L♥tje

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Charlotte

Re: L♥tje

Bericht door Charlotte »

Ben je nog niet klaar Martina.
Maar in dit geval zou ik wel een dekaangifte doen.
Kan digitaal, pas als er pups komen zijn er kosten...
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Martina

Bericht door Martina »

Heb de gegevens al aangevraagd bij de reu eigenaresse :thumbsup:
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Erna

Bericht door Erna »

Martina schreef:Heb de gegevens al aangevraagd bij de reu eigenaresse :thumbsup:
:thumbsup:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Top. Dan kan het daar niet op mis lopen.
En je hebt gelijk hoor. Lotje blijft toch jullie Lotje en er komt wel weer een keer..
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Martina

Bericht door Martina »

:ja:

Trix

Bericht door Trix »

Martina schreef:
Trix schreef:Ha ja , tuurlijk Martina heb ik er wel wat aan .
Ik heb Billie loopsheid bijgehouden in een boekje , nu nog ween tweede loopsheid noteren , kijken of de loopsheid het zelfde verloop heeft als de eerste keer , dan moet het bij de derde loopsheid duidelijk zijn . Hoop ik :hihi:
Dat doe je zeker goed! Laten wij hopen, dat het bij Billie zo gepiept is :) , maar je hebt nog even. En ik neem aan, dat jullie ook zeker een goede coach hebben? Jet? ;)
Oh ja , maar voor de dekking laat ik Jet natuurlijk niet helemaal naar de plek toekomen of de dekking moet in de buurt van Groningen zijn .
Wel is Jet voor ons een goed vraagbaak ,maar hier op het forum heb ik ook al veel opgestoken . En nu zeker met het avontuurtje van Lotje en Teun .
Want dat het allemaal niet zo van zelf sprekend is is nu wel duidelijk .
Je bent als leek meer bezig met de bevalling en pupjes verzorgen , niet zo zeer met de dekking omdat je er van uit gaat dat het appeltje eitje is ,
Maar dat is dus zeker niet zo ! :nee:
Dus dank je wel voor je verslag over deze dekking . :thumbsup:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

loes

Bericht door loes »

In principe is het ook appeltje eitje, maar aan een kist met pups gaat wel het één en ander vooraf. Ik heb bij dekkingen heel wat nesten moeten laten 'verdwijnen' omdat de teef leeg bleek.
Het is natuurlijk ook zo dat de opvallende dingen blijven hangen, Maria heeft bijvoorbeeld de meeste nesten Smouzen gefokt (even uit mijn hoofd 13)en was ook bij dekkingen van nazaten nog al eens aanwezig. Ze zal best wel het één en ander hebben meegemaakt, ook bij wel gelukte dekkingen, maar ik kan me een verhaal herinneren dat ze na veel geploeter de reu mee naar huis mocht nemen. Dat werd een kort ritje want de hondjes vonden de auto een heerlijk huwelijksbed!
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

[quote="Trix" , niet zo zeer met de dekking omdat je er van uit gaat dat het appeltje eitje is , [/quote]

Dat dachten wij bij de allereerste keer ook, moet zó gepiept zijn.
Daarna nooit meer.
Ook bij bevallingen ben ik er nooit van uit gegaan dat het zonder kleerscheuren gebeurde. Wel blij geweest als dat wel het geval was.

Guusje had 2 dekkingen wat appeltje eitje waren.
Bij alle ander 5 hadden we er wat meer werk aan...
Gelukkig altijd een fijne beloning met een gevulde nestkist gehad.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

