Vandaag een ritje naar Katwijk , Jolanda heeft nachtdienst gehad die ligt nu heerlijk te knorren en ik met B en B naar het bos toe.
In dit Bos mogen de honden niet los, maar dat is oke want ik heb voor beide een 5 meter riem aangeschaft , juf Sonja adviseert deze riem om je hond straks los te leren lopen .
Ik schrok toen ik aan kwam rijden , het hele parkeerterrein vol en dat voor een doordeweekse dag .
Maar al snel werdt duidelijk wat er aan de hand was , ik vermoed dat het alle kleuterscholen uit de bollenstreek waren die kabouters aan het zoeken waren .
Ach wat heerlijk die kleine wurmpjes , juf juf hier hier bouter, oeps Billie raakte wel heel erg opgewonden van al die groepjes kleuters .
Maar Trix zou Trix niet zijn als ik daar weer de uitdaging in zag , wat een mooie training werdt het uiteindelijk , Bero deed het geweldig en Billie moest nog flink bijgestuurd worden maar met haar grote broer als voorbeeld ging het na een half uurtje hartstikke goed .
Wat heb ik toch een leuk leven met twee van die smouzen die alles voor je willen doen , heerlijk genoten .
Ik heb ooit een tip gehad van m'n eerste privejuf, zodra je met je smous buiten bent en het gaat niet zoals je wil , sta stil druk je je hielen in de grond wiebel met je tenen kijk om je heen en geniet van de lucht , de bomen , de vogels en ga weer rustig verder , en ja .....ik heb dat best vaak toegepast en ik kan jullie vertellen dat het helpt .