagen! Ben benieuwd wie Phoebe's man wordt! Ik hoop dat jullie het een beetje goed in kunnen plannen als er echt een nestje komt. Heel jammer dat er geen pup zal blijven, maar ja, wel verstandig als het er niet in zit... :? :(:)
Als je zou willen, kun je een coach van de club vragen....
Aan mij heb je verder niet zoveel. Nog geen ervaring...
Heel veel succes!!!
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat pdf-bestand over fokken heb ik ook ergens opgeslagen op de computer. (Kan er nu nog niet bij, vanwege uitslapers met een goed excuus.) De club/Maria zal het ook zeker nog wel hebben voor je.

Het boek van Naaktgeboren wordt ook altijd genoemd. Heeft Jeanette dit niet te leen evt.?
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Wat leuk Renate!
Onder een nestje fokken op de clubsite krijg ik gewoon het PDF-bestand en anders kun je het Maria vragen via de knop contact.
Een echte aanrader is de Fokkerswijzer van Kynotrain. Daar staat alles duidelijk en beknopt in, je kunt diverse zaken bijhouden en is niet duur.
Succes, we horen het nog wel.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Wat ontzettend goed dat je er voor gaat Renate. Ondanks je drukke bestaan momenteel. :thumbsup:
Mooie site die Mary je doorgaf.
Via de club kan je misschien een werpkist lenen. En mocht Jeanette het boek "De geboorte bij de hond" niet hebben liggen dan kan je het van mij ook lenen als je wil.
Ik zou ook een puppywijzer aanschaffen, die is niet duur en daar kan je veel informatie uit halen en in noteren.
Ga vast kranten sparen. Ik hoop dat je ook van die vetkleedjes kan lenen van iemand, daar gaat het vocht doorheen als de pups plassen, blijven ze droog liggen. Als ze iets ouder worden gaan ze het vaak zelf al op de kranten doen.
Ik stond er net zo onervaren tegenover als jij, en bij Lisa ging alles heel makkelijk. Maar ik was ook wel nerveus omdat je zelf niet goed weet hoe je het beste kan handelen.
Het hele verslag over de dekking van Lisa en alles daarna staat op dit forum, misschien heb je daar nog wat aan.
Wat ontzettend jammer dat je geen pupje kan aanhouden, juist omdat je dat wel zo graag zou willen.
Renate succes met je drie tentames en de stage die nog komen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Goh Renate, dan gaat het er toch van komen. :jeah2:
Spannend hoor. Ik hoop dat Fredie een mooie man voor Phoebe op de lijst zet.
Succes met de eerste stappen op weg naar pups.

Raya van Toos Heinsbergen is ook eindelijk loops en zal naar een lover gebracht worden. Dus jullie zitten zowat gelijk.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Charlotte schreef: Raya van Toos Heinsbergen is ook eindelijk loops en zal naar een lover gebracht worden. Dus jullie zitten zowat gelijk.
Hieke (moeder van Lisa) wordt zondag gedekt als alles goed gaat.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Aan de verdere praktische zaken had ik nog niet eens gedacht :oops: , maar natuurlijk kun je alles lenen. Ik gebruik ook altijd Maria's nestkist en inmiddels zijn er stapels vetbedjes, moltons e.d. De werpkist van Charlotte zal wel niet op tijd beschikbaar zijn, maar er zijn er inmiddels meerdere te leen, dus dat moet te regelen zijn. Nee, over die praktische kant zou ik me maar geen zorgen maken en zeker niet van alles gaan aanschaffen.
@Erna, ik denk dat je de Fokkerswijzer bedoelt en ik vind dat ook een heel grote hulp.
Ben trouwens heel erg benieuwd naar de reuenlijst.
Een andere zuidelijke schone (Raya) is ook zo ver, nu Sokke nog en dan is het Zuiden weer goed vertegenwoordigd. :thumbsup:
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

loes schreef:Erna, ik denk dat je de Fokkerswijzer bedoelt en ik vind dat ook een heel grote hulp.
Ja die bedoel ik ook Loes, was de titel even kwijt.
Heel wat nestjes straks als alles goed gaat, dat moet de wachtlijst toch wel doen slinken zo langzamerhand. :jeah2:

loes

Bericht door loes »

