Wat een mooie foto, Erna. Lisa is superfotogeniek.
Fly ball
-
Renate
Re: Fly ball
Wat goed! Knap gedaan, Lisa.
Het werkt zeker verslavend. De volgende wedstrijd loopt Lisa weer met het derde team mee, net zo gezellig, maar geen kans op een beker omdat daar nog een paar onervaren honden tussen lopen. Het is juist zo leuk omdat alles in harmonie gaat, wel fanatiek, maar niemand spreekt er een ander op aan als er iets fout gaat.
Je houdt je hond vast aan het tuig dat ze om hebben. Gisteren had ik per ongeluk bij het vasthouden op de sluiting gedrukt zodat deze los schoot. Snel het tuig afgedaan, want met een los tuig laat ik Lisa natuurlijk niet lopen. Maar een hond aan de start hou je niet makkelijk onder controle als je haar niet vast kan houden.
Dus weg was Lisa, te vroeg. Dan kan je haar bij terugkomst opvangen en weer laten lopen, als je kiest om niet over te lopen krijg je de max. tijd voor de run.
In overleg met de coach heb ik Lisa niet een tweede keer laten lopen omdat we deze run wel konden missen qua tijd.
Smorgens loop je voor de competitie 10 runs. Het gemiddelde van de beste 6 runs is je dagtijd.
Groetjes, Erna.
Je houdt je hond vast aan het tuig dat ze om hebben. Gisteren had ik per ongeluk bij het vasthouden op de sluiting gedrukt zodat deze los schoot. Snel het tuig afgedaan, want met een los tuig laat ik Lisa natuurlijk niet lopen. Maar een hond aan de start hou je niet makkelijk onder controle als je haar niet vast kan houden.
Dus weg was Lisa, te vroeg. Dan kan je haar bij terugkomst opvangen en weer laten lopen, als je kiest om niet over te lopen krijg je de max. tijd voor de run.
In overleg met de coach heb ik Lisa niet een tweede keer laten lopen omdat we deze run wel konden missen qua tijd.
Smorgens loop je voor de competitie 10 runs. Het gemiddelde van de beste 6 runs is je dagtijd.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Leuk Erna, zoals jij het beschrijft. In theorie weet je wel zo'n beetje wat een flyballwedstrijd is, maar ik ken niemand die met z'n hond flyball doet en van jou hoor je hoe één en ander goed en ook fout kan lopen.
Ik hoop nog eens de kans te krijgen Lisa te zien lopen.
Ik hoop nog eens de kans te krijgen Lisa te zien lopen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Zondag heeft Lisa weer een fly-ball wedstrijd gelopen. Ze zou eigenlijk met Maximum Speed mee lopen, maar het kwam voor het aantal honden beter uit dat ze toch weer met I-dogs mee liep. Nu had I-dogs vijf honden, met minder kan je niet lopen. Laten ze nu weer eerste worden
in de B poule. Was weer een leuke en heel gezellige dag.
We waren nog maar net op het veld aangekomen, zie ik een Smous. Hé leuk, een Smous die ik nog niet eerder heb gezien op de flyball velden. De baas van die Smous reageerde al net zo, dus even kletsen.
Haar team was een nieuw dagteam, ze liepen die dag voor de eerste keer, vandaar dat ik ze nog niet eerder had gezien.
Vraag aan die mevr. hoe heet uw hondje, antwoord Sem.
Ik had zoiets van Sem, Sem, dat zal toch niet. Dus mijn volgende vraag was, heeft Sem eind vorig jaar een nestje gehad. Die mevrouw heel verbaasd, ja,a.
Ik weer, is de vader van de pups misschien Dop? Ja, dat is Dop. Wat een toeval, vond het heel erg leuk om Sem met haar baasje te ontmoeten. Zij had natuurlijk ook het een en ander over Lisa gehoord, en vond het net zo leuk om haar nu te zien.
Zij hebben het enige teefje dat in het nest zat gehouden, Joy. Helaas was Joy er niet bij, de reden is erg vervelend. Joy is met spelen door een derde hond, die ook mee wilde doen ondersteboven gelopen. Dat was een veel grotere onbeheerste hond. Joy heeft daarbij haar voorpoot zeer lelijk gebroken. Er zit nu een pin in haar pootje en ze moet zich rustig houden. Het valt niet mee om een pup van 7 maanden rustig te houden. Hoop dat het pootje van Joy snel weer genezen zal zijn.
Knuffel van tante Lisa.
Groetjes, Erna.
