Bobbie's kids met Victoria en Fieke.
Re: Fokverplichting
Fieke maakt het wel spannend hoor....
Wat hebben we haar aangedaan?!? Ze duikt af en toe in een diepe trance, mooi om te zien...
Nog niets, maar haar eerste vruchtzak is inmiddels wel gebroken...
Wat hebben we haar aangedaan?!? Ze duikt af en toe in een diepe trance, mooi om te zien...
Nog niets, maar haar eerste vruchtzak is inmiddels wel gebroken...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Terwijl ik dit schrijf, zitten Dorien en ik te wachten op een telefoontje van de dierenarts, waar wij Fieke een uurtje geleden helaas naartoe moesten brengen.
Fieke deed ontzettend haar best, maar het schoot niet op.
Wat er na veel persen eindelijk uit was gekomen (vruchtzak), schoot steeds weer terug naar binnen en na voorzichtig voelen, voelden we diep binnenin een klein staartje. Helaas bleef het zo diep en schoot het niet op.
Bij de dierenarts aangekomen vertelde hij ons gelukkig dat we daar goed aan hadden gedaan. Ze was zo enorm vol "met zwangerschap" dat er gewoon geen ruimte was om goed uitdrijvende weëen te kunnen ontwikkelen. Dit schijnt vaker voor te komen bij deze extreme gevallen.
Ze kreeg een injectie met Piton, om de weëen wat krachtiger te laten worden en we moesten even met haar gaan wandelen, maar even later bleek dat het een keizersnee zou worden.
Wij moesten haar helaas achterlaten, maar gelukkig mocht mijn camera daar ook blijven; als hij tijd heeft, kijkt hij of hij wat fotootjes kan schieten.
Wij hebben beiden een goed gevoel bij deze DA en hopen dat de telefoon snel zal gaan.
-wordt vervolgd-
Fieke deed ontzettend haar best, maar het schoot niet op.
Wat er na veel persen eindelijk uit was gekomen (vruchtzak), schoot steeds weer terug naar binnen en na voorzichtig voelen, voelden we diep binnenin een klein staartje. Helaas bleef het zo diep en schoot het niet op.
Bij de dierenarts aangekomen vertelde hij ons gelukkig dat we daar goed aan hadden gedaan. Ze was zo enorm vol "met zwangerschap" dat er gewoon geen ruimte was om goed uitdrijvende weëen te kunnen ontwikkelen. Dit schijnt vaker voor te komen bij deze extreme gevallen.
Ze kreeg een injectie met Piton, om de weëen wat krachtiger te laten worden en we moesten even met haar gaan wandelen, maar even later bleek dat het een keizersnee zou worden.
Wij moesten haar helaas achterlaten, maar gelukkig mocht mijn camera daar ook blijven; als hij tijd heeft, kijkt hij of hij wat fotootjes kan schieten.
Wij hebben beiden een goed gevoel bij deze DA en hopen dat de telefoon snel zal gaan.
-wordt vervolgd-
Sterkte meiden, hond en mensen!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ach wat jammer. Je had je zo verheugd op deze bevalling.
Vol met zwangerschap?? Wat zal dat allemaal betekenen?
Heel veel sterkte en hopelijk nog foto's, zodat jullie het toch nog een beetje meemaken.
Vol met zwangerschap?? Wat zal dat allemaal betekenen?
Heel veel sterkte en hopelijk nog foto's, zodat jullie het toch nog een beetje meemaken.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dat meen je toch niet: 9 smousjes?!!! Tel ik goed??
Dus dat is vol van zwangerschap!
Van harte gefeliciteerd Fieke en Bobbie en baasjes!
Ik hoop dat ma gauw opknapt!! En dat de kids het goed doen!

Dus dat is vol van zwangerschap!
Van harte gefeliciteerd Fieke en Bobbie en baasjes!
Ik hoop dat ma gauw opknapt!! En dat de kids het goed doen!

