ja, wij zijn erg benieuwd hoe dat nu alles in zijn werk gaat, maar Lotje weet er zelf waarschijnlijk alles van . Maar wij verheugen ons er wel op dekadvies is in de maak .....
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Spannend er zit vast een leuke knul tussen voor haar. Maar dat moet ze zelf natuurlijk ook nog vinden. En het ventje moet ook een beetje doortastend kunnen zijn
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Dekadviezen net binnen gekomen. Die heren uit de buurt zijn of 41 of 43 cm groot. Ik vraag mij wel af, of dat invloed op de maat van de pups heeft? Misschien een stomme vraag, maar gezien Lotje klein is vraag ik mij af, of dat misschien een probleem zou kunnen zijn bij de geboorte ?!.....
Volgens mijn info ook.
Het is alleen meestal wat lastiger bij de dekking, maar met het teefje even wat hoger zetten wordt dat ook opgelost.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Bij Stijnkes tweede dekking was het net andersom: we hadden een stoeltje nodig voor de reu. Bij de eerste dekking was de reu iets groter dan Stijnke. Maar bij beide nestjes waren er grotere en kleinere pups en heeft Stijnke geen problemen gehad ze naar buiten te werken
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Je moet dus een beetje creatief wezen, aangepast aan de situatie
Ik vind wel lastig om wel de juiste dag te pakken ....
Ik neem straks contact op met een eigenaar van een dek-smousje. Er staat erbij dat ie nog geen dekervaring heeft.
Maar dat maakt mij eerlijk gezegd niet uit, ooit is het gewoon de eerste keer en er zouden geen honden / mensen bestaan mocht je eerst en cursus moeten volgen
Het is wel fijn als tenminste een van de mensen ervaring heeft met dekken. Onervaren hondjes kunnen nog wel eens hun energie 'verspelen'.
En soms willen honden 'iets' en is dat wat lastig te zien.
Bloem wilde b.v. graag buiten. Jas aan en kleumen geblazen.
Maar dan moet je weer opletten dat ze niet een te groot speelveld hebben en de reu uitgeput raakt.
Ook het even helpen bij het 'overstappen' van de reu is meestal nodig en daarna even wat vasthouden, zodat een van twee niet weg kan wandelen en dan de ander pijn zal doen.
Als je de goede datum wilt hebben, kun je altijd een progesteron bepaling overwegen.
Een iets te groot reutje is een minder groot probleem dat een iets te groot teefje.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wat ik me van de eerste dekking met Abeltje kan herinneren is dat het toch wel wat praktische problemen gaf. Dat was met Maartje van forumlid Wubke. Maartje was ook 'n kleine Smous en het heeft toen vrij lang geduurd voordat ze hun 'standje' gevonden hadden. Maar uiteindelijk toch gelukt gelukkig.
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel: (foto's en video's van Abel en Midas & Felix) Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Oh, was Moos niet de eerste?
Dan is Lotje ook niet Abels oudste dochter? Maakt niet uit, hoor, maar dat dacht
ik altijd.
Word toch nog spannend met de dekking lijkt mij
Martina schreef:Oh, was Moos niet de eerste?
Dan is Lotje ook niet Abels oudste dochter? Maakt niet uit, hoor, maar dat dacht
ik altijd.
Word toch nog spannend met de dekking lijkt mij
Helemaal gelijk Martina! De eerste dekking was met Moos van Wubke. Ben in de war met namen. De tweede was met Saartje en haar baasje heet Maartje, ppfff...al die namen ook... En nu zijn we aan het afwachten of de derde dekking met Lizzie gelukt is.
Tussen de tweede en de derde dekking was er ook nog 'n Wittenie. Toen heeft Abel zo ontzettend z'n best gedaan tot ie doodmoe was, maar Wittenie moest niets van hem hebben.
Laatst gewijzigd door Jan&Willem op 30 jan 2018, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan & Willem
Onze Smous Abel - 22-05-2014 = Mees x Bauke
Onze Bengaalse katers Midas en Felix - 19-02-2012 = Fay-Rose x Bengalivo
Pagina Beestenboel: (foto's en video's van Abel en Midas & Felix) Klik op: http://smu.gs/1wrv4bu
Ja hier duimen wij uiteraard mee
pssst.... de bazin van Moos heet Jiske
Dat krijgen de heren als ze te veel op pad gaan, noem ze dan gwn maar allemaal schatje, liefje enz. Dat klopt dan altijd