loes schreef:In principe is het ook appeltje eitje, maar aan een kist met pups gaat wel het één en ander vooraf. Ik heb bij dekkingen heel wat nesten moeten laten 'verdwijnen' omdat de teef leeg bleek.
Het is natuurlijk ook zo dat de opvallende dingen blijven hangen, Maria heeft bijvoorbeeld de meeste nesten Smouzen gefokt (even uit mijn hoofd 13)en was ook bij dekkingen van nazaten nog al eens aanwezig. Ze zal best wel het één en ander hebben meegemaakt, ook bij wel gelukte dekkingen, maar ik kan me een verhaal herinneren dat ze na veel geploeter de reu mee naar huis mocht nemen. Dat werd een kort ritje want de hondjes vonden de auto een heerlijk huwelijksbed!
Ja! Op de snelweg! Nog 10 meter te gaan voor de schipholtunnel zaten ze vast op de achterbank. Ik kon nog net naar een strookje vluchtstrook en zat al te bedenken wat ik moest zeggen tegen eventuele agenten.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Martina

Bericht door Martina »

Maria schreef:
loes schreef: Ze zal best wel het één en ander hebben meegemaakt, ook bij wel gelukte dekkingen, maar ik kan me een verhaal herinneren dat ze na veel geploeter de reu mee naar huis mocht nemen. Dat werd een kort ritje want de hondjes vonden de auto een heerlijk huwelijksbed!
Ja! Op de snelweg! Nog 10 meter te gaan voor de schipholtunnel zaten ze vast op de achterbank. Ik kon nog net naar een strookje vluchtstrook en zat al te bedenken wat ik moest zeggen tegen eventuele agenten.
Jullie menen het .... Haha, ik moet er niet aan denken :hihi: Tis wel bijzonder zo een gekoppelt :paar: hondenstel op de achterbank :mrgreen: .....
Misschien voor volgende keer een idee om niet thuis af te spreken maar in een auto :fluit: (Dus toch niet alles geprobeerd zo te zien)

Martina

Bericht door Martina »

Charlotte schreef:[quote="Trix" , niet zo zeer met de dekking omdat je er van uit gaat dat het appeltje eitje is ,
Dat dachten wij bij de allereerste keer ook, moet zó gepiept zijn.
Daarna nooit meer.
Ook bij bevallingen ben ik er nooit van uit gegaan dat het zonder kleerscheuren gebeurde. Wel blij geweest als dat wel het geval was.

Guusje had 2 dekkingen wat appeltje eitje waren.
Bij alle ander 5 hadden we er wat meer werk aan...
Gelukkig altijd een fijne beloning met een gevulde nestkist gehad.[/quote]

Dat is dan wel fijn, wat wil men meer :peace:

Trix

Bericht door Trix »

Daarom is het interessant om te lezen hoe de ervaringen van andere zijn , positief of negatief . Fijn om van te voren een beetje in te kunnen schatten wat er allemaal bij kan komen kijken .
Wellicht dat de mensen die een teefje hebben en er erg tegen opzien hier ook door over de streep getrokken worden .
Want ik heb toch echt het idee dat dat de reden is dat veel teefeigenaren het niet aandurven .
Op FB , wordt er fanatiek verslag gedaan al vanaf een paar dagen voor de bevalling tot en met nu ( pups zijn nog 1 week in huis ) .
Ik vind dat een hele goede ontwikkeling , en wordt ook massaal gelezen en gereageerd , het is ook zo leuk om elke dag een nieuw verslag te lezen .
Ook met deze actie hoop ik dat er vele over de streep getrokken worden .
Jolanda en Trix

Martina

Bericht door Martina »

Ja Trix, dat zou wel kunnen helpen.

Voor ons zelf was het aandurven gelukkig nooit echt een reden om niet te gaan fokken (het afstand nemen van de pups wel :cry: ). Maar tenslotte weet je het van tevoren (en je zou dan ook voor een reu kunnen kiezen, maar goed, dat was voor ons persoonlijk geen optie) Maar dan nog denk ik altijd: wij hebben Lotje, omdat wel iemand (voor ons) heeft gefokt. Het is dan wel zo netjes om het dan ook te doen een ook iets terug te geven.

