Smousjes op Marktplaats...
Re: Smousjes op Marktplaats...
Toch maar wel, alles beter dan marktplaats.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Die mensen van dat overleden hondje?Ariënne schreef:Wie zullen we eens tippen?!
Ja, het is raar hè, maar ik heb nu ook maar liever een echte fan, die het hondje onder zijn/haar hoede neemt...
Ah, Mary... Tja... Ik heb er ook aan gedacht. Zij zitten natuurlijk nog midden in hun verdriet, maar toch....
En je weet (helaas) niet wat de club/de stichting evt. aan het doen is.
Ah, Mary... Tja... Ik heb er ook aan gedacht. Zij zitten natuurlijk nog midden in hun verdriet, maar toch....
En je weet (helaas) niet wat de club/de stichting evt. aan het doen is.

Voor de pup? Weinig denk ik.
Mensen tippen kan geen kwaad, kunnen ze er over denken.
Het idee van die lange wachtlijst zal ze ook niet meevallen.
Mensen tippen kan geen kwaad, kunnen ze er over denken.
Het idee van die lange wachtlijst zal ze ook niet meevallen.
Tippen kan natuurlijk.
Ik vind het wel sneu, dat ze dan bij deze koude kikkers terechtkomen. (Zo zie ik dat.) Maar ik hoef het niet voor ze in te vullen natuurlijk.
Ik vind het wel sneu, dat ze dan bij deze koude kikkers terechtkomen. (Zo zie ik dat.) Maar ik hoef het niet voor ze in te vullen natuurlijk.

Deze koude kikkers hebben ook drie nesten gefokt zoals de club dat wil.
-
renske
Wat triest dat deze hondjes op marktplaats terecht zijn gekomen
.
Ik heb de adverteerder er op geattendeerd dat er een rasvereniging is die aan herplaatsing doet en dat de echte liefhebber daar zijn hondje zoekt en niet op marktplaats. Ik verwacht eigenlijk geen reactie terug
.
Ik heb de adverteerder er op geattendeerd dat er een rasvereniging is die aan herplaatsing doet en dat de echte liefhebber daar zijn hondje zoekt en niet op marktplaats. Ik verwacht eigenlijk geen reactie terug
Er hebben inmiddels al meerdere mensen een berichtje gestuurd naar die adverteerder....
We hopen nu toch maar dat de hondjes bij de juiste mensen terecht gaan komen.
We hopen nu toch maar dat de hondjes bij de juiste mensen terecht gaan komen.

Inge en Renske
dat jullie die man gemaild hebben, al gaat hij toch zijn eigen gang. Zo langzamerhand voelt hij de hete adem in zijn nek van de smouzenliefhebbers.
Het verhaal dat Jozé hier neerzet heb ik ook vaker gehoord. Als je b.v. bij het hondenforum onder fokken de stukjes leest kunnen mensen heel negatief reageren naar iemand die zomaar wat fokt, en terecht.
En dat er ook fokkers zijn die hun hond bij een ander plaatsen maar zelf de eigenaar blijven is ook bekend. Dat heeft Ria ook gedaan. Eefje is op papier van Ria gebleven, en heeft twee Van De Liefelijke nesten gehad, n.l. de G en I nesten.
Eefje verhuisde in die periode naar Raalte en heeft haar nestjes gewoon bij Ria gekregen. Nadat de pups de deur uit waren ging Eefje weer terug naar haar eigen baasje. Zelf zou ik dat niet kunnen, maar als je zelf niet wil-kan fokken om wat voor reden dan ook, dan kan dit een mooie oplossing zijn.
Het verhaal dat Jozé hier neerzet heb ik ook vaker gehoord. Als je b.v. bij het hondenforum onder fokken de stukjes leest kunnen mensen heel negatief reageren naar iemand die zomaar wat fokt, en terecht.
En dat er ook fokkers zijn die hun hond bij een ander plaatsen maar zelf de eigenaar blijven is ook bekend. Dat heeft Ria ook gedaan. Eefje is op papier van Ria gebleven, en heeft twee Van De Liefelijke nesten gehad, n.l. de G en I nesten.
Eefje verhuisde in die periode naar Raalte en heeft haar nestjes gewoon bij Ria gekregen. Nadat de pups de deur uit waren ging Eefje weer terug naar haar eigen baasje. Zelf zou ik dat niet kunnen, maar als je zelf niet wil-kan fokken om wat voor reden dan ook, dan kan dit een mooie oplossing zijn.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wel goed om even te melden dat dat echt een uitzondering op de regel is in Smouzenland, wat Ria deed.
Ik weet niet wat haar beweegredenen waren, maar dat hoeft ook niet.

