Vandaag zijn we met zijn 7-en met het hele smouzengezin voor het eerst naar het bos geweest en ze vonden het geweldig. Monique en haar zoon Olivier waren er ook; zij krijgen pup Roef (
turquoise nu 2005 gram) en kunnen bijna niet wachten tot ze hem mogen komen ophalen. Ze hadden weer een paar kilo gehakt voor de pups meegenomen en een halve meter nieuwe kranten, Dorien kan even voort! En Verder was Vincent, baasje van Issey van de Liefelijke er ook bij.
We hadden nog nooit eerder met zijn 18-en in mijn auto gezeten...
Uiteindelijk hebben we toch gekozen voor een openbaar park, Beeckestein hier in Driehuis. Daar kom ik dagelijks en daar komen dan wel veel honden, maar ik herinnerde me een veldje achteraf waar eigenlijk zelden honden lopen; die gaan naar het grote veld om allemaal met elkaar te gaan spelen. Alles was prachtig wit van de rijp, maar hier bleek een heel beschut stukje gras te zijn, waar de zon de rijp al had opgelost. Hier hebben we 2 plaids uitgespreid en daar de pups op neergezet.
Eigenlijk hadden ze allemaal direct door wat de bedoeling was; lekker wegrennen en spelen!
Ze hebben zeker een kwartiertje heerlijk lopen dollen, in al die tijd is er maar één ander hondje mee komen spelen; Sien (leuke naam!) een Kaninchen-teckel-pup van 4 maanden. Toen besloten wij dat het te koud voor ze werd en hebben we het hele spul weer opgepakt en zijn we weer naar huis gereden.
Om half 2 kwam de chipster en in no-time zaten ze voorgoed vast aan hun naam.
Het viel me erg mee, bijna alle pups ondergingen het chippen gelaten.
Toch flink hoor, als je ziet wat voor een medogenloos apparaat er onder dat huidje verdwijnt... Er lag uiteindelijk 1 druppeltje bloed op de grond, maar alle pups lagen binnen 5 minuten heerlijk te dromen van al hun nieuwe avonturen die ze vandaag beleefd hebben.
groet, Martine