Om half 7 ging de telefoon:
Met Fieke en haar kroost ging het goed, en we mochten haar komen halen!
Fieke zat inderdaad zo vol zwangerschap, dat het onwaarschijnlijk was dat ze via de normale weg zouden komen. Haar buik was zo dik dat er zelfs geen ruimte was voor het samentrekken van haar spieren bij de weëen. De DA had dit zelden meegemaakt. (Hij is al dik in de 60, dus heeft al heel wat meegemaakt)
Omdat Fieke zo vol pups zat, moest hij werken via 2 snedes om overal bij te kunnen komen. Hij vertelde dat het een race tegen de klok was, want bij een keizersnee verliest de moeder veel bloed per placenta, dus alles moest snel weer dicht.
Wij zijn de dierenarts erg dankbaar, hij heeft een monsterklus geklaard, en alle pups lijken gezond!
Bij 1 pup had hij zijn twijfels, maar wij hebben tot nu toe nog niet kunnen ontdekken welke pup hij bedoelde, ze doen het allemaal goed.
Fieke is, ondanks haar 2 grote snedes, erg lief en zorgzaam voor ze. Ze liggen lekker bij haar te sabbelen. Fieke heeft een injectie gekregen om de zogproductie op gang te krijgen, maar Dorien haalt toch nog nutrilon soja in de winkel om haar een beetje te kunnen helpen. Dit adviseerde de DA.
De DA vond het, gezien het enorme aantal en de daaropvolgende weëenzwakte niet verantwoord om haar nog een keer te laten dekken en heeft geadviseerd haar gelijk te laten steriliseren tijdens de ingreep. Aangezien Fiekes gezondheid voorop staat, heeft Dorien daar uiteraard mee ingestemd.
Wij troffen een tevreden moeder aan die zich lag te bekommeren om haar 9! kinderen.
6 reutjes en 3 teefjes, allemaal even prachtig!
We hebben het hele gezin in de auto geladen en thuisgekomen zijn de pups gewogen, beschreven, gefotografeerd en van bandje voorzien. Daarna hebben ze zich gesetteld in de werpkist en daar liggen ze nu nog steeds.
groet, Dorien en Martine
Met Fieke en haar kroost ging het goed, en we mochten haar komen halen!
Fieke zat inderdaad zo vol zwangerschap, dat het onwaarschijnlijk was dat ze via de normale weg zouden komen. Haar buik was zo dik dat er zelfs geen ruimte was voor het samentrekken van haar spieren bij de weëen. De DA had dit zelden meegemaakt. (Hij is al dik in de 60, dus heeft al heel wat meegemaakt)
Omdat Fieke zo vol pups zat, moest hij werken via 2 snedes om overal bij te kunnen komen. Hij vertelde dat het een race tegen de klok was, want bij een keizersnee verliest de moeder veel bloed per placenta, dus alles moest snel weer dicht.
Wij zijn de dierenarts erg dankbaar, hij heeft een monsterklus geklaard, en alle pups lijken gezond!
Fieke is, ondanks haar 2 grote snedes, erg lief en zorgzaam voor ze. Ze liggen lekker bij haar te sabbelen. Fieke heeft een injectie gekregen om de zogproductie op gang te krijgen, maar Dorien haalt toch nog nutrilon soja in de winkel om haar een beetje te kunnen helpen. Dit adviseerde de DA.
De DA vond het, gezien het enorme aantal en de daaropvolgende weëenzwakte niet verantwoord om haar nog een keer te laten dekken en heeft geadviseerd haar gelijk te laten steriliseren tijdens de ingreep. Aangezien Fiekes gezondheid voorop staat, heeft Dorien daar uiteraard mee ingestemd.
Wij troffen een tevreden moeder aan die zich lag te bekommeren om haar 9! kinderen.
We hebben het hele gezin in de auto geladen en thuisgekomen zijn de pups gewogen, beschreven, gefotografeerd en van bandje voorzien. Daarna hebben ze zich gesetteld in de werpkist en daar liggen ze nu nog steeds.
groet, Dorien en Martine
Het is een pracht, wat veel.
Hartelijk gefeliciteerd.
Hartelijk gefeliciteerd.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Wat indrukwekkend, Martine. Wat bijzonder en wat doet Fieke het -gelukkig- goed met twee van die japen. Ik duim dat ze er niet al te veel last van krijgt en dat ze fijn op haar pups gericht blijft. Vast wel, aangezien ze nu al zo goed reageert op het stel.
Het lijkt me dat die DA een flinke klus geklaard heeft!
Wat zullen jullie nu 'vol' zitten, Dorien en Martine!