We waren nog maar net op het veld aangekomen, zie ik een Smous. Hé leuk, een Smous die ik nog niet eerder heb gezien op de flyball velden. De baas van die Smous reageerde al net zo, dus even kletsen.
Haar team was een nieuw dagteam, ze liepen die dag voor de eerste keer, vandaar dat ik ze nog niet eerder had gezien.
Vraag aan die mevr. hoe heet uw hondje, antwoord Sem.
Ik had zoiets van Sem, Sem, dat zal toch niet. Dus mijn volgende vraag was, heeft Sem eind vorig jaar een nestje gehad. Die mevrouw heel verbaasd, ja,a.
Ik weer, is de vader van de pups misschien Dop? Ja, dat is Dop. Wat een toeval, vond het heel erg leuk om Sem met haar baasje te ontmoeten. Zij had natuurlijk ook het een en ander over Lisa gehoord, en vond het net zo leuk om haar nu te zien.
Zij hebben het enige teefje dat in het nest zat gehouden, Joy. Helaas was Joy er niet bij, de reden is erg vervelend. Joy is met spelen door een derde hond, die ook mee wilde doen ondersteboven gelopen. Dat was een veel grotere onbeheerste hond. Joy heeft daarbij haar voorpoot zeer lelijk gebroken. Er zit nu een pin in haar pootje en ze moet zich rustig houden. Het valt niet mee om een pup van 7 maanden rustig te houden. Hoop dat het pootje van Joy snel weer genezen zal zijn.
Knuffel van tante Lisa.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Nog steeds een kleine wereld, die smouzen.
Moest maar zo blijven.
Moest maar zo blijven.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Wat leuk Erna! Alweer gewonnen
. Kun je lekker van het prijzengeld
vakantie gaan vieren.
En dan ook nog eens een smous tegenkomen. Dat gebeurd inderdaad niet vaak, en dat geeft aanleiding voor een praatje.Het is zeker een kleine wereld; die Sam is een achterkleinkind van Finny
.
En dan ook nog eens een smous tegenkomen. Dat gebeurd inderdaad niet vaak, en dat geeft aanleiding voor een praatje.Het is zeker een kleine wereld; die Sam is een achterkleinkind van Finny
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Monique
Dus jij hebt twee keer gescoord die dag
. Knap van Lisa om met die temperaturen toch weer eerste te worden. Ik heb nog aan jullie gedacht toen ik hier zat te puffen van de hitte. Maar misschien viel het bij jullie wel mee want de weersverschillen waren extreem gisteren.
Een SuperSmous!
We gaan Lisa een pootafdruk vragen als ze hier komt!
Ik hoop dat het met Joy weer helemaal goed komt...
Ik hoop dat het met Joy weer helemaal goed komt...

Zondag is er weer een wedstrijd na de zomer stop. Niet naast de deur, we moeten er voor naar Rotterdam. We hebben weer getraind, de honden hadden er allemaal weer zin in. Zondag loopt Lisa met het dagteam mee, dus aan het eind van de baan staat een andere bak dan die ze de laatste tijd gewend was. Hoop dat het vangen goed gaat, want door een andere afstelling van de bak kan dat verschil maken.
Loes, als het lukt te komen kan je het beste afgaan op een oranje koepeltent. Deze valt nogal op, daar zit ik in de buurt. Mensen in een turkoois shirt horen bij ons team, kan je niet missen.
Groetjes, Erna.
Loes, als het lukt te komen kan je het beste afgaan op een oranje koepeltent. Deze valt nogal op, daar zit ik in de buurt. Mensen in een turkoois shirt horen bij ons team, kan je niet missen.
Groetjes, Erna.
Laatst gewijzigd door Erna op 16 feb 2009, 17:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja en we kunnen het in ieder geval vinden, want het is bij het honkbalveld van ons eigen cluppie Sparta-Feijenoord. We zijn alleen dit seizoen door tijdgebrek niet geweest
. Zal wel lukken zondag.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Leuk dat het gaat lukken Loes, zie ik je zondag.
Ik neem aan dat het veld een beetje aan de buitenkant van Rotterdam ligt. Ben al door twee mensen gewaarschuwd dat het zondag erg druk wordt in Rotterdam vanwege autoraces in de stad. :autorijden: :autorijden: :autorijden:
Groetjes, Erna.
Ik neem aan dat het veld een beetje aan de buitenkant van Rotterdam ligt. Ben al door twee mensen gewaarschuwd dat het zondag erg druk wordt in Rotterdam vanwege autoraces in de stad. :autorijden: :autorijden: :autorijden:
Groetjes, Erna.
