L♥tje & Teun

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
e kuilboer

Re: L♥tje & Teun

Bericht door e kuilboer »

:tong: dachten ze. Bijna, echt bijna raak. Vinden elkaar echt heel erg leuk en lief. Kan ook niet anders dan dat Teun hoteldebotel is, Lotje is een prachtig Smousje #smelt# :ja: Helaas lukte het net niet. Maar we zijn er van overtuigd dat het gaat lukken. Morgen weer een date.
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ging Lotje er wel voor staan?
Tjonge...wat spannend.
Teun had er wel zin in gelukkig.
Herkansing! :klappen:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Trix

Bericht door Trix »

Ahhh spannend blijft het dus , maar lotje gaat er over nadenken en morgen komt ze er op terug . :tong:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

e kuilboer

Ja hoor, Lotje ging er voor staan :thumbsup: draaide alleen net steeds weg zodra Teun wilde opstappen. Meneer werd ongeduldig en ging happen in haar rug. Van die 'beetjes' zeg maar. Daar moest Lotje niets van hebben. Heb wel gelezen dat dat erbij hoort, maar zodra ik hem tot rust riep liet Lotje wat meer toe. Gaat vast goed komen want vlak voor Lotje wegging lukte het weer bijna :hihi:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Lotje morgen toch even op haar plaats houden als dat lukt.
Teun wordt misschien moe van al dat proberen.
Wie weet, is het morgen zo gepiept.
Hoe laat morgen?

Maureen

Bericht door Maureen »

Met een beetje hulp komt het vast goed morgen :ja:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Martina

Bericht door Martina »

Tja, helaas net niet. Morgen 15.00 uur nieuwe poging. Ze vonden elkaar inderdaad leuk, maar dat kan ook niet anders met zo een leukerd als Teun is !!
Ik wist niet goed hoe lang moet je ze het alleen laten proberen, wanneer moet je steunen en hoe lang. Bij de eerste keer als ik ze vast hield was het nog goed te doen, maar het lukte niet om te koppelen. Later vond ze het minder leuk om ze lang vast te houden. Ze zocht Teun steeds weer op, maar na een uurtje dachten wij dat het waarschijnlijk beter is om ze nu met rust te laten.
Geen idee of en wat wij hier hadden kunnen bijdragen (meer of juist minder?!) om ze te ondersteunen. 4 onervaren hond/mensen....
Jeanette, Jet, Charlotte, Loes, Maureen ..... hebben jullie morgen 15.00 uur al plannen? :fluit:
Nog tips, ideën?!?!?
Is het nodig om morgen nog progesteron te laten bestemmen? Wat is wijsheid?
Ben even overvraagd...... :cry:
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Trix

Bericht door Trix »

Komt vast goed morgen . :thumbsup: :friends:
Jolanda en Trix

Jeanette

Bericht door Jeanette »

https://youtu.be/ZkbLC5CioyE

Zelf zou ik ze nooit zoveel ruimte geven, maar het vasthouden is wel goed te zien.
Bij het pootje over de teef heen helpen, indien nodig, even wachten tot de reu laat zien welke kant hij op wil draaien. Niet zo hupsakee als op dit filmpje.

Na een paar snuffeltjes en huppeltjes... Lotje even rustig de hand onder haar borst en een op haar schoft...wat het fijnste rustig vasthoudt. Dat geeft Teun de kans om op te stappen.

Maar.....Guusje en Pepper deden er ook erg lang over....tot we het al opgegeven hadden ....en jawel hoor... hup vast. Kortom, teveel er op letten kan ook remmend werken.
Alle hondjes zijn weer anders.

Tja...progesteron.. wat is wijsheid. Als je het vóór drie uur te horen krijgt is het wel prettig te weten.
Maar als Teun nu al helemaal gek van Lotje was en haar staart echt opzij gaat, is het wellicht haar tijd.
Tenslotte was het al 8.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Je ziet op dat filmpje de teef ook steun zoeken bij de baas...die stuurt haar weer weg. ??
Het vasthouden ook vóór ze weg wil draaien of zelfs al voordat de reu opstapt.
Heel moeilijk raad te geven. Rustig wat meebuigen zou ik zeggen. :hihi:

Martina

Bericht door Martina »

Bij dit filmpje begrijp ik nu wat ermee bedoeld is als je moet helpen met het potje over de rug helpen.... dus eerst gaan ze rijen, dan als het rustig word (of wanneer?!) help je ze kont aan kont te staan, juist?
Hoe lang is zinvol om te wachten of het wel nog wat word of niet?! 1 uur? 2 uur? halve dag? :roll:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Je ziet vanzelf het verschil in bewegen en de stand van de reu, als hij vast zit. Lotje piept misschien ook wel.
Soms echt een gil...stelt niks voor, niet schrikken...vijf minuten na de dekking gaat ze er ongetwijfeld weer vrolijk voor staan.
Dan zie je aan Teun, die stapt wat ongelukkig heen en weer en tilt een pootje een beetje op, dat het pootje over de rug gedraaid kan worden...als hij het niet makkelijk zelf doet. Dat kan ooknatuurlijk.

Na 1,5 uur zou ik het voor gezien houden.
Dan worden ze veel te moe.

Laat ze, als het in het eerste half uur niet lukt, even alleen...maar zo dat je er een oogje op kunt houden. In een niet te grote ruimte, zodat ze niet blijven hollen. Sommige honden dekken niet onder het oog van de baas.

