L♥tje
Re: L♥tje
Met zoveel zorg en aandacht vooraf vinden jullie vast een goed moment. 

Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Goh...dat gaat al snel omhoog.
Als Teun en Lotje het zondag al goed doen hoef je maandag toch geen progesteron te prikken?
Dan gewoon dinsdag weer een keertje misschien?
Als Teun en Lotje het zondag al goed doen hoef je maandag toch geen progesteron te prikken?
Dan gewoon dinsdag weer een keertje misschien?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
- jetwolrich
Het sperma blijft wel 48 uur actief. Dus ook al is het nog niet helemaal het goede moment en ze laat zich wel dekken, dan wachten de zaadjes hun kans wel af. En dan zou ik net als Jeanette zegt nog een keer met Lotje op bezoek gaan voor de zekerheid. 

Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Ah okay, dus dan zou maandag overbodig zijn als ze zondag wel willen (zij dan
).
Ze heeft helemaal geen gezwollen vulva, dus hier is niets te zien.

Ze heeft helemaal geen gezwollen vulva, dus hier is niets te zien.
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

- jetwolrich
Er kan veel veranderen in twee dagen tijd. Ik zou het zondag proberen.
Als ze Teun dan erg afsnauwt is het misschien nog niet zover.
Even bekijken hoe die twee zich gedragen.
En als het nog niet lukt, even overleggen met de DA.
Als ze Teun dan erg afsnauwt is het misschien nog niet zover.
Even bekijken hoe die twee zich gedragen.
En als het nog niet lukt, even overleggen met de DA.
Jet Wolrich
Jullie maken het wel spannend met een uitstapje naar Duitsland.
Zou kiezen voor 'gewoon' naar Teun gaan. De afstand is niet groot, dus makkelijk om nog eens te gaan.
Vorig jaar 2x van Reuver naar Rotterdam, zonder prikken.
Dag 1 lukte het niet, dag 2 wel. Stien moest wel even vastgehouden worden.
Buddy had maar een paar tellen nodig om haar te strikken.
Zou kiezen voor 'gewoon' naar Teun gaan. De afstand is niet groot, dus makkelijk om nog eens te gaan.
Vorig jaar 2x van Reuver naar Rotterdam, zonder prikken.
Dag 1 lukte het niet, dag 2 wel. Stien moest wel even vastgehouden worden.
Buddy had maar een paar tellen nodig om haar te strikken.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Tja Charlotte, da zeg je wat..... dat weekend was al lang gepland, mijn schoonmoeder is morgen jarig en er is nog een Ball s'avonds. Ik dacht niet, dat 30 uurtjes afwezig zijn- een probleem zou kunnen zijn. Wel dus als je hond ineens - en niet naar verwachting twee maanden geleden al - loops word. 
Vasthouden doe je alleen, als ze het wel eigenlijk toelaat, dus staart opzij, of aantoont dat ze willig is?!

Vasthouden doe je alleen, als ze het wel eigenlijk toelaat, dus staart opzij, of aantoont dat ze willig is?!

Ohhhh dilemma , spannend hoor .
Nou Maarten en Ellen ik zou Teun maar vast inlichten .
Leuk jongens dit .
En ook weer heel leuk dat je ons op de hoogte houdt , hier leren we altijd wel weer iets van .
Nou Maarten en Ellen ik zou Teun maar vast inlichten .
Leuk jongens dit .
En ook weer heel leuk dat je ons op de hoogte houdt , hier leren we altijd wel weer iets van .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
..... en ik ben niet minder blij hier op het forum te zijn met al die handige tips! Heb gisteren het boek van Naaktgeboren gekocht (nieuwe druk), lekker om te lezen in het vliegtuig
.
Boek blijkt een aanrader te zijn
wat ik hier zo in de loop van de tijd heb gehoord