Het is bij afslag Ridderkerk, knooppunt zuidoosten van Rotterdam, dus ver van het centrum, waar de races zijn en die zullen wel om 12.00 of zo beginnen. De honkballichtmasten zijn, als je daar eenmaal bent, niet te missen.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
In ieder geval al heel veel succes !!!
Spannend weer
Spannend weer
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Vanochtend dus naar de prestaties van Lisa wezen kijken. Het was de 1e keer, dat ik echt flyball in wedstrijdvorm heb gezien (en gehoord
). Die Lisa kan rennen
! Zo grappig, een tamelijk rustig hondje buiten het veld en 1 brok blaffende energie in de ring. Ik heb wel wat foto's gemaakt, maar dat viel niet mee van zo'n bliksemflits
. Ik zal er een paar op de site zetten. En 1 hieronder. Dat mooie turquoise tuig heeft Erna zelf gemaakt en dat voor het hele team!!
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Wat leuk dat je bent gaan kijken Loes! Dus dit was bij Rotjeknor in de buurt. Bijna net zoveel herrie als bij de Bavaria-race zeker?
Lisa is toch maar een tophondje! Ging het goed vandaag?
Goed hoor van die zelfgemaakte tuigjes, Erna!
Lisa is toch maar een tophondje! Ging het goed vandaag?
Goed hoor van die zelfgemaakte tuigjes, Erna!

Loes ik vond het erg leuk dat jullie zijn komen kijken. We hebben weer een gezellige dag gehad, maar Lisa heeft niet kunnen verhelpen dat we laatste zijn geworden.
Ze liep vandaag in een gelegenheidsteam, één van de honden liep haar eerste wedstrijd en deed het heel leuk voor de eerste keer. Dan hebben we Toos de Poedel, loopt wel vaker, kan het ook wel goed. Maar heeft de laatste tijd de gewoonte om eerst een rondje te draaien in de baan voor ze verder gaat. De volgende keer krijgt ze een tutu aan.
We waren maar met vijf inplaats van zes honden. Lisa heeft vandaag 17 runs gelopen, gingen allemaal goed op één na. Ze had ontdekt dat er naast de bak konijnenkeutels lagen, die moest ze eerst even opeten.
Leuke foto's Loes.
Groetjes, Erna.
Ze liep vandaag in een gelegenheidsteam, één van de honden liep haar eerste wedstrijd en deed het heel leuk voor de eerste keer. Dan hebben we Toos de Poedel, loopt wel vaker, kan het ook wel goed. Maar heeft de laatste tijd de gewoonte om eerst een rondje te draaien in de baan voor ze verder gaat. De volgende keer krijgt ze een tutu aan.
Leuke foto's Loes.
Groetjes, Erna.
Die Lies is me er een. Ze heeft zich van een andere kant laten zien, kan toch een felle tante zijn hoor.
Donderdag met de training van de fly-ball stond ik misschien iets te dicht op de baan terwijl er een voor Lisa vreemde hond in de baan liep.
Op het moment van langsrennen doet Lisa een stap naar voren en hapte de andere hond in haar vacht.
Het gebeurde in een flits, volgens mij raakte ze de hond niet want deze reageerde totaal niet. Maar het idee dat ze tot zoiets in staat is verraste mij. Ze is op de baan totaal anders dan in haar normale doen, Lisa gaat voor het spelletje en is zeer fel tijdens de training. Waarschijnlijk wilde ze zelf lopen en vond dat die vreemde hond niet in "haar" baan thuis hoorde. Minpunt van mij is dat ik haar niet heb gecorrigeerd. Mocht het ooit nog eens gebeuren dan zal ik haar toespreken terwijl ik haar sik vast heb dat ik daar niet van gediend ben.
Donderdag met de training van de fly-ball stond ik misschien iets te dicht op de baan terwijl er een voor Lisa vreemde hond in de baan liep.
Op het moment van langsrennen doet Lisa een stap naar voren en hapte de andere hond in haar vacht.
Ach, we worden allemaal weleens verrast.
Gaat niet meer gebeuren want je houdt er nu rekening mee.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Ja dat is zo. Wat een rot hondje hé! Als ze het nog een keer doet ruil ik haar in.Mary schreef:Ach, we worden allemaal weleens verrast.
Mary wel te rusten, ik ga mijn bed opzoeken. We zijn zoals gewoonlijk weer eens de laatste.