Joes

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
NinaJose

Re: Joes

Bericht door NinaJose »

Oeps nu hier de foto geplaatst. Ben er intussen achter hoe het album werkt.
Joes (Yiskah) geboren 22-09-2017 (Joya x Kiki)

Maureen

Bericht door Maureen »

Lekker koppie met die dwarse oortjes (heeft Stijnke ook, dus ik hou er wel van :hihi: )
Wel bijzonder dat je geen begroeting van haar krijgt. Lijkt inderdaad of ze kwaad op je is.
Ik herken het niet van die van ons. Lies is ook bijna 24/7 bij ons spul, maar wordt net zo hard begroet als ik als ze toch eens even weg geweest is....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Volgens mij kent een hond de emotie...kwaad op iemand zijn... niet.
Maar haar zelf wat meer negeren lijkt me geen gek plan. Jij bent duidelijk de roedelleider voor haar. Dat zal met haar gedrag te maken hebben. Je zou het eens aan een gedrags deskundige kunnen vragen.
Onze Sam was ook 24/7 bij Lex, deed het daar prima op. Heel fijne hond.

Ze ziet er erg leuk uit. Die oortjes staan haar heel goed. Tja....wat ze na het wisselen gaan doen is de vraag. :hihi:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Wat een schatje is Joes, en een heel slim hondje denk ik.
Klein maar fijn, ben benieuwd hoe groot ze is als ze uitgegroeid is.
Toen Lisa tien jaar geleden haar nestje had zat er ook zo'n kleintje tussen. Heb haar toen extra na laten kijken door de DA omdat ze zo achter bleef bij de andere drie.
Niets aan de hand, was gewoon haar bouw.
Je kan het alleen zijn ook oefenen als je thuis bent. Ga zelf uit zicht en laat haar, eerst kort en daarna wat langer alleen. Wel of niet in een benche.
Het is belangrijk dat ze leert alleen te zijn. Soms kan het niet anders en is het niet fijn als ze dan gaat piepen.
Lisa is ook heel erg op mij gericht, volgt me de hele dag als ze de kans krijgt.
Ze is ook gek op Pim, maar hij is voor haar duidelijk de nummer twee.
Ze is altijd heel blij als ik weer thuis kom, negeert me nooit. Als Pim en ik samen weg zijn geweest dan wordt ik als eerste begroet en meteen daarna Pim.
Mooie kleur vacht heeft Joes, en prachtige ogen. En die oortjes, acht dat hoort bij een toverballetje smousje. Kan nog alle kanten op, ze blijft je verrassen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

corrie

Bericht door corrie »

Tis een snoes jullie Joes. Wij hebben nooitoen problemen gehad met alleen zijn. Hoewel... thuis niet. Op de camping wel. We hebben dat geprobeerd. Ze zongen als een grote roedel wolven volgens mede kampeerders.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

NinaJose

Bericht door NinaJose »

Overdag gaat het goed als ze in de bench zit. Als ik boven iets ga doen (douchen, strijken en zo), gaat ze altijd in de bench. In het begin jankte ze soms, maar tegenwoordig is ze gewoon stil, ook al duurt het een tijdje. Ze hoort dan wel aan de geluiden vermoed ik dat ik ergens in huis ben. Hoewel 's avonds is het geen optie, ondanks dat ik de TV aanlaat. Dus die keren dat ze alleen thuis is, heb ik medelijden met de buren, hoewel die nog niet klagen. We proberen nu ook onze afspraken zo te plannen dat 1 van ons thuis is of dat ze mee kan.

Maar verder is het een scheetje hoor. Viel me gewoon op van de begroeting, misschien vindt ze mij gewoon het minst lief, dat kan natuurlijkj ook :cry: :cry: . Maar desalnietemin ook al is zij niet blij met mij, ik wel met haar.

Maureen

Bericht door Maureen »

Of ze vertrouwt er zo volledig op dat je haar wel lief blijft vinden, dat ze de anderen maar goed begroet, omdat ze daar niet zo'n vertrouwen in heeft :grijns: maar ik ben bepaald geen gedragsdeskundige..
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Een plaatje om te zien, jullie Joes. :ja:

Wat zeggen ze op de hondenschool?
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Net de laatste foto gezien.....wat een schatje. :liefde: :love:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

O, wat een heerlijke meid. Om te zoenen!
Maureen

Martina

Bericht door Martina »

:ja:
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Trix

Bericht door Trix »

Op FB staan bijna elke dag wel van dat heerlijke smoeltje foto's .
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Haha ja die zie je iedere dag wel langskomen :hihi: Enne.. vooral doorgaan, echt een snoetje!
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

NinaJose

Bericht door NinaJose »

Ja, Joes is echt een lekker ding. En intelligent en gemakkelijk hondje. Nog een maandje genieten voordat de puberteit begint en ze ook haar streken krijgt. Mooi om te zien hoe ze met ieder van ons "gezin" een eigen relatie heeft.

