Kerst
Re: Kerst
Gisteravond zijn Bert en ik naar "iets" geweest op het Baloërveld. Een wandeling over een soms door olielampjes verlicht pad over de heide. Starten bij de schaapskooi. Het zou zo'n 2,5 km zijn, maar wij liepen totaal verkeerd... Dus zeker het dubbele, maar wel het snelst van iedereen... We kwamen verschillende (zingende) tafereeltjes tegen, die met het kerstverhaal te maken hebben. Van te voren had ik het er nog over dat het zo boffen is , dat we dit soort dingen in Drenthe op een zo kleinschalige manier mee kunnen doen. Maar het was me toch druk! Wel duizenden mensen! Dus volgend jaar maar niet meer!
Ik ben gereformeerd en Bert hervormd opgevoed, maar we hebben ons uit laten schrijven toen we samen gingen wonen. Ik ben wel 'van het spirituele...' zal ik maar zeggen. :halo:
We hebben wel eens een papieren kerststalletje gehad (hadden wij vroeger thuis niet) en inderdaad ook bij ons ging Vera of was het Beppie er met het kindeke vandoor!
Ik ben gereformeerd en Bert hervormd opgevoed, maar we hebben ons uit laten schrijven toen we samen gingen wonen. Ik ben wel 'van het spirituele...' zal ik maar zeggen. :halo:
We hebben wel eens een papieren kerststalletje gehad (hadden wij vroeger thuis niet) en inderdaad ook bij ons ging Vera of was het Beppie er met het kindeke vandoor!

Jeanette, je kirschcake (van je cakemeel van de molen) staat uit te dampen! Ruikt alvast lekker! Ik zou er misschien nog een laagje chocoladeglazuur over kunnen doen misschien.
Voor de kerstfeestelijkheid. 

Dat lijkt me erg lekker !!!!
Dat kan ie ook wel hebben vond ik
Wel een erg leuk idee, zo'n tocht!!
Maar zo druk, nee niks voor mij.
Dat kan ie ook wel hebben vond ik
Wel een erg leuk idee, zo'n tocht!!
Maar zo druk, nee niks voor mij.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik ben totaal niet gelovig op gevoed zelfs mijn ouders zijn niet meer gedoopt en ik vind ieder zijn ding hoor, mijn broer is wel een katholieke vrouw getrouwd uit schotland en dat werd 30 jaar geleden nog streng aan gehouden daar me broer werd als een communist gezien
Later gingen ze in Purmerend wonen met zijn twee en daarna in Volendam waar het katholieke geloof nog erg leefd, intussen wonen ze in schotland en zijn 2 dochters nog in volendam. Ik heb wel hun dopen comminie enz bij gewoond maar moet zeggen het zegt me weinig.
Ik heb dus huisjes staan en vroeger toen de kinderen nog klein waren een stalletje je moet ze toch wat bij brengen hihihi, wij komen allebei niet uit een gelovig gezin dus tja.
Ik heb dus huisjes staan en vroeger toen de kinderen nog klein waren een stalletje je moet ze toch wat bij brengen hihihi, wij komen allebei niet uit een gelovig gezin dus tja.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Twee geloven op een kussen.... wat heeft dat toch ook een ellende met zich meegebracht doordat de omgeving het niet accepteerde... En nog.
Wel bijzonder een broer die in Schotland woont! Ben je er wel eens geweest, Andrea?
Hier geen wilde toestanden met de katjes van M & M erbij op 1e Kerstdag, want ze besloten ze toch maar thuis te laten.
Wel bijzonder een broer die in Schotland woont! Ben je er wel eens geweest, Andrea?
Hier geen wilde toestanden met de katjes van M & M erbij op 1e Kerstdag, want ze besloten ze toch maar thuis te laten.

Vandaag heb ik de kieren bij ramen en buitendeuren maar weer dichtgestopt met keukenpapier. Ouderwetse toestanden hier!
Maar wel een paar teken tegengekomen. Die hadden het ook koud zeker en wilden naar binnen!
Maar wel een paar teken tegengekomen. Die hadden het ook koud zeker en wilden naar binnen!

Klinkt heftig hè!
We hebben enkel glas met voorzetramen in een ouder huisje dus...30er jaren.
De kier tussen de openslaande deuren in de kamer is zo groot, maar ook 'scheef' dat het wat lastig op te lossen is met tochtstrips. Papier houdt heel veel tegen.
Maar we hebben wel een speksteenkachel, waar ik heel blij mee ben. Houdt de warmte vast en straalt het langzaam af. Dus toch lekker warm! (Hebben ook cv hoor!) Bovendien kregen we zomaar via Staatsbosbeheer een kub kant en klaar gekloofd droog hout! Ze moesten dat kwijt omdat het in de loods lag, waar schapen in komen te staan.
We hebben enkel glas met voorzetramen in een ouder huisje dus...30er jaren.
De kier tussen de openslaande deuren in de kamer is zo groot, maar ook 'scheef' dat het wat lastig op te lossen is met tochtstrips. Papier houdt heel veel tegen.
Maar we hebben wel een speksteenkachel, waar ik heel blij mee ben. Houdt de warmte vast en straalt het langzaam af. Dus toch lekker warm! (Hebben ook cv hoor!) Bovendien kregen we zomaar via Staatsbosbeheer een kub kant en klaar gekloofd droog hout! Ze moesten dat kwijt omdat het in de loods lag, waar schapen in komen te staan.

