Een kat erbij?!

Forum voor vragen en ideeën over de plek in de rangorde
Mary

Re: Een kat erbij?!

Bericht door Mary »

Als ik hier eens stevig ingreep bij gedoe tussen de jongens ging de hond altijd als
eerste naar bed. Lijkt mij niet ongewoon.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik zie het voor me, Mary! ;)

Tja, inderdaad maar negeren dus, Jozé. Ik weet ook niet of het nog wat onzeker pubergedrag is.
Op Vera kan ze soms ook heel onderdanig reageren. Door bijv. moeizaam onder de stoel te kruipen als Vera toch liever Roosje's kauwbotje wil...
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Gewoon helemaal geen aandacht aan besteden denk ik.
We hebben ooit een hond van ruim een half jaar in huis gehad. Niet zindelijk, niets mee gedaan enz. Onze Bilbo werd er gek van, kroop telkens weg bij alles wat de andere hond betrof.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Ach, Roosje voelt zich aangesproken en weet niet waarvoor. Negeren is inderdaad het beste Ariënne.
Heeft poes daarna nog in de gordijnen gehangen? :poes:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:hihi: Ja, dat doen ze regelmatig, Erna! Dat wordt wat met de kerstboom straks! Misschien maar tegen het plafond met dat ding. Als je ook ziet hoe ze zich aan stoelen omhoog hijsen! Maar goed dat we weinig nieuw spul hebben!
Maar ze zijn erg lief. Sofietje wil steeds maar meewandelen, wat op de kleinere rondes wel mag.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Ha, ha, de kerstboom straks. Onze heel rustige, nooit ondeugende Sarie heeft in haar eerste jaren heel wat kerstballen uit de boom gemept. Ze klom er zelfs in om de hogere ballen er ook nog uit te meppen.
Er zal wel het een en ander sneuvelen Ariënne, maar over een paar jaar doen ze geen gekke dingen meer.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

andrea21

Bericht door andrea21 »

Nou mijn kerstboom heeft vorige erg moeten lijden hoor en vooral de ballen ik had de plantenspuit er naast staan maarja die slimmerd deed het natuurlijk als ze naar bed waren, ik zag bij leen bakker kunststof ballen haast niet van echt te onderscheiden. :cheer:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

loes

Bericht door loes »

Bij mijn halfsiamezen destijds was het geen doen, ze klommen gewoon de boom in, dus hebben we jarenlang een kunstboom gehad.
De volgende 2 katten waren makkelijker, al lag er wel eens een kapotte bal.
Toen we Ramses en Shaffy net hadden hebben we geen boom genomen, want ze waren toen nog behoorlijk wild (we kregen ze eind oktober). Inmiddels hebben we wel weer een boom, maar het blijft opletten, want het zijn natuurlijk ook draadjesknagers en ze hebben ook al eens de lichtsnoeren eruit gesloopt. 's Nachts blijven ze niet in de kamer, maar in de grote hobbykamer, want anders maken ze de slaapkamerdeur open en gaan bovenop je liggen. Het zijn net bergbeklimmers ;).
En tegen het plafond? Ha, ik zie ze al hangen en jullie er lekker niet bij kunnen :hihi:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Misschien verzin ik er wel iets op, Loes!

Zo apart, zit ik weer op de bank. Roosje gaat naast me zitten en bibberen dat ze doet! Ik denk toch dat het komt doordat de katten nu hun wilde uurtje hebben en de gordijnen opzoeken. Roosje zit gewoon te wachten op dat enge "Hee!" van Bert!
We negeren het uit alle macht! :fluit: :gaap:
Ze is inmiddels meegelopen naar de kamer met computer en ligt nu veel rustiger onder mijn stoel. :|
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ik denk dat Roosje toe is aan de lawaai-cd.

Erna

Bericht door Erna »

Wat een rot katten Ariënne, om Roosje zo van streek te maken.
Even zonder geintje, je hebt kans dat Roosje dit altijd vervelend zal vinden, dat zit nu in haar koppie. Ze heeft een heel klein hartje.
Bij Lisa werkt het ook een beetje op die manier. Ik zei laatst, hé verdorie, Lisa kijkt verschrikt op. Dacht dat ik het tegen haar had.

Mary

Bericht door Mary »

Bij ons was de tibetaan een bibberhondje.
Ik wist altijd waarom het was, hoefde mij dus geen zorgen te maken.
Bibberen naast mij, of op mijn schoot vond ik niet goed, gewoon omdat
ik daar zelf akelig van werd. Ik stuurde hem altijd weg zodat het negeren
heel gemakkelijk was. Een spelletje doen met hem wilde ik ook wel. Als dat
niet naar zin was kon hij gewoon in zijn bed gaan liggen. Het werd vanzelf
steeds minder omdat het niets opleverde.
Alleen het bibberen bij vuurwerk en onweer heb ik er nooit uitgekregen.

Erna

Bericht door Erna »

Lisa bibbert soms in de auto, de ene keer wel en de andere keer niet. Weet nooit het verschil en reageer er niet op.
Straks met vuurwerk is het heel erg. Juist omdat het niet bij die ene avond blijft. Lisa is ruim een week van slag, dat is echt heel erg zielig. krijg die angst er niet bij haar uit.

