Och wat jammer dat dit koppel niet lukte....
Aan de inzet heeft het niet gelegen. En een vriend voor het leven erbij is ook nooit weg.
Morgen maar voor de herkansing met een andere heer.....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
.....en ze waren zo geduldig!! Dames hebben het nog wat makkelijker lijkt mij, maar altijd moet je de lover om inzet vragen, poeh, dat is ook niet nix. En wat was Teun toch ook willig en geduldig. Ze waren allebij (mensen ook ) inmiddels uitgeput en moe en toch volgehouden. Hier even petje af voor Teun!! Zo een leuk lief ventje.
Lotje was thuis echt bekaf. ....en lag de hele avond (wat er nog van over was ) naast mij.
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Jeanette schreef:Tjonge, wat een avonturen.
Pff.... aan de inzet ontbreekt het niet...zeker ook niet bij Lotje en Teun.
15 is hoog... hopelijk morgen nog zin in een vent.
De vulva hoort ook zachter te zijn en niet meer echt dik gezwollen.
Lotje...ga er voor meisje!
Yes...de vulva is nog wel groter...maar wel wat zachter, dan is ze ook toegankelijker.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wij zijn 3 dagen op rij met Stien naar naar Asten geweest.
Moed toen bijna opgegeven, en dat met al de nodige ervaring met dekkingen bij Finny en Guusje.
Je weet het nooit precies.
Soms is de reu inderdaad te lief.
Zou Teun wat paraat maken als zijn bazin er niet bij is?
Durft hij wel door te pakken dan?
Storm (Sven) van Doirne, Finny's lover, werd altijd bij de teven weggejaagd door zijn bazin. Het was ook een echte rokkenjager!
Maar toen hij echt mocht lukte het helemaal niet, zodat wij uitweken naar een andere reu die het wel flikte.
Bij het 2e nest van Finny toch weer Sven geprobeerd, en na een uur ploeteren kreeg Sven nog één kans, met alleen Peter erbij. Het lukte zowaar. Resultaat 4 pups! Waaronder de moeder van onze Guusje.
Later heeft Sven nog een teefje proberen te dekken wat mislukte.
Er waren alleen dames in zijn omgeving w.o. zijn bazin...wij vermoedden dat hij om die reden niet durfde door te pakken.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Soms is het uitzoeken wat 'in de weg kan staan'.
Wel een bijzonder verhaal van Sven.
Ayla en haar eerste lover wilden niet in het zicht van de andere honden en mensen. Na heen en weer gedoe zonder resultaat gingen ze ongezien naar de keuken en hupsakee...!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Charlotte schreef:
Zou Teun wat paraat maken als zijn bazin er niet bij is?
Durft hij wel door te pakken dan?
Dat durf ik niet te zeggen, wij hebben het nu opgegeven. Maar wij hebben ook geprobeerd, dat Ellen er even niet te dicht erbij was, even met wat afstand kijken.
Wel bijzondere verhalen ook al weer. Dus ervaring alleen is het ook niet altijd.
De vulva van Lotje is wel zacht, maar helemaal niet dik, alleen tijdens het doen/met elkaar bezig zijn. Moos haar moeder die toevallig nu ook even ver loops is heeft een duidelijk dikke vulva. Hoe zit dat bij andere honden? Zijn er teven die dat ook niet dik/gezwollen hadden tijdens hun vruchtbare fase?
Het enige wat ik kan zeggen, is dat de vulva als de teef willig is, zachter wordt dan tijdens de loopsheid vóór de willige periode. Anders is het ook voor de reu moeilijker natuurlijk. Wel is een vulva beter zichtbaar als ze gaat 'staan' voor de reu.
Bij alle teven zal het er wat anders uitzien.
Helaas is er geen precies 'plaatje' te geven van een willige teef.
Alle teven reageren op hun eigen manier. Als het makkelijk te 'zien' was, zou ik van zijn leven geen progesteron bepalingen laten doen. Het stoppen van het bloeden is ook geen vast gegeven. Onze eerste teef stopte keurig en deed alles volgens het boekje. Bloem en Dieuw bloeden gewoon een beetje door tijdens en na hun willige periode.
Kortom...waar het om gaat is of Lotje nog willig genoeg is.
Ze was maandag al heel ver heen. Afwachten dus.
Succes.
Ga je vandaag naar een andere reu Martina? Oooh ik ga duimen hoor. Ik ben ook zo verdrietig dat het niet gelukt is had er echt zo op gehoopt, ook voor Henny, de fokster van Teun. Ik weet dat zij het ook onwijs leuk had gevonden. Ben nu een beetje bang dat Teun niet meer gevraagd zal worden. Ik weet het ook niet meer hoor.
Hoop in iedere geval op een mooi nestje voor Lotje
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Wij gaan er vandaag nog wel heen, het is dag 11, maar ik weet eerlijk gezegd ook niet wat haar beste tijd is/was en of ze het nog toestaat weet ik sowieso niet. Wij zien het straks. Had het mij makkelijker voorgesteld .....
Jeanette schreef:
Helaas is er geen precies 'plaatje' te geven van een willige teef.
Alle teven reageren op hun eigen manier. Als het makkelijk te 'zien' was, zou ik van zijn leven geen progesteron bepalingen laten doen.
Succes.
Zo is het Jeanette, als het maar zo duidelijk was ..... of met of zonder progesteron, je weet het toch niet echt, tis lastig .....
Van de andere twee teefjes weet ik het niet meer precies, heb ik wel ergens genoteerd natuurlijk, maar de eerste waarbij het ook niet bepaald over een leien dakje liep werd pas op de 15e dag gedekt met 5 pups als resultaat.
Ook bij haar hadden we progesterontesten en een echo (was een zg pakket), de apparaten e.d. waren toen (1999) nog niet zo precies, maar omdat het tegen het weekend was werd er geschat dat ze dan-en-dan wel zover zou zijn, na de echo werd gezegd: helaas leeg. Wij op vakantie, we vonden haar wel rustiger dan normaal maar ja in Frankrijk was het ook warmer dan thuis en ze kon niet zo goed tegen de warmte. Terug van vakantie lag ze op de bank tegen me aan en wat voelde ik? Bewegende pups!! Tien dagen later dus dat nest.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Stijnke was pas dag 13, 14 zover, als ik het me goed herinner. Eerder liep ze wel naar reuen te kijken, maar verder niet. Ze moesten niet te dichtbij komen. Maar Stijnke is niet zo gauw aan het spelen met een hond die ze niet kent. Ze was dus heel goed te lezen....
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
e kuilboer schreef:Ga je vandaag naar een andere reu Martina? Oooh ik ga duimen hoor. Ik ben ook zo verdrietig dat het niet gelukt is had er echt zo op gehoopt, ook voor Henny, de fokster van Teun. Ik weet dat zij het ook onwijs leuk had gevonden. Ben nu een beetje bang dat Teun niet meer gevraagd zal worden. Ik weet het ook niet meer hoor.
Hoop in iedere geval op een mooi nestje voor Lotje
Ach Ellen , kan mij niet voorstellen dat Teun niet meer gevraagd wordt , dat komt wel goed hoor .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Dag 11...aan de vroege kant.
Guusje zat op dag 12 en Stien op 14...
De moed niet laten zakken, Martina.
Als je tijd heb moet je de stukken maar eens lezen over Guusje x Terry en Stien x Guus. Bij Finny x Sven ging het ook niet zonder slag of stoot.
Wij hebben vele kilometers gereden, ook vorig jaar 2x naar Rotterdam.
Om moedeloos van de worden soms.
Maar...wij hebben altijd pups gehad.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver