Castraties. (Operatie/Keuring)
Castraties. (Operatie/Keuring)
Kreeg net een bericht van mijn zoon Yuri , dat "onze" Jelle's vriend, het buurhondje, een Markiesje van 9 jaar, vandaag is gecastreerd. Alles leek goed gegaan, hij was aan het bijkomen en ze konden hem over een half uurtje ophalen. En toen kwam er een 2e telefoontje, dat het hondje overleden was.
Op de site van de club staat ook een bericht over een gecastreerde hond, bij Clubmatch....
Op de site van de club staat ook een bericht over een gecastreerde hond, bij Clubmatch....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Re: castraties
Ach nee, wat vreselijk...
Dat zal toch alles met de narcose te maken hebben, neem ik aan, en niet met het castreren zelf?
Heel jammer. Voor de baasjes en ook voor Jelle.
Dat zal toch alles met de narcose te maken hebben, neem ik aan, en niet met het castreren zelf?
Heel jammer. Voor de baasjes en ook voor Jelle.

Afschuwlijk Loes, verschrikkelijk gewoon.
Het zal wel door de narcose gekomen zijn, maar wat heb je er aan, het hondje is dood.
De narcose was ook mijn angst bij de sterilisatie van Lisa. Van Julie had in n'l' vernomen dat haar vorige Smous ook tijdens een castratie was overleden, hij was pas twee jaar.
En ook al gaat zo'n eenvoudige ingreep meestal goed, het zal je hond maar zijn waar het verkeerd bij gaat.
Loes veel sterkte voor de baasjes van het Markiesje.
Groetjes, Erna.
Het zal wel door de narcose gekomen zijn, maar wat heb je er aan, het hondje is dood.
De narcose was ook mijn angst bij de sterilisatie van Lisa. Van Julie had in n'l' vernomen dat haar vorige Smous ook tijdens een castratie was overleden, hij was pas twee jaar.
En ook al gaat zo'n eenvoudige ingreep meestal goed, het zal je hond maar zijn waar het verkeerd bij gaat.
Loes veel sterkte voor de baasjes van het Markiesje.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het blijft een ingreep, altijd met risico.
Maar het zal je maar treffen.
Heb de toevoeging gelezen bij clubmatch.
Is hier dan geen dierenarts bij de ingang aanwezig?
Maar het zal je maar treffen.
Heb de toevoeging gelezen bij clubmatch.
Is hier dan geen dierenarts bij de ingang aanwezig?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Nee Mary, volgens de nieuwe regels gaat het tegenwoordig zonder dierenarts, dus de eigenaar moet eerlijk zijn en dus verklaren dat er geen belemmeringen (ziektes e.d.) zijn om de hond te mogen exposeren..... Tja, en over eerlijk valt nog wel het een en ander te zeggen helaas 
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Dat wist ik niet. Is dat alleen bij een clubmatch of ook bij de grote shows?
Mijn vertrouwen in eerlijkheid is niet zo heel groot.
(brokken, telefoon)
Mijn vertrouwen in eerlijkheid is niet zo heel groot.
(brokken, telefoon)
Hier heb ik geen woorden voor. :x
En dan nog te bedenken dat deze persoon zeker moet weten wat de geldende regels zijn. Dat men zich hierin laat kennen, bah.
Heb het hier in de groep gegooid tijdens het eten.
Had die ingreep niet tot na de clubmatch kunnen wachten, desnoods één uur na afloop? Was de reaktie van zonen + dochter + man.
Heel triest gebeuren met dat Markiesje.
Sta je toch ook mooi machteloos tegenover, als eigenaar zijnde.
Was de narcose de boosdoener?
En dan nog te bedenken dat deze persoon zeker moet weten wat de geldende regels zijn. Dat men zich hierin laat kennen, bah.
Heb het hier in de groep gegooid tijdens het eten.
Had die ingreep niet tot na de clubmatch kunnen wachten, desnoods één uur na afloop? Was de reaktie van zonen + dochter + man.
Heel triest gebeuren met dat Markiesje.
Sta je toch ook mooi machteloos tegenover, als eigenaar zijnde.
Was de narcose de boosdoener?
Laatst gewijzigd door Charlotte op 22 okt 2008, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Wat vreselijk, dat reutje dat overleden is tijdens de castratie !!!
Er zal een goede reden voor geweest zijn, om het alsnog te laten doen met 9 jr.
Erg erg sneu. Sterkte voor de eigenaars en voor Jelle.