Boek blijkt een aanrader te zijn

- jetwolrich
Dwang bij een dekking is nooit de bedoeling. Maar een beweeglijke teef en een reu die graag wil, dan is het wel handig om een beetje bij te sturen. Het zou jammer zijn als hij zijn kruit verschiet op het grasveld...misschien wel goed voor de madeliefjes, maar daar zit je niet op te wachten.
Even helpen met de staart opzij houden en kijken of het goede plekje wordt gevonden. Ze kan even een gil geven, niet schrikken....
En dan zorgen dat ze rustig blijven staan, pootje van Teun over de rug heen helpen, samen vasthouden. Ze kunnen van een paar minuten tot wel 20 minuten gekoppeld blijven. Lotje heeft in dit geval het laatste woord. Teun kan pas weg als zij hem loslaat.
Nou, we leven allemaal mee.....
En Naaktgeboren is een hele goede leidraad...
Even helpen met de staart opzij houden en kijken of het goede plekje wordt gevonden. Ze kan even een gil geven, niet schrikken....
En dan zorgen dat ze rustig blijven staan, pootje van Teun over de rug heen helpen, samen vasthouden. Ze kunnen van een paar minuten tot wel 20 minuten gekoppeld blijven. Lotje heeft in dit geval het laatste woord. Teun kan pas weg als zij hem loslaat.
Nou, we leven allemaal mee.....

En Naaktgeboren is een hele goede leidraad...

Jet Wolrich
Tja het wachten op een loopsheid kan soms hele planningen in de war gooien.
Stien was vorig jaar ook ruim 2 maanden later. Zó lastig...je kan pas gaan tellen als er bloed vloeit.
Stien was zo'n beweeglijke teef, vorig jaar. Kon best wel eens komen dat HET binnen moest gebeuren.
Bij haar 1e nest konden de honden lekker buiten, en hoefden wij haar niet even vast te houden.
Bij de allereerste dekking van Finny waren er ervaren mensen (van Doirne) bij.
"Als ze piept zit ie goed"...heel fijn om te weten.
Toen was er geen forum o.i, moesten alles zelf uitvinden.
Stien was vorig jaar ook ruim 2 maanden later. Zó lastig...je kan pas gaan tellen als er bloed vloeit.
Stien was zo'n beweeglijke teef, vorig jaar. Kon best wel eens komen dat HET binnen moest gebeuren.
Bij haar 1e nest konden de honden lekker buiten, en hoefden wij haar niet even vast te houden.
Bij de allereerste dekking van Finny waren er ervaren mensen (van Doirne) bij.
"Als ze piept zit ie goed"...heel fijn om te weten.
Toen was er geen forum o.i, moesten alles zelf uitvinden.
Charlotte
Ja Charlotte , dan is het forum een uitkomst
Maar ook goed dat Martina durft te vragen , ik denk dat heel wat teefeigenaren het oh zo geliefde nestje daarom ook niet doen .
Ze vinden het eng , hebben geen idee, en ik zeg het eerlijk , ik ook niet .
Maar ook ik heb boek van Naaktgeboren al twee keer gelezen en krijg hulp van Jet , dat is een fijn idee.
Als dat niet was geweest had ik het denk ik steeds uitgesteld .
Ik heb wel eens gedacht dat het misschien slim is dat de club een boek uitgeeft over de dekking tot en met geboorte met mooie foto's erbij . Misschien dat het wat teefeigenaren over de streep trekt .
Maar ook goed dat Martina durft te vragen , ik denk dat heel wat teefeigenaren het oh zo geliefde nestje daarom ook niet doen .
Ze vinden het eng , hebben geen idee, en ik zeg het eerlijk , ik ook niet .
Maar ook ik heb boek van Naaktgeboren al twee keer gelezen en krijg hulp van Jet , dat is een fijn idee.
Als dat niet was geweest had ik het denk ik steeds uitgesteld .
Ik heb wel eens gedacht dat het misschien slim is dat de club een boek uitgeeft over de dekking tot en met geboorte met mooie foto's erbij . Misschien dat het wat teefeigenaren over de streep trekt .
Jolanda en Trix
http://www.smoushond.nl/fokken/
Op deze pagina van de site staat o.a. informatie over dekken enz.
Er zijn ontzettend veel leuke boekjes en sites, maar zo lekker op het forum je persoonlijke vragen stellen werkt denk ik heel goed.
Ook twijfels en onzekerheden kunnen echt aan bod komen. En...we leren er allemaal van.

