Missy x Sem
Re: echo - Missy
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Desi
Ja Rini, het is geweldig dat het met moeder en zoon zo goed gaat, maar kan me voorstellen dat je benieuwd bent naar de rekening van de DA. 
Rini, heerlijk toch?
Alleen maar positief nieuws deze keer!
Ik moet altijd gelijk betalen bij de DA? Krijgen jullie een rekening achteraf? Ik hoop dat het zal meevallen; afgezien van de verplichte entingen, komen we daar gelukkig weinig, dus ik heb geen idee wat zoiets hoort te kosten...
groet, Martine
Alleen maar positief nieuws deze keer!
Ik moet altijd gelijk betalen bij de DA? Krijgen jullie een rekening achteraf? Ik hoop dat het zal meevallen; afgezien van de verplichte entingen, komen we daar gelukkig weinig, dus ik heb geen idee wat zoiets hoort te kosten...
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ik moet ook altijd gelijk betalen.
Fijn Rini dat Sjakie zo goed gaat hij groeit echt al kool zeg
Fijn Rini dat Sjakie zo goed gaat hij groeit echt al kool zeg
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Dat we niet gelijk hoeven te betalen komt eigenlijk door Boy die was heel ziek(adisson )moest blijven maar toen ik zei wat gaat dat wel niet kosten want dat dat in de papieren zou lopen was wel zeker maar volgens DA kwamen we daar wel uit.Op dat moment zaten we allebei zonder werk en mochten we betalen zodra het uit kwam.Misschien zijn we een uitzondering ik weet het niet maar Diergeneeskundig Centrum Nunspeet verdiend volgens ons een dikke pluim!

-
Jajo
Nou ga ik even een knuppel in het hoederhok gooien.
Stel, je wilt graag een teefje, je oriënteert je op diverse sites. Komt uit bij de smous. Als je dan een nestje krijgt en door onvoorziene omstandigheden (ziekte teefje, misgeboorten, keizersnede) wordt je opgezadeld met een torenhoge DA rekening, is er dan geen potje binnen de Smouzenclub waar je een beroep op kan doen? Soms is het geen vrijwillige dekking, maar een morele verplichting die je op je hebt genomen. Waar je ook best aan mee wil werken. Maar zulke onvoorziene uitgaven hakken er wel in.
Het gaat hier niet over Rini speciaal, maar ik vroeg me dat af. Vat dit dus niet verkeerd op, het is slechts een vraag.
Groetjes, Jozé
Stel, je wilt graag een teefje, je oriënteert je op diverse sites. Komt uit bij de smous. Als je dan een nestje krijgt en door onvoorziene omstandigheden (ziekte teefje, misgeboorten, keizersnede) wordt je opgezadeld met een torenhoge DA rekening, is er dan geen potje binnen de Smouzenclub waar je een beroep op kan doen? Soms is het geen vrijwillige dekking, maar een morele verplichting die je op je hebt genomen. Waar je ook best aan mee wil werken. Maar zulke onvoorziene uitgaven hakken er wel in.
Het gaat hier niet over Rini speciaal, maar ik vroeg me dat af. Vat dit dus niet verkeerd op, het is slechts een vraag.
Groetjes, Jozé
-
Renate
Nou ik ben ook wel benieuwd, Jozé. Het zou voor ons ook een ramp zijn
Ik heb geen idee en er nog niet over gehoord.
Is ook wel een moeilijke zaak, want wie komt wel in aanmerking en wie niet?
Ik heb geen idee en er nog niet over gehoord.
Is ook wel een moeilijke zaak, want wie komt wel in aanmerking en wie niet?
Er is een soort rampenpotje, dat steeds aangevuld wordt door puppiegeld, dat mensen vrijwillig doneren als ze een nest hebben gehad....
In het clubblad staat het volgende:
"Puppiegeld ontvingen we van de familie.....
Onze hartelijke dank daarvoor. Het is fijn een potje te maken voor calamiteiten, zoals geneeskundig of pathologisch onderzoek, dat verricht wordt met het oog op mogelijke erfelijke verschijnselen bij onze honden."

In het clubblad staat het volgende:
"Puppiegeld ontvingen we van de familie.....
Onze hartelijke dank daarvoor. Het is fijn een potje te maken voor calamiteiten, zoals geneeskundig of pathologisch onderzoek, dat verricht wordt met het oog op mogelijke erfelijke verschijnselen bij onze honden."

