Belevenissen van Stijnke
Re: Belevenissen van Stijnke
Jammer dat het tweetal er niet bij was.....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Stijnke mocht mee fruit halen op de fiets. De eerste 500 meter hebben we gelopen met de fiets aan de hand. Ze ging zo totaal uit haar dak, dat ik dacht dat ze erin zou blijven. Maar ze werd toch ietsje rustiger en mocht het fietsend proberen.
Zelfs als ze redelijk rustig loopt, is ze zo opgewonden dat ze volkomen onbereikbaar is bij vlagen. Ieder momentje aandacht wordt zwaar beloond, maar het valt niet mee om zo'n momentje te scoren.
In de schuur ging ze helemaal gestrekt op de koele vloer, liet zich rustig aanhalen door de aanwezige liefhebbers en zag er verhit maar normaal uit.
Tot we weer de fiets pakten. Het grootste deel van de route terug hebben we te voet gedaan. Met een Stijnke die helemaal hoteldebotel was. Ze gaf keurig aan dat ze naar de slootkant wilde en koelde heerlijk haar poten en buik, maar bleef toch erg opgewonden. Tjongejonge wat een troela

Zelfs als ze redelijk rustig loopt, is ze zo opgewonden dat ze volkomen onbereikbaar is bij vlagen. Ieder momentje aandacht wordt zwaar beloond, maar het valt niet mee om zo'n momentje te scoren.
In de schuur ging ze helemaal gestrekt op de koele vloer, liet zich rustig aanhalen door de aanwezige liefhebbers en zag er verhit maar normaal uit.
Tot we weer de fiets pakten. Het grootste deel van de route terug hebben we te voet gedaan. Met een Stijnke die helemaal hoteldebotel was. Ze gaf keurig aan dat ze naar de slootkant wilde en koelde heerlijk haar poten en buik, maar bleef toch erg opgewonden. Tjongejonge wat een troela

Maureen
Ik ga over twee weken Sonja van de hondenschool zien , ik zal aan haar eens vragen of zij tips weet om Stijnke rustiger mee te laten lopen aan de fiets .
Wordt vervolgd !
Wordt vervolgd !
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Jeetje Maureen is bijna geen doen om met Stijnke te fietsen.
Best eng, kijk maar uit dat je niet valt.
Best eng, kijk maar uit dat je niet valt.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik ben handiger te fiets dan te voet, dus ben niet zo bang dat ik zal vallen, maar wel dat Stijnke zich zo opwindt dat ze erin zal blijven... Daarom loop ik meer naast de fiets dan dat ik erop zit.
Het is met de fiets ongeveer zoals wanneer ze een kat ziet. Er gaat een knop om in dat koppie en dan is ze volkomen van de kook.
Nu het lekker fris was durfde ik het nog wel te proberen. Maar met warm weer zou ze binnen een paar minuten oververhit zijn. Puur van de opwinding. Zelfs al zou ik geen stap gezet hebben met haar.....
Ze is zo blij als ze mee mag, maar of ik dit er nog uit krijg ?????
Het is met de fiets ongeveer zoals wanneer ze een kat ziet. Er gaat een knop om in dat koppie en dan is ze volkomen van de kook.
Nu het lekker fris was durfde ik het nog wel te proberen. Maar met warm weer zou ze binnen een paar minuten oververhit zijn. Puur van de opwinding. Zelfs al zou ik geen stap gezet hebben met haar.....
Ze is zo blij als ze mee mag, maar of ik dit er nog uit krijg ?????
Maureen
Voer je Stijnke mee aan de halsband?
Guusje en Stien hebben langs de fietst een tuig (zitten ze ook mee vast in de mand).
Zo hebben ze geen druk op de luchtpijp...
Misschien ga je te snel met Stijnke?...ik bedoel dat je met cm. zou kunnen beginnen.
Gaat ze uit haar dak; hup terug naar huis, feest afgelopen.
En ik zou toch zorgen dat ik 2 handen aan het stuur kan houden, maar dat moet je uiteraard zelf weten.
Renate (lang geleden hier lid geweest) had voor Phoebe zo'n ding dat ze aan de zadelpen kon vastmaken, dus geen springer aan het achterwiel. Zo kon ze Phoebe stabieler naast de fietst voeren.
Guusje en Stien hebben langs de fietst een tuig (zitten ze ook mee vast in de mand).
Zo hebben ze geen druk op de luchtpijp...
Misschien ga je te snel met Stijnke?...ik bedoel dat je met cm. zou kunnen beginnen.
Gaat ze uit haar dak; hup terug naar huis, feest afgelopen.
En ik zou toch zorgen dat ik 2 handen aan het stuur kan houden, maar dat moet je uiteraard zelf weten.
Renate (lang geleden hier lid geweest) had voor Phoebe zo'n ding dat ze aan de zadelpen kon vastmaken, dus geen springer aan het achterwiel. Zo kon ze Phoebe stabieler naast de fietst voeren.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Toen Lisa nog naast de fiets liep had ze een tuig aan en ze zat vast aan een springer.
Een springer zit onder je zadel en veert mee als de hond naast de fiets loopt. Ze kunnen niet onder je voorwiel komen, daar is de bewegingsruimte te klein voor.
Maureen ik weet niet of je een springer hebt, zo niet dat zou ik je die net als Charlotte wel aanraden.
Ik ken iemand met een smous die door de hond heel lelijk gevallen is met de fiets.
Hij zag een kat en trok zijn baas zo van de fiets. Gevolg een tibia breuk.
Daar moest ik van de week aan denken toen jij schreef hoe Stijnke uit haar dak kan gaan bij het fietsen.
Een springer zit onder je zadel en veert mee als de hond naast de fiets loopt. Ze kunnen niet onder je voorwiel komen, daar is de bewegingsruimte te klein voor.
Maureen ik weet niet of je een springer hebt, zo niet dat zou ik je die net als Charlotte wel aanraden.
Ik ken iemand met een smous die door de hond heel lelijk gevallen is met de fiets.
Hij zag een kat en trok zijn baas zo van de fiets. Gevolg een tibia breuk.
Daar moest ik van de week aan denken toen jij schreef hoe Stijnke uit haar dak kan gaan bij het fietsen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik heb voor haar wel een tuigje. Niet aan gedacht omdat Dorus er zo'n hekel aan heeft... Maar ze trekt niet eens heel hard. Ze loopt vooral heel opgewonden te doen.
Springen, keffen, hijgen. Ik heb een lijn op maat zodat ze niet zomaar in het voorwiel kan schieten. Zit ook nog reflecterend band in zodat je ziet dat ik iets naast de fiets heb als het donker is.
Maar zou ook nog kunnen Charlotte, dat ik te snel ga. Ik ga maar terug naar de cm methode. Misschien helpt dat om erdoor te komen....goeie tip
Springen, keffen, hijgen. Ik heb een lijn op maat zodat ze niet zomaar in het voorwiel kan schieten. Zit ook nog reflecterend band in zodat je ziet dat ik iets naast de fiets heb als het donker is.
Maar zou ook nog kunnen Charlotte, dat ik te snel ga. Ik ga maar terug naar de cm methode. Misschien helpt dat om erdoor te komen....goeie tip

