Bobbie's kids met Victoria en Fieke.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Martine

Re: Bobbie's kids

Bericht door Martine »

Vandaag weer even puppen geknuffeld! :)
Schreeuwen dat sommigen kunnen, geweldig gewoon. Fieke komt dan steeds even kijken. Gisteren is er één op onderzoek gegaan; Dorien zag een pup naast de bak "tijgeren". Die had best een stukje afgelegd; over een rand geklommen, van de loopplank afgegleden en nog een metertje getijgerd.
Binnenkort moet er echt een hek omheen, voor je het weet zijn ze verdwenen...
Nu is de rand wat verhoogd, maar bij dit nest moeten we de vorderingen echt per dag bekijken, het gaat zo ongelooflijk snel! Ze gebruiken elkaar ook als opstapje, ze klimmen gewoon over hun berg broers en zussen heen, en konden zo over de rand heen... :hihi:
Bij donkerblauw is 1 oog half- en 1 oog helemaal open.
Bij oranje is 1 oog half open.
Bij lichtblauw zijn 2 ogen half open.
Het worden steeds meer echte hondjes. De nageltjes worden ook al flink scherp, vrijdag gaan we die knippen.
Even de laatste gewicht-update:

donkerblauw - 655
bordeaux - 540
paars - 560
turquoise - 630
rood - 621
fuchsia -495
oranje - 630
lichtroze - 492
lichtblauw - 495 (= vandaag 75 gram aangekomen!)

Het gaat nog steeds super met de pups.
Ze worden heel veel geknuffeld, dus de nieuwe eigenaren krijgen in elk geval hondjes die erg aan mensen zijn gewend! :)
Fieke is een fantastische moeder, ze heeft het hele nest goed onder controle. :boeketje:

P.S. Loes, de nieuwe foto's komen morgen, ik heb vandaag helaas geen tijd meer... (Bridgen... ;) )

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat klinkt allemaal +=+

Wat vond je moeder nou van die kleintjes, Martine?!
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Mijn moeder was helemaal verkocht natuurlijk! :thumbsup:
Ze heeft heerlijk zitten knuffelen met het kleine grut, nu mijn vader nog!
:cheer: :jeah2: :jeah:

groet, Martine

Martine

Bericht door Martine »

Loes, ik heb je de foto's toch maar direct gestuurd, ik kon eigenlijk niet wachten.... de was wel... ;)

groet, Martine

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een feest die kleintjes.
Hoe zou het gaan als ze allemaal gaan rennen :jeah2:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Martine schreef:Loes, ik heb je de foto's toch maar direct gestuurd, ik kon eigenlijk niet wachten.... de was wel... ;)

groet, Martine
Avondhap naar binnen en ze staan er op, hoor!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Martine

Bericht door Martine »

Dank je Loes, toch een lichtpuntje op deze avond! :)
Toen we thuiskwamen van de bridge vond ik mijn huis raar ruiken en bleken de jongens in de woonkamer te slapen...
Eén van de jongens had vanmiddag met het lichtkoord boven mijn bed geslingerd, en het bleek dat die bovenop de wandlamp was beland.
Vanavond hebben ze op mijn kamer zitten spelen met het licht aan, wat ze natuurlijk hebben laten branden toen ze naar beneden gingen...
Dat koord is in brand gevlogen, gelukkig ging Thom toen net naar bed; hij zag de vlammen in mijn slaapkamer. Hij heeft snel mijn moeder erbij gehaald, en zij hebben toen met water de brand geblust. Sommige dingen zijn brandend uit het raam gegooid en liggen nu in de voortuin, wat weet ik nog niet precies, het is nu te donker. Mijn dekbed zit vol brandgaten, en is kletsnat; de muur en de lamp zijn zwartgeblakerd, maar het had veel erger kunnen aflopen, daar ben ik me heel goed van bewust!
De kinderen liggen inmiddels weer in hun eigen bed en ik ga maar op de bank slapen.
Morgen, bij daglicht kan ik het beter zien en zal ik maar contact opnemen met de verzekering.
Langleve onze beschermengel :innocent:

groet, Martine

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Getver Martine, wat een eng verhaal! Je weet nu dus wel, dat je boys niet in een panieksituatie de verkeerde dingen gaan doen, maar toch....
Onze zoon heeft weleens op een soortgelijke manier een bijna-brandje gesticht: Hij had zijn beer op zijn lampenkapje neergezet. Lampje was aan en hij was in slaap. Gelukkig roken we het op tijd! Je moet er maar niet te lang bij stil staan, wat er allemaal kan gebeuren!
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

loes

Bericht door loes »

Afschuwelijk Martine. Hoop, dat de schade bij daglicht meevalt (maar dat zal wel niet). Flink van Thom, dat het juiste heeft gedaan, want je moet er ook niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren als hij het zelf had proberen te blussen.
Inmiddels zal je wel schokbestendig zijn, maar ik wens je toch veel sterkte vandaag. Al dat gedoe weer met verzekeringen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Jee Martine, dat was/is allemaal niet niks!
Gelukkig nog goed afgelopen, maar ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat...
Sterkte met alle toestanden! :(:)
Afbeelding

Jajo

Bericht door Jajo »

Martine, wat zal jij blij zijn dat het zo is afgelopen. Het zal je toch verder een zorg zijn wat er allemaal kapot is. Alles is te vervangen.
Je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Inderdaad, een kleine engelbewaarder zal op de schouder van Thom de juiste actie hebben ingefluisterd. Bedank ze boven maar, die hebben vast geholpen.