Op deze pagina van de site staat o.a. informatie over dekken enz.
Er zijn ontzettend veel leuke boekjes en sites, maar zo lekker op het forum je persoonlijke vragen stellen werkt denk ik heel goed.
Ook twijfels en onzekerheden kunnen echt aan bod komen. En...we leren er allemaal van.

Dag 11 vind ik ook niet echt laat. Het is meer, dat je je laat leiden van het progesteron..... Ik weet inmiddels wel, dat het iets over de eisprong zegt, maar het blijft dan blijkbaar ook hoog de volgende weken!! Maar tot welke waarde kan het dan wel? Is er een "uiterlijk"? Heb het gevoel dat je van zo een progesteron bepaling misschien ook op het verkeerde been gezet word, tenminste je alleen maar nog aan de waarde denkt. Ben ik nu wel in de war. Een volgende keer zal ik dat waarschijnlijk niet meer doen denk ik. Teveel gedoe in ons geval lijkt mij. Te leren om goed te kijken/voelen/vertrouwen is zeker ook niet verkeerd :wink2:corrie schreef:Hieke was pas op dag 14 willig genoeg om zich te laten dekken. Onze Jutte pas op dag 16. Bij Jutte hadden we het ook opgegeven. Na het opheffen van de rust en het binnen laten van de 4 andere smouzenvrienden was het raak....m

Laat je haar nu ook niet meer door een andere reu dekken Martine?
Was dat niet je plan, of vindt je het nu te laat?
Wat de progesteron bepaling betreft laat ik me leiden door de dierenarts en de waarden zoals op sommige sites staan.
Maar als je er teveel mee bezig bent beinvloed dat ook het kijken naar je eigen hond en dat is misschien ook lastig.
Misschien werkt 'op je gevoel afgaan' wel beter bij Lotje.
Jullie hebben er in ieder geval een hoop van opgestoken... De avonturen van Lotje en Teun.
Was dat niet je plan, of vindt je het nu te laat?
Wat de progesteron bepaling betreft laat ik me leiden door de dierenarts en de waarden zoals op sommige sites staan.
Maar als je er teveel mee bezig bent beinvloed dat ook het kijken naar je eigen hond en dat is misschien ook lastig.
Misschien werkt 'op je gevoel afgaan' wel beter bij Lotje.
Jullie hebben er in ieder geval een hoop van opgestoken... De avonturen van Lotje en Teun.

Ja toch, dat was zoals geschreven de bedoeling en het advies was om het met een wat "minder lieve" dus met een macho en ervaren reu te proberen.
Er gebeurd uiteraard helemaal niets zonder overleg met o.a. Fredie, ik zou nooit eigenwijs iets doen wat niet verstandig of aanbevolen is. Ik ben een leek -
(maar voel me inmiddles nu wel een stuk meer ervaren, hoor :wink2:)
Maar los van het progesteron hou ik ook de dagen in de gaten en het zou zonder zijn om en kans die er misschien wel is niet te pakken. Zolang Lotje het goed vind en het nog verstandig is om niet op te geven vind ik het ook goed.
Er gebeurd uiteraard helemaal niets zonder overleg met o.a. Fredie, ik zou nooit eigenwijs iets doen wat niet verstandig of aanbevolen is. Ik ben een leek -

Maar los van het progesteron hou ik ook de dagen in de gaten en het zou zonder zijn om en kans die er misschien wel is niet te pakken. Zolang Lotje het goed vind en het nog verstandig is om niet op te geven vind ik het ook goed.

Wat ga je doen? Donderdag of vrijdag nog een keertje naar Teun?
Maureen