Maar ik snap ook, dat het niet altijd meevalt om het te combineren met een (druk) gezinsleven. Nu was het prima uitgekomen voor ons, maar leg kinderen maar eens uit, dat ze in de beperkte tijd van 6 weken in de zomer niet op vakantie mogen omdat jij een nest hebt. Kan ook een volgende loopsheid, tuurlijk. Maar dan kan je misschien niet de éne week gaan skieën. Dat zijn natuurlijk luxe problemen, maar ook een kwestie van prioriteiten als je afhankelijk van je vakantiedagen bent :wink2: .

Dat was maar een brainstorming, hoor. Iedereen heeft zijn eigen mogelijkheden.
Wij hebben zeker zin in nog een poging en hopen dan maar dat het de volgende keer beter lukt. Voel me zelf nu ook al stukken zekerder :)

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Wij hebben ook altijd moeten schipperen en rekenen om een nest te plannen. Wij zijn allebei werkzaam in het onderwijs, ik parttime, dus maart april mei was voor ons handig vanwege Pasen, Koninginnedag enz. Dan nog wat dagen ruilen met mijn duopartner en op voor ons onmogelijke dagen vrienden inschakelen. Soms was het echt gedoe maar we hebben altijd zoveel plezier aan onze nesten beleefd. Ook de kinderen. We zorgden er in ieder geval voor nooit in de zomervakantie een nest te hebben.. zodat we dan vrij waren om vakantie met de kids te vieren.

De wachtlijst loopt van lieverlee op naar bijna twee jaar, o.a. omdat mensen als ze eenmaal die felbegeerde pup hebben niet gaan fokken. Iedereen weet nog hoe zenuwslopend dat wachten was. Bovendien gaan zo ook genen verloren. Wat fijn dat mensen, zoals Martina, hun belofte nakomen!
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Martina

Bericht door Martina »

..... en ook zoveel mensen hier op het forum, hé, met meerdere nesten zelfs (zoals jullie) :hartjes: :jeah: :klappen:

Trix

Bericht door Trix »

Tja , moeilijke kwestie . Je kunt de mensen niet dwingen ,maar je wist voordat je aan een smous begon dat een nestje van je verlangd wordt .
Misschien dat het helpt dat er mensen zijn die met hun nestje uitgebreid verslag doen met foto's en filmpjes op FB en het forum .
Er komt eerdaags weer een nestje aan , als ik het goed begrepen heb gaan deze mensen ook verslag doen op FB.
Laten we hopen dat het de twijfelaars over de streep trekt .
Jolanda en Trix

MargaB

Bericht door MargaB »

Ik was eerst niet zo happig op de FB groep, maar heb me toch maar eens aangemeld. Ik moet zeggen dat het geweldig is om van dag tot dag te volgen hoe het met nieuwe nestjes gaat en ik denk ook wel dat het mensen minder nerveus zou kunnen maken over zelf een nestje nemen, er is immers zichtbaar zoveel ervaring in de groep aanwezig! Althans... zo zou dat bij mij werken...
Wachtlijster sinds 05-09-2017
Trouwe onderdaan van poezen Lola en Dushi

Martina

Bericht door Martina »

Voor mij is het forum ook een grote vraagbaak met vooral veel kennis en ervaring. En zo een nestje volgen is zeker extra leuk en zelf motiverend lijkt mij :thumbsup:

Maureen

Bericht door Maureen »

En ik vond het ook erg leuk om er zelf over te schrijven toen we onze nestjes hadden. Het is leuk om zoveel plezier te delen en tegelijk heb je zoveel mensen met ervaring achter de hand, dat het fijn is als die meekijken en tips delen. :)
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Trix

Bericht door Trix »

Maureen schreef:En ik vond het ook erg leuk om er zelf over te schrijven toen we onze nestjes hadden. Het is leuk om zoveel plezier te delen en tegelijk heb je zoveel mensen met ervaring achter de hand, dat het fijn is als die meekijken en tips delen. :)
Nou weet het nog goed , het was elke keer weer genieten van jouw verhalen .
Jolanda en Trix

Gesloten