...en ook nog Jiske, nou, ik ben wel lekker bezig zeg...Martina schreef:Ja hier duimen wij uiteraard mee![]()
pssst.... de bazin van Moos heet Jiske![]()
Dat krijgen de heren als ze te veel op pad gaan, noem ze dan gwn maar allemaal schatje, liefje enz. Dat klopt dan altijd
L♥tje
-
Re: L♥tje
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel:
(foto's en video's van Abel en Midas & Felix)
Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Inderdaad. En soms een paar keer.zo gepiept.Martina schreef:Dat is bloed prikken, toch?Jeanette schreef: Als je de goede datum wilt hebben, kun je altijd een progesteron bepaling overwegen.
Kies wel een DA die het zelf kan controleren en op dezelfde dag de uitslag geeft.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Nou dat is niet eens zo makkelijk, net een praktijk in Amsterdam gevonden die het wel doet en samenwerkt met de praktijk waar wij met Lotje in de toekomst ernaartoe willenJeanette schreef: Kies wel een DA die het zelf kan controleren en op dezelfde dag de uitslag geeft.
gaan. Alleen hebben zij dag 6 al geadviseerd om een uitgangswaarde te hebben (of omdat het vrijdag voor het weekend is?). Lijkt mij erg vroeg, maar goed, kan ik mij ook wel iets bij voorstellen .....
De assistente stelde ook eventueel voor om de honden twee keer af te laten spreken met een dag pauze ertussen voor een verdere poging/dekking om de kans op een dracht te vergroten. Wat is eigenlijk gebruikelijk

Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018

Dag 6 lijkt me ook erg vroeg. Maandag de negende dag? Lijkt mij vroeg zat.
Kun je je nog herinneren hoe Lotjes gedrag was? Op welke dag ze het meest willig was b.v.?
Je kunt even hier zoeken onder 'progesteron'. Vast wel iets geplaatst waar dit soort info op staat.
Zelf vind ik twee keer dekken met een dag ertussen een goed idee. Wij doen dat ook.
Er zijn ook mensen die zeggen..één goede dekking is genoeg.
Kun je je nog herinneren hoe Lotjes gedrag was? Op welke dag ze het meest willig was b.v.?
Je kunt even hier zoeken onder 'progesteron'. Vast wel iets geplaatst waar dit soort info op staat.
Zelf vind ik twee keer dekken met een dag ertussen een goed idee. Wij doen dat ook.
Er zijn ook mensen die zeggen..één goede dekking is genoeg.
http://deltadierenartsen.nl/wat-wij-doe ... j-de-teef/
Tja... prikken ze op zaterdag niet? Sturen ze het echt niet op?
Goed navragen hoor. Wij zijn ook eens bij de neus genomen, bleken ze het toch op te sturen en werd het over het weekend getild. Hadden we dus niets aan.
Tja... prikken ze op zaterdag niet? Sturen ze het echt niet op?
Goed navragen hoor. Wij zijn ook eens bij de neus genomen, bleken ze het toch op te sturen en werd het over het weekend getild. Hadden we dus niets aan.
Helaas heb ik niet zo goed opgelet wanneer ze wel willig was. Volgens mij zeker meerdere dagen, maar vanaf welke dag precies durf ik niet te zeggen. Beetje stom, had ik beter op moeten lettenJeanette schreef: Kun je je nog herinneren hoe Lotjes gedrag was? Op welke dag ze het meest willig was b.v.?

Ik ga nog wat hier rondneuzen onder "progesteron". Dankje.

Spannend!!!!! Wil met Joes in de toekomst ook graag een nestje. Maar tot dusver behoort ze toch tot de kleinere van het ras. Op basis van wat ze nu weegt en hoog is, denkt de DA dat ze ongeveer 5 -6 kg zal wegen en 31-33 schofthoogte zal hebben op volwassen leeftijd. Dus wel een stukje onder de rasstandaard. Dus ik ben benieuwd hoe groot Lotje is.
Joes (Yiskah) geboren 22-09-2017 (Joya x Kiki)
-
Martina schreef:Helaas heb ik niet zo goed opgelet wanneer ze wel willig was. Volgens mij zeker meerdere dagen, maar vanaf welke dag precies durf ik niet te zeggen. Beetje stom, had ik beter op moeten lettenJeanette schreef: Kun je je nog herinneren hoe Lotjes gedrag was? Op welke dag ze het meest willig was b.v.?
Je kunt even hier zoeken onder 'progesteron'. Vast wel iets geplaatst waar dit soort info op staat..
Ik ga nog wat hier rondneuzen onder "progesteron". Dankje.
Onze Sammy is voor beide nestjes op de 12e dag gedekt. We hebben nooit progesteron laten prikken maar bij de vorige loosheden goed opgelet wat haar vruchtbare dagen waren. Dat gaf ze duidelijk aan.
Je kan zien wanneer ze vruchtbaar is. Het bloeden wordt wat minder, rozig van kleur en haar vulva zet flink op, wordt best wel groot. Als je naast haar staart drukt met je vingers en haar staart klapt opzij, dat is ook een teken dat ze vruchtbaar is.
Zo hebben wij het gedaan maar zal voor ieder wel verschillend zijn, geen hond is hetzelfde.
Succes.
José Sammy & Lieveke

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
NinaJose schreef:Spannend!!!!! Wil met Joes in de toekomst ook graag een nestje. Maar tot dusver behoort ze toch tot de kleinere van het ras. Op basis van wat ze nu weegt en hoog is, denkt de DA dat ze ongeveer 5 -6 kg zal wegen en 31-33 schofthoogte zal hebben op volwassen leeftijd. Dus wel een stukje onder de rasstandaard. Dus ik ben benieuwd hoe groot Lotje is.
Zeker Spannend

Lotje is ongeveer 35 cm, vind het altijd moeilijk om te meten. Ze was heeeel lang rond de 6 - 6,5 kg, zeker ruim een jaar totdat ze 2 was. Vandaag was ze 7 kg.

