L♥tje & Buddy

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Martina

Re: L♥tje & Buddy

Bericht door Martina »

Het uitvliegen nadert :bibbers: ..... morgen zet Stitch zijn eerste stapjes in zijn nieuwe toekomst ..... :| .....
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Poeh.... het grote uitzwaaien is begonnen. Sterkte.
Maar ze zijn er aan toe, dus al met al een blije gebeurtenis.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

Och, de eerste vliegt al uit. Nog 1 avondje van hem genieten...
Wat gaat dat snel hè. Zo zie je ze geboren worden en zo gaan ze al de wereld in. :jeah:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Sterkte met uitzwaaien morgen.
Die 7 weken gaan altijd veel te snel om vind ik. :cry: Blijven ze een beetje bij jullie in de buurt?

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Martina

Bericht door Martina »

sammydesmous schreef:Sterkte met uitzwaaien morgen.
Die 7 weken gaan altijd veel te snel om vind ik. :cry: Blijven ze een beetje bij jullie in de buurt?

Ja, gaat razendsnel. Maar zij zijn eraan toe, leuk om te zien hoe snel ze stappen nemen.
2 blijven in een straal van 50 km, de andere 2 tot 150 km. Krommenie, Delft, Zutphen, Leeuwarden. Mooi verdeeld over het hele land :)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Zeker mooi verdeeld, ook fijn ivm partners zoeken in de toekomst.

Trix

Bericht door Trix »

Man man wat is dat ook snel gegaan .
Ik weet nog Martina dat je een tijd terug zei toen de puppy's nog niet eens geboren waren er tegenop zag om ze uit te laten vliegen , nu het zover is ben ik benieuwd hoe je er nu tegenover staat .
Ik denk dat het nu mooi geweest is en dat jij en lotje er wel klaar voor zijn , heb ik dat goed ?
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Sterkte met het afscheid nemen.

Lekker weer je eigen gang gaan en lekker nagenieten.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Zondag ben ik de gelukkige die een van Lotjes kids mag ophalen. Spannend toch weer, het is lang geleden dat ik een pupje van een ander kreeg. Ik hield altijd een puppie aan uit een eigen nest. Woezel bleek onvruchtbaar, dus toen dat duidelijk was, heb ik me op de wachtlijst laten zetten. En hoe leuk dat ik nu een pup krijg van Lotje, een kind van Moos, die van onze dochter Jiske is. Ik heb Lotje geboren zien worden!

En wat hebben jullie het geweldig gedaan Martina!
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Martina

Bericht door Martina »

Trix schreef:Man man wat is dat ook snel gegaan .
Ik weet nog Martina dat je een tijd terug zei toen de puppy's nog niet eens geboren waren er tegenop zag om ze uit te laten vliegen , nu het zover is ben ik benieuwd hoe je er nu tegenover staat .
Ik denk dat het nu mooi geweest is en dat jij en lotje er wel klaar voor zijn , heb ik dat goed ?
Tja, dat heb je goed Trix!! Het is niet zonder tranen gegaan toen onze kleine dikke pluizenbolletje Stitch vandaag farewel moesten zeggen :wavecry:
Ik ga nog berichten .....
En je hebt het ook goed, dat het wel goed zo is. Ik heb het hier zo vaak gelezen en kon het niet geloven. Maar het klopt wel een beetje. Je kan ze op gegeven moment niet meer voldoende uitdaging bieden en dan is het zo veer, de volgende stap moet komen. Zij waren dank aan het weer heeeeeel veeeeel buiten. Eigenlijk de hele dag. Wij hebben er allemaal van genoten. Alles momenten die wij in ons hart bewaren :hartjes:
Nu gaat er elke dag een .....
:shy:

Martina

Bericht door Martina »

Maria schreef:Zondag ben ik de gelukkige die een van Lotjes kids mag ophalen. Spannend toch weer, het is lang geleden dat ik een pupje van een ander kreeg. Ik hield altijd een puppie aan uit een eigen nest. Woezel bleek onvruchtbaar, dus toen dat duidelijk was, heb ik me op de wachtlijst laten zetten. En hoe leuk dat ik nu een pup krijg van Lotje, een kind van Moos, die van onze dochter Jiske is. Ik heb Lotje geboren zien worden!

En wat hebben jullie het geweldig gedaan Martina!
Dank voor je compliment, was/is erg leuk om te doen :love:
Ik vind het wel erg leuk en ik ben er reuze blij mee dat er eentje bij jullie mag opgroeien.
..... en hoe mooi is het om oma Moos, mama Lotje en klein Balou misschien toch wat vaker op een smouzenwandeling, een clubmatch of bij de ALV dan weer samen tegen te komen en te genieten :fluit: .
En Maria, jij was niet alleen bij de geboorte van Lotje erbij, ook bij de dekking van Lotje en dus vanaf het eerste moment van het ontstaan van het nieuwe leven van je kleine meid die over twee nachtjes jullie komt wonen. Dit vind ik ook wel bijzonder :) !
Ik zie je zondag, en Balou moet natuurlijk nog voor de afscheid heeeeel veeeeel geknuffeld en gezoend worden. Zo en lieve ondeugende kleine doerak. Grappig, bij kindervisite hier in huis had zij een streepje voor wat betreft of een schoot te mogen zitten. Extra knuffeltijd voor haar.
Laatst gewijzigd door Martina op 02 jun 2018, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Erna

Bericht door Erna »

Altijd een moeilijk moment als de pupjes uitvliegen. Martina nu nog even genieten. Over een paar dagen weer in jullie oude ritme, dat is ook weer fijn.
Stitch al naar zijn nieuwe huis, heeft Lotje hem gemist of viel dat mee.
En wat leuk dat Balou naar Maria gaat. Maria gefeliciteerd, morgen mag je haar ophalen. :yes2:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Dat is dubbel leuk, Maria, als je de moeder van je pup geboren hebt zien worden en dan ook bij de dekking was waar je eigen pup dan weer uit voortkomt.
Niet hetzelfde als een pup uit eigen nest, maar toch bijzonder...