Wat oenig van de eigenaars om niets te zeggen tijdens de clubmatch. Maar ook inderdaad dom om het niet even uit te stellen.
Jammer voor iedereen die de moeite heeft genomen om er een fijne dag van te maken en die zijn eigen hondje wel serieus neemt.
Er zal een goede reden voor geweest zijn, om het alsnog te laten doen met 9 jr.
Erg erg sneu. Sterkte voor de eigenaars en voor Jelle.
Wat oenig van de eigenaars om niets te zeggen tijdens de clubmatch. Maar ook inderdaad dom om het niet even uit te stellen.
Jammer voor iedereen die de moeite heeft genomen om er een fijne dag van te maken en die zijn eigen hondje wel serieus neemt.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Bij beide reuen was het medische indicatie, dus prostaat, ballen, een euvel dat natuurlijk nogal eens optreedt net zoals baarmoederontsteking bij (oudere) teven.
Ik geloof ook bij grote tentoonstellingen, Mary. Zal het eens nakijken op de site van de Winner.
Tja, brokken, telefoon, maar.....Adahs papieren zijn terecht (manlief had ze, zonder het zich te herinneren, samen met de bekers in de hoogte neergelegd, ontdekte ik vanmiddag
)
Ik geloof ook bij grote tentoonstellingen, Mary. Zal het eens nakijken op de site van de Winner.
Tja, brokken, telefoon, maar.....Adahs papieren zijn terecht (manlief had ze, zonder het zich te herinneren, samen met de bekers in de hoogte neergelegd, ontdekte ik vanmiddag
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
Jajo
Op het keuringsrapport van Nala staat in dikke drukletters : Check male animals for testicles.
Volgens mij betekent dat, dat de keurmeester had moeten voelen of hij al dan niet gecastreerd was. Bij De KCM van de Vizsla was ook geen dierenarts aanwezig die zulks zou hebben kunnen constateren.
Mijn vraag is dus: had de keurmeester dat niet op moeten merken?
Groetjes, Jozé
Volgens mij betekent dat, dat de keurmeester had moeten voelen of hij al dan niet gecastreerd was. Bij De KCM van de Vizsla was ook geen dierenarts aanwezig die zulks zou hebben kunnen constateren.
Groetjes, Jozé
He bah Loes,
Ik wens je buren en jou veel sterkte toe met het verwerken van deze onverwachte gebeurtenis.
Vreselijk gewoon, terwijl je je hondje toch voor een routine-ingreep denkt te brengen. Je bent op de hoogte van de risico's, maar dat die zich dan juist bij jou openbaren heb je nooit voorzien...
groet, Martine
Ik wens je buren en jou veel sterkte toe met het verwerken van deze onverwachte gebeurtenis.
groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Daar had ik ook aan gedacht, maar omdat Stappers castratie nog maar zo kort geleden is, herinner ik me goed dat het zeker meer dan een week duurde voordat zij zakje zo geslonken was, dat de afwezigheid van de balletjes opviel. Hij had wellicht kunnen 'voelen, dat het pas geschoren was en misschien ook de hechtingen. Nu heeft Stapper een keurig net behaard zakje. (Maria's trots, gaat ze speciaal op fokkenJajo schreef:Op het keuringsrapport van Nala staat in dikke drukletters : Check male animals for testicles.
Dus misschien geen 'fout' van de keurmeester.
Wel erg balen voor alle betrokkenen.
Ja, hij heeft ze routinematig gecontroleerd , maar de zakjes zelf waren kennelijk nog enigszins gevuld. Waarschijnlijk omdat de ingreep zo kort ervoor was gedaan, Ik ben niet erg op de hoogte met reuen, maar misschien vocht of vel met haar? Later zal de boel wel inschrompelen of zo?Jajo schreef:Op het keuringsrapport van Nala staat in dikke drukletters : Check male animals for testicles.
Groetjes, Jozé
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Vocht of vel ???loes schreef:Ja, hij heeft ze routinematig gecontroleerd , maar de zakjes zelf waren kennelijk nog enigszins gevuld. Waarschijnlijk omdat de ingreep zo kort ervoor was gedaan, Ik ben niet erg op de hoogte met reuen, maar misschien vocht of vel met haar? Later zal de boel wel inschrompelen of zo?Jajo schreef:Op het keuringsrapport van Nala staat in dikke drukletters : Check male animals for testicles.
