Wij hadden vanmiddag een ontmoeting met een zwanenfamilie. Onderweg naar de fruitteler waar we zaterdags altijd lekker onbespoten spul gaan halen zag ik ze al in de sloot zwemmen. Dorus zag ze te laat om zich er erg druk om te maken. Maar op de terugweg zat één van de ouders midden op de weg. Net om een bocht . Gelukkig ging hij/zij niet in de aanval, maar wiebelde pruttelend naar de sloot om zich bij het kroost te voegen.
Zo vlak voor zijn neus leek het Dorus wel een lekker hapje een complete gezinsmaaltijd eerder.... Maar hij bleef netjes stil staan en hield zich ook stil qua geluid. Natuurlijk moest hij nog een paar keer omkijken of hij er echt niet achteraan mocht. En toen rook hij alweer paarden en schapen en waren de zwanen vergeten.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Haha die Dorus had wel zin een hapje , kwam mooi uit dat hij het toetje net gekocht had .
Maar toch knap hoor die beheersing , weer zo mooi gratis trainmomentje.
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017
Ja echt spannend zo'n zwaan! Hier in de sloot zit ook een echtpaar. En ik moet zeggen, familie zwaan en Teun hebben respect voor elkaar. Ze laten hem rustig scharrelen en hij gaat met een beleefd bochtje door met snuffelen
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Het begint weer lekker fietsweer te worden Dorus is helemaal in zijn hummetje als ik het woord fietsen laat vallen. We zijn weer aan het opbouwen qua afstand nu het wat frisser weer is. Vandaag 17,5 km afgelegd. Wel met drie drinkpauzes en een knuffelpartijtje . We kwamen een mevrouw tegen die ernstig behoefte leek te hebben aan een flinke knuffel van meneertje. En Dorus deelt graag knuffels uit. Dus dat kwam goed. Beide liepen ze glimmend verder.
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Omdat de lease-handler (behendigheid) van Dorus met vakantie is, had ik vorige week gevraagd of ik een keer met hem mocht lopen en de trainsters vonden het goed. We hadden wel afgesproken dat ik uit de les mocht als het niet zou lukken, maar we hadden het prima naar ons zin. Dorus heeft een hoop geleerd in ruim twee seizoenen trainen met Roel. En het is leuk om te zien dat hij dat niet alleen bij Roel doet, maar ook met mij heel vanzelfsprekend vindt.
Voor de les begon had hij al twee heren ontdekt met wie Roel altijd even een praatje maakt voor de les. Dus Dorus liep al rond te kijken waar Roel toch bleef. Maar nee, die kwam niet. En geheel onverstoorbaar ging hij met mij het veld op om te lessen. Zo anders dan Stijnke........hoewel ook hij een paar keer op zoek ging naar het lekkers op het veld...
Maureen
Vandaag was Roel er weer voor Dorus. En ik was weer volledig uit beeld .
Maar ze hadden een hoop plezier samen en ik kon mijn energie sparen voor Stijnke
Maureen
Dorus mocht vandaag met Roel een toets behendigheid doen. En hij is weer eens gezakt. Tijdens het inlopen ging hij gewoon door de slurf, maar tijdens de toets had hij er geen zin in, helaas. Verder gingen ze als de gesmeerde bliksem met z'n tweeën. Maar ja, de lol telt en die hebben ze altijd wel samen.
Maureen
Dorus vond 1 keer slurf dus wel genoeg...als hij nu geweten had wat er op het spel stond? Maar hij ging in ieder geval voor het spel en niet voor de knikkers!
Alles voor de fun!
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Onze dochter is net gezakt met haar rijexamen , van fouten leer je zeggen ze, hé.... alleen de faalangst wordt hierdoor niet minder
Maar gelukkig heeft Dorus niet door dat hij gezakt was, hij had een mooie dag en volgende keer een nieuwe kans
Oona L♥tje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018
Wat jammer Martina, een heel gedoe tegenwoordig.
Mijn motorrijbewijs 44 jr. geleden was net iets meer dan 'een blokje om' met twee stoplichten.
Niet in zak en as zitten, gewoon fluitend nog een keer proberen, het lukt bijna niemand de eerste keren.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Wel pech voor je dochter Martina. Inderdaad extra lastig met faalangst.
Maar een des te grotere beloning als ze het de volgende keer wel haalt!
En ja, Dorus heeft daar geen last van. Roel trouwens ook niet. Ze gaan desnoods volgend seizoen weer dezelfde cursus doen. Het gaat die twee echt alleen om de lol van samen bezig zijn.
Maureen
Maureen schreef:Dorus mocht vandaag met Roel een toets behendigheid doen. En hij is weer eens gezakt. Tijdens het inlopen ging hij gewoon door de slurf, maar tijdens de toets had hij er geen zin in, helaas. Verder gingen ze als de gesmeerde bliksem met z'n tweeën. Maar ja, de lol telt en die hebben ze altijd wel samen.
Lol is belangrijker dan een papiertje denkt Dorus. Volgende keer denkt hij er waarschijnlijk anders over.
José Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Dorus mocht vanochtend met mij behendigheid doen, want Roel moest werken.
Lief van de trainsters, want er was de tweede toets voor de anderen. Maar ik mocht toch met het ventje meedoen. Het telt alleen niet voor het examen, maar dat maakt Dorus niet uit. Hij liep als een zonnetje en zou de toets met gemak gehaald hebben.
Het was voor ons beiden een goede afleiding. De andere cursisten vonden het ook prima en lieten ons een handige draai nog eens extra voordoen, zodat ze het lekker na konden doen tijdens hun toets. En het werkte nog ook
Maureen
Heerlijk om op deze manier even de afleiding te zoeken , en dan ook nog eens als voorbeeld functioneren .
Prijzen zijn onbelangrijk , lol en plezier tijdens het samen ondernemen daar is waar het om draait .
Jolanda en Trix
Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017