Martina, hou de zakdoeken maar bij de hand, het blijft dubbel al dat afscheid nemen. Maar het is ook zoooo bijzonder om het spul te zien groeien... Dat vergeet je nooit meer..
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

karin73

Bericht door karin73 »

Wat fijn, Maria!
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Gefeliciteerd Maria!! Het is een schatje.
Het zit er op Martina.... de 'klus' is met liefde geklaard.
Heel fijn dat je Balou zeker kunt volgen in de toekomst.

Op een lang en gelukkig hondenleven samen. :toasten:

Martina

Bericht door Martina »

Martina schreef: Het is niet zonder tranen gegaan toen onze kleine dikke pluizenbolletje Stitch vandaag farewel moesten zeggen :wavecry:
Ik ga nog berichten .....
Het moment dat de afgesproken tijdstip nadert voelt als of je een solicitatie gesprek of een tentamen hebt. Zenuwachtig :bibbers: . Wat gaat het met je doen? Moet je je schamen als je geen word meet uit je keel brengt? Je wil niets laten merken, maar kan je dat? Zijn ze wel lief voor je kleine hond? Komt het goed met andere Smouzenreu daar?
Het was een mooie afscheid. Elk familielid heeft Stitch nog een keer geknuffeld, gezoend......en nog een laatste keer :hug2: en nog een aller laatste keer, en nog een aller, allerlaatste keer ..... Gelukkig waren de nieuwe bazen zeker erg leuk en vriendelijk en het was gezellig. Geen haast, nog lekker koffie :koffie: :taart: met gebak. Dan het administratieve gedeelte en dan geef je je kleine pup vol vertrouwen in nieuwe goede handen.
Dag lieve kleine Stitch, wat zullen wij je missen :shy: . Je was onze kleine freetzak, die altijd bij de buren ging :gluur: gluren of er niet toch een brokje naast lag of je at gewoon uit hun bakje mee :innocent: (ook was jouw eigen bakje niet eens leeg :mrgreen: ) Je lievelingspositie was met je hele lichaam in het etensbakje te liggen. :grijns: Helaas is die in no time op, maar brood korstjes tussendoor helpen je om te overleven tot aan de volgende etensronde :eten:
Als je moe bent dan duik je met je kleine koppie, nou eigenlijk helemaal :hug2: diep in de knuffelbeer die net zo zacht is als jij en dan ging je lekker slapen. In je nieuwe verblijf heb je de IKEA-hond :thumbsup: , dus dat komt goed!! Je bent onze zachtaardigste smouzenpup geweest. Een goedzak, een rustige kleine kerel. Alles vind jij goed. Ruzie in de buurt? Ja, hoor, ik wil wel even gezellig kijken, maar je bemoeit je er niet mee. Even mee stoeien, dat is best leuk, en rennen, spelen ontdekken. Je beet bijna niet in broekpijpen, voeten of wat dan ook. Al met al ben je een makkelijk hondje en ik denk dat je ook daarom goed zit op je nieuw adres met de andere grote nieuwe Smouzenvriend Mailo.
Wees wel lief voor hem :kus: , hij laat je dan zeker alles zien wat er te beleven valt en gaan jullie samen op pad. Jullie gaan veel met de camper op reis en die is dan ook je tweede huis :camper: Klinkt toch erg gezellig.
Dag kleine man :hug: Wij zullen altijd van jou houden!! Je plek in ons hart is for ever :hartjes: Je mag ons altijd bellen of een appje sturen, hoor. Graag zelfs ..... maar geniet vooral je nieuwe leven, je hebt nu zoo veel te ontdekken.... viel plezier kleine knuffelbol :love:

sammydesmous

Wat heb je dit mooi geschreven Martina. :thumbsup:
De tranen lopen over mijn wangen. Het doet me zo denken aan al die keren dat wij afscheid namen van Sammy's pups. We fluisterden ze ook van alles in hun oor.
Je zult ze missen dat is zeker maar voor hen is het goed zo. Op weg naar een vervolg van hun bij jullie zo liefdevol begonnen smouzenleven. Op weg naar nieuwe avonturen waarvan ik hoop dat je zo af en toe nog wat zult vernemen. ( wij hebben een groepsapp voor de pups van Sammy nou ja voor de baasjes dan en er verschijnen regelmatig nog berichtjes en foto's van ze)
Bedankt voor je stukjes hier. Ik heb ze met plezier steeds gelezen.

:wave: Maria wat fijn voor jullie dat Balou bij jullie komt. Gefeliciteerd en heel veel plezier met haar. Geniet van het kleine ding. :dog: :yes2:

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

Martina

Bericht door Martina »

dankje!! :) het was mooi om hier een bijdrage te kunnen leveren, ik heb hier ook altijd veel aan gehad
Groepsapp is misschien toch wel een goeie.
Van Stitch hebben wij al bericht, de eerste nacht was prima, het mee gegeven dekentje met de nestgeur hielp erbij. Dat is fijn om te horen :)

sammydesmous

De groepsapp hadden we al van af het begin dat de pups geboren waren. We zetten er toen ook steeds foto's in. Was makkelijker dan telkens via de mail versturen.

Maureen

Bericht door Maureen »

Een mooi afscheidswoord Martina!
Ik snotter lekker met je mee en herinner me alle 21 afscheidsmomenten van onze pups weer levendig..... en ook dat ze het goed gehad hebben (of nog hebben) in hun nieuwe huis.
Maureen

Gesloten