Midden maart worden meerdere nestjes verwacht, dus nu maar hopen, dat alle dekkingen succesvol waren en er een mooi aantal pups uitkomt.
Stapper en Jules broer Yeti heeft ook voor de 1e x gedekt, Vasco ook weer, maar ja dat is inmiddels een bedreven minnaar ;)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Mooi, toch weer eens nest van die leuke genen!!!

Ik heb het boek De geboorte bij de hond hoor, uit de forumbieb met dank aan Jozé :thumbsup:
Dus Renate kan hem sowieso krijgen.

Wat een spannende tijden weer. Leuk weer wat nesten in de planning!!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

Bedankt voor jullie hulp en leuk dat jullie zo meeleven.

Ik vind het echt een beetje eng allemaal, maar ik laat het maar over me heen komen. Fredie zal nog wel terugbellen, want ik belde vanmorgen ongelegen. Ik hoop dat zij me ook nog eea zal vertellen. Een coach heb ik zeker nodig, dus die ga ik ook vragen bij Fredie. Als de dekking lukt hoop ik dat er iemand komt met de bevalling, want dat zie ik niet zo zitten in mijn eentje.

Nou Yeti mag wel op Phoebe's lijstje, want dat vind ik een spetter. Als ik smousje was, dan wist ik het wel :friends:

loes

Bericht door loes »

Een coach krijgt iedereen, hoor!
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

:hup:

Gelukkig maar!

Jajo

Bericht door Jajo »

Renate, heel veel succes met het uitzoeken van de reu. Ik hoop dat hij een beetje in de buurt zit. Je hoeft voor het hele gebeuren echt niet in de rats te zitten. Het is de natuur en in de meeste gevallen gaat het toch zonder complicaties. Er wordt altijd over de moeilijke bevallingen een hoop geschreven, zodat het lijkt of het altijd problemen oplevert. Mooi is het wel om te zien en te ervaren. Als je kinderen er eventueel bij zijn, vergeten ze dat hun hele leven niet meer.
Ik heb stiekum mijn oudste dochter een keer van school gehaald zodat ze erbij kon zijn, dat vond ik belangrijker dan de rekenles. Ze was 9 jaar en is me er nog steeds dankbaar voor.

Ik wens je een heel fijne tijd en hoop dat je het zonder al te veel hulp van buitenaf kunt klaren. Dat versterkt je zelfvertrouwen!

Hartelijke groeten, Jozé

Renate

Bericht door Renate »

Het dekadvies is binnen. Allemaal onervaren reuen. Allemaal ongeveer even ver rijden. Helaas geen een om de hoek, zodat we nog een keer terug kunnen als ik de juiste dag mis.

Zegt het iets over de reu als een dekking mislukt is? Voor mijn gevoel ligt dat veelal aan (de eigenaren van) de teef. Of niet?

Pfffff wat moeilijk. Jammer dat er geen foto van je reutjes bij zit. Ik zal eens kijken of ik ze op de clubsite kan vinden.

Renate

Bericht door Renate »

Correctie op mijn vorige berichtje.

Ik probeer de reutjes te zoeken op de website van de club. Blijken er toch 2 al voor nageslacht te hebben gezorgd.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ach, ze zijn allemaal eens begonnen. Mooi dat er al twee ervaring hebben.
Staan hun pups ook al op de foto-site???
Ik geloof niet dat het aan de eigenaren van de teef ligt hoor. Tenzij het alleen te maken heeft met de verkeerde dag,maar dat is soms ook gewoon pech.
Het kan aan allerlei factoren liggen.
Jammer dat een tweede keer niet te doen is.
Maar meestal gaat het gewoon goed :cheer: De natuur wil wel!!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Gesloten