-
Renate
Ja, nu je het zegt herinner ik me dat ik de familie, waar onze Phoebe geboren is, er ooit over gehoord heb. Grada is ook een aantal keren bij de DA geweest gedurende haar bevalling.
Zij hadden echter geen tegemoetkoming nodig.
Phoebe is nog steeds niet loops. Ik vrees geen puppies in Helmond
Zij hadden echter geen tegemoetkoming nodig.
Phoebe is nog steeds niet loops. Ik vrees geen puppies in Helmond
Rini, echt balen al die kosten.
Renate, over Phoebe heb ik een reactie geplaatst in "Loopsheid"....
Renate, over Phoebe heb ik een reactie geplaatst in "Loopsheid"....

Natuurlijk kun je als de werkelijke kosten hoger uitvallen dan de "opbrengsten" en dat voor het huishoudbudget een bezwaar zou zijn, e.e.a. bij het Terugfokprogramma indienen. Uiteraard onder overlegging van rekeningen cq opgave van de werkelijk gemaakte kosten. Funkosten zoals -ik zeg maar wat- voor elke nieuwe eigenaar een mooi fotoboek e.d. vallen daar wel buiten.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Renate
Nou dat lijkt me de koekoek!Funkosten zoals -ik zeg maar wat- voor elke nieuwe eigenaar een mooi fotoboek e.d. vallen daar wel buiten.
Wel supertof dat de club fokkers tegemoet komt als dat nodig is. Ik hoop echter tzt zonder dit potje rond te komen.
Wens ik je ook toe, hoor Renate, want bij een redelijk aantal pups en een normale kraamtijd kom je er best mee uit.
Inmiddels zijn er ook diverse werpkisten te leen . Zelf (en met mij vele anderen uit de van Abtswoudelijn) heb ik beide keren die van Maria geleend. Ook de moltons, vetbedjes, kruiken e.d. lenen we van en aan elkaar.
Inmiddels zijn er ook diverse werpkisten te leen . Zelf (en met mij vele anderen uit de van Abtswoudelijn) heb ik beide keren die van Maria geleend. Ook de moltons, vetbedjes, kruiken e.d. lenen we van en aan elkaar.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik kan me herinneren dat we het wel eens over de kosten van een nestje hebben gehad en dat het toen ook aan de orde kwam. Omdat fokken eigenlijk verplicht gesteld wordt is er dat potje om als er allerlei bijkomende kosten zijn en weinig pups, mensen die dat gewoon weg niet kunnen opbrengen tegemoet te komen.
Logisch, want anders kun je het de eigenaars ook niet 'verplichten'.
Toch mooi geregeld !!!
Logisch, want anders kun je het de eigenaars ook niet 'verplichten'.
Toch mooi geregeld !!!
Hoop dat de kosten niet al te hoog voor Rini zullen oplopen. Maar met een echo, keizersnede en maar één pupje zal er heel wat geld op toegelegd moeten worden. Ik hoop dat de club haar daarin tegenmoet zal komen.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Gisteren geen nieuws over Sjakie want ik was en ben nog steeds ziek(kon er ook nog wel bij).
maar die kerel is nu 405 gram maar kan ook niet anders want hij hangt de hele tijd aan een tepel en als Missy opschuift om dat ze het zat is gaat hij als een walrus achter haar aan .
Missy is met eten weer als voor drachtig gaat dus ook goed.
maar die kerel is nu 405 gram maar kan ook niet anders want hij hangt de hele tijd aan een tepel en als Missy opschuift om dat ze het zat is gaat hij als een walrus achter haar aan .
Missy is met eten weer als voor drachtig gaat dus ook goed.

-
inge
Gelukkig maar Rini dat het nu zo goed met Sjakie gaat, nu zelf weer opknappen zodat je nog van het kereltje kunt genieten , veel beterschap 
leuke foto's op de site, je ziet hem gewoon groeien, maar dat kan dus ook niet anders als ik bovenliggend verhaal lees
leuke foto's op de site, je ziet hem gewoon groeien, maar dat kan dus ook niet anders als ik bovenliggend verhaal lees
Tjonge Rini, nu jij ziek
Je hebt ook heel veel van jezelf gegeven de laatste tijd, dus je weerstand was misschien ook wel beneden peil !! Sterkte hoor !!!
Kleine walrus Sjakie lijdt er niet onder
Fijn dat Missy weer gewoon eet.
Je hebt ook heel veel van jezelf gegeven de laatste tijd, dus je weerstand was misschien ook wel beneden peil !! Sterkte hoor !!!
Kleine walrus Sjakie lijdt er niet onder
Fijn dat Missy weer gewoon eet.
Fijn dat het zo goed gaat met sjakie en missy zeg en wat een gewicht al zeg hij heeft zijn schade wel ingehaald zo te zien. :shock2:
Alleen jammer dat je het zelf zo te pakken heb.
Alleen jammer dat je het zelf zo te pakken heb.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012