_____
Met het baasje kun je lekker middagdutjes doen, en als je hem blijft aankijken, gaat hij met mij spelen.
Xander, de oudste kleinzoon van 13 jaar, is er om gek mee te doen, de likdood geven ipv de kieteldood, samen rennen, in ieder geval alles hoog in de energie, om daarna samen op de bank lekker uitrusten en voorbereiden op de volgende energie-explosie.
Myrthe van 11, is een soort tweede vrouwtje. Daar wil ik ook wel eten van, is wel handig als het eerste vrouwtje er niet is, anders moet ik honger lijden want ik eet nog steeds alleen uit de hand. Ze gaat ook met mij wandelen en leert me kunstjes, net als het vrouwtje. Dus als het eerste vrouwtje er niet is, blijf ik het liefste bij Myrthe. Dat voelt dan wel veilig.
En met Minck van 5 moet ik voorzichtig zijn. Die was eerst heel bang van mij, dus daar moet ik niet tegenop springen. Hij wil nu wel spelen met mij, maar ik moet dan opletten dat ik niet per ongeluk in zijn handjes bijt. Bij de anderen hoef ik daar niet zo op te letten. En soms, als ik het vrouwtje me vast heeft, geeft ik hem heel voorzichtig een kusje. Alleen als hij rode sokken aanheeft, durft Minck niet op de grond als ik er ben, toevallig omdat ik Xander een keer in zijn rode sokken heb gebeten, maar ja, die vindt dat leuk.
De papa en mama van het drietal, zie ik veel minder. Ik ken ze dus ook niet zo goed, dus doe maar heel enthousiast, vinden ze leuk.
En het vrouwjte, tja, die is bijna altijd bij me. Dus als die weggaat, raak ik toch wel een beetje in panierk. Nou, dat zegt het baasje, Maar valt best mee hoor. Ik ga alleen niet slapen, anders mis ik misschien dat ze terugkomt.

Ik zit regelmatig in de bench. Soms is het vrouwtje dan boven aan het werken. DAn ga ik gewoon slapen. Ik weet waar ze is. Maar soms stopt ze me ook in de bench en dan weet ik dat ze van plan is om weg te gaan. Dan ga ik janken en krabben. Helaas helpt dat niet en gaat ze toch gewoon. Na een kwartiertje (volgens de buren) ga ik dan toch maar slapen. Gelukkig laat ze me nooit lang alleen.
________

Deze week toch op 3 x per dag eten overgegaan, ook al eet ze nog steeds minder dan ze zou moeten. Na een paar dagen echt veel minder te hebben gegeten, eet ze nu toch per maaltijd meer. Ik maak er ook geen spelletje meer van, eten, nee, dan weg. Ik had namelijk het idee dat ze een spelletje van ging maken. En spelen doen we wel, maar niet met eten :crazy: :crazy:
Nadeel is wel dat het soms niet meevalt om haar te trainen. De suggestie om haar eten als trainingsnoepjes te gebruiken gaat niet op, en zelf speciale trainingsnoepjes weigert ze naar een paar keer. Dan is het weer een geluk dat ze op mij gefocust is en dus gewoon graag voor mij iets doet.

Ik ga weer even genieten van de kleine meid.

Erna

Bericht door Erna »

Joes heeft het wel naar haar zin, valt bij iedereen wel wat te halen, dutje, spelen, of voorzichtig kusje geven.
Alleen zijn gaat ook al beter, knappe hond.
Ze is niet zo verzot op eten, dat is wel jammer. Lisa is met alles te paaien, al is het een droog stukje brood.
Misschien bij de training een extra lekker stukje worst geven, kleine stukjes in een plastic zakje zodat je kleding schoon blijft. Maar misschien heb je dat al geprobeerd. Succes met leuke Joes.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

NinaJose

Bericht door NinaJose »

We zijn er inderdaad achter gekomen dat ze rook worst heel erg lekker vind. Tenminste die van de Hema. Dus als ik echt met haar wil trainen zal het zoiets moeten worden. Net weer hierkomen geoefend. Doet ze hartstikke goed. ze pakt wel enthousiast de beloning, maar tuft het weer uit :crazy: :crazy: .Och we zullen zien, met de commando's die ze nu kent, is ze goed hanteerbaar. Maar als je iets speciaals wilt leren is, zou een voerbeloning wel handig zijn. Is ook handiger meenemen, dan een speeltje

Maureen

Bericht door Maureen »

Nou, dat is zeker waar. Onze Dorus moet ook speciale trainingsbrokjes of worst krijgen, anders interesseert het hem echt niet. En aangezien hij ook niet geïnteresseerd is in een speeltje, moeten we het vooral hebben van de lol samen en de speciale brokjes.
Wel leuk dat Joes al zo goed door heeft voor welk feestje ze bij wie moet zijn.
Lekker slim ding :klappen:
Maureen

Charlotte

Bericht door Charlotte »

En een frikandelletje?
Vond onze Stien heel lekker.
Joesje weet inmiddels dat er van alles uit de kast wordt getrokken om haar aan het eten te krijgen. Slim ding!
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Hahaha ja... frikandelletjes, die had Renate ook mee tijdens het speuren, ik had er nog nooit van gehoord, frikandel als beloninkje :hihi:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Martina

Bericht door Martina »

Even wat later (er hield ons even wat anders bezig, zal ik straks bij Lotje uitleggen).
Wat een superleuk verslag over/van Joes. Laat me direct denken aan de eerste tijd met pub en het geknabbel (oké, bijten :bibbers: ) aan tenen, broeken enz. Maar wel leuk als het met veel liefde verteld word een ook leuk over de eigen relaties met iedereen uit het gezin te lezen. :) Erg leuk!
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Gesloten