L♥tje & Buddy

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Martina

Re: L♥tje & Buddy

Bericht door Martina »

sammydesmous schreef:De groepsapp hadden we al van af het begin dat de pups geboren waren. We zetten er toen ook steeds foto's in. Was makkelijker dan telkens via de mail versturen.

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
..... klopt, ik realiseer me, dat ik nu niets meer de delen heb .....
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Martina

Bericht door Martina »

Dag kleine Smartie :hug: , jij was de tweede die zijn pootjes zette in een nieuw leven. Wat heb jij het niet goed getroffen op je nieuw adres. Ook een grote Smouzenvriendin erbij en zelfs nog een poes erbij. Dat beloofd toch ook gezelligheid :Kuss:
Ik weet dat je in je nieuw huis super lieve mensen hebt die je alle steun gaan geven die je nodig hebt. En liefde :hartjes: sowieso!!

Wat hebben wij ons niet verbaasd over deze kleine meid. Ze leek zo fragiel en is zo zacht. Maar hoe ouder ze werd, hoe meer durfde zij en .... ze daagde wel de grote, stoere zus uit :draai:. In nieuwe situaties kijkt ze wel de kat uit de boom , maar ze is veel te nieuwsgierig en vergeet dan ook, dat zijn misschien bang zou kunnen zijn. Het is veel te leuk om dingen te gaan ontdekken, zeker als broertjes of zusje het wel doen. Ikke ook dan maar !! Maar ook lijkt ze dan vreselijk stoer, ze is toch wel een held op sokken :dekking: Ze trillt dan wel een tijdje en is dan zeker vatbaar voor een knuffel en wat rust/gewone omgeving.
Ze was van begin aan onze kwispelkampioen. Wat zij ook deed - het staartje ging heen en weer. :kwispel: En was het alleen maar eten. Eten deed ze het rustigst van allemaal. Wel moest zij haar grote broer Stitch in de gaten houden, want die ging toch graag even stiekem mee eten :eten: als jij het niet zag, hé.
En jij was zeker ook de winner van de springbokkenwedstrijd :springertje: . Jij - zo fijn je ook was - was de enige, die met 7 weken de nestkist uitsprong..... Je kwam ons - natuurlijk vrolijk kwispelend - in de ochtend in de hal tegen. Dus de nestkist hadden wij na 3 gelukte uitbraken door jou niet meer nodig ;) . Wel heeft je moeder je goed in de gaten gehouden, dat gelukkig dan weer wel. Het was qualitiy-time met je mams: spelen, spelen, spelen..... Als de anderen dan ook eindelijk wakker waren, waren jij en mams bekaf en aan een tukkie toe :truste: ZzzzzZzzzzZzzzzZzzzz......

Ze is bij jaar nieuwe bazen in de allerbeste handen, dat vind ik zo ontzettend leuk om te voelen!! Ik hoop dat grote Smous Keetje niet te veel last van haar gaat krijgen….. :wink2: Een ook de poes natuurlijk, hoorde al, dat zij de hond uit de boom kijkt :hihi:
Dag kleine meid :hug2: , wij houden van jouw :love: Krijg de appjes wel van je nieuwe bazin gestuurd :) . Eerste berichtjes zijn al binnen en die waren erg goed.
Kus, kus, kus kleine Smartie ♥
Laatst gewijzigd door Martina op 03 jun 2018, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ahh… het volgende puppenkind, al thuis in Leeuwarden. :hartjes: Het gaat snel Martina. Wanneer gaat het laatste kleintje?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Martina schreef:
sammydesmous schreef:De groepsapp hadden we al van af het begin dat de pups geboren waren. We zetten er toen ook steeds foto's in. Was makkelijker dan telkens via de mail versturen.

..... klopt, ik realiseer me, dat ik nu niets meer de delen heb .....

Maar de nieuwe baasjes toch wel.

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

gwen
Site Admin

Bericht door gwen »

En leuke foto's van moeders! Leuk om te kijken wat iedereen van zijn eigen hond herkent in Lotje.
Dorus heeft zijn eigen Instagram.
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Maureen

Bericht door Maureen »

Ach, alweer eentje uitgevlogen en nog een heel eindje ook. Maar een goede landing is verzekerd :ja:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Aaah een bijna leeg huis :(:) ik heb in ieder geval genoten van je verslagen :thumbsup: dankjewel
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Maureen

Bericht door Maureen »

:ja: en van de foto's en filmpjes op de site... :thumbsup:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Martina

Bericht door Martina »