Groetjes, Jozé
Grappig Jeanette, mijn veronderstelling en jouw antwoord waren zowat gelijk
, dus mijn antwoord was zo gek nog niet en dat voor een teven-mens
. Ik heb aan Kai ook niks vreemds gezien en zeker niet dat er iets geschoren was.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
De laatste keer dat ik op een grote show stond met een reu moest je nog
wel eerst langs de dierenarts. Dat was echt niet voor niets. Er werden toch
wel mensen niet toegelaten. Ik denk dat het in 1994 was.
Volgens mij werd tijdens de keuring in de ring daar ook nog naar gekeken.
Dubbel-op dus.
wel eerst langs de dierenarts. Dat was echt niet voor niets. Er werden toch
wel mensen niet toegelaten. Ik denk dat het in 1994 was.
Volgens mij werd tijdens de keuring in de ring daar ook nog naar gekeken.
Dubbel-op dus.
-
Jajo
Bedankt voor de uitgebreide antwoorden. Ik heb ook alleen maar teven gehad en heb niet aan die tijdelijke zwelling gedacht. Heel verklaarbaar dus.
Leuk zo'n "stereo-antwoord".
Jozé
ps Ik moet voor zaterdag a.s. wel haar inentingsboekje meenemen. Dus ergens zal er toch wel een soort controle zijn.
Leuk zo'n "stereo-antwoord".
Jozé
ps Ik moet voor zaterdag a.s. wel haar inentingsboekje meenemen. Dus ergens zal er toch wel een soort controle zijn.
Als eigenaar zou je moeten weten dat een Reu op een show niet gecastreerd mag zijn. Ergens hoop ik dan maar dat ze het niet wisten, anders vind ik het knap aso van ze.
Blijf het trouwens gek vinden dat gesteriliseerde teefjes wel mogen showen.
Ik zou zeggen, allemaal wel, of allemaal niet.
Groetjes, Erna.
Blijf het trouwens gek vinden dat gesteriliseerde teefjes wel mogen showen.
Ik zou zeggen, allemaal wel, of allemaal niet.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Vind ik in het geval van de smoushond ook een beetje raar.
Als de hond voor voldoende nageslacht heeft gezorgd en toch niet meer mag worden ingezet, heeft dat klokkenspel voor de club toch geen enkele waarde meer?
Ik kijk het nog wel een tijd aan, en zal eerst contact met de club opnemen voordat ik het laat doen, maar ik denk erover om hem eventueel te laten castreren.
Bobbie heeft al een aantal keren een voorhuidontsteking gehad en als hij daar echt chronisch last van zou gaan krijgen wil ik hem waarschijnlijk laten helpen, als de DA dit voorstelt. Daarmee schijnen de ontstekingen vaak afgelopen te zijn.
Begrijp me niet verkeerd: er is voorlopig nog helemaal geen sprake van en ik zou dit alleen maar doen als Bobbie hiermee geholpen is en als uiterste maatregel. Ik ben me zeer bewust van de eventuele nadelen en die zal ik zeer zorgvuldig tegen elkaar afwegen.
Maar gecastreerd of niet, de clubmatch blijven we bezoeken hoor; ik vond het veel te gezellig om iedereen weer eens te zien, en als hij niet hoeft te showen heb ik daar helemaal vrede mee. Ik kom in de eerste plaats voor de gezellie!
Als de hond voor voldoende nageslacht heeft gezorgd en toch niet meer mag worden ingezet, heeft dat klokkenspel voor de club toch geen enkele waarde meer?
Ik kijk het nog wel een tijd aan, en zal eerst contact met de club opnemen voordat ik het laat doen, maar ik denk erover om hem eventueel te laten castreren.
Bobbie heeft al een aantal keren een voorhuidontsteking gehad en als hij daar echt chronisch last van zou gaan krijgen wil ik hem waarschijnlijk laten helpen, als de DA dit voorstelt. Daarmee schijnen de ontstekingen vaak afgelopen te zijn.
Begrijp me niet verkeerd: er is voorlopig nog helemaal geen sprake van en ik zou dit alleen maar doen als Bobbie hiermee geholpen is en als uiterste maatregel. Ik ben me zeer bewust van de eventuele nadelen en die zal ik zeer zorgvuldig tegen elkaar afwegen.
Maar gecastreerd of niet, de clubmatch blijven we bezoeken hoor; ik vond het veel te gezellig om iedereen weer eens te zien, en als hij niet hoeft te showen heb ik daar helemaal vrede mee. Ik kom in de eerste plaats voor de gezellie!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Martine dan hoef je je ook niet meer druk te maken als hij in de pauze in de sloot springt
Voor de mensen die het niet weten, vlak na de pauze moest Bobbie de ring in.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.