Dat is mooi !!!
Aan zulke buren heb je nog eens wat.
Lekker warm een stukje van de winter door.
Lastig, van die scheve deuren...
Aan zulke buren heb je nog eens wat.
Lekker warm een stukje van de winter door.
Lastig, van die scheve deuren...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Allemaal een fijne kerst gehad?
De mensen met de nieuwe hondjes zullen zeker genoten hebben en voor hen is het beslist een kerst
als geen enkele andere geworden.
Onze kerst was prima, hoewel niet met een traditioneel kerstdiner, de tijd van de gevulde kalkoen en voor-tussen-nagerecht is een beetje voorbij. Eigenlijk sinds de dood van mijn moeder. Nu dus sushi en chinese fondue met alleen vis en heel veel groente (chinezen zijn heel fanatieke verse groente-eters) en kaas met port na. Het was super-gezellig en dat is toch het allervoornaamste.
De mensen met de nieuwe hondjes zullen zeker genoten hebben en voor hen is het beslist een kerst
Onze kerst was prima, hoewel niet met een traditioneel kerstdiner, de tijd van de gevulde kalkoen en voor-tussen-nagerecht is een beetje voorbij. Eigenlijk sinds de dood van mijn moeder. Nu dus sushi en chinese fondue met alleen vis en heel veel groente (chinezen zijn heel fanatieke verse groente-eters) en kaas met port na. Het was super-gezellig en dat is toch het allervoornaamste.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
marcel
mijn kerst was ook weer erg gezellig 1ste dag met vrienden lekker courmetten en daarna lekker na zitten.2de kerstdag uitslapen en net na de middag wert ik opgehaald om naar de zwarte markt te gaan,daar lekker rond wandelen erg gezellig met deze dagen.en natuurlijk ff lekker kabab gegeten in de turken hal,het was er wel ontzettend druk maar dat mocht de pret niet drukken.vanmiddag te eten bij mijn moeder en vanavond wil ik lekker te relexen in de sauna te oostwoud.dit is wel een kleine 20 min reiden met de fiets door de kou,dus dit wort lekekr ff alles eruit zweten
Precies wat ik al verwachtte: een kerst als geen andere. Volgend jaar kun je je gewoon niet meer voorstellen, dat Bram zo'n hummel was en je met de zindelijkmaak-en leerperiode bezig was.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Met zo'n pup is het natuurlijk een heel andere kerst, maar jullie hadden vast niet anders gewild dit jaar.
Zoals ik al schreef eerst naar de nachtmis in Volendam. Daarna broodmaaltijd bij een van Pim zijn zussen. We waren om 03 uur thuis.
Nou ja, dat is net een uurtje later dan we normaal naar bed gaan.
1ste kerstdag in de middag naar Maurice-Iona en de meiden gegaan. Iona d'r moeder was er ook. Leuke dag gehad. Maurice had erg lekker gekookt en Iona d'r moeder vroeg van wie Maurice dat had. ????? Ik zou het niet weten, niet van mij en ook niet van Pim. Maar mijn vader kon vroeger ook erg goed koken, het zal wel een generatie hebben overgeslagen bij ons.
2de kerstdag naar Pim zijn broer. We vieren de tweede kerstdag altijd met broer, zussen en aanhang van Pim zijn kant. Dat doen we al vanaf dat Pim zijn moeder is overleden. We zijn met zijn negenen, (vijf broers en zussen en vier van de kouwe kant) en nemen allemaal wat mee. Vorig jaar waren we bij ons omdat we toen de pups hadden.
Zoals ik al schreef eerst naar de nachtmis in Volendam. Daarna broodmaaltijd bij een van Pim zijn zussen. We waren om 03 uur thuis.
Nou ja, dat is net een uurtje later dan we normaal naar bed gaan.
1ste kerstdag in de middag naar Maurice-Iona en de meiden gegaan. Iona d'r moeder was er ook. Leuke dag gehad. Maurice had erg lekker gekookt en Iona d'r moeder vroeg van wie Maurice dat had. ????? Ik zou het niet weten, niet van mij en ook niet van Pim. Maar mijn vader kon vroeger ook erg goed koken, het zal wel een generatie hebben overgeslagen bij ons.
2de kerstdag naar Pim zijn broer. We vieren de tweede kerstdag altijd met broer, zussen en aanhang van Pim zijn kant. Dat doen we al vanaf dat Pim zijn moeder is overleden. We zijn met zijn negenen, (vijf broers en zussen en vier van de kouwe kant) en nemen allemaal wat mee. Vorig jaar waren we bij ons omdat we toen de pups hadden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
marcel
oud en nieuw +wensen