En nu dus gisteren en vandaag de 2 laatste pupjes uitgezwaaid :wavecry:
Gisteren onze dame Balou, de grote zus van allemaal. En de stoerste pup van allemaal. Heb het gevoel, dat ze karakter toch wel op haar moeder lijkt toen wij ze kregen. Geen broekpijp die het niet waard was om erna te happen. Ze kreeg bij ons de bijnaam piranha . Ze is een doerak. Geen gezelligheid, vechten, spelen zonder Balou. Als er ergens iets gebeurd was, was Balou niet ver :grijns: Zij moet altijd iets beleven en zit lekker in haar vel. Angstig is zij niet. Action? :tong: Yes, hier moet ik zijn!! Hier hou ik van!! Yippie!!
Lieve kleine Balou, wil jij ook wel aardig en lief doen tegen Woezel?? Zij moet ook wel ff wennen lieverd. Maar het komt goed. En als mams je niet kan corrigieren, dan komt oma Moos, wel, hoor. Zij woont namelijk om de hoek :wink2: Je word dus in de gaten gehouden kleine meid :hartjes: Ik wens je een hele mooie leven in je nieuwe omgeving, wat heb jij het niet ook top getroffen in een zoooo ervaren Smouzenhuis terecht te mogen komen. En top adres met super bazen!! Maar wees voorbereid - ze kennen alle trucjes !! :hihi:
Dag schatje, wij houden voor altijd van jou en zullen je missen!! :love: Wat fijn, dat de stamboom nog langs gebracht moet worden :cheer:

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Wat een lieve berichten Martina!
Je kleine piranha heeft Woezels bedje gekraakt die er nu maar naast is gaan liggen. Ze is wat moe van het bloemen plukken in onze (natuurlijk hondvriendelijke) tuin. Ze is erg ondernemend en een heerlijk pupje.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ha ha...ja dat bloemen plukken kan heel vermoeiend zijn. En Woezel heeft het ook al begrepen. Wat een lekker ding Maria!!!

Martina

Bericht door Martina »

.....en dan maar nog het laatste puppyberichtje van mij over Mozart, onze kleine mini reu :bighug:
Hij heeft behoorlijk last gehad van het uitzwaaien van de andere pups. Met name na de 2de, na Smartie. Toen was hij al een beetje van slag en piepte en piepte. Uiteraard duurde het niet lang voor dat hij door iemand opgepakt werd. Er was altijd een warme zachte arm waar hij mocht zitten en kijken - en in slaap vallen !! En dan was het wel weer goed. Maar toen Balou er ook nog ging, dan was het echt erg. Mams ging veel spelen met je Mozart, hé, dat scheelde :hug2: En jij kreeg een extra lange wandeling :wandelen: in de buurt - oh wat waren de mieren toch interessant - Maar dan kwam de avond/nacht. Ik dacht al, dat gaat niet goed. Ik heb eerst mams met jou alleen gelaten want ik dacht dat ze dat gaat oplossen ..... niet echt. Lotje wist het op gegeven moment ook niet meer :kweenie: en kwam bij mij :scratch:
Maar ik had al een plan B in mijn hoofd :fluit: Ik maar mijn kussen en deken gepakt en naar beneden op de bank verhuisd. Mozart naast mijn hoofd in een minimandje, Lotje haar zelf gekozen plekje bij mijn voeten en wij hebben heerlijk geslapen. 2 plasrondjes in de tuin in de nacht - maar verder heerlijk ontspannen geslapen!! :bedje:

Ik ben dit nest op den bank slapend begonnen - en nu dus ook beëindigt :)

Onze kleine man - zo klein hij ook was - hij kon wel heel goed voor zich zelf opkomen. Hij spelde gezellig, daagde de anderen weleens uit maar was vaak ook het eerste klaar met spelen. Stiekem liep hij naar het hekje en bleef rustig zitten. Word ik wel gezien met mijn klein zwart snuitje :pup: ? met mijn lieve oogjes? :hondje: Yes! gelukt, weer een fijne arm waar ik mocht in slaap vallen :zzz: of tenminste de boel van boven bekijken. Want de anderen waren nog druk aan het spelen :tong: :springertje: :jongleur: :springertje: :yeah: .