Groetjes, Jozé

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een toestand!
Gelukkig heel goed afgelopen. Dat zal een hele opluchting zijn.
Hopelijk is de schade te overzien. Zijn de jongens en je moeder ook een beetje bijgekomen van de schrik?
Kun je weer in je eigen bed slapen denk je?

Martine

Bericht door Martine »

Om half 9 hing ik al met de verzekering aan de telefoon, en ik zou z.s.m. worden teruggebeld. (Moet nog gebeuren :twisted: )
Gelukkig is bij daglicht de schade niet erger dan gisteren, alleen heb ik nog een schroeiplek op mijn waterbed gevonden. Dat zal dus nu wel een zwakke plek zijn, maar gelukkig is het nog waterdicht.
Ik ga nu toch maar de troep opruimen, want ik wil vanavond wel weer lekker in mijn bed liggen. (Vannacht om 3 uur toch maar een droog hoekje van het bed opgezocht, slapen op de bank lukte niet) De verzekering adviseerde te wachten, maar zij wonen hier niet! In elk geval wil ik mijn dekbed even fris wassen...
Van het weekeind schijnt het buiten droog te zijn, dan kan ik al mijn kleren buiten te luchten hangen, alles stinkt naar de rook.
Dat is eigenlijk wat me het meeste stoort, de doordringende stank in huis. Verder valt het gelukkig mee, het had echt zoveel erger kunnen zijn. Ik moet er niet aan denken dat de kinderen al in bed hadden gelegen, en niets hadden gezien...
Spullen zijn vervangbaar, maar mijn jochies niet!

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Bij mijn broer was het ook mis gegaan in hun net verbouwde huis. Dochter wilde in een pannetje olie kroketten klaarmaken. Brand in de afzuigkap en het hele huis onder de roet en stank. Zij hebben in een stacaravan gewoond en het huis is helemal schoon gemaakt en geverfd door een speciaal team...
Van alles vernieuwd,(betaald door de verzekering:dekbedden, kleding, gordijnen, spullen) want die stank alleen al is doordringend.
Maar ja, het zal afhankelijk zijn van je verzekering hoe dat opgelost wordt. En hopelijk is het bij jou wat kleinschaliger.

Je zult de schrik flink te pakken hebben, Martine. Wat een geluk toch, dat Thom het op tijd in de gaten had!
:engel: :engel: :engel:
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wat een verhaal Martine, ik krijg het er helemaal koud van.
Gelukkig kunnen jij en je boy's het heelhuids ná vertellen.
Ik hoop voor je dat de verzekerings expert niet te lang op zich laat wachten, want die toestand opzich is al erg genoeg.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Getver Martine wat een schrik. Wat een geluk dat Thom zo goed heeft gehandeld. Iedereen begrijpt dat het ook heel anders had kunnen aflopen. Voor je moeder ook heel wat. En wat fijn dat je ouders zo dichtbij wonen. Hoe is het nu met de jongens, zullen toch vreselijk geschrokken zijn.
Hoop dat de verzekering niet al te lang op zich laat wachten en dat alles goed geregeld wordt.
Er zijn speciale apparaten die de rooklucht uit huis en uit je andere spullen kunen halen. Stéphane en Jeanette hun eerste huis lag boven een slagerij waar de koeling van in brand was gevlogen. Met iedereen goed afgelopen maar de stank was enorm. Nadat het apparaat een dag had staan werken was de stank verdwenen.
Sterkte met puin ruimen en opknappen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

andrea21

Bericht door andrea21 »

Jeetje erg hoor Martine je moet er niet aan denken wat de gevolgen hadden kunnen zijn als je jongens het niet op tijd ondekt had, gelukkig is het nu alleen matrieel en dat is te vervangen alleen de lucht en de troep is wel vervelend. :schrik:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Martine

Bericht door Martine »

Bedankt voor jullie lieve reacties. :boeketje:
De man van de verzekering is inmiddels langs geweest, en ik krijg het groene licht om alles op te mogen ruimen.
Op zich valt het allemaal mee hoor, nogmaals, ik moet er niet aan denken als...
Ik kan alles optellen en een lijstje insturen, dan komt het in orde. Hij heeft wat foto's gemaakt en was erg aardig.
Mijn dekbed is te vervangen, het behang bestaat helaas niet meer, maar mag ik vervangen; en de lamp en het trekkoord ook.
Alle gordijnen (het hele huis stinkt) mag ik laten stomen en de hele inhoud van mijn kledingkast ook. Er zijn maar een paar items voor de stomerij, de rest was ik graag zelf en ook dat krijg ik vergoed.

Dorien mailde dat nu bijna alle oogjes open zijn, en de pups weer flink zijn gegroeid! :thumbsup:
De zwaarste weegt nu 702 gram en alleen lichtblauw was iets afgevallen, maar die was gisteren 75 gram gegroeid... Hij is waarschijnlijk net na een grote plas gewogen. Morgen zijn ze 2 weken oud alweer...

groet, Martine

Erna

Bericht door Erna »

Martine dan valt alles gelukkig toch nog mee. Alleen extra werk. :kus:

Pups :thumbsup:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Gelukkig dat de verzekering doortastend is opgestreden.
Was je waterbed nog wel helemaal ok?
Wel een hoop gedoe nog.
Maar voor puppy-kijken is gelukkig nog wel tijd :cheer:

Al weer twee weken.....
nu gaat het heel snel.

Gesloten