Het lijkt me dat die DA een flinke klus geklaard heeft!
Wat zullen jullie nu 'vol' zitten, Dorien en Martine!

Tjonge, niet te geloven! Geen wonder dat die arme Fieke niet meer wou lopen. Nu maar vlug herstellen en dan gaan ze een wel heel drukke kraamtijd tegemoet. Goed dat jij zo vlakbij woont, Martine!
Het is de bedoeling dat ik een keer kom puppyknuffelen, want dan kan ik mee met de fokkers van Fieke.
Nog maar eens een extra
Het is de bedoeling dat ik een keer kom puppyknuffelen, want dan kan ik mee met de fokkers van Fieke.
Nog maar eens een extra
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Allemachtig, negen pups. Dorien en Martine van harte gefeliciteerd. Wat zal Fieke het moeilijk gehad hebben, arme hond. Hoop dat het allemaal goed blijft gaan met het spul en moeders. Martine je had je de bevalling heel anders voorgesteld voor jezelf. Dit is toch ook een hele belevenis die je met Dorien kan delen, voor haar was het denk ik erg fijn dat je bij haar was. Het wegen daarna en de bandjes omdoen is ook leuk. Vol ongeloof hebben jullie zeker zitten kijken naar moeder en kinders.
Zal een drukke kraamtijd worden. Zes reutjes Martine, zal moeilijk kiezen worden.
Zal een drukke kraamtijd worden. Zes reutjes Martine, zal moeilijk kiezen worden.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Aha, is het de bedoeling dat er een bij Martine komt?Erna schreef: Zes reutjes Martine, zal moeilijk kiezen worden.
In dat geval, laat het reutje maar kiezen, altijd goed.
Laatst gewijzigd door Mary op 14 nov 2008, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee hoor, ik neem ze gewoon allemaal!Erna schreef:Zes reutjes Martine, zal moeilijk kiezen worden.
-
marcel
Re: Bobbie's kids
hartelijk gefelisiteert
met zo veel pups
geweldig he hoop dat ze maar snel is herstelt van de grote ingreep en veel plezier met de voorbereiding van alles
-
Desi
Gefeliciteerd met al die puppies. En fijn dat Fieke ze direct accepteerd.
Wat kunnen er veel wachtenden worden benaderd deze week! Ook een drukke tijd voor Fredie!

Wat kunnen er veel wachtenden worden benaderd deze week! Ook een drukke tijd voor Fredie!
Geweldig !!! Jammer van die keizersnede natuurlijk, maar moeders was gelukkig goed gezond en keurig op tijd !!! Knap hoor, met zoveel pups.
Wat een belevenis
Worden ze nu standaard een beetje bijgevoerd??
Dat wordt een reuze kraamtijd.
Ik denk nu al aan
:was:
Fieke !!!
Wat een belevenis
Worden ze nu standaard een beetje bijgevoerd??
Dat wordt een reuze kraamtijd.
Ik denk nu al aan
Fieke !!!

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Ik merk dat ik de hele tijd aan het tellen ben tot ik ze allemaal heb gelokaliseerd, valt nog niet mee!
Ik ga nu even naar mijn eigen huis om mijn jongens eten te geven en even lekker te douchen en andere kleren aan te trekken, wat ik nu aan heb, heb ik gisterochtend aangetrokken.
Om half 4 mogen de jongens even een kijkje nemen.
Ik ga nu even naar mijn eigen huis om mijn jongens eten te geven en even lekker te douchen en andere kleren aan te trekken, wat ik nu aan heb, heb ik gisterochtend aangetrokken.
Om half 4 mogen de jongens even een kijkje nemen.
-
Jajo
Dit is een dikke felicitatie waard. Wel een heel spannend verhaal, maar gelukkig met goede afloop. Fijn zo'n DA met ruime ervaring, pluim verdiend!!
Jullie (kraam-"moeders") zullen nu wel goed moe zijn. Even uitrusten en dan koesteren, dat jong geluk.
Groetjes, Jozé
Jullie (kraam-"moeders") zullen nu wel goed moe zijn. Even uitrusten en dan koesteren, dat jong geluk.
Groetjes, Jozé
De foto's staan op de fotosite!
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004