Nu moet je je trucje bij Minie doen, hier wachten ook twee katten op jou. En je komt hier geen knuffel te kort, dat is zeker. Minie heeft vakantie genomen en alle tijd om voor jou de eerste tijd wat makkelijker te maken. Zou je vannacht ook op bed mogen slapen? Ik denk van wel, hoor :innocent: :truste: :fluit:

Het was bijzonder lastig om jou :hartjes: los te laten kleine man :shy: . Die extra aandacht die zo lekker voelde met jou.....zo stoer en lief tegelijk ..... maar vooral ook wetend, dat nu iedereen uit het nest is uitgevlogen en ik overal lege mandjes, voer/drinkbakjes, puppyspeeltjes en het lege buitenren terrein in de tuin zie. Geen piepen meer, geen blafjes, geen spelen, geen stoeien, geen knuffel, geen lachen over jullie, geen genieten van jullie puppygeur .....
Maar het belangrijkste Smousje :love: van ons allemaal - dat loopt hier wel nog rond. Onze Lotje die ons met dit nest :pup: :pup: :pup: :pup: veel plezier heeft laten beleven en veel heeft laten leren over hoe wij situaties van de pups inschatten en hoe zij de dingen ziet en er op reageert en ze oplost. Dankje Lotje :bloemetje: .
En last but not least: Dankjewel aan alle forumleden die met ons mee leefden, ons veel tips en steun gaven en voor mij een belangrijk deel van het nestje betekenden.
:boeketje:
.... Dat was het dus van het nestje L♥tje & Buddy !!

loes

Bericht door loes »

En jij heel erg bedankt dat je ons liet meegenieten. :hug:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maureen

Bericht door Maureen »

Wat een mooie afscheidsverhalen nog Martina!
Het was heerlijk om mee te genieten door je verhalen en natuurlijk de foto's en filmpjes op de site. :hug:
Nu weer helemaal bijkomen en de rust terugvinden en nog heel veel nagenieten van alle bijzondere momenten....
Maureen

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat is een nestje hebben toch een speciale gebeurtenis. Jullie hebben er ten volle van genoten Martina. En veel tijd en liefde in gestopt. :thumbsup: :friends:

Trix

Bericht door Trix »

Nou jeetje , wat heb ik genoten van je verhalen , ik hoop dat het ook inspirerend werkt voor die mensen met een teefje die dat nestje steeds maar uitstellen en uiteindelijk helemaal niet doen .
Voor mij werkt het echt zo , ik zie er ook tegen op maar als ik al die verhalen lees krijg ik er erg veel zin in .
Voorlopig eerst naar de rits 23 juni en dan bij goedkeuring volgend jaar voorjaar hopelijk een nestje .
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Martina

Bericht door Martina »

loes schreef:En jij heel erg bedankt dat je ons liet meegenieten. :hug:
Loes jij bent zo snel als een pijl met het plaatsen van de foto's en filmpjes!! Dankzij jou mogen wij van alle nesten mee genieten. Petje af!!

Martina

Bericht door Martina »

Maureen schreef:Wat een mooie afscheidsverhalen nog Martina!
Het was heerlijk om mee te genieten door je verhalen en natuurlijk de foto's en filmpjes op de site. :hug:
Nu weer helemaal bijkomen en de rust terugvinden en nog heel veel nagenieten van alle bijzondere momenten....
Van jouw leuke verhalen :boek: toen heb ik onder meer onthouden, dat jij met Stijnke met alle pups naar de auto liep om ze te laten zien dat de pup mee gaat.
Ik heb het ook zo gedaan, dat voelde goed. Lotje ging niet verder zoeken. :thumbsup:

Martina

Bericht door Martina »

Jeanette schreef:Wat is een nestje hebben toch een speciale gebeurtenis. Jullie hebben er ten volle van genoten Martina. En veel tijd en liefde in gestopt. :thumbsup: :friends:
En nu ben jij alweer in de puppy/nesten-modus :), hé.
Nest nr.?? Hoeveel pups (tot nu toe :fluit: ) heb jij gehad?
Maureen jij 21 :thumbsup: .....gelukkig niet tegelijk, hé :grijns:

Martina

Bericht door Martina »

Trix schreef:Nou jeetje , wat heb ik genoten van je verhalen , ik hoop dat het ook inspirerend werkt voor die mensen met een teefje die dat nestje steeds maar uitstellen en uiteindelijk helemaal niet doen .
Voor mij werkt het echt zo , ik zie er ook tegen op maar als ik al die verhalen lees krijg ik er erg veel zin in .
Voorlopig eerst naar de rits 23 juni en dan bij goedkeuring volgend jaar voorjaar hopelijk een nestje .
Dankjewel Trix, veel plezier op de Rits en ik hoop echt, dat Billie goed gekeurd word. Wat ben jij niet ook voor een Smouzenmens geworden, toch? Het zou echt bij jou passen een nestje te gaan fokken !!
Eenmaal Smous, altijd Smous ..... :)

Gesloten