Maureen
- jetwolrich
Ja, een tuig en een springer bevallen mij ook het best.
Met Beer en Indy heb ik geen last gehad met het aanleren.
Maar de Appenzellers, wat een kracht hebben die honden. Maar zelfs met een explosieve sprong van Micos, de reu, bleef ik op de been.
Ik voel me veilig met de springer omdat hij laag en in het midden vastzit.
Met Beer en Indy heb ik geen last gehad met het aanleren.
Maar de Appenzellers, wat een kracht hebben die honden. Maar zelfs met een explosieve sprong van Micos, de reu, bleef ik op de been.
Ik voel me veilig met de springer omdat hij laag en in het midden vastzit.

Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Ik herken dit gedrag van Fien... zij flipt ook helemaal bij het fietsen en kan haar snelheid niet temperen. Als je zelf langzaam fietst sleurt ze je mee. Wel met springer en tuigje.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
We moesten al vroeg in Nieuwegein zijn. Stijnke liep al te stuiteren van plezier.
Eerst was de jumping aan de beurt. Daar zitten wel sprongen in en tunnels, maar verder niks.
De keurmeester had een mooi parcours gemaakt. Niet te ingewikkeld zodat ook de minder ervaren mensen en honden goed mee konden doen.
Stijnke en ik waren niet snel maar wel foutloos. Ook bij het vaste parcours en spel. Ze kwekte me de oren van het hoofd en haar staart maakte overuren. We werden zesde,vierde en zevende. Geen prijzen, maar zo netjes gelopen dat ik bijna uit mijn schoenen viel :
Eerst was de jumping aan de beurt. Daar zitten wel sprongen in en tunnels, maar verder niks.
De keurmeester had een mooi parcours gemaakt. Niet te ingewikkeld zodat ook de minder ervaren mensen en honden goed mee konden doen.
Stijnke en ik waren niet snel maar wel foutloos. Ook bij het vaste parcours en spel. Ze kwekte me de oren van het hoofd en haar staart maakte overuren. We werden zesde,vierde en zevende. Geen prijzen, maar zo netjes gelopen dat ik bijna uit mijn schoenen viel :

Maureen
Kijk uit Maureen , niet uit je schoenen vallen , je bent net zo lekker herstelt
Heerlijk om het plezier in je honden terug te zien , dat is toch waar je het allemaal voor doet .

Heerlijk om het plezier in je honden terug te zien , dat is toch waar je het allemaal voor doet .

Jolanda en Trix
Zeker 

Maureen
Prima resultaat met stuiterende Stijnke.
Veters goed vastmaken hoor, voor je het weet loop je op blote voeten.

Veters goed vastmaken hoor, voor je het weet loop je op blote voeten.
Nah, blote voeten wordt strompelen ipv lopen... ik hou mijn schoenen wel aan. Maar een beetje trots ben ik wel op mijn meidje.
Maureen
Heerlijk weer. Wat fijn. Ik krijg nu al zin in sporten met de meiden straks, door je enthousiaste verhalen. 

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Onze stuiterbal is waarschijnlijk verkeerd gestuiterd
en nu stuitert ze even niet.
Lopen gaat zo te zien goed, maar springen niet. En net nu is Baukjes verwendokter op studiereis. Gelukkig heb ik een adres van een collega van haar gekregen. Morgenochtend meteen bellen voor een afspraak. Stijnke die niet stuitert is echt zielig. Zo te zien last van haar rug.....

Lopen gaat zo te zien goed, maar springen niet. En net nu is Baukjes verwendokter op studiereis. Gelukkig heb ik een adres van een collega van haar gekregen. Morgenochtend meteen bellen voor een afspraak. Stijnke die niet stuitert is echt zielig. Zo te zien last van haar rug.....
Maureen
Ach, wat sneu. Wat een pech dat haar vertrouwde verwendokter er niet is. Hopelijk kun je snel bij die collega terecht. 

Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Stijnke die niet stuitert is iid niet goed , hoop dat het meevalt , sterkte
Jolanda en Trix
oeps, even een misschien net verkeerde beweging gemaakt
Hopelijk gaat het snel weer over! Sterkte!

Hopelijk gaat het snel weer over! Sterkte!
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018