zo laat ik dan maar hier mee openen!wat gaan juli morgen zoal doen en wort het thuis ge feest of bij fam.morgen moet ik werken bij iemand wat ik eigenlijk al 2 degen doe aarbijen plantjes planten en morgen werk ik daar tot 14:30 dan is er koffie met olie bollen appelflappen e.n.z daarna wor ik uitbetaald heerlijk momend is dat.dus lekker een exsta tje voor oud en nieuw.daar ga ik ff winkelen en ff bij mijn moeder langs,en s'avonds naar de kerk daarna wort het feest doorgezet bij vrienden met bingo met prijsjes ieders haald voor € 5 een kadotjes het moet leuk blijven.en ja 24 uur gaat er dus vuurwerk de lucht in.
Re: oud en nieuw +wensen
Wij gaan naar mijn ouders (Coen is daar nu al en staat vast al in de startblokken, want vanaf 10 uur mag het...
)
Thom breng ik er ook heen als wij hier klaar zijn en daarna rijd ik terug, want hier ligt nog een Mont Blanc aan was-, vouw- en strijkgoed en die wil ik niet meenemen het nieuwe jaar in. Daarna laat ik Bobbie nog even lekker lang uit, want dat kan daarna pas weer in het nieuwe jaar (vuurwerk) en ga ik ook naar mijn ouders.
Daar maken we het gezellig, gaat de openhaard aan, komen de buren van hun en 's-avonds zoeken we een gezellige conférance op tv op.
Om 12 uur toasten we met champagne
en daarna gaan we de buren op straat gelukkig nieuwjaar wensen. De kinderen mogen dan eindelijk naar buiten met hun brillen op en spijkerjack over hun winterjack, gewapend met meters lont en een kratje lege flessen voor de vuurpijlen, en beleven dan hun leukste uur van het jaar. (zoals ze het zelf noemen)
Meestal heeft één van de buren wel een vuurkorf staan met een warm glas glühwein erbij en dan gaan de meesten met ons mee naar binnen om te gaan genieten van het middernachtelijk koude buffet. Dat is altijd erg gezellig en na afloop, om een uur of 4 ga ik nog even met Bobbie naar het donkere bos, waar hij nog even heerlijk mag rondrennen, zodat we de volgende morgen allemaal lekker kunnen uitslapen. 1 Januari, na de brunch, gaan we meestal weer naar huis.
Goede voornemens dit jaar zijn dezelfde als vorig jaar: ooit stoppen met roken, prachtig slank worden en de man van mijn dromen ontmoeten natuurlijk!
Ik wens jullie allemaal alvast een gezellig uiteinde en een fantastisch 2009 toe!
groet, Martine
Thom breng ik er ook heen als wij hier klaar zijn en daarna rijd ik terug, want hier ligt nog een Mont Blanc aan was-, vouw- en strijkgoed en die wil ik niet meenemen het nieuwe jaar in. Daarna laat ik Bobbie nog even lekker lang uit, want dat kan daarna pas weer in het nieuwe jaar (vuurwerk) en ga ik ook naar mijn ouders.
Daar maken we het gezellig, gaat de openhaard aan, komen de buren van hun en 's-avonds zoeken we een gezellige conférance op tv op.
Om 12 uur toasten we met champagne
Meestal heeft één van de buren wel een vuurkorf staan met een warm glas glühwein erbij en dan gaan de meesten met ons mee naar binnen om te gaan genieten van het middernachtelijk koude buffet. Dat is altijd erg gezellig en na afloop, om een uur of 4 ga ik nog even met Bobbie naar het donkere bos, waar hij nog even heerlijk mag rondrennen, zodat we de volgende morgen allemaal lekker kunnen uitslapen. 1 Januari, na de brunch, gaan we meestal weer naar huis.
Goede voornemens dit jaar zijn dezelfde als vorig jaar: ooit stoppen met roken, prachtig slank worden en de man van mijn dromen ontmoeten natuurlijk!
Ik wens jullie allemaal alvast een gezellig uiteinde en een fantastisch 2009 toe!
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Wij zijn thuis, dit jaar voor de eerste keer met zijn tweeën. Onze buren zijn ook thuis, we zullen elkaar op een gegeven moment wel tegenkomen. Lekker met een wijntje en lekkere hapjes. Appelflappen en oliebollen. We willen Youp graag zien.
Géén champagne (bah) en geen vuurwerk.
Ik wens iedereen een hele gezellige avond, en een fijn en gezond 2009.
Proost
Géén champagne (bah) en geen vuurwerk.
Ik wens iedereen een hele gezellige avond, en een fijn en gezond 2009.
Proost
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wij zijn waarschijnlijk ook samen dit jaar.
Normaal gaan we om 24.00 uur naar buiten en alle buren zien.
Dan zou Pim nu alleen thuis zijn, dus ik blijf binnen dit jaar.
Normaal gaan we om 24.00 uur naar buiten en alle buren zien.
Dan zou Pim nu alleen thuis zijn, dus ik blijf binnen dit jaar.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)