Ik vind het nog steeds niks. Deze goede fokkers kende ik ook. Niet op papierJajo schreef: Deze fokkers, ik heb het over de goede fokkers, hebben hart voor het ras en zijn bezig met de in stand houding en verbetering. Hun honden zijn onderdeel van een groot plan. Eigenlijk doen zij in hun eentje wat jullie met z'n allen doen.
Groetjes, Jozé
maar in het echt. De mooie teefjes, die dan herplaatst werden omdat er niet
meer mee gefokt zou worden werden dan weggegeven aan mensen die ze kenden
en liever niet meer een pup in huis hadden. Die kwamen echt niet op marktplaats.
Wat wij hier met zijn allen doen (moeten doen) is eenvoudig. Afspraken nakomen.
Hier zijn geen fokkers, alleen maar gelegenheidsfokkers. Die willen allemaal een
plek voor hun puppen die blijvend is.
Dat dit een uitzondering bij de Smous is, ja. Maar het gebeurt vaker bij andere rassen.Ariënne schreef:Wel goed om even te melden dat dat echt een uitzondering op de regel is in Smouzenland, wat Ria deed.
Ik weet niet hoe het bij Ria is gegaan, zij heeft die afspraak gemaakt. En als je je daar allebei in kan vinden is het goed.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Wij zijn bijna allemaal gelegenheidsfokkers, je gaat de verplichting aan om te fokken bij het aanvaarden van de Smous. Was die verplichting er niet dan hadden misschien de meesten niet aan een nestje gedacht.
En ja, als je dan zo'n nestje krijgt wil je dat ze heel goed terecht komen, het zijn toch jouw hondjes die het huis gaan verlaten.
Maar ook goede fokkers van andere rassen die meerdere nesten hebben gehad laten hun pups niet zomaar vertrekken. Die willen ook weten waar hun pups naar toe gaan. Daar hoort Marktplaats niet bij natuurlijk. Mensen die hun dieren via Marktplaats verhandelen
Dan heet het ineens geen plaatsen meer maar verhandelen. Dat is een groot verschil.
En ja, als je dan zo'n nestje krijgt wil je dat ze heel goed terecht komen, het zijn toch jouw hondjes die het huis gaan verlaten.
Maar ook goede fokkers van andere rassen die meerdere nesten hebben gehad laten hun pups niet zomaar vertrekken. Die willen ook weten waar hun pups naar toe gaan. Daar hoort Marktplaats niet bij natuurlijk. Mensen die hun dieren via Marktplaats verhandelen
Even iets anders.
Als je een advertentie op MP hebt staan, krijg je nog eens een mailtje...
Nu weer iemand, die een hondje zoekt voor zijn dochter en dan het liefst zo'n hondje uit de Unox-reclame met Umberto Tan. 'Of dat misschien een Smousje is.' Nee dus, de hond blijkt geen rashond te zijn, zag ik op de site.
Als je een advertentie op MP hebt staan, krijg je nog eens een mailtje...
Nu weer iemand, die een hondje zoekt voor zijn dochter en dan het liefst zo'n hondje uit de Unox-reclame met Umberto Tan. 'Of dat misschien een Smousje is.' Nee dus, de hond blijkt geen rashond te zijn, zag ik op de site.

En daarom vond ik een smous op de Pedigree een verschrikkelijk idee.
Ben blij dat Pim z'n moeder het niet heeft gewonnen.
Ben blij dat Pim z'n moeder het niet heeft gewonnen.
Zou het geen pyreneese herder zijn?Ariënne schreef: 'Of dat misschien een Smousje is.' Nee dus, de hond blijkt geen rashond te zijn, zag ik op de site.
Nou je het zegt, daar lijkt hij wel op.Mary schreef:Zou het geen pyreneese herder zijn?Ariënne schreef: 'Of dat misschien een Smousje is.' Nee dus, de hond blijkt geen rashond te zijn, zag ik op de site.

Ik heb de pyreneese herders nog eens bekeken. Net als smouzen,
veel verschil, maar wel erg leuk.
veel verschil, maar wel erg leuk.
We zien er hier regelmatig eentje van Pim, een meneer uit de buurt.
Hondje heeft wel knieproblemen en zou zo graag willen rennen. Ook erg bezeten van balletjes. Maar leuk en vrolijk!
Op hun website las ik pas nog iets over die aankomende certificering.
Hondje heeft wel knieproblemen en zou zo graag willen rennen. Ook erg bezeten van balletjes. Maar leuk en vrolijk!
Op hun website las ik pas nog iets over die aankomende certificering.