Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Erna

Bericht door Erna »

En, hoe was het concert van Il Divo :?: Hebben jullie ervan genoten :?:
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Renate

Bericht door Renate »

Het concert was prachtig! Ik kon een paar bekende liedjes van Il Divo, maar ik heb er niet eens een CD van. Ik ging er dus blanco naar toe. Ze zingen popclassics, zoals bv My Way (de meeste vertaald naar het italiaans) en ik heb regelmatig met het kippenvel op m'n armen gezeten. We hadden ook prachtige plaatsen, rij 8, bijna vooraan. Met het laatste nummer (van WestSideStory) kwamen ze op het randje van het podium zitten, nodigden iedereen uit om naar voren te komen en namen uitgebreid de tijd voor handen, foto's, zoenen en handtekeningen. Zelf zit ik daar niet op te wachten, maar ik vond het wel erg leuk om te zien. Weer eens wat anders dan met 8 bodyguarts via een achterdeurtje te verdwijnen.

Ze zeiden volgend jaar terug te komen. Nou dan gaan we weer, maar dan wilden mijn schoonouders en mijn beste vriendin ook graag mee.

Dit was het eerste concert van onze 'uit'-maand: volgende week zaterdag gaan we met Dana en Romy naar de musical 'Nijntje op vakantie', de week daarop naar Guus Meeuwis in het Phillips Stadion, 29 juni naar Edsilia Rombley en Julian Thomas en Martijn gaat dan begin juli nog naar Sensation White en een week later naar Black. Sensation sla ik over, ik ben niet zo van de housemuziek.

We hebben het dus nog gezellig druk.

Groetjes, Renate

Erna

Bericht door Erna »

Renate wat fijn dat jullie zo genoten hebben. Ik heb in december een kerst CD van Il Divo gekregen en die is ook erg mooi.
Leuke uitjes hebben jullie nog in het verschiet, lekker genieten is dat.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat leuk Renate, zo'n Uit Maand. Zo kom je nog eens ergens :wink:
Ik heb Il Divo voor onze oudste gedownload. Heerlijk voor in de auto zei ze.
Erg blij dus. Balen dat ik geen Kopie voor mezelf heb gemaakt.
Vast hele fijne muziek om straks naar Frankrijk lekker in de auto te hebben.
Heel veel plezier met de Uit Maand :wave:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Leuk hoor al die uitstapjes!
Het is vaak iets om niet meer te vergeten!

Wij doen het veel te weinig. (Ik ben te veel huismus...)
Wel zijn we in maart naar Loreena McKennitt (uit Canada ) geweest.
Verder ga ik een heel enkele keer met de dochters naar Vera (ja zo heet dat) in Groningen om naar aankomend talent te luisteren. Zo heb ik oa Saybia (Deense band)ontdekt.
Ook zijn we vorig jaar (?) naar Coldplay geweest.

Loop je nu steeds te zingen Renate?? :wink:
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Nee, zingen doe ik niet. Mijn Italiaans is niet zo best :P

Groetjes, Renate

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het mag best namaak-italiaans zijn hoor! :wink:
Probeer het eens! :lol:
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Hallo allemaal!

Ik ben momenteel niet veel op het forum, want mijn zus heeft woensdag de sleutel van haar appartement gekregen. De vorige bewoners hadden 'plantage om wat bij te verdienen', en het ziet er niet uit. Het is een prachtig maisonette, maar er moet echt héél veel aan gebeuren. We zijn druk aan het behangen, schuren, kitten en schilderen. Ook moeten mijn moeder en ik alle gordijnen nog maken en ze heeft heel veel ramen.

Maar ik wilde toch even vertellen dat we gisteren zo genoten hebben van de musical 'Nijntje op vakantie'. Nou ja, wij genoten meer van de onze meiden die op het puntje van hun stoel zaten en helemaal opgingen in de échte Nijn! Ze hebben mee gezongen en gedanst. Echt zo leuk.
Ik was even bang dat Romy het allemaal veel te druk zou vinden en in paniek zou raken, maar het ging voortreffelijk. Ik ben heel trots op haar!
Mijn vader gaat een leuk filmpje maken voor onze website, dan kunnen jullie een paar minuten meegenieten. Ik laat wel weten als het klaar is.
'Nijntje op vakantie' is een echte aanrader voor de papa's, mama's, opa's en oma's van kleine kinderen.

Ik ga de tuin aanvegen (Phoebe heeft weer eens een plantenbak leeggegraven - er is werkelijk weinig leuks te beleven aan de hond. Ze is erg vervelend!), dan de meiden bad doen, want vanmiddag moet er weer geklust worden.

Groetjes,

Renate

Monique

Bericht door Monique »

Hoi Renate,
je boft niet dat je moet klussen met zulke tropische temperaturen :P
Ik zie je meiden ook al zonder filmpje op het puntje van de stoel in het theater zitten; Nijntje is ook zo schattig!
En troost je, ook Jojo is in een graaf-periode :( Doeke moppert vooral op Jojo (en op mij omdat ik niet goed oplet :roll: )als die weer een plant uitgraaft of in het net ingezaaide grasveld een kuil graaft.....de tuin is Doeke's hobby, de hond de mijne, tsja :?
Maar gisteren heeft Jojo credits verdiend bij Doeke: hij heeft een mol gevangen :lol:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat ondeugende gedrag Renate: toen wij in de verhuisperiode zaten was Vera ook nogal aandachtvragerig. Het zijn toch net kleine kinderen die de onrust voelen en willen weten of alles nog okee is!