Martina

Bericht door Martina »

Oké, ik denk wij hebben hun vandaag alle opties open gehouden (alleen, met begeleiding, spelen, weinig ruimte) dus van alles wat.
Morgen nieuwe poging en hopen ..... :wink2:
In ieder geval heel erg bedankt weer voor de tips!!

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Voor Teun en Lotje is het morgen ook bekend. Vandaag was alles nieuw.
De rust bewaren, niet teveel mensen erbij, en even zien of ze het zelf goed aanpakken. Zo niet, dan Lotje een beetje op één plek houden , zodat Teun zijn ding kan doen.
Het komt vast goed. :thumbsup:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

loes

Bericht door loes »

Ik vond het ook een heel gedoe om te bepalen wat nu juist was. Bij de eerste teef lukte bij de loopsheid een dekpoging bij de reu thuis niet, we hebben hem toen mee naar huis mogen nemen omdat men aannam dat hij niet dekte vanwege zijn grotere dominante huisgenoot, maar bij ons thuis niks (ik kwam van de week toevallig de foto's van het stel tegen, zitten ze samen voor de achterdeur naar buiten te kijken). Later bleek dat hij ook bij andere teven niks klaarmaakte.
Bij een volgende loopsheid hetzelfde met een reu in Rotterdam waar ook Maria met haar teefje al eens geweest was, hij vond de teefjes erg leuk, maar alleen om te spelen.
Bij een volgende loopsheid waren we met haar bij een reu waar het in de tuin moest gebeuren. Helaas liepen daar de kinderen met klapperpistooltjes en Norma was panisch van zulke geluiden.
Dus deden we een soort wanhoopspoging, het was bovendien al de 15e dag, bij een reu met ervaring, eigenlijk zonder hoop. We kwamen niet verder dan het halletje, meneer wist van wanten en tijdens het afhandelen van de administratie deden ze het nog eens dunnetjes over.
Bij Adah ging het probleemloos gewoon in een kleine huiskamer.
Bij Fija in de tuin, even wat spelen, de reu was iets kleiner dus stond met zijn achterpoten op mijn voeten. Later hielden de eigenaresse en Bert de honden vast, grappig genoeg zij Fija en Bert de reu, zodat ik nog wat foto's kon nemen. Het duurde even voor hij aanstalten maakte om over te stappen, maar met een beetje hulp lukte het prima.
Alle teefjes gaven een gilletje en Fija bleef zachtjes een beetje jammeren.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Martina

Bericht door Martina »

....en ik dacht oorspronkelijk dat het een beetje vanzelf gaat :| ....
Ik denk ook dat het morgen wat vertrouwder is is zeker geen nadeel, ook ga ik morgen alleen, dus minder mensen lijkt mij ook een goed plan.
Wij zullen het zien..... :hmm:

Maureen

Bericht door Maureen »

Succes! Alle tips zijn al gegeven en ze vinden elkaar leuk... :duimen:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Trix

Bericht door Trix »

Fijn , je weet nu wat je doen staat , heel veel succes vandaag .
Jolanda en Trix

e kuilboer

Trix schreef:Fijn , je weet nu wat je doen staat , heel veel succes vandaag .
Mijn gevoel zegt dat het vanmiddag gewoon lukt :thumbsup:

En nee Trix... we doen het niet voor :tong:

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Hoop voor jullie dat het vandaag gaat lukken. Ze vinden elkaar in iedergeval leuk dat is al een voordeel.

De eerste dekking van Sammy door Jurre-Joris gebeurde al heel snel nadat we bij zijn baasjes binnen waren. Het was liefde op het eerste gezicht. Ze gingen gelijk al tegen elkaar opstaan en samen de tuin in om te spelen, daar was het snel raak. Jurre-Joris gaf haar allemaal likjes in haar nek en Sammy had haar oogjes dicht. Het overstappen was geen probleem, ze hebben zelfs samen gelegen terwijl ze vastzaten. We hebben wel ondersteunt toen ze vastzaten maar niet tijdens het opstappen. Terwijl we aan de koffie/thee zaten deden ze het nog eens over. Resultaat 6 gezonde pups.

De tweede dekking voor haar tweede nestje duurde na aankomst wat langer. Eerst maar eens de tuin goed verkennen moet Sammy gedacht hebben want er lagen overal lekkere kauwbotjes en die moest ze toch echt allemaal inspecteren. Pip wilde wel steeds maar dan ging ze gewoon weer weg. Na de inspectie mocht Piphet wel proberen en liet ze hem toe. Het overstappen ging vanzelf en we hebben ze alleen maar wat vastgehouden om tel aten weten dat we er waren. Na de daad wild Pip bog wel eens maar Sammy vond dit keer 1 maal genoeg. Resultaat 3 gezonde pups en helaas 2 die het niet gehaald hebben.

Sammy heeft nooit gepiept tijdens het dekken.

Bij Noortje, dochter van Sammy zijn ze 3 x op bezoek geweest. De laatste keer mocht ik mee en duurde het zeker wel ruim 1 1/2 uur voor Noortje hem toe liet. Steeds als Fritsje op wilde stappen ging ze er weer vandoor. Uiteindelijk toen we bespraken om de volgende dag nog één poging te wagen liet ze hem toe en hebben ze een tijd vastgezeten. Resultaat 5 gezonde pups.

Succes vandaag.

José Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 05 feb 2018, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gesloten