Mary

Bericht door Mary »

Mijn uitlaathondje is ook zo vreselijk bang.
Het heeft veel zin om bij heel jonge honden te oefenen om die angst
te voorkomen. Is dat niet gelukt dat kun je het schudden. Het wordt
dan ieder jaar alleen maar erger. Pim heeft nergens last van. Ondanks
dat ga ik het zoveel mogelijk uit de weg.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Straks, ruim voor Kerst, krijgen we Tingka weer.
Haar baasje woont in een gewone woonwijk in Havelte. Ze durft na de eerste knal nauwelijks naar buiten.
Hier heeft ze er helemaal geen last van. Ook niet van die harde carbietbus knallen in de verte gelukkig.

Heeft Roosjes trilleritis dezelfde kenmerken als die van tante Veertje Ariënne??
Misschien moet jullie meer schreeuwen.
:hup: SCHAT IK HOU VAN JE !!!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het is sneu dat gebibber en inderdaad: je wordt er zelf akelig van. Ik doe dat met Roosje ook zo, Mary. Evt. maar in de bench.
Misschien moet Lisa ook maar uit logeren? Wel heel fijn: zo'n oplossing voor Tingka!
Die trilleritis van Vera, tja dat was ook een apart geval. Zij reageerde zo op haar loopsheid en dat duurde dan nog maanden daarna! Bert moest daar ook nog even aan denken. Ik denk dat Roosje gewoon een held op sokken is.

Ha, goeie tip Jeanette! :hihi:
Doet me denken aan cabaretière Lenette van Dongen die bouwvakkers nadeed, 's morgensvroeg in huis. Het lawaai dan, hè! ;)
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Roosje komt toch niet uit een stil huis, integendeel. Tijdens de nestperiode waren we ook met het boek bezig en dan waren we bij Maria, waar het door kinderen , aanhang, familie etc sowieso niet echt rustig is.
Fija bibbert ook wel als ze in de camper zit, maar ze was in het begin wagenziek. We letten er niet op en na verloop van tijd gaat ze toch liggen. Maar echt fijn om met de auto weg te gaan vindt ze het meestal niet. Als ze al naar het bos is geweest en ze ziet dat we ons later klaarmaken om weg te gaan, gaat ze soms demonstratief in haar bench liggen, zo van: laat mij maar thuis
Norma was panisch van harde geluiden, zelfs als kinderen met klappertjes bezig waren, dan bibberde ze al. Had toch de gebruikelijke harde geluiden-sessies in het nest gehad. Haar dochter Adah verblikt of verbloost niet bij onweer, vuurwerk o.d. en geluidgevoelige Fija kan van een blad van een boek dat je te hard omslaat schrikken,maar kijkt niet op of om bij onweer of vuurwerk, werkende machines etc
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Woezel zag ineens heel enge schaduwen 's avonds, die ze de 10 maanden daarvoor nooit had opgemerkt. Dus werd het tijd voor de laatste uitlaatronde, dan zat ze te bibberen in een hoekje en moest ik haar, als het ware, meesleuren. Ik heb er nooit op gereageerd. Mee moest ze en ik zette er flink de pas in. Ik kon moeilijk mijn eigen schaduw uitzetten! Het heeft twee weken geduurd en toen zat ze zomaar ineens als eerst klaar voor de laatste ronde en heeft nergens meer last van. Van moeders hebben ze dat toch niet, ook niet van oma, want dat zijn ware helden en (helaas soms) nergens bang voor. Jip heeft twee weken geleden bij behendigheid nog een klein hapje uit een Hollandse Herder genomen, omdat die lelijk tegen haar deed! Ze kwam de tunnel uit en daar stond Maartje de H.H. ineens breed voor de uitgang. Zo van "Kom er maar uit als je durft". Nou, dat moet je Jip niet twee keer zeggen! Het viel ook nog niet mee om de twee uit elkaar te kruijgen. Jip hield er een gaatje van een hoektand en een wat oppervlaakkige wond op haar rug aan over, die ik allebei gelijk ontsmet heb. Ik hoefde gelukkig niet naar de D.A. Bij enge geluiden, wil Jip op onderzoek uit. Maar je begrijpt: Ook dat heeft zo zijn nadelen!
Woezel vind het ook niet fijn, als er met stemverheffing wordt gesproken!
Arienne, kan Bert niet eens een tirade houden, die je opneemt en waaraan je Roos laat wennen? Lekker belonen bij goed gedrag! Eerst Bert zachtjes, dan steeds harder. Ik schreef dit als grap, maar bedenk me nu ineens, dat het misschien nog niet eens zo'n slecht idee is. Wat je ook kan doen, is niet Roosje iets af- en weer aanleren, maar Bert.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Grappig om te lezen hoe het met andere honden gaat, wat dat gebibber betreft.
Minder leuk zijn die wondjes, Maria!

Om nou Bert iets af te leren, :nee: dat zit er niet meer in. Dan maak ik meer kans van Roosje een politiehond te maken! :crazy:
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Opvallend toch, hoe weinig die mannen geneigd zijn, iets nuttigs van ons te leren!
Hoe kan trouwens een topic zo ontaarden, vind je niet? Het heet "een kat erbij" en we komen uiteindelijk uit bij de leerbaarheid van onze mannen!
Hoewel.....het hoofdondferwerp is, dacht ik roedel en rangorde, haha.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Gesloten