Voor Jojo: zet hem op! :P
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef:
Ik ga de tuin aanvegen (Phoebe heeft weer eens een plantenbak leeggegraven - er is werkelijk weinig leuks te beleven aan de hond. Ze is erg vervelend!), dan de meiden bad doen, want vanmiddag moet er weer geklust worden.

Renate
Je zegt het zelf al. Heel veel te doen, dus anders dan anders, eerder moe enz.
De hond moet toch aandacht zien te trekken, dus doet ook anders dan anders.
Wanneer je heel kritisch kijkt naar het hele gebeuren kan het best zijn dat de
hond je een spiegel voorhoudt. Zij observeren eerder en beter dan wij.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

Oh, ik twijfel er niet aan dat Phoebe het eea meekrijgt van wat ons bezighoudt. Toch zijn de veranderingen hier minimaal ivm het autisme van Romy. Voor Romy moeten we een vast dagritme aanhouden. Of Martijn of ik ga klussen bij mijn zus. Phoebe is dus niet meer alleen ofzo. Ook wordt er niks minder(lang) gewandeld. Dus waar die streken vandaan komen?
Het ging zo goed met Phoebe en nu.... ze gapt eten van de tafel (klimt gewoon op de triptrapstoelen van de meiden voor een boterham) terwijl ze van ons altijd alleen maar iets in de bench krijgt, ze trekt heel erg aan de riem met wandelen, ze graaft in de plantenbakken en dringt zich heel erg op door te springen en te likken. Ik vind het jammer. Nu moet ze weer in de bench als wij eten, want ik wil niet hebben dat ze eten gapt van tafel. Op de plantenbak ligt een grote stoeptegel en aan de riem moet ze heel kort.
Ik hoop maar dat het snel beter gaat.

Mary

Bericht door Mary »

Ach jee, eigenwijs op alle fronten. Dat is dus echt puberen.
Heel lastig samen met andere drukte, maar gelukkig maar tijdelijk.
Je hebt de touwtjes al aangetrokken, dus het zal wel snel doordringen
dat je zelf de baas wilt blijven. Sterkte met klussen en je eigenwijze aap.

Renate

Bericht door Renate »

Oei, als dit het puberen is, ben ik er nog wel even zoet mee...

:oops: Ik moet Phoebe soms echt negeren om niet te gaan lachen om die streken :oops:
Dat gaat me gelukkig goed af (op dit weekend na, want Martijn lag in een deuk toen Phoebe er met mijn eierkoek vandoor ging terwijl ik Dana naar de wc hielp), alleen twijfel ik vaak hoelang ik haar nu moet laten merken dat ze te ver gegaan is.
Dat negeren vindt ze vreselijk, want na een tijdje komt ze bij me zitten en tikt me af en toe aan met haar pootje. Als ik kijk, houdt ze haar koppie schuin alsof ze echt berouw heeft. Maar niets is minder waar, want ze is erg vindingrijk in kattekwaad op dit moment.

Nou ja, ik kan vast oefenen voor onze meiden straks samen gaan puberen! Wat zal dat een feest worden :?

Erna

Bericht door Erna »

Renate wel lastig maar gaat gelukkig weer over. Het is misschien niet aardig, maar moet toch wel om haar streken lachen.
Sterkte met de opvoeding.

Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ha ha die Phoebe! Ze houdt wel van een lekker hapje! :P :P

Laat je niet klein krijgen Renate!

:)
Afbeelding

Margaret

Bericht door Margaret »

Dag dames,

Ik wil even laten weten dat ik niet van de aardbodem verdwenen ben :)

Ik ben de laatste tijd een beetje van slag. Mijn vader heeft Alzheimer, en is 3 maanden geleden met spoed opgenomen. Hij zit nu op een gesloten afdeling van een verpleegtehuis. Opeens is er weinig contact meer mogelijk. Ik heb het hier moeilijk mee. Na de eerste shock dacht ik dat ik ermee om kon gaan, maar achteraf blijk ik op mijn reserves te hebben gefunctioneerd. Ik ben de laatste tijd zo snel emotioneel, om zulke kleine dingen. Ze hoeven niet eens direct met mijn vader te maken te hebben. Ook bv gedoe op het werk, dat de zelfde machteloze gevoelens triggeren maken me van slag.

Ik kom zo nu en dan wel kijken, maar heb niet altijd de energie om niet te reageren. Dat wil niet zeggen dat ik niet met jullie meeleef dus!

Mary

Bericht door Mary »

Gelukkig dat we je weer even zien.
Het is ook allemaal niet niks wat jij moet doorstaan.
Ik kan me goed voorstellen dat het je teveel wordt.
Hou je haaks en we denken aan je. Sterkte meid.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Fijn dat je weer even komt kijken, Margaret.
Het moet heel ingrijpend zijn als één van de vaste pijlers om je heen wegvalt.
En erger nog: je hem ziet in al zijn kwetsbaarheid en hulpbehoevendheid.
Sterkte hoor!
Afbeelding

Margaret

Bericht door Margaret »

Toch even laten weten dat ik opeens een stuk lekkerder in m'n vel zit. Op m'n werk heb ik een en ander uitgepraat en geregeld voor mezelf. En m'n vader is iets rustiger. Daarbij wil mijn moeder hem nu zo nu en dan een middagje mee naar huis nemen, en voor mij zou dat het al een heel stuk minder stressvol maken als ik hem thuis kan bezoeken, in plaats van in het verpleegtehuis.

Gesloten