- jetwolrich
Het is in elk geval waar dat honden erg kunnen verschillen.
Beer liet zich de 10e dag zonder protest dekken, en de progesteron was nog lang niet op peil voor een dekking. De progesteronwaarde van Indy was op zijn top, en toch was ze niet meteen gewillig.
Ik heb veel dekkingen meegemaakt, onze Micos de Appenzeller was een gewilde dekreu. Alle dekkingen verliepen anders. En dat lag toch vaak aan de teef....
Ik geloof dat de eigenaren er niet vanuit moeten gaan dat de honden zich wel redden, omdat de natuur het wel regelt.
Een beetje sturing en hulp is soms echt nodig. Zeker met twee onervaren honden.
Progesteron laten prikken geeft je de zekerheid dat je het goede moment te pakken hebt. En dan de rust bewaren, niet teveel opwinding en rennen, de teef steunen en misschien zelfs even vasthouden als de reu bij haar naar binnengaat. Voor haar is dat best indrukwekkend. Dus help haar en blijf bij haar.
De band met je hond is belangrijk, ook voor straks als ze gaat bevallen.
Beer liet zich de 10e dag zonder protest dekken, en de progesteron was nog lang niet op peil voor een dekking. De progesteronwaarde van Indy was op zijn top, en toch was ze niet meteen gewillig.
Ik heb veel dekkingen meegemaakt, onze Micos de Appenzeller was een gewilde dekreu. Alle dekkingen verliepen anders. En dat lag toch vaak aan de teef....
Ik geloof dat de eigenaren er niet vanuit moeten gaan dat de honden zich wel redden, omdat de natuur het wel regelt.
Een beetje sturing en hulp is soms echt nodig. Zeker met twee onervaren honden.
Progesteron laten prikken geeft je de zekerheid dat je het goede moment te pakken hebt. En dan de rust bewaren, niet teveel opwinding en rennen, de teef steunen en misschien zelfs even vasthouden als de reu bij haar naar binnengaat. Voor haar is dat best indrukwekkend. Dus help haar en blijf bij haar.
De band met je hond is belangrijk, ook voor straks als ze gaat bevallen.
Jet Wolrich
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Ja ik lees mee, kan hier ook een hoop van leren ,volgend jaar gaan wij d'r voor met Billie .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
De teef steunen is zeker een goed plan, en ook de reu kan best onder de indruk zijn. Zeker als hij een poosje vast zit. Dan is het voor allebei fijn als er een rustige baas bij is 

Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
- e kuilboer
ik heb ook braaf meegelezen
we blijven rustig en hopelijk mogen we van iets moois genieten 

Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Het progesteron ..... tja de DA zei dag 6, de mening hier en ook mijn gevoel was dag 9 maar Fredie vond het dan ook verstandig om het zekere voor het onzekere te nemen om dan maar het advies van de DA te volgen. Gezien wij morgen en zondag er niet zijn en ik Lotje niet in de gaten kan houden (kids, waar Lotje achter blijft, zijn misschien dan toch overvraagd) - toch maar gegaan. Ook mede omdat ik bij vorige loopsheiden niet voldoende opgelet had wanneer ze precies willig was, alleen dat ze meerdere dagen duidelijk willig was, tenminste het staartje opzij deed.
Net in Amsterdam in een praktijk geweest die het bloed niet hoeven op te sturen (dank Jeanette voor deze tip!). Het is dag 6 en ik wordt later gebeld.
Het bloed afnemen ging niet heel goed, Lotje had wel top bloedvaten maar trok dan toch haar pootje terug en vervolgens lag de naald niet meer goed
, net te weinig bloed voor de bepaling. Ander potje genomen, hier hetzelfde. Al met al dan uiteindelijk wel genoeg bloed, ik hoor straks wat de uitslag is
Lotje was blij als ze van tafel mocht en was meteen weer vrolijk
Net in Amsterdam in een praktijk geweest die het bloed niet hoeven op te sturen (dank Jeanette voor deze tip!). Het is dag 6 en ik wordt later gebeld.
Het bloed afnemen ging niet heel goed, Lotje had wel top bloedvaten maar trok dan toch haar pootje terug en vervolgens lag de naald niet meer goed

Lotje was blij als ze van tafel mocht en was meteen weer vrolijk
Laatst gewijzigd door Martina op 02 feb 2018, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

- e kuilboer
Ach gossie, die Lotje. Nou, we horen het wel Martina, 'We' hebben de tijd komende week. Op m'n werk weten ze er ook van (zijn helemaal gek van Teun) dus no problem 

Groetjes Maarten en Ellen
Werd net gebeld door DA, progesteron is in stijgende lijn, 8. Ze stelden voor morgen nog een keer te laten testen, maar dat kan niet
, wij vliegen morgen ochtend naar Duitsland en komen zondag middag terug. Ze stelde voor zondag eens met Teun af te spreken om te zien of ze al willig is en dan meteen aan de slag
, en maandag dan nog een keer progesteron te laten bepalen. Ik ga dit nog even met Fredie bespreken voor de zekerheid. En ook met Ellen uiteraard ben ik in gesprek buiten forum :wink2: